Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43969

Ettől félek én is :)

Előzmény: kobor1954 (43968)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.10 -1 0 43968

Fordulj az nkh hoz mindent elmondanak mivel ugy is ők intézik a forgalomba helyezést

Előzmény: BIGYO4 (43967)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43967

Sziasztok, jogi eredetű kérdésem lenne. Remélem azzal, hogy Beta9 sok fáradozást követően letudottnak tekinti a jogi dolgokat, valaki még naprakészen képben van. A lényeg, hogy szemezgetek egy öreg Aixam-al. Még 2007 táján vették meg külföldről . Akkoriban még talán nem kellett rendszámozni. A külföldi korabeli papírjai megvannak. Majd, aki megvette és behozta, szintén adásvételivel eladta másnak. Ettől a mástól tudnám megvenni. Tehát ezekután mi a menete, a regisztrálás, vizsga, okmányiroda, stb, stb. Lehetséges-e egyáltalán? Pedig a szerződésekkel a tulajdon jogfolytonosság megállapítható, de aki behozta, nem regisztráltatta, hiszen akkor nem is kellett.

Szóval meg merjem-e venni és mi a francot csináljak?

 

zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.08 0 1 43966

Aixam esetén belül le kell pucolni a sarat a beöntő belső részén. Majd van négy bepattintó amit be kell nyomni aztán óvatosan kifelé mozgatni. Én csavarhúzót szoktam mögé dugni. Azzal szoktam finoman mozgatni, belül meg nyomni a pöcköt. A lököst meg le kell furkálni. Két oldalt meg van két 6 os csavar a fekete műanyag mögött.

Előzmény: brömbi (43964)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43965

Én pár hete Tasso-t csináltam , azon is popcsegecsekkel volt felrögzítve még az elülső lökhárító is -- szinte semmihez nem lehetett hozzáférni . Akkor néztem , hogy az Aixam is így kapaszkodik gyárilag hátul . A Tasso-t lefurkáltam és csavarral tettem vissza .

Az üzemanyag beöntőcső csatlakozást meg kell nézzem , így fejből nem megy .

Előzmény: brömbi (43964)
brömbi Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43964

Mopedmágusok, Férfiak, és Asszonyok!

 

A segítségeteket kérem. Egy barom a parkolóban kiálláskor nekem tolatott, és amit ott  hagyott: Jól berepesztette a seggét. Le kell majd, hogy vegyem a hátsó lököst. Eddig a hátuljával semmi bajom nem volt. Hat helyen van felhúzva popszegecsekkel. (+ az a 2 műanyag.) 

1   Ha lefúrom fel tudom-e erősíteni lemez, vagy átmenőcsavarokkal, hogy "levehetős" maradjon?

2   Hogyan tudom szétkötni a gázolajtöltő csövet, hogy ne kínlódjak egy fél napot feleslegesen.

Köszönöm a választ.

toncsibá1949 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43963

TISZTELT h pál.03.  sajnos nekem is hasonló gondom van a microcar mgo- mmal. ezért kérem , hogy az e- mail címedet írd meg. az enyém. .. krauszantal@freemail .hu  üdv. KRAUSZ ANTAL ROKK. NYUGD-AS MOZG . KORL. GYŐRBÖL

Előzmény: HPál.03 (43942)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 43962

Sziasztok!

 

Ha esetleg érdekel vki és a környéken jár vagy lakik várjuk szeretettel. :)

 

https://www.facebook.com/SarbogardiTuningTalalkozo/?fref=ts

Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 43961

De mi törtel?

 

Sajnos a szélvédője is , pedig az érdekelt volna .

Előzmény: Malaguszti (43960)
Malaguszti Creative Commons License 2017.07.07 -4 0 43960

Micsoda kár,  mikrokár darabokban törtel,

De mi törtel?

:)

https://auto.jofogas.hu/pest/Mopedauto_jdm_Aixm_mikrokar_yanmar_motor_68117085.htm

barnazol75 Creative Commons License 2017.07.04 -2 0 43959

Hanyagoljuk a politikát. Köszi

kobor1954 Creative Commons License 2017.07.04 -1 1 43958

Nem baj nyugdijas vagyok mindenre van időm maj megirom mijen let

 

Előzmény: ívfény (43928)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43957

Ez egy nagy humbuk  mese mire fizetnikellene romlik a szinvonal nem jönbe a mire számoltak igy nemjár semmi,vagy a közeledő választás miat adnak hogy meglegyen a választó tábor majd meg látjuk milesz.

