Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kugyi2 Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1086
Sziasztok!Klímát teszek "éppen" a kocsimba.Kérdésem nagyon laikus:Kondenzvíz kifolyócsövem fekete színű gumi,de rövid.Helyettesíthetem bármivel,vagy fekete nem átlátszó kell?Gondoltam hátha van valami szerepe a bektériumk elszaporodásában stb...Lécci segítsetek,sürgős...!
laci590401 Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1085
Te hol szerzed be az "O" gyűrűket,fittingeket,csöveket? Nyugat-Dunántúlon sehol nem tudok olyan nagykereskedést ami hozzám közel lenne. Pesten a XVI.ker.Sós Rt.-nél vásárolok mindent,de 180 km,igaz végig autópálya.
Előzmény: xmbela (1084)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1084
Olcsó húsnak.... Bár lehet,hogy nem is volt olcsó. :)
Előzmény: laci590401 (1082)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1083
Nekem is van.Már nem használom.Sajnos nem megbizható, ha egy szúnyog fingik azt is jelzi.Száraz nitrogénnel nyomáspróbázok,ha ezen átmegy a rendszer akkor Uv festéket javaslok töltéssel.
Pollenszűrőről nincs adatom.Előfordulhat ,hogy nincs.Keresni kell a kesztyűtartó alatt/mögött vagy a motortérben az esőcsatornánál.
Előzmény: Levike (1079)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1082
"Megúsztam" az elpárologtató cserét.Kiszerelteti az egész klímát mert egy fillért nem akar rá költeni,és amúgy sem használják. Valami "mekkmester" szerelte be.Borzaszó! Sem a csövek lerögzítve,sem a kondenzátor,sem a szárítószűrő nincs lefogatva. Nem csodálom hogy orrán-száján ki van dörzsölődve minden.
Előzmény: xmbela (1076)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1081
Nem értem miért probléma ha más típusú a szárítószűrő és a nyomáskapcsoló?
Ha trinális kapcsoló van benn,akkor az egyik érpár 2 bar alatt nyitott,felette zárt és 25-30 barnál újra nyit.Ha bináris ,akkor is van vészleállítás.
Van R12-es Diavia is!
Sok a bizonytalanság.Biztos,hogy jó helyen jársz?
Előzmény: DT 20-61 (1078)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1080
Biztos,hogy van védelmi funkció.Hacsak valaki ki nem kötötte.Pontos adatot nem tudok,de általában 25-30 barnál szokott lenni a kikapcsolás.
Előzmény: Gkettő (1077)
Levike Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1079
no hat a muszer nem nagyon jott be.

A tuzfalon az elpar csatlakozocsonkjanal sikerult 1x bepittyogtatnom, es van egy hosszu gumicso, ahol stabilan be tudom pittyantani a ket vegenel.
A ventit ha bekapcsolom a cockpitban, es odatartom a muszert, pittyog, de ez fugg az erzekenysegtol es a venti erossegtol is. Ez utobbival kitorolhetem fenekem, mert ha rafujok a muszerre attol is pittyog, szoval ez utobbi a levegomozgassal tuti osszefuggesben van. Ezenkivul osszevissza kalibralja magat, mindig mas az erzekenysege. A klimas aztat mondta, ez a muszer autohoz turost sem er, mert osszevissza bepittyog, nem mervado. Lakasklimanal hasznos lehet.
Mi a velemenyed ?

Mas : Toyota Celica st182, egy st185os, 93mas klimajat applikaltak bele. Allitolag ebben nincs pollenszuro gyarilag. Igaz ez ?
Előzmény: xmbela (1076)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1078
Voltam ma klímásnál. Sajnos a töltés elmaradt, mert az egyik gumicsövön volt vagy 3 repedés, így nem mertük felpumpálni. Otthagytam neki, keddre legyártatja, oszt' uccu neki.
Mondjuk aszongya a klímás vannak benne érdekes megoldások valszeg két annya vót aki csinálta. Diavia klíma, Honda szárítószűrő és nyomáskapcsoló (itt jegyzem meg, hogy szerinte ez a nyomáskapcsoló csak két nyomásra kapcsol, ami nekem nem túl jó hír, mert akkor nincs vészleállításom), R12-es töltőcsonk (pedig állítólag a Diavia csak R134a-val dolgozik) stb. Másik töltőcsonkot nem is találtunk. Mondjuk egyelőre nem is nagyon kerestük. Mondtam is neki, hogy ez a kihívás, nem a gyári rencenrt töltögetni. ;) Ha ezt sikerül életre kelteni. Az igen!
Gkettő Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1077

Igen. Én is ugy gondolkoztam hogy az lesz a király akkor ha állandóan hűti a venti... de mondom nagyon érezhetően gyengébb lett, már ha a motortérben fogtam a csövet vágó volt hogy nem olyan hideg... viszont a másik oldal meg langyi volt csak.

