Szia, nekem is van ilyenem, egyelőre a lakásban😀 amit itt olvastam régebbről, hogy fontos, hogy árnyékolt gyertyapipád legyen. Tervezem én is bekötni én sebesség mérés miatt szeretném 207-esen, de a jó időre való tekintettel mindig motorozás lesz a vége...
Szegényből enduro lett egy kör erejére de bírta a kiképzést, egy 20-25 km-es túra a ferihegyi repülőtér környékére BRISK gyertyákkal! Tudom, nagy bátorság...
Üdv.! Én nézegettem keresgéltem a NET-en. Egyszer találtam egy nagy tekercset átusító eladót. Megírtam neki, hogy nekem mire kellene. Levágott nekem 4db 20 cm-es darabot 5 cm széleset és elküldte. Ingyen és bérmentve. ( ilyen rendes ember is ritka mint a fehér holló ) Azóta ezt használom. Puha anyag. A fékek is kiválóan fognak vele. Ha keresgélsz biztosan találni még valahol.
Üdv.! Nem szeretnélek megbántani, de szertintem tévedésben vagy a váltó működésével kapcsolatban. A motor indításánál a pofának sem a tömege sem a centrifugális erőnek nincs szerepe.
Indításkor a nagy váltólemez íve (a pofa görgőin) nyitja szét és szorítja a pofákat a dobhoz. Amikor már a motor beindul és hajt, na akkor van szerepe a pofák tömegének és a rá ható centrifugális erőnek. Ez is csak az 1. fokozatban.
Ha a becsiszolás, azaz a betét geometriája jó, akkor a kopáshatárig "majd a vasig" általában jó marad. Az első jó geometriájú becsiszolás nagyon fontos! (Persze egy új pofa lehet jó csiszolás nélkül is, ha jó a betét íve.) Feltételezve, hogy ott minden másnak is rendben kell lennie!!!-- Tengelylógások mértéke, száraz olajmentes környezet.
"...Érdemes lehet használni a keresőt bal oldalt. ..."
Ott a pont! 22 év tapasztalata, tudása, buktatói, alant leírva vagyon! Töltöttem fel képeket, írtam, magyaráztam, nem csak én. Csak pár kattintásra van.
De egy dolog valóban nem egyszerű: az a megfelelő "ferrodó" beszerzése. Na azt nem árulnak a trafikban, mi is egymásközt adtuk-vettük, vagy börzén találtunk.
A mostani nehézpofásom, olyan régóta teszi a dolgát tökéletesen, hogy már fogalmam sincs mit is ragasztottam fel reá...
Nem szőrözésképp írom, de a kollégának a gépében nehézpofák vannak. Ezeknek ismérvük, hogy hangyafülnyi réteg ferrodóval is üzemelnek, akkora tömegük van + centrifugális erő = tapad mint a bélyeg. Amennyiben mégse így van, akkor tényleg a kopó rész a ludas. Szerintem.
Ami nagyon érzékeny a csiszolásra / felületképzésre az a könnyűpofás váltó.
Ami engem illet, nincs összehasonlítási alapom , mert könnyűpofás váltót csak egy ízben használtam: GDT2 alkalmával kölcsön kaptam 53Zsiga egyik motorját.
Ami tény: az első garnitúrája a motorom nehézpofáinak majdcsak vasig kopott amikor cserélődtek.
Hogy vagy mostanában? Én már megkezdtem a motorozást. A második utam vége egy 3 km-es motortolás lett, egy elszabadult gyújtás alaplap csavar miatt. Ilyen még nem volt, ezt is meg kellet élnem. Állítólag ezt mindenkinek át kell élni egyszer, mert nem igazi motoros, aki ezt nem éli meg. Tolni a motort, tök melegben, az ismerősök legnagyobb örömére. Nekem nem volt nagy öröm, a tökömről is folyt a víz.
Remélem kedves fórumtársaim nem neheztelnek ezért, de tényleg érdekel Barátom állapota, aki ennek a fórumnak egy igazi Nagy Öregje. Én ezt így gondolom!
