A lényeg,hogy a szívó és nyomóoldali nyomás mennyi.Gyakori hibája az ilyen típusú kompresszoroknak,hogy a szabályzószelep rossz,ezért a két nyomás azonos vagy csak kis mértékben nagyobb a nyomó.Viszont amit korábban írtál,hogy füstölt és szagot árasztott az nem lehet a szabályzószelep hibája miatt.A mágneskuplung vagy a szabadonfutócsapágy miatt viszont igen.
Xmbela! Régebben írtam,hogy a kocsiba (vectra)kénne egy klímakompresszor most egy kicsit tovább lépett az ügy! A kompresszor kézzel tekerve müködik. Elmentem egy másik szakihoz és megnézte. A kompresszor megy csak nem szállit vagy a nyomáskapcsoló(szabályzó?) szelep nem jó.És ennyi! Azt,hogy lehet megállapitani,hogy melyik a rossz? A kocsiba R-12-es gáz kell. A szellőző nyílásnál a mért hőfok 3 perc járatás után 22 fok. Most ilyenkor már tényleg csere!
xmbela
Ne töltetni járj, hanem KLÍMÁSHOZ, aki képes megkeresni a problémát
Hali. Tudnál adni nekem egy címet vagy egy telefonszámot? Aki nem csak vakargatja a fejét, hogy mi a baja a klímának.
Előre is köszi.
Igen a WWW.soos.hu a cím. Nagyon rendes segítőkészek az alkalmazottak.Megtörtént hogy Budafoki uti üzletből az eladó elvitte zárás után az 50 kg gázt zuglói lakásunkba mert arra fele lakik. ( csak a műhely van Rajkán) Igazi profik.
Ide jártam tanfolyamra,és a "zöldkártyát" is itt szereztem meg. A Hóbagoly iskolát is Ők üzemeltetik. WWW.hobagoly.hu
Tehát ha jó értem, akkor a bináris kapcsolón van egy alsó határéték kapcsoló (~2bar), meg van egy vészleállító (~25-30bar). A ventillátort pedig ~15-20 bar körül kapcsolja egy 3. nyomáskapcsoló egy másik gombán. Akkor ki kell mérni az értékeket, nincs mese, mert nem mindegy, hogy a ventillátor drótját (hűtéskapcsolás) viszem át rajt' vagy kompresszorét (vészleállítás).
Binárisnál ugyanaz ,csak ott a venti nagyfokozatát egy másik gomba indítja. Létezhet egy töltőcsonkal is ,de szokott lenni a kompresszoron,szárítőszűrőn is .Vagy volt a szárítón, de a cseredarabon már nem.
Hali
Kéne nekem egy kis segítség vagy jó tanács.
Van egy 95 Audi A6.
A klímát bekapcsolom, működik kb. 10 percig utána, leáll. Az autót le kell állítani újra indítani, és megint megy. Van, amikor persze ritkán de működik „rendesen”.
Ez alatt azt kell érteni, hogy hűt, mint az állat menet közben leáll de, a klíma nem kapcsol, ki ha nem el kezdi a kinti levegőt beengedni. 5 perc kb. és megint hűt. full idegesítő kétszer voltam klímát töltetni
Előre is kösz a segítséget
"Nem értem miért probléma ha más típusú a szárítószűrő és a nyomáskapcsoló?" Én sem. Sőt, látszott a rendszeren, hogy valamikor azért működött derekasan, dehát ez van, egyébként nem látszott gizda gyereknek, úgy elsőre normális volt, de majd kiderül ért-e hozzá. Mondjuk a szárítószűrő az nekem is lifegett, sztem volt valamikor egy "koccanás" a bal elején, akkor lehetett kicserélve. Mindegy, ma lerögzítettem azt is, meg kitisztítottam és ledugóztam a csőcsatlakozásokat, aztán izgulok keddre. Remélem nem felejti el megcrimpeltetni a csövet. Ez szokott lenni a halálom, amikor odaszólok előtte telefonon, és akkor derül ki, hogy még sehol semmi, de ne prejudikáljunk, lássuk a tényeket.
"Ha trinális kapcsoló van benn,akkor az egyik érpár 2 bar alatt nyitott,felette zárt és 25-30 barnál újra nyit.Ha bináris ,akkor is van vészleállítás." Neked legyen igazad! Ha bináris van, akkor hogy van a vészleállítás?
"Van R12-es Diavia is!" Biztos, mert a töltőcsonk R12-es. Úgyhogy ez most az lesz. :) Viszont létezhet, hogy csak 1 db töltőcsonk van? Mert ma átnéztem, de a csöveken csak egyet találtam. Vagy valahol máshol van a másik? Pl. a kompresszoron, szárítószűrőn, stb?
"Sok a bizonytalanság.Biztos,hogy jó helyen jársz?" Hááát? Nem tudom. A szerelőm ajánlotta, maj' tökön rúgom jól, ha bénázik. Legrosszabb esetben segítek majd neki, vagy elküldöm kávézni és mire visszajön addig megcsinálom. :)))
Sziasztok!Klímát teszek "éppen" a kocsimba.Kérdésem nagyon laikus:Kondenzvíz kifolyócsövem fekete színű gumi,de rövid.Helyettesíthetem bármivel,vagy fekete nem átlátszó kell?Gondoltam hátha van valami szerepe a bektériumk elszaporodásában stb...Lécci segítsetek,sürgős...!