 

De ha kikapcsoltam a ventit, hagytam felforrosodni a nyomó oldalt, ezzel párhuzamosan egyre hidegebb lett a szívó... .

 

Az lenne a kérdésem h mennyire forrósodhat fel a hűtő? (nekem süti a kezem)

 

Mellesleg van valamilyen védelem a rendszerben? mert venti nélkül nekem felment a nyomás 29 barra és még mindíg dolgozott a kompresszor, ekkor leállítottam az autót.

xmbela Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1076
Nem nagy meló,csak a műszerfalat kell kivenni és utána a fűtésboxot :)
Ez mindegyikben szar meló.
Máshonnét nemigen kerülhet oda olaj .Valszeg az elpár lesz a ludas.Gyárival már találkoztam ami a pollenszűrőhiány miatt rohadt ki.
Előzmény: laci590401 (1075)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1075
Köszi hogy megírtad,mert napok óta idejár egy taxis egy Sharannal,állítólag ugyanaz a baja.Mekkora munka egy elpárologtató csere egy ilyen egyterűben? Opel Vectra B-n cseréltünk utoljára, nem egy leányálom. Más!! Van egy utólag beszerelt klíma egy Fiat Brava-ba. azzal a problémával jöttek,hogy a kardánboxba belefolyik valami olaj. Szerintem az elpárologtatóból jön.Persze üres a rendszer.Találkoztál ilyennel? Köszi!
Előzmény: xmbela (1069)
S.Szilvi Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1074
Nálam alapból megy a venti, ha bekapcsolom a klímát.
Előzmény: Gkettő (1070)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1073
Szerintem is.
A ventillátornak éppen hogy javítani kellene a hőleadást a kondenzátornál, és ezzel együtt javítani a hűtés hatásfokát.
Előzmény: b_janos_hu (1072)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1072
(> ha megy a kompresszor menjen a venti is, ekkor azonban kevésbé hűtött a klíma) Ez szerintem lehetetlen. Meresi/erzekelesi hiba lehet az eredmeny. Vagy tevedek?
Előzmény: Gkettő (1070)
Levike Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1071
No sikerult szervalni egy szivargaskereso muszert a celra. Remelem bevaltja a hozza fuzott remenyeket. Mi a velemenyetek ?
Gkettő Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1070

Üdv mindenkinek!

 

Olvasgatva a topikot gondoltam leírok pár dolgot.

 

A ventillátor kapcsolását nekem egy nyomáskapcsoló végzi, kb olyan 20-22 bar körül kapcsol és visszahűti 17 körülire.

A múltkor megijedtem h elromlott ezért átkötöttem, h ha megy a kompresszor menjen a venti is, ekkor azonban kevésbé hűtött a klíma.

Utána visszakötöttem az eredeti variációra, működő klímánál vártam hogy mikor kapcsol, egy idő után kapcsolt is, csak akkor már nagyon forró volt a cső, de jól hűt és látszólag minden OK. (azt nem tudom milyen nyomások lehetnek)

 

Kérdésem az lenne mennyire forrósodhat fel a hűtő?

(én azt vettem észre hogy minnél melegebb az egyik oldal annál hidegebb a másik, persze azért a hőt le is kell adni...)

 

 

xmbela Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1069
Ez típushibája,a tesvérmodellekkel együtt.Az idei szezonban már kettőt cseréltem.
Előzmény: laci590401 (1068)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1068
Az 1057 ben említettem hogy a Würth-nek van egy szivárgásgátló folyadékja amit bele kell nyomni a rendszerbe,(kb 50ml) az ilyen két-három hónap alatt elszivárgott gáz megállítására jó. Persze a kompresszor tömszelencénél,vagy cső sérülésnél nem segít. Én egy Ford Galaxyba raktam eddig csak,ami egy hónap alatt engedte el tavaly. Most május óta van benne,azóta jó. Kiszakaszoltam,és az elpárologtató engedi el.Esetleg próbáld meg hátha bejön. (ha jól emlékszem 2500 ft)
Előzmény: Levike (1062)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1067
A 944. bejegyzesben irtam egy linket, azt olvasd el, nezd meg a kepeket! En ennyit tudok segiteni. Esetleg kerdezz ra a Skodalistan: [link1] (http://groups.yahoo.com/group/skodaklub/messages) Itt van egy tag (talan Fresi), akinek Felicia klima van a Favoritjaban. Feliciahoz mar van bele gyartott klima, elotte csak a kokanyolas marad, mint ahogy en csinaltam.
Előzmény: serona (1066)
serona Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1066

Tisztelt B. János!

