Keresés

Részletes keresés

Ballinho Creative Commons License 2023.05.11 0 0 173407

Szia, nekem is van ilyenem, egyelőre a lakásban😀 amit itt olvastam régebbről, hogy fontos, hogy árnyékolt gyertyapipád legyen. Tervezem én is bekötni én sebesség mérés miatt szeretném 207-esen, de a jó időre való tekintettel mindig motorozás lesz a vége...

 

Szegényből enduro lett egy kör erejére de bírta a kiképzést, egy 20-25 km-es túra a ferihegyi repülőtér környékére BRISK gyertyákkal! Tudom, nagy bátorság...

Előzmény: garázsharcos (173377)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.10 0 0 173406

Üdv.! Én nézegettem keresgéltem a NET-en. Egyszer találtam egy nagy tekercset átusító eladót. Megírtam neki, hogy nekem mire kellene. Levágott nekem 4db 20 cm-es darabot 5 cm széleset és elküldte. Ingyen és bérmentve. ( ilyen rendes ember is ritka mint a fehér holló ) Azóta ezt használom. Puha anyag. A fékek is kiválóan fognak vele. Ha keresgélsz biztosan találni még valahol.

Előzmény: morgo9 (173393)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.10 0 0 173405

Üdv.! Nem szeretnélek megbántani, de szertintem tévedésben vagy a váltó működésével kapcsolatban. A motor indításánál a pofának sem a tömege sem a centrifugális erőnek nincs szerepe.

Indításkor a nagy váltólemez íve (a pofa görgőin)  nyitja szét és szorítja a pofákat a dobhoz.  Amikor már a motor beindul és hajt, na akkor van szerepe a pofák tömegének és a rá ható centrifugális erőnek. Ez is csak az 1. fokozatban.

Ha a becsiszolás, azaz a betét geometriája jó, akkor a kopáshatárig "majd a vasig" általában jó marad. Az első jó geometriájú becsiszolás nagyon fontos! (Persze egy új pofa lehet jó csiszolás nélkül is, ha jó a betét íve.) Feltételezve, hogy ott minden másnak is rendben kell lennie!!!-- Tengelylógások mértéke, száraz olajmentes környezet.

Előzmény: moyos (173401)
LacoP21 Creative Commons License 2023.05.09 0 0 173404

Pardon!

 

Helyesen: 

 

20 év tapasztalata...

Előzmény: LacoP21 (173403)
LacoP21 Creative Commons License 2023.05.09 0 0 173403

Csá Gáborom!

 

"...Érdemes lehet használni a keresőt bal oldalt. ..."

 

Ott a pont! 22 év tapasztalata, tudása, buktatói, alant leírva vagyon! Töltöttem fel képeket, írtam, magyaráztam, nem csak én. Csak pár kattintásra van.

 

De egy dolog valóban nem egyszerű: az a megfelelő "ferrodó" beszerzése. Na azt nem árulnak a trafikban, mi is egymásközt adtuk-vettük, vagy börzén találtunk.

 

A mostani nehézpofásom, olyan régóta teszi a dolgát tökéletesen, hogy már fogalmam sincs mit is ragasztottam fel reá...

Előzmény: moyos (173400)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.05.09 0 0 173402

RAL 1003

Előzmény: vermestibi2 (173371)
moyos Creative Commons License 2023.05.08 0 0 173401

Szia!

Nem szőrözésképp írom, de a kollégának a gépében nehézpofák vannak. Ezeknek ismérvük, hogy hangyafülnyi réteg ferrodóval is üzemelnek, akkora tömegük van + centrifugális erő = tapad mint a bélyeg. Amennyiben mégse így van, akkor tényleg a kopó rész a ludas. Szerintem.

 

Ami nagyon érzékeny a csiszolásra / felületképzésre az a könnyűpofás váltó.

 

Ami engem illet, nincs összehasonlítási alapom , mert könnyűpofás váltót csak egy ízben használtam: GDT2 alkalmával kölcsön kaptam 53Zsiga egyik motorját.

Ami tény: az első garnitúrája a motorom nehézpofáinak majdcsak vasig kopott amikor cserélődtek.