Te hol szerzed be az "O" gyűrűket,fittingeket,csöveket? Nyugat-Dunántúlon sehol nem tudok olyan nagykereskedést ami hozzám közel lenne.
Pesten a XVI.ker.Sós Rt.-nél vásárolok mindent,de 180 km,igaz végig autópálya.
Nekem is van.Már nem használom.Sajnos nem megbizható, ha egy szúnyog fingik azt is jelzi.Száraz nitrogénnel nyomáspróbázok,ha ezen átmegy a rendszer akkor Uv festéket javaslok töltéssel. Pollenszűrőről nincs adatom.Előfordulhat ,hogy nincs.Keresni kell a kesztyűtartó alatt/mögött vagy a motortérben az esőcsatornánál.
"Megúsztam" az elpárologtató cserét.Kiszerelteti az egész klímát mert egy fillért nem akar rá költeni,és amúgy sem használják.
Valami "mekkmester" szerelte be.Borzaszó! Sem a csövek lerögzítve,sem a kondenzátor,sem a szárítószűrő nincs lefogatva. Nem csodálom hogy orrán-száján ki van dörzsölődve minden.
Nem értem miért probléma ha más típusú a szárítószűrő és a nyomáskapcsoló? Ha trinális kapcsoló van benn,akkor az egyik érpár 2 bar alatt nyitott,felette zárt és 25-30 barnál újra nyit.Ha bináris ,akkor is van vészleállítás. Van R12-es Diavia is! Sok a bizonytalanság.Biztos,hogy jó helyen jársz?
A tuzfalon az elpar csatlakozocsonkjanal sikerult 1x bepittyogtatnom, es van egy hosszu gumicso, ahol stabilan be tudom pittyantani a ket vegenel. A ventit ha bekapcsolom a cockpitban, es odatartom a muszert, pittyog, de ez fugg az erzekenysegtol es a venti erossegtol is. Ez utobbival kitorolhetem fenekem, mert ha rafujok a muszerre attol is pittyog, szoval ez utobbi a levegomozgassal tuti osszefuggesben van. Ezenkivul osszevissza kalibralja magat, mindig mas az erzekenysege. A klimas aztat mondta, ez a muszer autohoz turost sem er, mert osszevissza bepittyog, nem mervado. Lakasklimanal hasznos lehet. Mi a velemenyed ?
Mas : Toyota Celica st182, egy st185os, 93mas klimajat applikaltak bele. Allitolag ebben nincs pollenszuro gyarilag. Igaz ez ?
Voltam ma klímásnál. Sajnos a töltés elmaradt, mert az egyik gumicsövön volt vagy 3 repedés, így nem mertük felpumpálni. Otthagytam neki, keddre legyártatja, oszt' uccu neki. Mondjuk aszongya a klímás vannak benne érdekes megoldások valszeg két annya vót aki csinálta. Diavia klíma, Honda szárítószűrő és nyomáskapcsoló (itt jegyzem meg, hogy szerinte ez a nyomáskapcsoló csak két nyomásra kapcsol, ami nekem nem túl jó hír, mert akkor nincs vészleállításom), R12-es töltőcsonk (pedig állítólag a Diavia csak R134a-val dolgozik) stb. Másik töltőcsonkot nem is találtunk. Mondjuk egyelőre nem is nagyon kerestük. Mondtam is neki, hogy ez a kihívás, nem a gyári rencenrt töltögetni. ;) Ha ezt sikerül életre kelteni. Az igen!
Igen. Én is ugy gondolkoztam hogy az lesz a király akkor ha állandóan hűti a venti... de mondom nagyon érezhetően gyengébb lett, már ha a motortérben fogtam a csövet vágó volt hogy nem olyan hideg... viszont a másik oldal meg langyi volt csak.
De ha kikapcsoltam a ventit, hagytam felforrosodni a nyomó oldalt, ezzel párhuzamosan egyre hidegebb lett a szívó... .
Az lenne a kérdésem h mennyire forrósodhat fel a hűtő? (nekem süti a kezem)
Mellesleg van valamilyen védelem a rendszerben? mert venti nélkül nekem felment a nyomás 29 barra és még mindíg dolgozott a kompresszor, ekkor leállítottam az autót.
Nem nagy meló,csak a műszerfalat kell kivenni és utána a fűtésboxot :) Ez mindegyikben szar meló. Máshonnét nemigen kerülhet oda olaj .Valszeg az elpár lesz a ludas.Gyárival már találkoztam ami a pollenszűrőhiány miatt rohadt ki.
Köszi hogy megírtad,mert napok óta idejár egy taxis egy Sharannal,állítólag ugyanaz a baja.Mekkora munka egy elpárologtató csere egy ilyen egyterűben?
Opel Vectra B-n cseréltünk utoljára, nem egy leányálom.
Más!! Van egy utólag beszerelt klíma egy Fiat Brava-ba. azzal a problémával jöttek,hogy a kardánboxba belefolyik valami olaj. Szerintem az elpárologtatóból jön.Persze üres a rendszer.Találkoztál ilyennel?
Köszi!