Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417904

Volt róla egy cikk valamelyik évkönyvben. Elég régen olvastam, de nem úgy volt, hogy az akkor új négytengelyes kocsikat húzta volna? Ezek a kocsik be voltak kábelezve?

 

Azt most nem tudom, hogy melyik lehetett, de a 16 henger kicsit soknak tűnik. Én eddig DP - ről, D - ről és D1 - ről tudtam. Nem dicsekszem a tudatlanságommal :) Meg kellene kérdezni hmsoftot.

Előzmény: kihúzóvágány (417899)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417903

Ezekre a DP vonatokra gondoltam, úgy tudtam eddig, hogy a megrendeltnél kevesebb példányban szállították.

Előzmény: hmsoft (417902)
hmsoft Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417902

Volt a háromrészes DP (Rosario), 10 példánnyal. Aztán volt a hatrészes DP-0 (DP-01 ... DP-08 pályaszámokkal), villamos erőátvitellel, amelyek 1949-1952 között épültek, ugyanúgy Hargita-stílusú dizájnnnal. De ezek sem vonófejesek voltak, hanem két motorkocsi fogott közre négy melléket. A Rosarióba került a nyolchengeres motor, ha minden igaz, a DP-0-sokba meg a XVI-Jv 170/240. A hatrészesek a Pétervár-Moszkva fővonalon jártak, illetve az 50-es évek vége felé Pétervár és Tallinn között.

hm

Előzmény: kihúzóvágány (417899)
paca664 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417901

A "160-as" Gigantok legnagyobb baja talan nem az EVM volt, hanem hogy a szandek szerinti vegsebesseguket ritkan ertek el.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417841)
benbe Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417900

Na igen, csak az ICE1 16 kocsijának 260-nal vontatásához kell a nyolc, a TGV különböző számú kocsijának 300-zal vontatásához kell a tizenkét hajtott tengely. Ehhez az emeletes szerelvényhez viszont négy tengely is elég lenne, egyszerűen a világ egyik leggazdagabb országának pont mindegy, hogy egy, vagy két gép jut-e rá.

Előzmény: kihúzóvágány (417889)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417899

Igen, az M469 nekem is ismerős, de kettő lett volna belőle, távvezérléssel.

És nem a Rosasrio-motorvonatra gondoltam, hanem a diesel-elektromos motorvonatokra (azt hiszem, hét példány), vonófejenként egy 16 hengeres motorral, és egy 6 hengeres segédüzemi energiaellátással.

Előzmény: GOLAZ111 (417893)
r1232 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417898

Az 1-es vonalon csak ideiglenes, esetről-esetre hosszabbított engedély van 120-nál nagyobb sebességre EVM-mel.

Előzmény: _Nyuszi (417862)
gysevic Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417897

Pedig több helyen olvastam ilyet. Na jó,persze nem vasúti forrásból...

Előzmény: aruzsi (417896)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417896

Nem volt ilyen terv.

Előzmény: gysevic (417890)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417895

 

 

 

http://www.apmfs.fr/autres.html

 

Most már átépítették felsővezetékesre.

 

(Frejus)

Előzmény: GOLAZ111 (417641)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417894

 

Az ETR Y0160 minden Pendolino őse 1975 szeptemberében.

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417893

Sőt az ETR 500 is vonófejes. Az NMBS - nél viszont Vectronokat használnak vonófejnek, erről nekem inkább a 2M62 - ből és D1 mellékkocsikból képzett orosz, ukrán, kazah és hasonló vonatok jutnak eszembe.

 

Nem az M469 - re gondolsz? Ha jól emlékszem az egy 2000 Le - s dízelmozdony lett volna egy fő vezetőállással. Tehát a végállomáson meg kellett volna fordítani. Belőle lett az M601.

 

A szovjet motorvonatok viszont a Rosariokból lettek, amiket Argentínába szántak, csak aztán jóvátételben elvitték őket is. 

Előzmény: kihúzóvágány (417889)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 1 417892

Mintha annó az lett volna a terv - legalábbis a 30a kapcsán - hogy az ETCS és a GSM-R beüzemelése után eltűnnek a jelzők a pálya mellől. Azóta megváltozott a terv?

Ezen a pályán csak a kék FLIRT-ek közlekedhetnek majd? Mert ha igen, akkor semmi probléma a jelzők eltűntetésével.

Előzmény: gysevic (417890)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 1 417891

Alapvetően egy hálózat időleges kiesésére gondoltam.

 

Van jelentősége? Múlik rajta egy 100-230-zal (mindegy mennyivel) haladó mozdony 2 irányú, RIL4-es szintű, teljes futásfelügyelelet biztosító online információkkal való ellátása? Nem.

