Sokat nem szeretnek kolteni egy kapalogepre, mert csak 150-200 m2-ot kellene evente megrotalni (asas utan)...ezert kerult kepbe elsokent (jelenleg tesco-ban akcios) egy MTD 55/6... vagy egy charlie ka 45. Sajnos a kornyekbeli tecsokban nincs 55/6, ezert a valasztas valoszinuleg a charlie-ra esik.
Szerencsém van az Iseki AC 2 géppel. Hátrafelé, fele olyan sebességgel forog mint előre. Ráadásul a szíjfeszítő kuplungkart elengedve azonnal leáll. Hátrafelé még így is csak csúsztatott kuplunggal használom. Az elmúlt héten építettem össze, elektromos meghajtásúvá. A főpróba a kert rotálása volt. Nagyszerű és csendes. Ezt meg kell tartani.
Sajnos igaz, a haverom már több mint 10 éve vett egy gyakorlatilag vadi új hátramenettel ellátott(ékszíjas közlőgörgős) robix gépet fél árért. Az eredeti nyugdíjas tulajnak "csak"a lábán ment át,kórház után rögtön eladta nem érdekelte mit adnak érte.
CSAK , olyan kapagépet javaslok, amiben hátramenet is van, nagyon jól jön sokszor!
Nékem RK05 b típus volt az első,Szegeden gyártották 1992 ben BRIGGS motorral nagyon jó gép volt.nagyon sok évig szolgált, majd, másik motorral hajtőmű felújítással még 10 évig szolgált, még most is megy ,de már nem satabil .Most vennem kellett másikat ,olyat már nem kapni
Hecht 790 es re esett a választás, az tud mindent amit a régi, kivéve a gagyi csoroszját! átalakítottam szabad mozgásúra s ,
láss csodát frankó, ha kell küldök képeket is.Persze a HONDA az honda de drazséér adik.
meg, sose legyél biztos benne, hogy nem Kínában gyártották
Meg lehet cáfolni mindent, mindenkit.Mindenkinek a saját lova a legjobb, de próbálkozz én csak segíteni szerettem volna ,és ha valaki cáfolni akar, attól elnézést kérek azért mert megszülettem !!!
Gondolom a dupla bilincses felező ami kivehető és ilyenkor eredeti állapot van. Az írásod szerint eredeti állapotban nem emel ki,amennyiben "véletlenül"a motor rögzítő csavarokat fellazítottad majd visszahúztad valamilyen meggondolásból, akkor lehet központosítási hiba. Felezővel és felező nélkül a kuplung alsóhoz csatlakozó kuplung felső nem ugyan az, mivel a kopásuk eltérő lehet ezért akár jelentősen kell állítani a hasított csavarnál esetleg még a kiemelő karon picit hajlítani.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy van egy 1 éves KF Qvantum 60-as kapélógépem amiről miután levettem a felezőt, (miven futóval is használom) visszatettem a kapáló adaptert. A kuplung behúzott állapotában is forognak a kapák, kiedgedett kuplungal szintén forognak egy kis nem tetsző hangot kiadva . A kiemelő villát kicseréltem de ez sem oldotta meg a problémát. Probáltam végig játszani különböző bovden beállításokkal, de nem lett jobb, egyszerüen mintha nem akarna megszünni a kapcsolat a tengelykapcsoló felek között. Találkozott már valaki ilyen hibával, mi ennek a megoldása.
Elvileg megoldódott. Laza volt a kuplung. Benyomott kuplungnál még simán rázkódott, ez által csörgött, a kiemelő rúd! Most nincs vele munkám, ha lesz kiderül nagy meló közben zörög-e még, mert amugy nem! De rem nem.
Szia. Ma a kertbe egy érdekes hang ütötte meg a fülem, ez meg mi... Hátsó kertszomszéd az általad belinkelt elektromos rotával serénykedett. Kérdem, milyen a gép? Ősszel megszántott, téli fagy által jól átdolgozott földet egy Robi 55 megrotálta, majd rögtörőzte már neki, ezt sekélyen utómunkálta az elektromos rotával, ő meg volt elégedve vele, de csak ezzel nem merne nekiállni a szántást elmunkálni, ahhoz túl könnyű gépecske, csak pattogna rajta állítása szerint, nyilván kipróbálta már.
