Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417930

Mit nem értesz? Azt, hogy figyelésen és egyéb teendőkön kívül miért kell a pedált is nyomogatni?

Előzmény: aruzsi (417929)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417929

Akkor nem értem. De nem ez az egyetlen az Életben...

Előzmény: Törölt nick (417928)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417928

Emlékszel még a pár éve írt dolgaimra ..........

Emlékszem.

Akkor is azt írtam és ma is azt írom és vallom:

1. Jól működő vonatbiztonsági berendezést nem szabad kikapcsolni (hiszen az életünket védi)

2. A mozdonyvezetőnek figyelési kötelezettsége van függetlenül az alkalmazott  VB-től ((akár teljes felügyeletet biztosító VB-nél is, mint ETCS L2).

Előzmény: aruzsi (417924)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417927

Nem alagútban is megyünk L2-vel és számtalan esetben esélyünk sem lenne egy kidőlt fa előtt megállni. De ettől még a szabály nagyon helyesen az, hogy figyeljük a pályát. Viszont technikai oldalról az L2 zavarmentesen és bolondbiztosan üzemel.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417925)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417926

Azért kell nyomkodni, mert az a dolga. Meg figyelni a pályát, felsövezetéket, fázishatárt, megállókat, ETCS által előremutatott pályaadatokat, fogadni az esetleges hívásosakat a rádión, az esetleges hívásokat a személyzet többi tagjától a vonaton  stb.

Ezer apró kis dolog van még, amit az ETCS L2 sem tud, meg az LZB sem.

Előzmény: aruzsi (417924)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417925

Na, erre irányult a kérdésem. Mert a tesztüzem önmagában =/= tesztpálya, de az alagútban talán egy kidőlt fa meg hasonló jóságok sem kerültek elétek.

Előzmény: Törölt nick (417922)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417924

De hogy a kétségbeesést tovább fokozzam, az ETCS és LZB üzemhez még a Sifa (mv. éberségellenőrzés) sem kell, nyugodtan lehet nélküle közlekedni utasítás szerint is.

 

Hm.

Emlékszel még a pár éve írt dolgaimra a Köln-Frankfurt LZB-s dolgokról, ahol azt firtattam, hogy vajon mi a bánatért kell az éberségit nyomkodni a pilótának LZB vezérelt pályán?

Akkor a földbe lettem döngölve ezért, hogy akkor minek az mv. Tehát akkor minek ott az mv? Miért nem mehet el az étkezőbe egy kávéra?

Változott azóta valami? Gyanítom, nem DB-ről írtál, hanem ÖBB, de akkor nem ez volt a fő különbség/érv.

Előzmény: Törölt nick (417920)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417923

Mivel az fszt. L1-nél nem látja, hogy ETCS vagy PZB "vezérelt"-e a vonat, így az esetleges vonatkereszteket a menetrendi sebességgel számolja, ami nem lesz valós, ha a vonat éppen L1-ben közlekedik.

 

A vonat adatai benne vannak az ETCS-ben. Akkor miért nem tud teljesülni a célra fékezés? Nem ismeri a fékgörbét? Vagy hogy is van ez?

A KÖFI se tudja a pillanatnyi vonatadatokat?

Előzmény: Törölt nick (417919)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417922

Unterinntal alagút átadás előtt. Ez volt a feladat. Próbálgatni kellett különböző szituációkat. Volt hogy 200-al, szóval kurvára mindegy lett volna ha valami az utunkat állja...

Előzmény: Ashi Valkoinen (417918)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417921

Igaz, ezért volt ez csak teszt. Alagútban zajlott, lezárt pályán. De komplett tehervonatokkal álltunk meg jelzők előtt méter pontosan vele.

A rendszer viszont azóta sokszorosan bizonyította, hogy mennyire stabil és biztonságos.

Előzmény: manhattani (417917)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 1 417920

Ezzel csak azt a gondot sejtem ...............

Mint ahogy írta tesztüzem. Az mv. figyelési kötelezettsége nincs felfüggesztve, teljesen mindegy, hogy melyik az alkalmazott VB fajta.

A cél az volt ezzel a "sötétüzemmel", hogy az mv. bízzon és nyugodtan hagyatkozzon a monitoron kapott információkra.

 

De hogy a kétségbeesést tovább fokozzam, az ETCS és LZB üzemhez még a Sifa (mv. éberségellenőrzés) sem kell, nyugodtan lehet nélküle közlekedni utasítás szerint is.

Természetesen egy jól működő vonatbiztonsági berendezést nem szabad kiiktatni.

Előzmény: manhattani (417917)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 1 417919

Valójában a hegyesin már sose lesz feltámasztva az L1, Vöcklabruck és Seekirchen között meg most ez is megfelelő (ugye egy nyúlfarknyi 160-as szakasz van, a többi helyen elgurigáznak 100-130-cal.

A passauiról nem tudok nyilatkozni, sose jártam arra.

A St. Pölteni ETCS és Westbahnhofi instroktorok szerint valamennyi L1-es vonalat átépítik L2-re, minden csak pénz és így idő kérdése.

Az L1 fenntartása és üzemeltetése drága és bonyolult.

 

A passaui vonalról személyes vélemény (bár ez vonatkozhat a többi L1-re is), hogy ha a vonat kevesebb mint 100 fék%-al közlekedik (márpedig a tehervonatok nagy része ilyen), akkor a menetrendi sebesség tartása (ami alapvetően 100km/h) lehetetlen. Mivel az fszt. L1-nél nem látja, hogy ETCS vagy PZB "vezérelt"-e a vonat, így az esetleges vonatkereszteket a menetrendi sebességgel számolja, ami nem lesz valós, ha a vonat éppen L1-ben közlekedik.

