Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1103
A lényeg,hogy a szívó és nyomóoldali nyomás mennyi.Gyakori hibája az ilyen típusú kompresszoroknak,hogy a szabályzószelep rossz,ezért a két nyomás azonos vagy csak kis mértékben nagyobb a nyomó.Viszont amit korábban írtál,hogy füstölt és szagot árasztott az nem lehet a szabályzószelep hibája miatt.A mágneskuplung vagy a szabadonfutócsapágy miatt viszont igen.
Előzmény: vec (1101)
xmbela Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1102
Olvass vissza és találsz olyan helyeket amiket mások ajánlottak.Ha Körmend jó akkor:20/9678 408
Előzmény: Katsumoto (1100)
vec Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1101

 

 

Sziasztok!

Xmbela! Régebben írtam,hogy a kocsiba (vectra)kénne egy klímakompresszor most egy kicsit tovább lépett az ügy! A kompresszor kézzel tekerve müködik. Elmentem egy másik szakihoz és megnézte. A kompresszor megy csak nem szállit vagy a nyomáskapcsoló(szabályzó?) szelep nem jó.És ennyi! Azt,hogy lehet megállapitani,hogy melyik a rossz? A kocsiba R-12-es gáz  kell. A szellőző nyílásnál a mért hőfok 3 perc járatás után 22 fok. Most ilyenkor már tényleg csere!

Előre is köszi! 

Katsumoto Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1100
xmbela

 

Ne töltetni járj, hanem KLÍMÁSHOZ, aki képes megkeresni a problémát

 

 

 

Hali. Tudnál adni nekem egy címet vagy egy telefonszámot? Aki nem csak vakargatja a fejét, hogy mi a baja a klímának.

 

Előre is köszi.

laci590401 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1099
Igen a WWW.soos.hu a cím. Nagyon rendes segítőkészek az alkalmazottak.Megtörtént hogy Budafoki uti üzletből az eladó elvitte zárás után az 50 kg gázt zuglói lakásunkba mert arra fele lakik. ( csak a műhely van Rajkán) Igazi profik. Ide jártam tanfolyamra,és a "zöldkártyát" is itt szereztem meg. A Hóbagoly iskolát is Ők üzemeltetik. WWW.hobagoly.hu
Előzmény: b_janos_hu (1094)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1098
Jól érted.
A mérés jó ötlet,ha tutira akarsz menni.
Előzmény: DT 20-61 (1096)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1097
A soos.hu-t próbáltad?
Előzmény: b_janos_hu (1094)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1096
Tehát ha jó értem, akkor a bináris kapcsolón van egy alsó határéték kapcsoló (~2bar), meg van egy vészleállító (~25-30bar). A ventillátort pedig ~15-20 bar körül kapcsolja egy 3. nyomáskapcsoló egy másik gombán.
Akkor ki kell mérni az értékeket, nincs mese, mert nem mindegy, hogy a ventillátor drótját (hűtéskapcsolás) viszem át rajt' vagy kompresszorét (vészleállítás).
Előzmény: xmbela (1092)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1095
> A Hatásfoka kb a fele az R12-shez képest <
Ez igaz? Mert akkor minden rendben van a klimammal.
Előzmény: stancy (217)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1094
> XVI.ker.Sós Rt < Cim vagy telefonszam? Nem talalom oket a neten.
Előzmény: laci590401 (1085)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1093
Ne töltetni járj,hanem KLÍMÁSHOZ,aki képes megkeresni a problémát.
Előzmény: Katsumoto (1091)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1092
Binárisnál ugyanaz ,csak ott a venti nagyfokozatát egy másik gomba indítja.
Létezhet egy töltőcsonkal is ,de szokott lenni a kompresszoron,szárítőszűrőn is .Vagy volt a szárítón, de a cseredarabon már nem.
Előzmény: DT 20-61 (1090)
Katsumoto Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1091
Hali

 

Kéne nekem egy kis segítség vagy jó tanács.

Van egy 95 Audi A6.

 A klímát bekapcsolom, működik kb. 10 percig utána, leáll. Az autót le kell állítani újra indítani, és megint megy. Van, amikor persze ritkán de működik „rendesen”.