Előzmény: Bakancs4 (43953)
lobo62 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43956
Hat amenyit en kapok ketten nem tudnank berugni belolle! Aixamom jo meg vagyok elegedve vele csak bantsa a szemem hogy vannak szebbek, ujabbak, nekem a kek szin tetszik..
Előzmény: Bakancs4 (43953)
lobo62 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43955
Hat amennyi emelest en kapok azt egy jo sor ivo felnap alatt eltudna inni es meg besem rugna! Ami a mopedet illeti ez csak egy otlet eladnam a mopedemet de azt a penzt ugysem kapnam vissza amit eddig rakoltottem, annyiert nem adom mint en vettem mert akkir nsgy bukta lenne, es sokat kene potolni masikra.amzgy jo meg mindig nem kellett a motorhoz nyulni hal istennek 4 eve hajtom.
Előzmény: Bakancs4 (43953)
oljeg12 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43954

Ez a "dőlni fog a pénz a nyugdíjasoknak" olyan lesz, mint a tanároknak, meg az egészségügyi dolgozóknak a béremelés.

Elméletileg többet kapnak. De gyakorlatilag, kevesebbet visznek haza.

Előzmény: Bakancs4 (43953)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.03 -10 0 43953

fiatalabbat szeretnek meg szebbet!

 

Na ja , vannak akik megtehetik !

 

http://24.hu/fn/penzugy/2017/04/26/dolni-majd-a-penz-a-nyugdijasokhoz-az-iden-es-jovore-is/

 

Előzmény: lobo62 (43950)
brömbi Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43952

Toncsibá ! Küldtem emilt.

 

Üdv.

lobo62 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43951
Hat az en ,Aixamom is csak feltol mer mert nincs tovabb erzekelo benne.
Előzmény: Bakancs4 (43912)
lobo62 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43950
Szia Peter! Igen fiatalabbat szeretnek meg szebbet!
Előzmény: Bakancs4 (43916)
brömbi Creative Commons License 2017.07.02 0 0 43949

Ha nem javítottál még ilyet, vagy nincs aki segítsen, azt javaslom vegyél egy (utángyártott), vagy újat. Én is ezt tettem. Minimum 40-ezret így az el fog menni, ami egy "mopedtól" nem is olyan rossz. A primért pedig könnyen fel tudod újítani. A széncsapágyat időben kell cserélni, esetleg a röpsúlyházakat. Ha pedig már a primér "kihordósodott" a WooDoo-féle átalakítást egy esztergályos ismerősöd biztosan meg tudja csinálni. A szekundér cseréhez a motort abakról,ahogy már mások is írták ki kell fordítani. A variátort levegős kulccsal húzzátok meg, hogy fel ne lazuljon. A szíj, ahogy már említettem ,csak a gyári. Nekem a csomagtartóban van egy ipari használt szíjam, hogy ha a rajta lévő elszakad, azt rá tudjam tenni, mint a befőttesgumit.  Szekundér variátor felújítást még nem csináltam, csak itt a Fórumon olvastam.

Előzmény: HPál.03 (43942)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.02 0 2 43948

Valóban , lementve és felnagyítva a képet úgy tűnik , hogy megvan . Meg mint mondta : végigtapogattad .

 

Akkor keressük tovább az áldozatot . A találkozón K.Gy. Ambrája el se ment a lejáróig , és ő volt az aki már délelőtt elment , legtöbben nem is találkoztak vele .

 

A kék Chatenet jön hozzám pár napon belül , mert az én szekunder variátorom van benne -- az Érdől vett kocsi tárcsáján akkora kopási gödör volt , mint a Marianna-árok . Az esztergálás idejére adtam neki átmenetileg egy szekundert .  A másik kékségre ( JDM Albizia) is rálátok . A többiről meg majd kiderül .

Előzmény: oljeg12 (43947)
oljeg12 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 43947

Ma délelőtt megnéztem, hogy meg van-e a körmös menesztőt rögzítő retesz. Azóta Péternek már jeleztem is, hogy meg van. Itt a bizonyíték.

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (43946)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 43946

Az utóbbi időben olyat tapasztalok az Aixam 500.4 Minivan használata közben, hogy rezgést érzek a kormányon is és a padló lemezen is. Bár milyen sima is az út, olyan az érzés, mintha érdes felületű úton mennék. 50 km/h környékén, pedig, már hangja is van a jelenségnek. Olyan, mintha rotor hang lenne .

 

Pár hete beszéltem tanijanival , ő a szekunder variátor hibáját diagnosztizálta .

 

Hát akkor jöjjön a "Big Story" .

