Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417935

Igen, ill. azt, ahogy most ezt leírtad "újdonságként".

Előzmény: Törölt nick (417930)
sssey Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417934

Két hete az 1-es a szombathelyi IC-n két készenlétis rendőr és a két osztrák rendőr járőrözött.

Az osztrák járaőrök Győrtől Pestig a vonattal jöttek.

 

sssey

Előzmény: martinaxe7 (417911)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417933

Nagy forgalomban nincs szabad három térköz. Az orrod előtt váltogatnak az előjelzők át. Az L2 is gyakran pont a fékezési pont előtt adogatja szabadra a pályát.

Előzmény: Törölt nick (417932)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417932

"Épp hogy teljesül! Hiszen az utolsó baliz által feladott adatok és az ETCS járműoldali berendezésbe bevitt vonatadatok alapján az ETCS már fékezteti a vonatot, mielőtt a mozdony elérné a következő balizcsoportot, amin nem melles tudom/látom, hogy ott a menetengedély, mert az előjelzőt már látom, ami zöldet mutat, így a főjelző is zöld "kell hogy legyen"."

Tipikus példája szarul implementált L1-nek. Ezek szerint ott sima egyszekciós menetengedélyek vannak. Nálunk az 1-es vonalon háromszekciósak, azaz előre megkapod már a három térközre való menetengedélyt (természetesen, ha adott a feltétele), ezzel kivédve az általad vázolt problémát.

Előzmény: Törölt nick (417931)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 1 417931

A vonat adatai benne vannak az ETCS-ben. Akkor miért nem tud teljesülni a célra fékezés?

Épp hogy teljesül! Hiszen az utolsó baliz által feladott adatok és az ETCS járműoldali berendezésbe bevitt vonatadatok alapján az ETCS már fékezteti a vonatot, mielőtt a mozdony elérné a következő balizcsoportot, amin nem melles tudom/látom, hogy ott a menetengedély, mert az előjelzőt már látom, ami zöldet mutat, így a főjelző is zöld "kell hogy legyen".

 

Magyarul 85 fék% körül és 100km/ menetrendi sebességnél van egy kb. 150-200m-es (gyakorlati tapasztalat) sötét folt a rendszerben (a fékezés muszájból történő megkezdése és a következő menetengedélyt adó baliz távolsága). A fék% csökkenésével ezen folt nagysága természetesen nő (a menetengedélyt feladó fixen telepített balizok miatt)

100 fék% felett már eltűnik ez a folt, mert az ETCS járműoldal kb. ekkora távolsággal később adja ki a "muszáj fékezni" parancsot.

Ha az előjelzők előtti balizcsoportot vagy az infileket 200-250m-rel előrébb telepítik, akkor gyakorlatilag minden vonat tudna menetrend szerinti sebességgel közlekedni és csak az előnyét látnánk az L1-nek. Így viszont egy utált rendszer.

 

 

A KÖFI se tudja a pillanatnyi vonatadatokat?

A KÖFI-ben csak húzzák a csíkot a pályamanti elemektől kapott adatok alapján és azzal tud tervezni, amit ott lát. De sebességet nem lát. Számtalanszor felhívott már az fszt., hogy mennyivel megyek, mert ......... pl. előttem megy egy bokorugró és nem tud megelőztetni, ilyenkor tapasztalatból mond egy sebességet (amit tapasztalatból már én is tudok), hogy ne többel, mert úgyis fékeznem kell.

 

LZB/ETCS L2-ben az fszt. lát mindent a vonatról, hiszen 2 irányú realtime adatforgalom zajlik a központ és a jármű fedélzeti rendszerei között.

Előzmény: aruzsi (417923)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417930

Mit nem értesz? Azt, hogy figyelésen és egyéb teendőkön kívül miért kell a pedált is nyomogatni?

Előzmény: aruzsi (417929)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417929

Akkor nem értem. De nem ez az egyetlen az Életben...

Előzmény: Törölt nick (417928)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417928

Emlékszel még a pár éve írt dolgaimra ..........

Emlékszem.

Akkor is azt írtam és ma is azt írom és vallom:

1. Jól működő vonatbiztonsági berendezést nem szabad kikapcsolni (hiszen az életünket védi)

2. A mozdonyvezetőnek figyelési kötelezettsége van függetlenül az alkalmazott  VB-től ((akár teljes felügyeletet biztosító VB-nél is, mint ETCS L2).