A vezetékesben is vannak kihagyások, pl. UPC és legfeljebb bosszankodsz, mert nem tudsz dolgozni, vagy éppen nem tudom leadni a szolgálatom dokumentálását, stb.

 

Annyit tudok mondani, hogy ETCS-ben még nem volt adatforgalom kiesésem, de LZB-ben már többször.

Előzmény: benbe (417887)
gysevic Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417890

" A magyar L2-nél pedig adatforgalom kiesésnél is ott marad a hagyományos térközi közlekedés. "

 

Mintha annó az lett volna a terv - legalábbis a 30a kapcsán - hogy az ETCS és a GSM-R beüzemelése után eltűnnek a jelzők a pálya mellől. Azóta megváltozott a terv?

Előzmény: Törölt nick (417885)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417889

Lehet, hogy furcsának tűnik, de: a TGV is, és az ICE is elől-hátul vonófejjel közlekedik, sőt a magyar vasút a GANZ gyártól rendelt vonófejeket 1944-ben (később ilyen motorvonatokat gyártottak a szovjet vasútnak, meg máshová is).

Előzmény: GOLAZ111 (417888)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417888

Ez Antwerpen mellett van, a vonat Gent felé ment, ott aztán nincs hegy. De Brüsszel felé is járnak 2 mozdonyos IC - k, nem emeletes kocsikkal. Szerintem is azért van, mert kevés a vezérlő, de azért furcsa megoldás.

Előzmény: benbe (417881)
benbe Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417887

Nem ezt kérdezted.

 

>A nyilvános GSM forgalmazásban hányszor tapasztalták kiesést? 

Előzmény: Törölt nick (417884)
manhattani Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417886

Murphy törvényeit meg pláne.

Előzmény: Törölt nick (417885)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417885

Talán 5 órás volt a leállás, addig kerülővel mentek a vonatok, mert nem tudott ezzel a szituációval senki sem mit kezdeni.

Adatkommunikáció, de köze sincs a GSM hez.

 

Vannak az emlékezeteimben olyan esetek a mostani nem túl távoli múltban, amikor rendesen fejreállt a Westel hálózata. Ez sem lehetetlen.

Semmi sem lehetetlen. Ismerjük Morphy törvényeit. Évente hány esetről hallunk az összes szolgáltatót tekintve?

A magyar L2-nél pedig adatforgalom kiesésnél is ott marad a hagyományos térközi közlekedés.

 

Előzmény: aruzsi (417873)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 1 417884

Nekem naponta 5-10-szer van 30-40 másodperces adatforgalom kiesésem, és még néhányszor olyan, hogy látszólag van adatforgalom, csak semmi nem történik.

GSM-R rendszerben?

 

Előzmény: benbe (417880)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417883

Amíg nem meséltek a hatóság húzásairól, én is ezt gondoltam.

Aztán meséltek.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417868)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 1 417882

SMS-ező mozdonyvezető biztos is?

Mozdonyrádión szolgálati beszélgetést folytató mv. biztos is.

Előzmény: manhattani (417869)
benbe Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417881

Néha a Wiener Walzer is kap tológépet Landeck-Zams és Bludenz között. A belga hegyvidéken viszont valószínűleg csak a vezérlőkocsi hiánya miatt járnak így.

Előzmény: sssey (417878)
benbe Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417880

Nekem naponta 5-10-szer van 30-40 másodperces adatforgalom kiesésem, és még néhányszor olyan, hogy látszólag van adatforgalom, csak semmi nem történik.

Előzmény: Törölt nick (417864)
jwkllr Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417879

7540 Bcs-Lőkös közt naponta ilyen.

Előzmény: sssey (417878)
sssey Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417878

GOLAZ111

 

A motorvonatos-gazdaságos témához: a vonat eleje és vége.

 

Ilyen magyar szerelvénnyel is rendszeresen volt.

A RJ előtti német EC-ket Bécs után elöl-hátul Taurus vitte. Bécstől Frankfurtig vagy Dortmundig (már nem emlékszem pontosan).

 

sssey

Előzmény: GOLAZ111 (417854)
manhattani Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417877

Ágyakat adunk vágyaidnak.

Előzmény: sssey (417875)
Sabee Gigant Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417876

Párkányban siklott egy teher, kiborult pár kocsi, pálya kizárva. EC-k elvileg a Komárom-Tatabánya-Bp. Keleti útvonalon kerülnek.

sssey Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417875

jwkllr

 

Mostanában a 120-on kusett kocsit járatnak IC kocsi gyanánt.

 

Mi a gond? IC áráért fekvőhelyet kapsz. :-)))

 

sssey

Előzmény: jwkllr (417857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!