Még nekem sem volt, de egy ismerősöm rendelt valami vicikvacak kínai bazgantyút, ötegynéhány ezerért. Három hétig semmi, megreklamálta. Udvarias, elnézést kérő levél, majd pár perc múlva visszautalás. Ezután szintén pár perccel csöngetés, postás hoz csomag.
Kis kínai kütyüt rendeltem, megjött, de nem működik. Ez nem csoda, volt már ilyen. Ebayen megreklamáltam, és ahogy leütöttem az entert már jött a válasz (senki nem bírálta el, az eladó sem kommentálhatta, semmi, full automatán): "You got a refund. Good News! For being a regular buyer on eBay and a valued customer, we've issued a $1.85 refund to your PayPal account, and you get to keep the item too. PayPal transaction xxxxxxx"
Amerikai eBay-en kínáltam fel eladásra egy terméket, de meglepetésemre itthonról vették meg. Az aukcióban a személyes átvételt eredetileg nem állítottam be, mert nem gondoltam ilyen lehetőségre, és csak PayPal-es fizetésű volt.
Címet kaptam a rendszertől a vevőhöz, viszont praktikus lenne, ha személyesen tudnánk intézni, mivel a vevő hamarosan jön Budapestre. Ráadásul a PayPal-nél a kétszeri oda-vissza valuta váltás nem éppen praktikus, ha már így alakult.
Mit lehet ilyenkor tenni? Sehol nem találtam opciót a 'local pick up' beállítására, számlát is csak úgy tudok küldeni, hogy valamilyen szállítást be kell állítanom.
És ugye eBay üzenetben nem lehet kontakt adatot cserélni, helyszín egyeztetni, stb. (Hozzáteszem, hogy magyarul leveleztünk már ott.)
Persze, tudom, hogy úgy szokott lenni (most is úgy lett), de hát azt gondolná az embör, hogy amikor feladom a csomagot, és a hölgy beolvassa a vonalkódját, bekerül a rendszerbe olyan jelzéssel, hogy " ekkor és ekkor, itt és itt feladva". Hisz' maholnap embert küldünk a Holdra. :-))))
nalam se tokeletes, soxor csak a fejlec jon be semmi mas, igy beirni se lehet semmit. nem tom ezt miert kellett igy karacsony elott elesbe tenni.
most meg azt hallom hogy a judaspenzt a posta fogja kihordani. na az faxa, meg ket hetet fognak csuszni a mi kuldemenyeink hisz +2 millio kuldemenyt ki kell hordaniuk karacsonyig, es az biztos, hogy nem mi leszunk a prioritas...
Német ebay-en szeretnék majd licitálni egy termékre, viszont az eladó nem töltöte ki a postázási részleteket magyarországgal kapcsolatban, csak Germany van megjelölve.
Küldtem üzenet az eladónak megkérdeztem és visszaírt, hogy ha én leszek legmagasabb licitáló akkor elpostázza nekem ide DHL-el (mert több mint 2kg) és paypal-t is elfogad (mert alapból azt sem adta meg, csak a banki átutalást).
A termék lapja most így néz ki, mert azt nem módosította:
A kérdésem annyi, hogy ilyen állapotban is fogok tudni majd licitálni rá, fogja engedni a rendszer? (Mert nincs német címem)
Most azonnal nem akarom kipróbálni, mert nem szeretném idő előtt fellicitálni a terméket.
Gondolom azért csinálják, hogy nehezebbé tegyék a kapcsolatfelvételi termékekkel való boldogulást. Kicsit macerásabb, de hát a csomagba azért csak betehetem a mail címemet. Persze ez csak abban az esetben, ha nem PP fizetést választ az illető. Mivel a PP tartalmazza a mail címet is.
de ilyenkor mit allitsak be, mi az oka a nyitasnak? item not received nem annyira logikus hisz csak par nap telt el, ennyi ido alatt meg nem is johetne meg (az mondjuk gond hogy nincs becsult ido), a baj az, hogy nem tudni mi van, nem kommunikal (azota se irt), en meg nem vagyok az a nagyon pampogos tipus, inkabb csak joggal szeretek irni.
volt mar hasonlo esetem, ott is kiderult hogy o ugyan elkuldte de semmit nem szolt, tracket nem adott meg, statuszt nem valtott, kerdesekre nem reagalt. aztan mikor mar sokadszor irtam es caset nyitottam akkor irt egy semmitmondot kozben meg mar reg feladta es 2 napra ra meg is jott (mondjuk nem tom miert nem birta ezt megirni).
hi az en kinom a kovetkezo: licittel nyertem cuccot nem keves penzert, europia elado, pp fizetes. leiras szerint fizetes utan 4 napon belul postaz.
1 het eltelet, postazasnak semmi jele.
irtam neki, hogy mi az abra kuldjon trackot. nem valaszolt. nekem viszont nem teccik hogy benne all a penzem, meg ugye jo lenne ha mielobb ideerne a cucc (vagy ha az nem akkor a love mert vennek mashonnan).
kozben megleltem facebookon a pofat, es latom is hogy aktiv mert tegnap este is toltott fel kepet.
sztetek mi a jo megoldas ebben az esetben? irjak facen vagy inkabb ebayon (amire ugye nem valszolt), vagy nyissak pp caset? de milyen indokkal? ja es a cuccnal nem volt postazasra becsult hatarido.
Ha vettem valamin (nem eBay-ről) és PP-vel fizettem, de a cucc nem jött meg és az eladó is akadékoskodik, akkor a PP-n közvetlenül tudok kérni refundot, és ha igen, hogyan? Vagy ez csak eBay biznisznél működik?