Sziasztok, jogi eredetű kérdésem lenne. Remélem azzal, hogy Beta9 sok fáradozást követően letudottnak tekinti a jogi dolgokat, valaki még naprakészen képben van. A lényeg, hogy szemezgetek egy öreg Aixam-al. Még 2007 táján vették meg külföldről . Akkoriban még talán nem kellett rendszámozni. A külföldi korabeli papírjai megvannak. Majd, aki megvette és behozta, szintén adásvételivel eladta másnak. Ettől a mástól tudnám megvenni. Tehát ezekután mi a menete, a regisztrálás, vizsga, okmányiroda, stb, stb. Lehetséges-e egyáltalán? Pedig a szerződésekkel a tulajdon jogfolytonosság megállapítható, de aki behozta, nem regisztráltatta, hiszen akkor nem is kellett.
Szóval meg merjem-e venni és mi a francot csináljak?
Aixam esetén belül le kell pucolni a sarat a beöntő belső részén. Majd van négy bepattintó amit be kell nyomni aztán óvatosan kifelé mozgatni. Én csavarhúzót szoktam mögé dugni. Azzal szoktam finoman mozgatni, belül meg nyomni a pöcköt. A lököst meg le kell furkálni. Két oldalt meg van két 6 os csavar a fekete műanyag mögött.
Én pár hete Tasso-t csináltam , azon is popcsegecsekkel volt felrögzítve még az elülső lökhárító is -- szinte semmihez nem lehetett hozzáférni . Akkor néztem , hogy az Aixam is így kapaszkodik gyárilag hátul . A Tasso-t lefurkáltam és csavarral tettem vissza .
Az üzemanyag beöntőcső csatlakozást meg kell nézzem , így fejből nem megy .
A segítségeteket kérem. Egy barom a parkolóban kiálláskor nekem tolatott, és amit ott hagyott: Jól berepesztette a seggét. Le kell majd, hogy vegyem a hátsó lököst. Eddig a hátuljával semmi bajom nem volt. Hat helyen van felhúzva popszegecsekkel. (+ az a 2 műanyag.)
1 Ha lefúrom fel tudom-e erősíteni lemez, vagy átmenőcsavarokkal, hogy "levehetős" maradjon?
2 Hogyan tudom szétkötni a gázolajtöltő csövet, hogy ne kínlódjak egy fél napot feleslegesen.
TISZTELT h pál.03. sajnos nekem is hasonló gondom van a microcar mgo- mmal. ezért kérem , hogy az e- mail címedet írd meg. az enyém. .. krauszantal@freemail .hu üdv. KRAUSZ ANTAL ROKK. NYUGD-AS MOZG . KORL. GYŐRBÖL
Ez egy nagy humbuk mese mire fizetnikellene romlik a szinvonal nem jönbe a mire számoltak igy nemjár semmi,vagy a közeledő választás miat adnak hogy meglegyen a választó tábor majd meg látjuk milesz.
Hat amenyit en kapok ketten nem tudnank berugni belolle! Aixamom jo meg vagyok elegedve vele csak bantsa a szemem hogy vannak szebbek, ujabbak, nekem a kek szin tetszik..
Hat amennyi emelest en kapok azt egy jo sor ivo felnap alatt eltudna inni es meg besem rugna! Ami a mopedet illeti ez csak egy otlet eladnam a mopedemet de azt a penzt ugysem kapnam vissza amit eddig rakoltottem, annyiert nem adom mint en vettem mert akkir nsgy bukta lenne, es sokat kene potolni masikra.amzgy jo meg mindig nem kellett a motorhoz nyulni hal istennek 4 eve hajtom.
Ha nem javítottál még ilyet, vagy nincs aki segítsen, azt javaslom vegyél egy (utángyártott), vagy újat. Én is ezt tettem. Minimum 40-ezret így az el fog menni, ami egy "mopedtól" nem is olyan rossz. A primért pedig könnyen fel tudod újítani. A széncsapágyat időben kell cserélni, esetleg a röpsúlyházakat. Ha pedig már a primér "kihordósodott" a WooDoo-féle átalakítást egy esztergályos ismerősöd biztosan meg tudja csinálni. A szekundér cseréhez a motort abakról,ahogy már mások is írták ki kell fordítani. A variátort levegős kulccsal húzzátok meg, hogy fel ne lazuljon. A szíj, ahogy már említettem ,csak a gyári. Nekem a csomagtartóban van egy ipari használt szíjam, hogy ha a rajta lévő elszakad, azt rá tudjam tenni, mint a befőttesgumit. Szekundér variátor felújítást még nem csináltam, csak itt a Fórumon olvastam.