Ez alatt azt kell érteni, hogy hűt, mint az állat menet közben leáll de, a klíma nem kapcsol, ki ha nem el kezdi a kinti levegőt beengedni. 5 perc kb. és megint hűt. full idegesítő kétszer voltam klímát töltetni

Előre is kösz a segítséget

DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 1090
"Nem értem miért probléma ha más típusú a szárítószűrő és a nyomáskapcsoló?"
Én sem. Sőt, látszott a rendszeren, hogy valamikor azért működött derekasan, dehát ez van, egyébként nem látszott gizda gyereknek, úgy elsőre normális volt, de majd kiderül ért-e hozzá.
Mondjuk a szárítószűrő az nekem is lifegett, sztem volt valamikor egy "koccanás" a bal elején, akkor lehetett kicserélve. Mindegy, ma lerögzítettem azt is, meg kitisztítottam és ledugóztam a csőcsatlakozásokat, aztán izgulok keddre. Remélem nem felejti el megcrimpeltetni a csövet. Ez szokott lenni a halálom, amikor odaszólok előtte telefonon, és akkor derül ki, hogy még sehol semmi, de ne prejudikáljunk, lássuk a tényeket.

"Ha trinális kapcsoló van benn,akkor az egyik érpár 2 bar alatt nyitott,felette zárt és 25-30 barnál újra nyit.Ha bináris ,akkor is van vészleállítás."
Neked legyen igazad! Ha bináris van, akkor hogy van a vészleállítás?

"Van R12-es Diavia is!"
Biztos, mert a töltőcsonk R12-es. Úgyhogy ez most az lesz. :)
Viszont létezhet, hogy csak 1 db töltőcsonk van? Mert ma átnéztem, de a csöveken csak egyet találtam. Vagy valahol máshol van a másik? Pl. a kompresszoron, szárítószűrőn, stb?

"Sok a bizonytalanság.Biztos,hogy jó helyen jársz?"
Hááát? Nem tudom. A szerelőm ajánlotta, maj' tökön rúgom jól, ha bénázik.
Legrosszabb esetben segítek majd neki, vagy elküldöm kávézni és mire visszajön addig megcsinálom. :)))

Előzmény: xmbela (1081)
flipper1 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 1089
Ford Mondeoba klímakompresszor olcsón eladó.
xmbela Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1088
Klíma Ipari Centrum,Hella,Cool4U.Mindegyik küld futárral.Valamit Ausztriából.Attól függően mi hol olcsóbb.
Előzmény: laci590401 (1085)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1087

barmilyen csodarab megteszi.

 

Kulonben is, a kocsi alatt jo esetben mindig sotet van:o))

 

Jano

Előzmény: kugyi2 (1086)
kugyi2 Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1086
Sziasztok!Klímát teszek "éppen" a kocsimba.Kérdésem nagyon laikus:Kondenzvíz kifolyócsövem fekete színű gumi,de rövid.Helyettesíthetem bármivel,vagy fekete nem átlátszó kell?Gondoltam hátha van valami szerepe a bektériumk elszaporodásában stb...Lécci segítsetek,sürgős...!
laci590401 Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1085
Te hol szerzed be az "O" gyűrűket,fittingeket,csöveket? Nyugat-Dunántúlon sehol nem tudok olyan nagykereskedést ami hozzám közel lenne. Pesten a XVI.ker.Sós Rt.-nél vásárolok mindent,de 180 km,igaz végig autópálya.
Előzmény: xmbela (1084)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1084
Olcsó húsnak.... Bár lehet,hogy nem is volt olcsó. :)
Előzmény: laci590401 (1082)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1083
Nekem is van.Már nem használom.Sajnos nem megbizható, ha egy szúnyog fingik azt is jelzi.Száraz nitrogénnel nyomáspróbázok,ha ezen átmegy a rendszer akkor Uv festéket javaslok töltéssel.
Pollenszűrőről nincs adatom.Előfordulhat ,hogy nincs.Keresni kell a kesztyűtartó alatt/mögött vagy a motortérben az esőcsatornánál.
Előzmény: Levike (1079)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1082
"Megúsztam" az elpárologtató cserét.Kiszerelteti az egész klímát mert egy fillért nem akar rá költeni,és amúgy sem használják. Valami "mekkmester" szerelte be.Borzaszó! Sem a csövek lerögzítve,sem a kondenzátor,sem a szárítószűrő nincs lefogatva. Nem csodálom hogy orrán-száján ki van dörzsölődve minden.
Előzmény: xmbela (1076)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1081
Nem értem miért probléma ha más típusú a szárítószűrő és a nyomáskapcsoló?
Ha trinális kapcsoló van benn,akkor az egyik érpár 2 bar alatt nyitott,felette zárt és 25-30 barnál újra nyit.Ha bináris ,akkor is van vészleállítás.
Van R12-es Diavia is!
Sok a bizonytalanság.Biztos,hogy jó helyen jársz?
Előzmény: DT 20-61 (1078)
xmbela Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1080
Biztos,hogy van védelmi funkció.Hacsak valaki ki nem kötötte.Pontos adatot nem tudok,de általában 25-30 barnál szokott lenni a kikapcsolás.
Előzmény: Gkettő (1077)
Levike Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1079
no hat a muszer nem nagyon jott be.