Előzmény: kaktusz 22 (173392)
moyos Creative Commons License 2023.05.08 0 0 173400

Hali!

Jeszy bácsitól lehet beszerezni veteránbörzéken. Van telefonos és citromailes elérhetősége is. Utóbbit nem ajánlom - nem a legtutibb szolgáltató.

Telszámát privátban rámírsz, átküldöm.

Nekem azok váltak be, amiket Tőle vettem. (Ha van felújításra váró garnitúrád, azt cserébe leadod, akkor olcsóbb.)

 

Magát a sütögetést/ragasztást próbálták többen anno (fórumos aktív időszakomra gondolok). Aki biztosan foglalkozott vele: LacoP21 

Érdemes lehet használni a keresőt bal oldalt. Talán még ragasztótípust is írtak az Urak akkoriban...

Előzmény: morgo9 (173384)
4728ITI Creative Commons License 2023.05.08 0 1 173399

Kedves Barátom!

Hogy vagy mostanában? Én már megkezdtem a motorozást. A második utam vége egy 3 km-es motortolás lett, egy elszabadult gyújtás alaplap csavar miatt. Ilyen még nem volt, ezt is meg kellet élnem. Állítólag ezt mindenkinek át kell élni egyszer, mert nem igazi motoros, aki ezt nem éli meg. Tolni a motort, tök melegben, az ismerősök legnagyobb örömére. Nekem nem volt nagy öröm, a tökömről is folyt a víz.

Remélem kedves fórumtársaim nem neheztelnek ezért, de tényleg érdekel Barátom állapota, aki ennek a fórumnak egy igazi Nagy Öregje. Én ezt így gondolom!

Előzmény: Tóni bácsi (173396)
imbuszmester Creative Commons License 2023.05.08 0 0 173398

Köszönöm válaszod, akkor még várok hátha tud valaki még bővebbet mondani.

Előzmény: Tóni bácsi (173396)
imbuszmester Creative Commons License 2023.05.08 0 0 173397

Szia. Halgattam a felvételt és nekem olyan üvegesnek tűnik és hallok egy kis gyűrű pattogást is. Nézd meg ne lóg e a dugattyúd : vedd ki a gyertyát és a dugót tekerd felső holtpontra majd óvatossan lassan vissza kb. félútig majd a gyertya nyíláson át egy csavarhúzót érints a dugó tetejére és hirtelen lökd befelé de a főtengelyt tartsd mereven ezt töbször ismételd meg és ha kottyanást érzel akkor csapszeg vagy hajtókar kottyanás lehetséges.

Előzmény: Deepmer (173395)
Tóni bácsi Creative Commons License 2023.05.08 -1 0 173396

Szia!
Az enyémben nehézpofás volt, 30 év alatt háromszor ferodoloztattam újra. Az első kettő nem vált be, mert szar volt a ferodol. De amikor a hajdúszoboszlói barátom megcsinálta, tökéletes lett.

 

De a könnyű pofás annyival jobb, hogy kevésbé terheli a hajtómű csapágyát.
Az első széria is ezzel jött ki emlékeim szerint. De van itt aki ezt  nálam jobban tudja!

Előzmény: imbuszmester (173394)
Deepmer Creative Commons License 2023.05.08 0 0 173395

Ami a keveréket illeti, 1:33 próbálok keverni, de lehet egy picit dúsabb lett, ezt nem tudom sem cáfolni sem megerősíteni.

A hang felvétel linkje itt van újra hátha most jó lesz

 

Link <-------

imbuszmester Creative Commons License 2023.05.08 0 0 173394

Sziasztok. Kérdeznék olyan dolgot, hogy a 210-esnél van a 2-es fokozathoz könnyű ill. nehéz pofa. A kettő közül melyik a jobb? Esetleg megtudjátok mondani, hogy melyik pofa volt az első szériákban és melyikre változtatták és mikortól?  Köszönöm.

morgo9 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 173393

Köszönöm.

Megpróbálkozok az írtakkal.

Hol veszed a ferrodordt és milyet?

