Szia. Ha nem szoktad használni rendszeresen, elképzelhető, hogy oxidálódott vagy rozsdás belülről. Próbáld zárolajozóval vagy WD40-vel befújni, hátha segít.
Nagyon sokféle kivitel lehet, de az üvegtető alatt motorosan mozgatható redőny kell, hogy legyen. Behúzva pontosan úgy néz ki, mint a tetőkárpit. Az én SW-ben (2012) a két hátsó ajtóban felhúzható napvédő redőny is rejlik felső akasztókkal - azt nem tudom, mennyire általános...ja és a hátsó ablakok mind sötétítettek.
Az üvegtető nagyon kellemes: a hőség elmúltával állandóan szabad a fény a tetőn át - sokkal barátságosabb a világ. Az felső redőny egyben hőszigetelő is - ám a nyári hőségben, de komoly fagyban is biztosan érdemes besötétíteni...
Vezetőoldali elektromos ablakot sehogy nem tudom újratanítani. Lefelé simán lemegy, felfelé kb. 5 cm-enként megáll. Korábban is volt már ilyen, de akkor megoldottam. Asszem akkor sem úgy, ahogy a könyvében le volt írva, de már nem emlékszem, hogy hogyan.
Van valami tuti módszer (féllábon kell közben ugrálni, vagy ilyesmi)?
A szervizkulcs a legkevesebb, azt simán lehet nullázni, otthoni szerelésről nincs tapasztalatom. A szerviz díja szerintem annyi, mint bármelyik másik autónál.
Nekem a nagyszerviz (vezérműszíj szett, hosszbordás szett, vízpumpa, fagyálló, olaj + szűrők) 160 ezerbe került, ebből 130 volt az anyag. Mondjuk ez nem mérvadó, mert egy drágább márkafüggetlen szerviz volt és alkatrészáraknál vastagon fogott a cerka, csak sürgős volt a dolog. A lényeg, hogy ennél több nem nagyon lehet, ismerős szerelővel jóval olcsóbban megúszható.
Előtte sima olajcsere (+levegő-, pollen-, üzemanyagszűrő) hozott cuccal 30 ezer +(dupla) munkadíj.
A 306-osomon az olajcserét és a szűrők cseréjét mindig megoldottam saját kezűleg. Kivitelezhető ez a 308 e-HDI -val is, vagy kötelező a szerviz, mert a kijelzőn mindig ott fog virítani a szervizkulcs?
Kb. mennyi egy kötelező alap szervizelés díja olajcsere + szűrők. Úgy tudom 20.000Km -enként esedékes.
Panorámatető jó dolog, de a plusz merevítések miatt az A oszlop rohadt vastag, sokat takar a kilátásnál. Lehet, hogy ez a normál változatoknál is így van. Ja, és a kocsi 1.500 kg... (308SW).
Start-stop rendszer: eleinte ki szoktam kapcsolni, mert idegesített, aztán megszoktam. Mostanában meg már le sem akar állni, úgyhogy hiányzik.. Gondolom fárad az akksi, hideg a motor vagy az utastér, a rövid utakon (15km) meg nem tölt vissza eleget.
Szóval csak a start-stop miatt egy fillért pluszban nem adnék. Viszont maga az e-Hdi motor (115 Le) és hozzá a 6 seb. váltó miatt örülök, hogy ezt választottam - amíg a részecskeszűrőt és a kettős tömegűt nem kell cserélni:)
A start-stop miatt hosszbordás szíj+görgők cseréjére kaptam egy kb. 100 ezres ajánlatot, ami még csak az anyagköltség (2 görgő 83 EFt). Gyári PSA cuccokkal feléből megvolt, Euroreparral meg 30 ezer alatt. Akksi se lesz olcsó, generátor meg ne menjen tönkre...
Tud valaki megoldási javaslatot arra, hogyan hozható helyre, hogyan javítható az alábbi képeken látható csúnyaság? Fekete filctollal már próbálkoztam: nem az igazi…
A BuFer által javasolt megoldás a legjobb, legolcsóbb - és abban is segít, hogy pontosabban tudd azonosítani, melyik kulcsházzal pótold a régit. (hasonló korú az enyém is, a kódszáma 0523. Fontos: ebben az elektronika kis panelja az elemmel együtt a nyomógombos oldalon van!)