Szia. Halgattam a felvételt és nekem olyan üvegesnek tűnik és hallok egy kis gyűrű pattogást is. Nézd meg ne lóg e a dugattyúd : vedd ki a gyertyát és a dugót tekerd felső holtpontra majd óvatossan lassan vissza kb. félútig majd a gyertya nyíláson át egy csavarhúzót érints a dugó tetejére és hirtelen lökd befelé de a főtengelyt tartsd mereven ezt töbször ismételd meg és ha kottyanást érzel akkor csapszeg vagy hajtókar kottyanás lehetséges.
Szia! Az enyémben nehézpofás volt, 30 év alatt háromszor ferodoloztattam újra. Az első kettő nem vált be, mert szar volt a ferodol. De amikor a hajdúszoboszlói barátom megcsinálta, tökéletes lett.
De a könnyű pofás annyival jobb, hogy kevésbé terheli a hajtómű csapágyát. Az első széria is ezzel jött ki emlékeim szerint. De van itt aki ezt nálam jobban tudja!
Sziasztok. Kérdeznék olyan dolgot, hogy a 210-esnél van a 2-es fokozathoz könnyű ill. nehéz pofa. A kettő közül melyik a jobb? Esetleg megtudjátok mondani, hogy melyik pofa volt az első szériákban és melyikre változtatták és mikortól? Köszönöm.
Írtad az ékesre csiszolást. Arra figyelj, hogy a forgásirány szerint az legyen magasabban, ahol a pofa ferodolja először éri a dobot.(ez már a haladó kurzus.) És csak annyira legyen alácsiszolva, hogy a fele ferodol hossza fogjon azért.---Én úgy csiszolom, hogy a dobobnak a futófelületére egy csík vizes csiszolóvásznat ragasztok pillanatragasztóval. Majd visszateszem a pofákat és odafeszítve enyhén kézzel becsiszolom a ferodolt.
Szépen egyenként. Ha szépen kőrben látszik a csiszolás, akkor már így jónak kell lennie. (alácsiszolás nélkül is) Acsisz.papírt kiveszed és felmattosítod a dobot.
Sokan próbálnak ilyesmit,hogy puhább ferodol de nem az a lényeg. Ha új pofák vannak benne, akkor megfelel az a ferodol. A csőtengely nagy csapágya ne lógjon és a belemenő tengely se nagyon. Ha ezek jók, akkor a becsiszolás a lényeg. A dobot érdesítsd fel csiszolással. ("mattosítsd") A ragasztóra nem adok tippet, mert több összetevős a dolog és nem szeretném, hogy ha nem jó, akkor én legyek a ludas. Az összes ferodolt magam szoktam ragasztani és problémám nem volt ebből. 2 komponensű
és hőálló fém + műanyag ragasztó jó. A helyén beragasztózod a pofát+ a ferodolt és ott benne odafeszíted a dobhoz.ott kössön meg. Akkor a megfelelő profilt veszi fel a ferodol íve.
A fura hangot hallani kellene, hogy lehessen rá mondani valamit. Hogy motorhang vagy a hajtásrésztől jön. A motor pl. csörgő hang az csapszeg v. hajtókar tűgörgő.
A keverékben lévő olaj nekem gyanús. Vagy nem 2T olaj van benne vagy nagyon sok. Valamiért nem tud elégni rendesen. A kipufogó rendszer is el lehet tömődve. Az is csinál ilyet.
Biztosan a becsiszolás segít. Az elrontott csiszolást eléggé munkás visszaigazítani. Sokszor le kell venni a pofákat és megnézni, hogy hol vannak rajtuk a felfekvési pontok. ha nincs rajta érintetlen rész az a jó. A bizonyos "alácsiszolás" az nagyon minimális legyen.