Előzmény: kaktusz 22 (173391)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.06 0 1 173392

Írtad az ékesre csiszolást. Arra figyelj, hogy a forgásirány szerint az legyen magasabban, ahol a pofa ferodolja először éri a dobot.(ez már a haladó kurzus.) És csak annyira legyen alácsiszolva, hogy a fele ferodol hossza fogjon azért.---Én úgy csiszolom, hogy a dobobnak a futófelületére egy csík vizes csiszolóvásznat ragasztok pillanatragasztóval. Majd visszateszem a pofákat és odafeszítve enyhén kézzel becsiszolom a ferodolt.

Szépen egyenként.  Ha szépen kőrben látszik a csiszolás, akkor már így jónak kell lennie. (alácsiszolás nélkül is) Acsisz.papírt kiveszed és felmattosítod a dobot. 

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.06 0 1 173391

Sokan próbálnak ilyesmit,hogy puhább ferodol de nem az a lényeg. Ha új pofák vannak benne, akkor megfelel az a ferodol. A csőtengely nagy csapágya ne lógjon és a belemenő tengely se nagyon. Ha ezek jók, akkor a becsiszolás a lényeg. A dobot érdesítsd fel csiszolással. ("mattosítsd") A ragasztóra nem adok tippet, mert több összetevős a dolog és nem szeretném, hogy ha nem jó, akkor én legyek a ludas. Az összes ferodolt magam szoktam ragasztani és problémám nem volt ebből. 2 komponensű

és hőálló fém + műanyag ragasztó jó. A helyén beragasztózod a pofát+ a ferodolt és  ott benne odafeszíted a dobhoz.ott kössön meg. Akkor a megfelelő profilt veszi fel a ferodol íve.

Előzmény: morgo9 (173390)
morgo9 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 173390

Kaptam puhább ferrodort. Mivel tudom felragasztani?

Előzmény: kaktusz 22 (173386)
garázsharcos Creative Commons License 2023.05.06 0 0 173389

Meg akartam hallgatni én is, de nálam passzív a link, nem tudom megnyitni.

Előzmény: kaktusz 22 (173388)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 173388

A fura hangot hallani kellene, hogy lehessen rá mondani valamit. Hogy motorhang vagy a hajtásrésztől jön. A motor pl. csörgő hang az csapszeg v. hajtókar tűgörgő.

Előzmény: Deepmer (173385)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.06 0 1 173387

A keverékben lévő olaj nekem gyanús. Vagy nem 2T olaj van benne vagy nagyon sok. Valamiért nem tud elégni rendesen. A kipufogó rendszer is el lehet tömődve. Az is csinál ilyet.

Előzmény: Deepmer (173385)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.06 0 1 173386

Biztosan a becsiszolás segít. Az elrontott csiszolást eléggé munkás visszaigazítani. Sokszor le kell venni a pofákat és megnézni, hogy hol vannak rajtuk a felfekvési pontok. ha nincs rajta érintetlen rész az a jó. A bizonyos "alácsiszolás" az nagyon minimális legyen.

Előzmény: morgo9 (173383)
Deepmer Creative Commons License 2023.05.05 0 0 173385

Körbe nyomtam tömítő pasztával biztos ami biztos. Mentem vele egy karikát és utána egy réteg zsepivel néztem meg és nem fúj ki sehol. De a furcsa hang még mindig jelen van. 
Amikor levettem a hf-et pasztázásra, ugyan úgy olajos és "fekete" volt a dugattyú, szóval én nem tudom. Ez gyárilag hibás gép :D 

 

Azért köszi a válaszokat

Előzmény: kaktusz 22 (173378)
morgo9 Creative Commons License 2023.05.05 0 0 173384

Szia!

Olajszivárgásom nincsen, a pofák újak már a jó pár garnitúra volt benne cserélve az évek alatt és mindig az elcsúszás a gondom. Ferrodorozást hol lehet vagy hogyan lehet csinálni?  Esetleg te tudsz rá tenni jót? A boltba csak ilyen vackokat kapok évek óta. 

Előzmény: moyos (173382)
morgo9 Creative Commons License 2023.05.05 0 0 173383

Szia!

Olajszivárgásom nincsen. A ferrodort viszont megcsiszoltam. Most kicsit ékesre fogom csiszolni. Újak a pofák tehát a görgők nem kopottak.