Ha mindenáron elektromost szeretnél, én azért a komolyabb magyar elektromos rotát, az IMI motorost választanám, masszívabb darab. Jófogas, Vatera, Apród, Bazár, ilyen oldalakon meglelheted.
Igazad van ha sosem próbálod ki vágyaid akkor csak álom marad. Nagyon sok videó van a RURIS kapagépről és sokan el is mesélik tapasztalatukat meg miket újítottak és csináltak rajta a jobb működés és használatához. A reklám szerint a RURIS 1001KSD már professzionális gép.
Robi 155-ös gépkönyvre lenne szükségem, de nem találok sehol a neten, ha valaki tudna segíteni annak nagyon hálás lennék. Illetve ha valaki megtudná adni a hozzá való csoroszlya méreteit annak is nagyon örülnék. Előre is köszönöm a segítséget.
Igaz itt a minimális rendelhető mennyiség 10 db, de biztosan elérhető 1 db is kis keresgéléssel (engem annyira nem érdekel a dolog, hogy megkeressem). A 350 dolláros ár (100 db-nál 300 dollár:))))) lehet, hogy még a szállítással, vámmal, áfával is jobban megéri. Szerintem 1 db-nál sem lehet drágább 400 dollárnál. Ez kb. 1/3-ad ár szállítás, vám meg áfa nélkül. Ez összesen fél ár lehet. Alkatrész meg ugyanúgy érhető el (vagy nem érhető el) hozzá. Forintban számolva egy kicsit erős a 150.000 a 3 db "Ruris", meg meg 1 db "Made in Italy" matricáért.
szia . ez pontosan így van ahogyan leírtad . de viszont ez így va mindennel amit vásárlosz itt romániában a vasalótól egészen a személypépkocsiig aminek van garanciája és még a garancia idő lejárta előtt meghibásodik nagyon nehezen javítják azt meg hogy te visszakabd a pénzed amiért vetted azszinte lehetetlen . na de ez románia . nekem is vannak ilyen tapasztalatim de ezen én nem akadok fenn mert így akkor nem vennék semmit mert ha tönkremegy mit csinálok vele. úgy hogy ha el sikerűl adnom a mostani rotációs kapámat én veszek egy Ruris 1001 KSD-t . de ez csak az én véleményem
Szia. Szerintem amit néztél elektromost, pille könnyű a maga 11-12kg-al, azt hanyagold, hiába 1400-1500W-os.
Nekem belsőégésű 2T motoros Robi 55 van, 49cm3 és 37-38kg alapból, de anno ez is képes volt elpattogni.
Kapott ékszíjas felezőt, kb. +10kg tömeg növekedés és a motor előbbre került kb. 30cm-t, amivel orrnehéz lett a gép, ez előnyére változott.
Ali kis betett Youtube elektromos "orosz" rota videója szintén lehet 50kg simán. Inkább vegyél használt magyar IMI motoros gyári elektromos rotát, abba van anyag, ha szerencséd van, jókora hosszabbító munkakábellel adják el, s ha teheted vásárlás előtt próbáld ki, 20-35e között már megvehetők. 11kg 1500W, szinte repkedne csak előtted, eszembe nem jutna megvenni, komoly munkára nem valók, csak pénzkidobás lenne, hamar megszabadulnál tőle.
Ha jól emlékszem Olaszországban az Oleo-Mac motorjait gyártják. A Ruris-nak nevezte el a román cég az összes terméket amit Kínából importál.
Ennyi terméket le tud gyártani egy kis cég? http://www.ruris.ro/produse Azért ugranak a vevők mert olcsó de utána fáj a fejük. Utána lehet nézni a visszajelzéseken és fórumokon miket írnak. A szervizelésből pedig katasztrofális. Utánaolvastam hogyan mükődik: a hibás terméket beviszed vagy elküldöd a kijelölt szervizbe, ott megállapítják mi a baja de nincs alkatrészük, telefonálnak a központba Bukarestbe vagy Crajovába onnan küldik az alkatrészt, összeszerelik megy tíz percet és közlik veled hogy még kell más is. És kezdődik elölről. Ez nem humbuk a román fórumon meg blogon is utána lehet nézni. Hatalmas reklámtevékenységet folytat a cég így bolondítja a vevőket.
Nem akarlak lebeszélni de azért ennyi rossz visszajelzés csak szöget űt az ember fejébe.