Körbe nyomtam tömítő pasztával biztos ami biztos. Mentem vele egy karikát és utána egy réteg zsepivel néztem meg és nem fúj ki sehol. De a furcsa hang még mindig jelen van. Amikor levettem a hf-et pasztázásra, ugyan úgy olajos és "fekete" volt a dugattyú, szóval én nem tudom. Ez gyárilag hibás gép :D
Olajszivárgásom nincsen, a pofák újak már a jó pár garnitúra volt benne cserélve az évek alatt és mindig az elcsúszás a gondom. Ferrodorozást hol lehet vagy hogyan lehet csinálni? Esetleg te tudsz rá tenni jót? A boltba csak ilyen vackokat kapok évek óta.
A csőtengelyben a sorrend: fémalátét, 'O' gyűrű (15x2), hézagoló gyűrű.
A tömítőgyűrűkkel szoktak kísérletezni, hogy 2db kerül be pl. A lényeg az, hogy a belső kapcsolólemez ne lógjon ki a nagyobbik kapcsolólemez síkjából. (Szintbe kell hézagolni - erre való a hézagoló gyűrű)
Olajosodást eredményezhet az is, ha a nagybordásban lévő szimmering nincs a helyzet magaslatán. Ezt a csőtengely is meg tudja kajálni, ugyanis eddig 2 mopednél találkoztam "rágott" csőtengellyel. Amolyan anyaghibák voltak (vagy megmunkálási) a szimmering pályáján.
Hozzáteszem: ha olajosodik, akkor nem csak melegen nem indítható!
Ha hidegen nincs baj, melegen viszont elcsúszkál, akkor a ferrodó minősége lehet gyatra.
Üdv.! Hát az az alátét csak annyiban befolyásolja, hogy az olajszivárgást gátolhatja. A váltórésznek száraznak kell lennie !!!!. A pofán lévő betétnek minnél nagyobb felületen kell fognia. (ha csiszoltad az gond lehet, mert azt nagyon finoman és pontosan kell----Én erre gondolok) Ha becsiszolod, akkor arra figyelj főként, hogy a betét olyan állású legyen, hogy a ráfutás irányában be tudjon "ékelődni"! Ezt úgy éred el, hogy kissé alácsiszolod. Tehát a betét eleje magasabb, de csak enyhén!! Ha fordítva van, tehát a hátulja ér hozzá előbb, akkor az csak csúszni fog. Még meg kell nézned, hogy a pofákban a görgők ne legyenek szétkopva. Tapasztalat nélkül nehéz dolog lesz.
Meglett a fő gondja, a váltólemez alól hiányzott a fém gyűrű a két gumitömítés közül. Berugni még mindig nehezen lehet, ha bemelegszik a motro akkor meg szinte nem is lehet, elcsúszik.
Ha meghúzom a csavart akkor totál elcsúszik a kuplung és berughatatlan lesz. Váltólemezeket is cseréltem már. Tudom a két lemez hiányzik róla, de csak a hiba megállapításához hagytam le most.
Azt neked kell kifigyelni, hogy kifúj e, ha meghúzod a hf. csavarokat. Nekem van egy szelepfészek maró készlet, amiben az egyik maró pontosan akkora és a sík oldalával meg szoktam a hf.kissé igazítani, ha ilyen probléma van.( csinálhatsz esetleg erre egy szerszámot--egy akkora alátét ami pont belemegy és az egyik oldalra ráragasztasz egy csiszolóvásznat,(200-as) amit pontosan körbevágsz. a másik oldalára egy fogantyút teszel és azzal csiszolod, míg mindenütt egyenletesen visz. De lehet tömítést is csinálni, ha nincs más mód. Láttam már olyat, hogy sörösdobozból csináltak hozzá és tökéletesen működött. Nem tudom a rugósalátét mennyire működik, de gyárilag nem tettek olyat. Sőt a járműiparban sem találkoztam még olyannal ahol van.
Inkább egy kontraanyát javaslok, hogy tegyél rá. Minden esetre ellenőrizd a felfekvő felületét az anyáknak. Alattuk kell lennie egy vastagabb síma acél alátétnek. (az védi az alu felületet)
Ha nem akarsz nagyon beletekeredni, akkor egyszerű módszer például, hogy egy madártollal megnézed a henger és a hengerfej között, hogy valahol észlelsz e kifújást.