 

Éppen csak beleolvastam a topikba, és látva az Ön hozzászólását, arra gondoltam, hogy Ön talán tudna nekem abban segíteni, hogy ha a Skoda Feliciámba ('95, 1.3 Lx) szeretnék klímát olcsón beszereltetni, hová fordulhatnék?

Köszönöm

 

S.Veronika

 

Ui.: Bárki más segítségét is szívesen fogadom.

Előzmény: b_janos_hu (943)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1065
Figyu! Mennyibe kerul a regi tipusu csonkra (kerekszelep, de vastagabb menet) egy csatlakozo? Mert ha van parezerert, akkor veszek, teszek ra 1-1 nyomasmerot (kallodnak ilyenek otthon), es akkor en is tudom ellenorizni a nyomast. Hol lehet ilyeneket kapni? Nem mintha fater nem tudna esztergalni nekem ingyen, ha nem tudok szerezni, de megiscsak egyszerubb megvenni, inkabb pihenjen az oreg. :-)
Levike Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1064
Hat nemtom, lehet nincs ilyenje.
Ami tortent, hogy radugott egy ket meromuszerbol, es 3 kabelbol allo szerkezetet a rendszerre. Ket kabel a kocsiba ment, egyik egy csore, a masik a kondenzatorra, a harmadik kabelbe meg a palack kerult bedugasra.

Mukodes kozben a kondenzatornal levo muszeren a mutato folment 15 barig, ekkor bekapcsoltak a ventik, es csokkent a nyomas...es igy tovabb.

Előzmény: xmbela (1063)
xmbela Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1063
Azért egy UV festék elkelt volna bele és akkor látszana.
Előzmény: Levike (1062)
Levike Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1062
No voltam a klimasnal.
Elment a nyomas valahol, de azt mondta ha 2-3 honap alatt megy el, az nagyon csekely, nem latszik sehol, egyelore utan lett toltve, majd meglatjuk legkozelebb.

Amit kurvara nem szeretnek az az, hogy az elparologtatonal legyen a baj.....
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.06 0 0 1061
És működik akkor is, ha nem megy a klíma. Csak holnap megyek töltetni, és ma pl. minkor jöttem haza, amíg kinyitottam a kaput, addig be is kapcsolt egy rövid időre. 102 foknál kapcsol az ékszíjas ventillátor kuplungja, és 105 foknál a kiegészítő ventillátoré. Van egy kis tehetetlensége az eredeti hűtésnek és így gyorsan besegített. Vissza is zavarta a hűtővizet 100 fok alá, míg beálltam az udvarra. :) Tök jó.
Előzmény: b_janos_hu (1060)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.05 0 0 1060
> És érdekes az is, hogy a kiegészítő ventillátor kapcsolgatását a motorhőmérsékletre bizza
Jo ez, mert altalaban ugyis akkor melegszik fel a motor, ha nincs menetszel, akkor meg a klimanak sincs menetszele.
Előzmény: DT 20-61 (1018)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.05 0 0 1059
Hat a mar betett linken irottaknal tobben nem tudok hozzafuzni. Veletlenul 134-es olajat tettunk bele a 12-es gaz melle, nem csinalt semmit, rendszermosas, akkor mar legyen benne 134. Mas. Ha leveszem az elparszelep hoerzekelojet az elpar kimeneti csoverol (meleg marad az erzekelo), akkor is hut, de lathatoan korbemegy benne az anyag, mert nincsenek olyan homersekletkulnonbsegek, mint egyebkent. A nyomooldal sem forro, csak langyos.
Előzmény: xmbela (1010)
xmbela Creative Commons License 2005.07.05 0 0 1058
Én soha nem próbáltam ilyeneket és nem is tudom ,hogy milyen elven működnek.De ha a Würth a nevét adta hozzá akkor talán hosszútávon sincs hátránya. Én magamnak nem tenném bele. :-P
Előzmény: laci590401 (1057)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.05 0 0 1057
Kedves XMBELA !
Mi a véleményed a WÜRTH szivárgásgátlóról ? Tudom klímások nem nagyon szeretik,de gondolom egy enyhe szivárgásnál (pl. elpárologtatónál, amit nem egy álom cserélni) ahol 1 hónap alatt megy el a gáz 50%-a gondolom meg lehetne próbálni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!