A tuzfalon az elpar csatlakozocsonkjanal sikerult 1x bepittyogtatnom, es van egy hosszu gumicso, ahol stabilan be tudom pittyantani a ket vegenel.
A ventit ha bekapcsolom a cockpitban, es odatartom a muszert, pittyog, de ez fugg az erzekenysegtol es a venti erossegtol is. Ez utobbival kitorolhetem fenekem, mert ha rafujok a muszerre attol is pittyog, szoval ez utobbi a levegomozgassal tuti osszefuggesben van. Ezenkivul osszevissza kalibralja magat, mindig mas az erzekenysege. A klimas aztat mondta, ez a muszer autohoz turost sem er, mert osszevissza bepittyog, nem mervado. Lakasklimanal hasznos lehet.
Mi a velemenyed ?

Mas : Toyota Celica st182, egy st185os, 93mas klimajat applikaltak bele. Allitolag ebben nincs pollenszuro gyarilag. Igaz ez ?
Előzmény: xmbela (1076)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1078
Voltam ma klímásnál. Sajnos a töltés elmaradt, mert az egyik gumicsövön volt vagy 3 repedés, így nem mertük felpumpálni. Otthagytam neki, keddre legyártatja, oszt' uccu neki.
Mondjuk aszongya a klímás vannak benne érdekes megoldások valszeg két annya vót aki csinálta. Diavia klíma, Honda szárítószűrő és nyomáskapcsoló (itt jegyzem meg, hogy szerinte ez a nyomáskapcsoló csak két nyomásra kapcsol, ami nekem nem túl jó hír, mert akkor nincs vészleállításom), R12-es töltőcsonk (pedig állítólag a Diavia csak R134a-val dolgozik) stb. Másik töltőcsonkot nem is találtunk. Mondjuk egyelőre nem is nagyon kerestük. Mondtam is neki, hogy ez a kihívás, nem a gyári rencenrt töltögetni. ;) Ha ezt sikerül életre kelteni. Az igen!
Gkettő Creative Commons License 2005.07.08 0 0 1077

Igen. Én is ugy gondolkoztam hogy az lesz a király akkor ha állandóan hűti a venti... de mondom nagyon érezhetően gyengébb lett, már ha a motortérben fogtam a csövet vágó volt hogy nem olyan hideg... viszont a másik oldal meg langyi volt csak.

 

De ha kikapcsoltam a ventit, hagytam felforrosodni a nyomó oldalt, ezzel párhuzamosan egyre hidegebb lett a szívó... .

 

Az lenne a kérdésem h mennyire forrósodhat fel a hűtő? (nekem süti a kezem)

 

Mellesleg van valamilyen védelem a rendszerben? mert venti nélkül nekem felment a nyomás 29 barra és még mindíg dolgozott a kompresszor, ekkor leállítottam az autót.

xmbela Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1076
Nem nagy meló,csak a műszerfalat kell kivenni és utána a fűtésboxot :)
Ez mindegyikben szar meló.
Máshonnét nemigen kerülhet oda olaj .Valszeg az elpár lesz a ludas.Gyárival már találkoztam ami a pollenszűrőhiány miatt rohadt ki.
Előzmény: laci590401 (1075)
laci590401 Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1075
Köszi hogy megírtad,mert napok óta idejár egy taxis egy Sharannal,állítólag ugyanaz a baja.Mekkora munka egy elpárologtató csere egy ilyen egyterűben? Opel Vectra B-n cseréltünk utoljára, nem egy leányálom. Más!! Van egy utólag beszerelt klíma egy Fiat Brava-ba. azzal a problémával jöttek,hogy a kardánboxba belefolyik valami olaj. Szerintem az elpárologtatóból jön.Persze üres a rendszer.Találkoztál ilyennel? Köszi!
Előzmény: xmbela (1069)
S.Szilvi Creative Commons License 2005.07.07 0 0 1074
Nálam alapból megy a venti, ha bekapcsolom a klímát.
Előzmény: Gkettő (1070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!