kiskorom óta érdekelnek a nagy járművek, a kamionozás viszont azt hiszem, el fog kerülni. (Bár még van másfél évem a diplomáig, a CE-s pecsét pedig benne van a jogsimban, tehát ki tudja... :)
Visszaolvastam pár oldalt. Lenne is egy kérdésem: az "összeollózott" levélváltásban szerepelt olyan, hogy ipszilon megfordulás. Ezt hogyan kell elképzelni? Logikám szerint a forgózsámolyos meg a nyerges is becsuklik, ha tényleg helyszűke miatt kell még tolatni. Világosítsatok fel légyszi. (Még biztos lesz "szakértő" kérdésem, lévén a vizsga óta szerelvényt vagy 40 km-t vezettem :) Köszi előre is!
Nézzétek meg, olyan barátnőt választott akinek fuvaros az apja. Az ilyen nő hozzá van szokva, hogy sokáig nem látja a szeretteit, és még az apjával is van közös témája. Nem hülye a gyerek! :o)
Van olyan csuklós is, aminek nem kormányzott a hátulja. A kormányzottnál kanyarodáskor a jobb hátuljával kell vigyázni, nem kormányzottnál meg a bal hátuljával, hogy el ne vigyünk valamit.
Vezettem egy kicsit (kb. 50-60km) barátnőm apjának a nyerges automata Premium rútját, hu az automata technika besz@rás milyen kényelmes csak löksz kettőt induláskor és tűz, nagyon jó. Viszont furcsa volt a nyerges, termelni kell vele az íveket szorgosan, oda kell figyelni rá, nem úgy jön utánad, mint egy forgózsámolyos, de jó érzés, pláne az automatával:-)))) Flesh volt egy szinettel közelebb lenni a lombokhoz, meg a fülke is leng, szóval nagyautó nagy élvezet:o)
ÁÁÁ nem a csuklósbusz az a lehető legviccesebb a kormányzott hátsó tengelyével:) Egy jó forgózsámolyossal is rá lehet érezni a tolatásra, azzal könnyebb amelyiknek hosszabb (3 tengelyes) pótja van. Nyergesnél arra kell figyelni hogy mindig a középső tengelyen fordul el a pót, azt kell a helyére tenni, annak kell kiszámolni az ívét hogy jó helyre érkezzen. Ha valami nem akar a helyére menni mindig jól lehet korrigálni egy rövid kb 2m-es előremenettel. Kezdő sofőr ne akarjon egyből a helyére tolatni! Nagyon érdemes figyelni a traktor jobb első sarkát és a rámpatükröt, azzal nagyon jól el lehet kaszálni valami akadályt (saját tapasztalat:)). Ami a legfontosabb: nem szégyen kiszállni és megnézni mennyi hely van még!!! Sokkal jobb mint neki menni valaminek. Elöre menetkor kisívű kanyarodáskor érdekes lehet hogy ilyenkor a pótkocsi első sarka nagyobb ívben kanyarodik mint a traktor első sarka.
Nyergessel könnyebb tolatni, lényegében úgy kell, mint egy sima utánfutóval az autón :) VAgy egy csuklósbusszal :) Igaz, én még zsámolyost nem vezettem.
szerintem s nem tudom, hogy ott ez kivitelezhető e a vizsgán, de én megpróbálnám a vizsgáztatótól kihúzni, hogy legalább ha mehessek egy kicsit előre s addig is meglátod, hogy hogyan viselkedik..... aztán már szerintem vmivel könnyebb a helyzet mert látod, hogy hogy megy előre s a pót hogyan követ, s mit kell ráhagyni kanyarodásnál...... naakkor már csak visszafelé kell gondolkodni!
szerintem meg a másik, hogy ha tolatni kellesz, ez a merőleges tolatásnál érdekes, hogy ne merőlegesen állj meg s úgy kezdj tolatni, hanem egy kicsit a pót legyen közelebb az üres helyhez s a gépes meg legyen közelebb a másik oldalhoz...
vhogy igy gondoltam...... a szálkás beállónál elméletileg könnyebb, mert ott már a hely is kicsite el van forgatva, igy ha ott is kicsit igy rátartassz, akkor jóó lehet.....
Tegnap írtam egy önéletrajzot a Gartnernek nem igazán reagáltak rá! Most felhívtam őket le kell mennem Zalaegerszegre a héten és egy tesztlapot ki kell töltenem, meg tesztvezetés is lesz, ami nem is lenne nagy gond csak ez az egész táv oda-vissza 500 km-er. Egyébként van ennek a cégnek Pesten is telephelye de az " origó " Zalában van. Valahogy le kell küzdenem ezt a távot. Remélem nem lesz tolatás mert rutinból 4-szer buktam, bár az forgózsámolyos volt. Nyergest még soha nem vezettem! Picit parás a helyzet. :) de nem félek! Féljen az aki nem mellettem ül.
A Wáberers-nél csak az új belépőknek van kaukció még nálunk a Révésznél még nem vezették be. Hiába vonták össze a két céget még nálunk nincs teljesen ugyanaz mint a Wáberers-nél! Reméljük, hogy így is marad!!!!!!!!!!!!
nem, csak igy hívom ezt a fajta munkát..... nincs elszívó, és hát szépen szívom azt a sok szutykot, amit a forrasztópáka generál.... állítólag és mérhetően rákkeltő.... :)
ha netalántán tényleg olyanra vállalkoznál, hogy felvennél egy "engem" potyázót, akkor tuti fizetnék vazzzzzz! pölö kaja????? hm?????? komolyan!!!!! (én ezt vérkomolyan irtam), ha mondod hogy most, már pattanok is a berlingóba!!!!!
gerob=>
csak nem rám akartál utalni ezzel a ktsgtérítéses dologgal?????? mert én amit irtál nem vettem észre..... sőt inkább szívatás oldalát mutatták....
zola=>
én fanatik vagyok.... azért végzek gályázast, hogyha pölö poiuzf elvinne egy ilyen útra, akkor tudjam etetni, pölö.....
más:=>
van egy autobild-be megjelent cikk, hogy "mi lesz velük", mint öreg teherautókkal.... azt is szkenneljem????? :) természetesen kis betükkel!!!!
Ezek a beállítási lehetőségek vannak benne a járművekre vonatkozóan, ennek megfelelően tervezi az útvonalat. pl gyalogost nem engedi az autópályára stb.