Előzmény: kaktusz 22 (173381)
moyos Creative Commons License 2023.05.05 0 1 173382

Hali!

A csőtengelyben a sorrend: fémalátét, 'O' gyűrű (15x2), hézagoló gyűrű.

A tömítőgyűrűkkel szoktak kísérletezni, hogy 2db kerül be pl. A lényeg az, hogy a belső kapcsolólemez ne lógjon ki a nagyobbik kapcsolólemez síkjából. (Szintbe kell hézagolni - erre való a hézagoló gyűrű)

 

Olajosodást eredményezhet az is, ha a nagybordásban lévő szimmering nincs a helyzet magaslatán. Ezt a csőtengely is meg tudja kajálni, ugyanis eddig 2 mopednél találkoztam "rágott" csőtengellyel. Amolyan anyaghibák voltak (vagy megmunkálási) a szimmering pályáján.

 

Hozzáteszem: ha olajosodik, akkor nem csak melegen nem indítható!

Ha hidegen nincs baj, melegen viszont elcsúszkál, akkor a ferrodó minősége lehet gyatra.

Előzmény: morgo9 (173380)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.05 0 1 173381

Üdv.! Hát az az alátét csak annyiban befolyásolja, hogy az olajszivárgást gátolhatja. A váltórésznek száraznak kell lennie !!!!. A pofán lévő betétnek minnél nagyobb felületen kell fognia. (ha csiszoltad az gond lehet, mert azt nagyon finoman és pontosan kell----Én erre gondolok) Ha becsiszolod, akkor arra figyelj főként, hogy a betét olyan állású legyen, hogy a ráfutás irányában be tudjon "ékelődni"! Ezt úgy éred el, hogy kissé alácsiszolod. Tehát a betét eleje magasabb, de csak enyhén!!  Ha fordítva van, tehát a hátulja ér hozzá előbb, akkor az csak csúszni fog. Még meg kell nézned, hogy a pofákban a görgők ne legyenek szétkopva. Tapasztalat nélkül nehéz dolog lesz.

Előzmény: morgo9 (173380)
morgo9 Creative Commons License 2023.05.04 0 0 173380

Meglett a fő gondja, a váltólemez alól hiányzott a fém gyűrű a két gumitömítés közül. Berugni még mindig nehezen lehet, ha bemelegszik a motro akkor meg szinte nem is lehet, elcsúszik.

Van rá megoldás?

Előzmény: morgo9 (173379)
morgo9 Creative Commons License 2023.05.04 0 0 173379

 

Sziasztok!

Ha meghúzom a csavart akkor totál elcsúszik a kuplung és berughatatlan lesz. Váltólemezeket is cseréltem már. Tudom a két lemez hiányzik róla, de csak a hiba megállapításához hagytam le most.

 

 

Mi lehet a gondja?

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.03 0 0 173378

Azt neked kell kifigyelni, hogy kifúj e, ha meghúzod a hf. csavarokat. Nekem van egy szelepfészek maró készlet, amiben az egyik maró pontosan akkora és a sík oldalával meg szoktam a hf.kissé igazítani, ha ilyen probléma van.( csinálhatsz esetleg erre egy szerszámot--egy akkora alátét ami pont belemegy és az egyik oldalra ráragasztasz egy csiszolóvásznat,(200-as) amit pontosan körbevágsz. a másik oldalára egy fogantyút teszel és azzal csiszolod, míg mindenütt egyenletesen visz.  De lehet tömítést is csinálni, ha nincs más mód. Láttam már olyat, hogy sörösdobozból csináltak hozzá és tökéletesen működött. Nem tudom a rugósalátét mennyire működik, de gyárilag nem tettek olyat. Sőt a járműiparban sem találkoztam még olyannal ahol van.

Inkább egy kontraanyát javaslok, hogy tegyél rá. Minden esetre ellenőrizd a felfekvő felületét az anyáknak. Alattuk kell lennie egy vastagabb síma acél alátétnek. (az védi az alu felületet)

Ha nem akarsz nagyon beletekeredni, akkor egyszerű módszer például, hogy egy madártollal megnézed a henger és a hengerfej között, hogy valahol észlelsz e kifújást.

Előzmény: Deepmer (173376)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!