 

Pl. A konténervonatok 86 fék% körüli értékkel közlekednek, így max. 80km/h-val kell haladnod, hogy ne kelljen minden egyes jelzőre fékezned. A gabonavonatoknak fék%-a 60-70% között mozog. Ha L1-el mennék ........... na inkább nem! Az ETCS megy "Störungba" -utasításellenesen és megyek PZB-vel és a menetrendi sebességgel. 

Előzmény: cs1014 (417907)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417918

Azért remélem, ezt a lehúzott rolós manővert valami zárt tesztpályán műveltették veletek, mert az ETCS sem véd a pályára került objektumoktól...

Előzmény: Törölt nick (417914)
manhattani Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417917

Ezzel csak azt a gondot sejtem, hogy ha lehúzott rolónál hallasz egy nagy koppanást a mozdony alól, akkor találgathatod, hogy ember volt-e, állat, fadarab vagy mi...

Előzmény: Törölt nick (417914)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417916

Mi is járunk L2 pályán mindennel ami nem ETCS-es. Csak a tranzit teherek és a gyorsvonatok többsége megy L2-vel megvezetve. Lassan ideje lesz a 42-es, 44-es sorozatok cseréjének. Talán a Desiro ML flotta után őket is kiváltják valami vectron, vagy traxx gépekkel...

Előzmény: cs1014 (417907)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417915

Nekem is, de nem hálózat hiba miatt. Többnyire egy telefon ki-bekapcsolás és a hiba megszűnik.

Előzmény: benbe (417880)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417914

Igen. Akár az ellen is véd. Lehúzott rolóval is biztonságban lehet vele közlekedni. A tesztüzem alatt kötelezően gyakoroltunk is így!

Előzmény: manhattani (417869)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417913

És ki fizeti a munkaidejüket?

 

Vagy közmunkások??

 

Amúgy a velem utazónak jó az alvókája...

Előzmény: manhattani (417912)
manhattani Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417912

Néha kéne az is :-)

 

Még a régi világban néha voltak VÁP-osok (kb. katonai rendészek) a vonaton, a gumibotjuk végén sprayfújó nyílás volt. Nem tudom, milyenfajta sprayt fújt.

 

Tegnap Budapesten közterületfenntartó csapatokat láttam, a BKV-n ellenőrizték a jegyeket.

Előzmény: martinaxe7 (417911)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417911

Mivammá?

 

Polgárőr a vonatokon?

 

Fegyveres katona mikor lesz??

_Nyuszi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417910

Ezt értem, csak nem tudom, hogy máshol ez miért nem működhet.

Előzmény: r1232 (417898)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417909

Érdekes látvány a vonóhorog, pedig akkor már vagy húsz éve középütköző volt a szovjet vasúton.

Előzmény: hmsoft (417906)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.02 0 0 417908

Elfogadom, erre gondoltam (nem tudom, miért emlékeztem hét leszállított példányra). Azt hiszem, a Ganz könyvekben is szerepel, utánanézek.

Előzmény: hmsoft (417906)
cs1014 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417907

Időközben jelentősen olcsóbb lett az RBC.

Ami L1-re lett megpályázva, azt meg azzal kellett már befejezni, mert arra adta a pénzt, aki adta (EU, fászkarika), majd egyszer ápgrédelve lesznek.

Valójában a hegyesin már sose lesz feltámasztva az L1, Vöcklabruck és Seekirchen között meg most ez is megfelelő (ugye egy nyúlfarknyi 160-as szakasz van, a többi helyen elgurigáznak 100-130-cal.

A passauiról nem tudok nyilatkozni, sose jártam arra.

Több L1 nincs, meg már nem is lesz.

Ja, a Notdbahn L2-je köszöni, jól van. Mi meg járunk rajta 1144-essel, meg a vezérlőkocsikkal... 😃

Előzmény: Törölt nick (417867)
hmsoft Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417906

Létezett 08-as, legalábbis a kép tanúsága szerint...

 

hm

Előzmény: kihúzóvágány (417903)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417905

Akkor az tényleg 16 hengeres volt.

Előzmény: hmsoft (417902)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417904

Volt róla egy cikk valamelyik évkönyvben. Elég régen olvastam, de nem úgy volt, hogy az akkor új négytengelyes kocsikat húzta volna? Ezek a kocsik be voltak kábelezve?

 

Azt most nem tudom, hogy melyik lehetett, de a 16 henger kicsit soknak tűnik. Én eddig DP - ről, D - ről és D1 - ről tudtam. Nem dicsekszem a tudatlanságommal :) Meg kellene kérdezni hmsoftot.

Előzmény: kihúzóvágány (417899)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417903

Ezekre a DP vonatokra gondoltam, úgy tudtam eddig, hogy a megrendeltnél kevesebb példányban szállították.

Előzmény: hmsoft (417902)
hmsoft Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417902

Volt a háromrészes DP (Rosario), 10 példánnyal. Aztán volt a hatrészes DP-0 (DP-01 ... DP-08 pályaszámokkal), villamos erőátvitellel, amelyek 1949-1952 között épültek, ugyanúgy Hargita-stílusú dizájnnnal. De ezek sem vonófejesek voltak, hanem két motorkocsi fogott közre négy melléket. A Rosarióba került a nyolchengeres motor, ha minden igaz, a DP-0-sokba meg a XVI-Jv 170/240. A hatrészesek a Pétervár-Moszkva fővonalon jártak, illetve az 50-es évek vége felé Pétervár és Tallinn között.

hm

Előzmény: kihúzóvágány (417899)
paca664 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 417901

A "160-as" Gigantok legnagyobb baja talan nem az EVM volt, hanem hogy a szandek szerinti vegsebesseguket ritkan ertek el.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!