Pedig ma még meg sem néztem apám házipálinkáját :)))
Lehet, hogy azt nem, de hogy mást -az szentigaz, mert egy hölgy ilyen mondatot, hogy "azt nem tudom, mit hova kell rakni" tiszta fejjel, egy ilyen fórumon le nem ír, semmilyen vonatkozásban sem:-))))))
A Mahart-nál nem hiszem, hogy ennyit fizetnének-ott inkább a nem fizetés a kedvelt játék, különben Mahart mint olyan nem nagyon van már, a név használói között van Mahart Passanve kft( ők személyhajóznak) és a Mahart DunaCargo Kft, ők teherhajóznak, de csak odáig, hogy elvisznek valamit innen-oda. Konténerrel a Szabadkikötőben foglalkozik valamilyen cég, de ők tudomásom szerint nem nyitnak kontérnert, hanem csak rakják, raktározzák, és vámkezelik.
"mindenáron el akar kezdeni kamionozni, annak ez nagy lehetöség mert a wabihoz most friss jogsival felvesznek bárkit...."
1981-ben mikor a középiskolát elvégeztem meg voltam őrülve, hogy kamionozzak.
Akkor a HungaroCamionhoz a következő volt a feltétele a kocsira kerülésnek:
5 év belföldi C+E gyakorlat ami ált. volános, vagy BSZV-s Ifázást jelentett.
Ha ez megvolt, kb. fél év garázsszolgálat. Ha még nem ment el a kedve a jelentkezőnek ahhoz hogy felkerüljön négykezesben az első nemzetközi forgózsámolyos szerelvényre , nősnek is kellett lenni, lehetőleg 1-2 gyerekkel.
Akkortájt marhára irigyeltem a holland 18-20 éves gyerekeket a legújabb Volvo-Merci nyergeseken.
Úgy nagyon pontosan nem tudom mit hova kel rakni...Egy barátom csinálta december elején...azt hiszem a Mahartnál azt hiszem...Gondolom ami beérkezik hajón és nem viszik el valamelyik logisztikai központba egyazegyben mert valami gyűjtő van benne azt ki kell rakni és kisebb tételekben megy tovább...
Indulj ki abból hogy a Révész Bálint 1981-ben egy UAZ-al kezdte, aztán nézd meg hol tart :-))) A Waberer meg ugy vette meg a TEFU-t hogy állitólag eladta a panellakását :-)))
Téged úgyis csak a pénz érdekel...menj el konténert kirakni...egy darabért adnak tizennyolc rugót, ha csak a minden munkanapon megcsinálsz egyet az 360ezer forint havonta...nem kell jogsi, nincs kaució, otthon alszol és a fuvarozás jövője is csak abból a szempontból kell hogy izgasson, hogy mi van ha elfogynak a sofőrök, a szállitmányozók meg mind becsukják a kaput, mert mocskos kapitalisták és neked nem hoznak elég kiraknivalót...:)))))
Elhiszem hogy van ilyen, söt szerintem ennél még rosszabb is van! De aki olyan helyzetben van hogy válogatni tud és tisztaban van a körülmenyekkel az nem a waberert fogja felkeresni elöször! egyébkent aki fiatal és tapasztalatlan a nemzetközi fuvarozasban és mindenáron el akar kezdeni kamionozni, annak ez nagy lehetöség mert a wabihoz most friss jogsival felvesznek bárkit, mert vannak olyan cégek is akik ugyszintén megtehetik hogy valogatnak és több eves tapasztalatot kérnek! Söt van ahol már a nyelvtudást is elvárják!
Viszont vannak olyan helyek is ahol még a Waberer's-től is szarabbak a körülmények. Beszéltem olyannal aki 60 évesen 200-at se keres és Ruszkiba, Kazahsztánba meg hasonló "egzotikus" helyekre jár. És csinálja, mert ahol lakik nincs más.