Előzmény: aruzsi (417924)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417927

Nem alagútban is megyünk L2-vel és számtalan esetben esélyünk sem lenne egy kidőlt fa előtt megállni. De ettől még a szabály nagyon helyesen az, hogy figyeljük a pályát. Viszont technikai oldalról az L2 zavarmentesen és bolondbiztosan üzemel.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417925)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417926

Azért kell nyomkodni, mert az a dolga. Meg figyelni a pályát, felsövezetéket, fázishatárt, megállókat, ETCS által előremutatott pályaadatokat, fogadni az esetleges hívásosakat a rádión, az esetleges hívásokat a személyzet többi tagjától a vonaton  stb.

Ezer apró kis dolog van még, amit az ETCS L2 sem tud, meg az LZB sem.

Előzmény: aruzsi (417924)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417925

Na, erre irányult a kérdésem. Mert a tesztüzem önmagában =/= tesztpálya, de az alagútban talán egy kidőlt fa meg hasonló jóságok sem kerültek elétek.

Előzmény: Törölt nick (417922)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417924

De hogy a kétségbeesést tovább fokozzam, az ETCS és LZB üzemhez még a Sifa (mv. éberségellenőrzés) sem kell, nyugodtan lehet nélküle közlekedni utasítás szerint is.

 

Hm.

Emlékszel még a pár éve írt dolgaimra a Köln-Frankfurt LZB-s dolgokról, ahol azt firtattam, hogy vajon mi a bánatért kell az éberségit nyomkodni a pilótának LZB vezérelt pályán?

Akkor a földbe lettem döngölve ezért, hogy akkor minek az mv. Tehát akkor minek ott az mv? Miért nem mehet el az étkezőbe egy kávéra?

Változott azóta valami? Gyanítom, nem DB-ről írtál, hanem ÖBB, de akkor nem ez volt a fő különbség/érv.

Előzmény: Törölt nick (417920)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417923

Mivel az fszt. L1-nél nem látja, hogy ETCS vagy PZB "vezérelt"-e a vonat, így az esetleges vonatkereszteket a menetrendi sebességgel számolja, ami nem lesz valós, ha a vonat éppen L1-ben közlekedik.

 

A vonat adatai benne vannak az ETCS-ben. Akkor miért nem tud teljesülni a célra fékezés? Nem ismeri a fékgörbét? Vagy hogy is van ez?

A KÖFI se tudja a pillanatnyi vonatadatokat?

Előzmény: Törölt nick (417919)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417922

Unterinntal alagút átadás előtt. Ez volt a feladat. Próbálgatni kellett különböző szituációkat. Volt hogy 200-al, szóval kurvára mindegy lett volna ha valami az utunkat állja...

Előzmény: Ashi Valkoinen (417918)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417921

Igaz, ezért volt ez csak teszt. Alagútban zajlott, lezárt pályán. De komplett tehervonatokkal álltunk meg jelzők előtt méter pontosan vele.

A rendszer viszont azóta sokszorosan bizonyította, hogy mennyire stabil és biztonságos.

Előzmény: manhattani (417917)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 1 417920

Ezzel csak azt a gondot sejtem ...............

Mint ahogy írta tesztüzem. Az mv. figyelési kötelezettsége nincs felfüggesztve, teljesen mindegy, hogy melyik az alkalmazott VB fajta.

A cél az volt ezzel a "sötétüzemmel", hogy az mv. bízzon és nyugodtan hagyatkozzon a monitoron kapott információkra.

 

De hogy a kétségbeesést tovább fokozzam, az ETCS és LZB üzemhez még a Sifa (mv. éberségellenőrzés) sem kell, nyugodtan lehet nélküle közlekedni utasítás szerint is.

Természetesen egy jól működő vonatbiztonsági berendezést nem szabad kiiktatni.

Előzmény: manhattani (417917)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 1 417919

Valójában a hegyesin már sose lesz feltámasztva az L1, Vöcklabruck és Seekirchen között meg most ez is megfelelő (ugye egy nyúlfarknyi 160-as szakasz van, a többi helyen elgurigáznak 100-130-cal.

A passauiról nem tudok nyilatkozni, sose jártam arra.

A St. Pölteni ETCS és Westbahnhofi instroktorok szerint valamennyi L1-es vonalat átépítik L2-re, minden csak pénz és így idő kérdése.

Az L1 fenntartása és üzemeltetése drága és bonyolult.