A kulcsszárat a régiből kell áttenned, vigyázz, egy kis stiftet kell kiütnöd és vele kell rögzíteni a kulcsszárat az új kulcsházban levő csonkon.
(A szilikon kulcsvédő tok véleményem szerint nagyon praktikus.)
Egy kérdésem lenne, hogy ha tud valaki segíteni. A bicskakulcsom záró nyomógombja kihasadt, gondoltam rendelek egy kulcsházat nehogy beázzon, elromoljon.
Két kulcsot találtam ami olyannak néz ki mint az enyém:
Saját tapasztalat a budaörsi Fábián Peugeot szervizről: (levelem részlete egy kigyulladt check engine lámpa nyomán végzett munkáról)
Az előzetesen megállapított, és megrendelt mágnesszelep cseréjét végezték el 58.000,- Ftért. Az összegben szerepelt a mágnesszelep, csavar, diagnosztika és hibakeresés, valamint a csere munkadíja. Az átadás után egyetlen métert sem mentünk még az autóval, midőn a hibajelzés pontosan ugyanúgy visszatért. Akkor abban maradtunk, hogy január 2-án az elvégzett munka garanciájaként újból megnézik az autót.2-án leadtam, majd felhívtak, hogy valószínűleg valamilyen kábel érintkezési hiba van, keresik.Keresték, állításuk szerint a motortérben egyik kábelkötegben találtak szakadást és ezt javították. Mindezek ellenére a hiba továbbra is fennállt. Ekkor avval hívtak fel, hogy a szoftveres diagnosztika szerint, a vezérműlánc megnyúlása, vagy hibás pozíciója okozza a hibát, és ennek kiderítése kb 65.000 Ft-os munkát feltételez. Ettől elálltam hiszen az alábbi kérdések merültek fel bennem: 1. a számlán szereplő 12 687,-Ft-os hibakeresés mennyire lehetett szakszerű ha kicseréltek egy nem hibás alkatrészt 21 941,-Ft-ért valamint csaknem 20.000,-Ft munkadíjért. Afeleslegesen kicserélt alkatrész díját és a hozzá tartozó munkadíjat, miért nem sztornózták, vagy javasolták, hogy a további hibakeresés-javítás díjába beszámítják, hiszen a beavatkozás nyomán az autót nem sikerült megjavítani. Sajnos nem láttam értelmét a további javításnak , mert nem látom a végét. Addig cserélgetnék 50-100ezer forintokért az alkatrészeket esetenként feleslegesen amig nem sikerül a hibát megtalálni? Vajon ezt miért az ügyféllel fizettetik ki?Etikátlannak tartom az eljárásukat és meggyőződésem, hogy a jövőben nem az ezt szervizt fogjuk választani, sőt másoknak is javasolni fogom, hogy nagy ívben kerüljék el ezt a szervizt.Tisztelettel:
Emellett senkinek sem tűnt fel, hogy olaj 1 éve volt cserélve benne. Lehet hogy csak a nem megfelelő viszkozitású olaj miatt kialakult elégtelen olajnyomás miatt nem szinkronizál megfelelően....
Olyan helyzet állt elő, hogy hajnalban sikerült elütnöm egy őzet! Össze tört a kocsi jobb eleje. Ezért szükségem lenne egy jobb első fényszóróra, és egy jobb első sárvédőre így hirtelen. Ha valaki tudna bontottat ami tökéletes állapotba van, legyen szíves szóljon.
gratula hozzá! Ha nincs hangja, nem rángat a motor akkor nem kell a vezérléshez nyúlni (eleve ha jól tudom élettartamos láncokat kapnak....persze erre azért érdemes rákérdezni a szervizben hogy mi a tapasztalat velük) az 1,4-nél meg nem is volt jellemző a nyúlás,csak az 1.6nál. Érdemes lehet megnézni még a gyertyákat mikor kapott újat. Továbbá én szoktam a váltóolajat is cserélni.