Ja majdnem elfelejtettem, hogy 30-án talalkoztam a haverommal aki a Wabinál dolgozik irodában, azt mondja hogy jelenleg 88 vadiúj szerelvény all a telepen soför nélkül, és vannak kötelezö 4 kezes fuvarjaik is amit nem tudnak teljesiteni, mert egyedül viszi a soför, tehát kb 2x ennyi soför hiányzik!
Visszaolvastam az utobbi 2-3 oldal hozzászólasait, latom mindenki a Wabit szidja :-))
Ezt a kaucios dolgot most hallom elöször, pedig faterom is kamionozik, mondjuk nem a Wabinal! Egyrészröl elitélem , masrészröl pedig hallottam hogy a wabinal a karesetek eves szinten kb félmilliárdot tesznek ki, de hat nem azert van a biztosito hogy ezt megfizesse???
Ez a soför hiany pedig szerintem nem altalanos problema, a Révésznél ilyenröl még nem is hallottak, ott ilyen 2-3 honapos varólisták voltak! Ez egyszerüen szerintem abbol adodik hogy kepzeld el valahol Europaban egy parkoloban talalkozik egy par magyar soför mindenféle cégtöl, van köztük Wabis is! Ilyenkor jönnek a szokásos tarsalgási témák (pl: -Ki az irányitód???; - Miiii???? Az a gyökér???? :-))) )Hamar szoba kerül a fizu is, norma stb... Ekkor hamar kiderül hogy a wabinal a legszarabbak a kondiciók, persze hogy nem mennek oda a soförök!!!!
Sem több, sem kevesebb kamion nem lesz, mint amennyit a piac elbír, szinte mindegy, hogy kinek a tulajdonában lesznek, ez a sofőrök helyzetén jelentősen nem változtat.
Annyit keresel majd, amennyiért találnak a helyedre mást.
"...az a százezer kaució pusztán formalitás..." Hát azért nem mindenkinek. Van aki örülne ekkora fizetésnek, és sofőr sem keresi mind a kétszeresét ennek. Így azért már kicsit soknak tűnik. Amellett hogy egy autó javításkor semmire sem elég.
"...legfeljebb nem vállalod az állást." Így tettem én is. Szerintem megérte kivárni egy olyat ahol nem kell. Nem is kellett sokat várni.
SZtem a Waberersnél is vissza fog szorulni a fuvarozás, majd logisztikai szolgáltatásokkal meg ingatlahasznosítással fognak inkább foglalkozni(már most is csinálják ezt).
A sofőrhiányt kicsit túlspilázottnak látom. Szerintem egyszerűen van egy egyensúlyi helyzet, amit úgy lehet fenntartani, hogy az épp elpályázók helyére keresik az újakat. Ehhez folyamatosan hirdetni kell, és az a látszat, hogy hiány van. Kisvárosban pincérek szoktak így körbejárni a vendéglátó helyeken, anélkül, hogy az összlétszámuk változna.
"Akkor inkább mondja azt, hogy a próbaidőre csökkentett fizut ad, vagy mittudomén, 10%-át állod a kárnak, ha te vagy a hibás."
Van lehetőség részletekben megfizetni. Az pedig tévedés, hogy kaució nélkül nem Te állod a kár x %-át.
Akkor úgy mondom, majd felvásárolják a magyar cégeket, már amit érdemes. VAgy szimplán csak tönkremennek maguktól, mert kiszorulnak a piacról, sofőrhiány miatt.
Amúgy a sofőrhiány ördögi kör, kevés a sofőr, többet kell dolgozni a meglevőknek, azok egyre elégedetlenebbek lesznek, és elhúznak. És így tovább. Nincs sofőr=nem megy a kamion, nincs bevétel=zsugorodás, csőd.
És hogy lehetne ebből kitörni? Mert nem hinném hogy túl sok olyan fanatikus lenne, mint Deps.
Pont az a lényeg, hogy a legtöbb hazai cég EU-zik. Többek közt Neked is az nem tetszik, hogy az autó esetleg hetekig hónapokig nem is jön haza, akkor mitől lennénk mi a piac?
A kevésbé röghöz kötött sofőröknek ez jó lehetőség, hiszen inkább embert visznek oda, mint céget ide.