 

A passaui vonalról személyes vélemény (bár ez vonatkozhat a többi L1-re is), hogy ha a vonat kevesebb mint 100 fék%-al közlekedik (márpedig a tehervonatok nagy része ilyen), akkor a menetrendi sebesség tartása (ami alapvetően 100km/h) lehetetlen. Mivel az fszt. L1-nél nem látja, hogy ETCS vagy PZB "vezérelt"-e a vonat, így az esetleges vonatkereszteket a menetrendi sebességgel számolja, ami nem lesz valós, ha a vonat éppen L1-ben közlekedik.

 

Pl. A konténervonatok 86 fék% körüli értékkel közlekednek, így max. 80km/h-val kell haladnod, hogy ne kelljen minden egyes jelzőre fékezned. A gabonavonatoknak fék%-a 60-70% között mozog. Ha L1-el mennék ........... na inkább nem! Az ETCS megy "Störungba" -utasításellenesen és megyek PZB-vel és a menetrendi sebességgel. 

Előzmény: cs1014 (417907)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417918

Azért remélem, ezt a lehúzott rolós manővert valami zárt tesztpályán műveltették veletek, mert az ETCS sem véd a pályára került objektumoktól...

Előzmény: Törölt nick (417914)
manhattani Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417917

Ezzel csak azt a gondot sejtem, hogy ha lehúzott rolónál hallasz egy nagy koppanást a mozdony alól, akkor találgathatod, hogy ember volt-e, állat, fadarab vagy mi...

Előzmény: Törölt nick (417914)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417916

Mi is járunk L2 pályán mindennel ami nem ETCS-es. Csak a tranzit teherek és a gyorsvonatok többsége megy L2-vel megvezetve. Lassan ideje lesz a 42-es, 44-es sorozatok cseréjének. Talán a Desiro ML flotta után őket is kiváltják valami vectron, vagy traxx gépekkel...

Előzmény: cs1014 (417907)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417915

Nekem is, de nem hálózat hiba miatt. Többnyire egy telefon ki-bekapcsolás és a hiba megszűnik.

Előzmény: benbe (417880)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417914

Igen. Akár az ellen is véd. Lehúzott rolóval is biztonságban lehet vele közlekedni. A tesztüzem alatt kötelezően gyakoroltunk is így!

Előzmény: manhattani (417869)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417913

És ki fizeti a munkaidejüket?

 

Vagy közmunkások??

 

Amúgy a velem utazónak jó az alvókája...

Előzmény: manhattani (417912)
manhattani Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417912

Néha kéne az is :-)

 

Még a régi világban néha voltak VÁP-osok (kb. katonai rendészek) a vonaton, a gumibotjuk végén sprayfújó nyílás volt. Nem tudom, milyenfajta sprayt fújt.

 

Tegnap Budapesten közterületfenntartó csapatokat láttam, a BKV-n ellenőrizték a jegyeket.

Előzmény: martinaxe7 (417911)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417911

Mivammá?

 

Polgárőr a vonatokon?

 

Fegyveres katona mikor lesz??

_Nyuszi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417910

Ezt értem, csak nem tudom, hogy máshol ez miért nem működhet.

Előzmény: r1232 (417898)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417909

Érdekes látvány a vonóhorog, pedig akkor már vagy húsz éve középütköző volt a szovjet vasúton.

Előzmény: hmsoft (417906)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417908

Elfogadom, erre gondoltam (nem tudom, miért emlékeztem hét leszállított példányra). Azt hiszem, a Ganz könyvekben is szerepel, utánanézek.

Előzmény: hmsoft (417906)
cs1014 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417907

Időközben jelentősen olcsóbb lett az RBC.

Ami L1-re lett megpályázva, azt meg azzal kellett már befejezni, mert arra adta a pénzt, aki adta (EU, fászkarika), majd egyszer ápgrédelve lesznek.

Valójában a hegyesin már sose lesz feltámasztva az L1, Vöcklabruck és Seekirchen között meg most ez is megfelelő (ugye egy nyúlfarknyi 160-as szakasz van, a többi helyen elgurigáznak 100-130-cal.

A passauiról nem tudok nyilatkozni, sose jártam arra.

Több L1 nincs, meg már nem is lesz.

Ja, a Notdbahn L2-je köszöni, jól van. Mi meg járunk rajta 1144-essel, meg a vezérlőkocsikkal... 😃

Előzmény: Törölt nick (417867)
hmsoft Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417906

Létezett 08-as, legalábbis a kép tanúsága szerint...

 

hm

Előzmény: kihúzóvágány (417903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!