Biztos történt ilyen pl az én főnökömmel Angliában, a záron keresztül fújtak be neki valamit. Ha leereszted az ablakot lehet hogy nem hat annyira, viszont ott könnyebben bejönnek. A legjobb erre a spojler alatti tetőablak szerintem.
Mennyire jó ötlet kissé leeresztett ablakkal aludni? Biztonságos az ilyen parkolókban?
Valahol mintha találkoztam volna olyan infoval, hogy a résen át valamilyen gázt nyomtak be, aztán meg kirámolták az egész kamiont... (bár lehet hogy ezt csak álmodtam... :) )
mivel pestmegyei illetőségü a bejelentett lakcímem ezért a komócsi utcába kellet menni a főfelügyelethez. névre időpontot kellett kérni, és papírmunka meg a fényképezés kb. 20-perc alatt megvolt. ha kész (kb.2 hét) hívnak telefonon és be kell menni érte. ott helyben fizetés
Sziasztok! Még csak mostanában kezdtem érdeklődni a kamionozás után és több helyen olvastam, hogy digitális sofőrkártyát kérnek. Ez pontosan mit jelent, és hogy lehet hozzá jutni? Előre is köszi a segítséget!
A nevéből itélve valami nagyobb parkoló lehetett, akkor pedig simán lehet. Bár ha tényleg szénmonoxidtól haltak meg, akkor tökmindegy mennyit álltak, abból már az első nap után se tudták volna őket feltámasztani :(
"Magyarok fulladtak meg egy furgonban Olaszországban
Holtan találtak két magyar állampolgárt egy furgonban szerdán az olaszországi Firenze közelében egy autópálya-pihenőhelyen - írta az MTI.
A két férfi holttestét szerda késő délelőtt fedezték fel. Az olasz hatóságok szerint a kocsiban talált kisebb gáztüzelésű kályha okozta szénmonoxid-mérgezésbe halhattak bele, és legalább öt nappal ezelőtt.
Török Tamás római magyar konzul az MTI érdeklődésére közölte, hogy az olasz rendőrség a halálesetekről értesítette a magyar hatóságokat, s folyamatban van az áldozatok hozzátartozóinak felkutatása. A tragédia Calenzano település közelében, a Bisenzio-Nyugat nevű pihenőhelyen történt az észak-déli A1-es (Napfény-)autópálya mentén.
A napok óta a benzinkút parkolójában álló furgonra a töltőállomás üzemeltetője lett figyelmes, s hívta ki az autópálya-rendőrség járőrét. A furgon úgy volt kialakítva, hogy abban aludni is lehessen."
Nem semmi, hogy 5 napja ott feküdtek a kocsiban, és csak akkor tűnt fel valakinek...
kiskorom óta érdekelnek a nagy járművek, a kamionozás viszont azt hiszem, el fog kerülni. (Bár még van másfél évem a diplomáig, a CE-s pecsét pedig benne van a jogsimban, tehát ki tudja... :)
Visszaolvastam pár oldalt. Lenne is egy kérdésem: az "összeollózott" levélváltásban szerepelt olyan, hogy ipszilon megfordulás. Ezt hogyan kell elképzelni? Logikám szerint a forgózsámolyos meg a nyerges is becsuklik, ha tényleg helyszűke miatt kell még tolatni. Világosítsatok fel légyszi. (Még biztos lesz "szakértő" kérdésem, lévén a vizsga óta szerelvényt vagy 40 km-t vezettem :) Köszi előre is!
Nézzétek meg, olyan barátnőt választott akinek fuvaros az apja. Az ilyen nő hozzá van szokva, hogy sokáig nem látja a szeretteit, és még az apjával is van közös témája. Nem hülye a gyerek! :o)
Van olyan csuklós is, aminek nem kormányzott a hátulja. A kormányzottnál kanyarodáskor a jobb hátuljával kell vigyázni, nem kormányzottnál meg a bal hátuljával, hogy el ne vigyünk valamit.
Vezettem egy kicsit (kb. 50-60km) barátnőm apjának a nyerges automata Premium rútját, hu az automata technika besz@rás milyen kényelmes csak löksz kettőt induláskor és tűz, nagyon jó. Viszont furcsa volt a nyerges, termelni kell vele az íveket szorgosan, oda kell figyelni rá, nem úgy jön utánad, mint egy forgózsámolyos, de jó érzés, pláne az automatával:-)))) Flesh volt egy szinettel közelebb lenni a lombokhoz, meg a fülke is leng, szóval nagyautó nagy élvezet:o)
ÁÁÁ nem a csuklósbusz az a lehető legviccesebb a kormányzott hátsó tengelyével:) Egy jó forgózsámolyossal is rá lehet érezni a tolatásra, azzal könnyebb amelyiknek hosszabb (3 tengelyes) pótja van. Nyergesnél arra kell figyelni hogy mindig a középső tengelyen fordul el a pót, azt kell a helyére tenni, annak kell kiszámolni az ívét hogy jó helyre érkezzen. Ha valami nem akar a helyére menni mindig jól lehet korrigálni egy rövid kb 2m-es előremenettel. Kezdő sofőr ne akarjon egyből a helyére tolatni! Nagyon érdemes figyelni a traktor jobb első sarkát és a rámpatükröt, azzal nagyon jól el lehet kaszálni valami akadályt (saját tapasztalat:)). Ami a legfontosabb: nem szégyen kiszállni és megnézni mennyi hely van még!!! Sokkal jobb mint neki menni valaminek. Elöre menetkor kisívű kanyarodáskor érdekes lehet hogy ilyenkor a pótkocsi első sarka nagyobb ívben kanyarodik mint a traktor első sarka.
Nyergessel könnyebb tolatni, lényegében úgy kell, mint egy sima utánfutóval az autón :) VAgy egy csuklósbusszal :) Igaz, én még zsámolyost nem vezettem.
szerintem s nem tudom, hogy ott ez kivitelezhető e a vizsgán, de én megpróbálnám a vizsgáztatótól kihúzni, hogy legalább ha mehessek egy kicsit előre s addig is meglátod, hogy hogyan viselkedik..... aztán már szerintem vmivel könnyebb a helyzet mert látod, hogy hogy megy előre s a pót hogyan követ, s mit kell ráhagyni kanyarodásnál...... naakkor már csak visszafelé kell gondolkodni!
szerintem meg a másik, hogy ha tolatni kellesz, ez a merőleges tolatásnál érdekes, hogy ne merőlegesen állj meg s úgy kezdj tolatni, hanem egy kicsit a pót legyen közelebb az üres helyhez s a gépes meg legyen közelebb a másik oldalhoz...
vhogy igy gondoltam...... a szálkás beállónál elméletileg könnyebb, mert ott már a hely is kicsite el van forgatva, igy ha ott is kicsit igy rátartassz, akkor jóó lehet.....
Tegnap írtam egy önéletrajzot a Gartnernek nem igazán reagáltak rá! Most felhívtam őket le kell mennem Zalaegerszegre a héten és egy tesztlapot ki kell töltenem, meg tesztvezetés is lesz, ami nem is lenne nagy gond csak ez az egész táv oda-vissza 500 km-er. Egyébként van ennek a cégnek Pesten is telephelye de az " origó " Zalában van. Valahogy le kell küzdenem ezt a távot. Remélem nem lesz tolatás mert rutinból 4-szer buktam, bár az forgózsámolyos volt. Nyergest még soha nem vezettem! Picit parás a helyzet. :) de nem félek! Féljen az aki nem mellettem ül.