Valóban , lementve és felnagyítva a képet úgy tűnik , hogy megvan . Meg mint mondta : végigtapogattad .
Akkor keressük tovább az áldozatot . A találkozón K.Gy. Ambrája el se ment a lejáróig , és ő volt az aki már délelőtt elment , legtöbben nem is találkoztak vele .
A kék Chatenet jön hozzám pár napon belül , mert az én szekunder variátorom van benne -- az Érdől vett kocsi tárcsáján akkora kopási gödör volt , mint a Marianna-árok . Az esztergálás idejére adtam neki átmenetileg egy szekundert . A másik kékségre ( JDM Albizia) is rálátok . A többiről meg majd kiderül .
Az utóbbi időben olyat tapasztalok az Aixam 500.4 Minivan használata közben, hogy rezgést érzek a kormányon is és a padló lemezen is. Bár milyen sima is az út, olyan az érzés, mintha érdes felületű úton mennék. 50 km/h környékén, pedig, már hangja is van a jelenségnek. Olyan, mintha rotor hang lenne .
Pár hete beszéltem tanijanival , ő a szekunder variátor hibáját diagnosztizálta .
Hát akkor jöjjön a "Big Story" .
Hétfőn mentem ki a Comenius Iskolával Doromlásra táborozni -- oda , ahol a mopedautós találkozókat is tartjuk . Kedden visszajöttem a városba , csütörtökön pedig el kellett ugranom a kocsival a közeli védett fás legelőre , hogy a nebulóknak az ártéri gazdálkodásról és az egykori gátépítésekről szóljak . Aztán visszaálltam a kocsival a gátőrház udvarára .
Délután telefonon hívott oljeg12 a kocsija alól fekve , hogy a hátsó motortartó gumibak szereléséről és féltengely szimering cseréjéről kérdezzen . Az udvaron zsibongtak a gyerekek -- jobbára a legújabb szerzeményemet , az Adly Herkules kvadot nyúzták .
Nagyon kulturált hangja van -- le is volt fojtva -- de még így is zavarta a beszélgetésünket ( elég halk a telefonom ) ezért felsétáltam a gátra . Telefonálás közben lenézek a lában elé és a bejárónk kezdetén megdöbbenve találok ott egy kis reteszt . Pontosan olyat , ami a szekunder variátorok körmös menesztőjét rögzíti elfordulás ellen .
Mivel mopedautó az enyémen kívül 2 hete nem járt arra , és annyi idő alatt biztos elrúgta volna valami az út közepéről a fűbe , ezért úgy gondoltam : az én nagylámpásomból esett ki . Lementem , belenéztem , és úgy tűnt , hogy a retesz nincs benne , a reteszpálya menesztő alól kilógó részében üres volt a horony.
Volt egy olyan gondolatom , hogy ott szétszedem és visszarakom , de beleragasztani úgysem tudtam volna , és akkor itthon újra szét kell szedni a normális összerakáshoz . És amúgy is zűrös szétszedni , mert össze van ragasztva -- bár igaz , ha ki tudott esni a retesz akkor már nem tart a ragasztó , lötyög az egész . Annak (mármint a lötyögésnek ) viszont iszonyatos csörömpölő hangja van ; az pedig nem volt , kis sivítás-sírás van , de az az ordenáré variátorhang nincs .
Végül úgy döntöttem : hazaóvatoskodok vele úgy , mert komoly emelkedő nincs ( azon nem menne fel retesz nélkül ) és majd gyengéden adom neki a gázt . Ha ugyanis megpörög a körmös menesztő a tengelyen akkor annyira feltágul benne a furat , hogy eredeti 38-as tengelyen többé aligha használható .
Ma délután kiszedtem a variátort a kocsiból -- mivel nálam kivehető a tűzfal problémás darabja , ezért ez megvan 20 perc alatt . Nagy megrökönyödésemre a retesz a helyén volt , csak nem lógott ki a körmös menesztőből , ezért hittem azt , hogy hiányzik . Szóval az enyémben meg van .
De akkor kié a megtalált retesz ? És ezek szerint 2 hétig ott feküdt az aszfalton ? Hmmm .... Úgy látszik igen . És valószínűleg azé lesz aki különféle rejtélyes zajokra panaszkodik , illetve sík területen lakván nem veszi észre az átvihető nyomaték csökkenését . Holnap majd megnézi a kocsiját és valahogy folytatja a történetet ...
Ha vele áll össze a kép akkor a csodálatos véletlensorozatra ( pont ott esett ki a retesz , pont vele beszéltem amikor megtaláltam ) mindenki világnézete szerint gyártson ideológiát .