 

Hétfőn mentem ki a Comenius Iskolával Doromlásra táborozni -- oda , ahol a mopedautós találkozókat is tartjuk . Kedden visszajöttem a városba , csütörtökön pedig el kellett ugranom a kocsival a közeli védett fás legelőre , hogy a nebulóknak az ártéri gazdálkodásról és az egykori gátépítésekről szóljak . Aztán visszaálltam a kocsival a gátőrház udvarára .

Délután telefonon hívott oljeg12 a kocsija alól fekve  , hogy a hátsó motortartó gumibak  szereléséről és féltengely szimering cseréjéről kérdezzen . Az udvaron zsibongtak a gyerekek -- jobbára a legújabb szerzeményemet , az Adly Herkules kvadot nyúzták .

 

Nagyon kulturált hangja van -- le is volt fojtva -- de még így is zavarta a beszélgetésünket ( elég halk a telefonom ) ezért felsétáltam a gátra . Telefonálás közben lenézek a lában elé  és a bejárónk kezdetén  megdöbbenve találok ott egy kis reteszt . Pontosan olyat , ami a szekunder variátorok körmös menesztőjét  rögzíti elfordulás ellen .

 

Mivel mopedautó az enyémen kívül 2 hete nem járt arra , és annyi idő alatt biztos elrúgta volna valami az út közepéről a fűbe , ezért úgy gondoltam : az én nagylámpásomból  esett ki . Lementem , belenéztem , és úgy tűnt , hogy a retesz nincs benne , a reteszpálya menesztő alól kilógó részében üres volt a horony.

Volt egy olyan gondolatom , hogy ott szétszedem és visszarakom , de beleragasztani úgysem tudtam volna , és akkor itthon újra szét kell szedni a normális összerakáshoz . És amúgy is zűrös szétszedni , mert össze van ragasztva -- bár igaz , ha ki tudott esni a retesz akkor már  nem tart a ragasztó , lötyög az egész . Annak (mármint a lötyögésnek )  viszont iszonyatos csörömpölő hangja van ; az pedig nem volt , kis sivítás-sírás van , de az az ordenáré variátorhang nincs .

Végül úgy döntöttem : hazaóvatoskodok  vele úgy , mert komoly emelkedő nincs ( azon nem menne fel retesz nélkül ) és majd gyengéden adom neki a gázt . Ha ugyanis megpörög a körmös menesztő a tengelyen akkor annyira feltágul benne a furat , hogy eredeti 38-as tengelyen többé aligha használható .

 

Ma délután kiszedtem a variátort a kocsiból -- mivel nálam kivehető a tűzfal problémás darabja , ezért ez megvan 20 perc alatt .  Nagy megrökönyödésemre a retesz a helyén volt , csak nem lógott ki a körmös menesztőből , ezért hittem azt , hogy hiányzik . Szóval az enyémben meg van .

De akkor kié a megtalált retesz ? És ezek szerint 2 hétig ott feküdt az aszfalton ? Hmmm .... Úgy látszik igen . És valószínűleg azé lesz aki különféle rejtélyes zajokra panaszkodik , illetve sík területen lakván nem veszi észre az átvihető nyomaték csökkenését . Holnap majd megnézi a kocsiját és valahogy folytatja a történetet ...

Ha vele áll össze a kép akkor a csodálatos véletlensorozatra ( pont ott esett ki a retesz , pont vele beszéltem amikor megtaláltam ) mindenki világnézete szerint gyártson ideológiát .

 

Előzmény: oljeg12 (43874)
Lawicska Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43945

Mi szombaton reggel megyünk es este 7k.indulnunk kell vissza.Én már nagyon várom kár hogy csak 1 napra tudunk menni.De az is több mint a semmi. :)

Előzmény: hektor1 (43943)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43944

Előreláthatólag vasárnap délig , kora délutánig maradok .

Előzmény: WooDoo (43941)
hektor1 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43943

Mi maradunk vasárnap is.

Előzmény: WooDoo (43941)
HPál.03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43942

A szekunder variátor lóg egy kicsit valószínű megvan a hiba,hogy miért rángat induláskor.Ezt hogyan tudom javítani?

Előzmény: brömbi (43933)
WooDoo Creative Commons License 2017.07.01 -3 0 43941

Vasárnap marad még valaki?

Szombaton Zánkán leszünk egy esküvőn, onnan már csak 45 km lenne. Még egy mopedautót is viszünk tréleren. :)

Előzmény: Bakancs4 (43939)
HPál.03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43940

Köszönöm a segitséget megnézem!

 

Előzmény: brömbi (43933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!