Háát az enyém nem SW meg itt Nagykanizsán a dugó annyit jelent hogy hatodik-hetedik vagyok a lámpánál nem az első-máodik. :) És ilyen is csak ritkán van. Szal a városi használt is más mint pesten. Amúgy a 4.6-ban benne maradt a tél is. Kb 8000Km átlaga. Egy lityit le kellene faragni... :P
Asszem én sem indulok. Bajáról hozom haza a családot, és egy unokaöcsköst. Az autó fullra pakolva, nem feltételen ideális a fogyiversenyzésre. De azért lenullázom, a jelenlegi 4,6-nál csak jobb lesz. :P
Párod szót fogad? Megvárja a talit a szüléssel? :)
(Gyülekező: balatonfűzfői bobpálya parkolója - 8184 Balatonfűzfő, Uszoda u. 2.)
Programok:
10.00
- gyülekező, autóbemutató,
- új topiktagok bemutatkozása,
- FOGYASZTÁSI VERSENY: fogyi adatok feljegyzése
- Ambree féle kvízjátékok (pl.: hányfajta motorral szerelték a 307-et?)
- idei DIY szekció: hagyományos, és led-es utólagos DRL-bemutató Martinkától, és Áditól)
13.00
Autóba szállunk és átmegyünk a Halashoz ebédelni.
Aztán szabad program.
szabad program: A' la Ádi:
"- Lehet majd sokat dumcsizni, ON és OFFtopik témákról, Smíró, hozzál extra piát a jóleső cseteléshez ;),
- Meleg időjárás-garancia Cit-nek és mindenki másnak, az alapfelszereltség tartalmazza!
- Kisebbeknek sok játék, eközben nagyobbaknak/kíváncsiaknak többek között a topik első 5008-asa, valamint egyéb OFFtopik autók bemutatója, SAS, Jena és bárki, egyéb post-307-es személyiségek jóvoltából :)"
és az utópia kategória... (M A T R I C A)
Mindenkit szeretettel vár majd a már megjelent topiktagság! :-)
Fogyiverseny szabályai:
1. minimum 100km megtett távolság nullázás óta a fedkompban
2. a fedkomp által mutatott fogyasztási érték játszik
3. alapból lesz HDi és benzines kategória 1-1üveg pezsgő díjjal (ezt én hozom)
Ezen felül bárki hozhat még létre kategóriát, de akkor a díjazásáról is gondoskodnia kell.
Az összes topiktalis érték fel lesz sorolva a listán, sőt most már összevethetjük a korábbi évekével is...
Kérjük a fair-play verseny betartását: vontatás, fed-komp hackelés, keréméret átírás nem elfogadott!!!
Viszont minden egyéb igen: Lehet lassan hajtani, kamion hátszélben utazni, drágább naftát tankolni, kereket erősebbre fújni, felesleges súlyokat kiszedni, kedvező útirányt választani és még biztos van egy csomó tuti dolog :-)
Azaz, köszi. Sima polírozószerrel próbáltam, de nem történt semmi. Igaz, rosszabb sem lett, de a folt ott van. Olyan jellegű, érdes folt, mintha ráfolyt volna valami.
Eddig is felírták a km óra állást, ahogyan a szervizes látogatásokkor is minden alkalommal. Tehát "jó kapcsolatokkal" visszakereshető volt - bár az NKH-KPM-akármi rendszere kívülről eléggé zárt.
Más téma, melyik hozzászólás körül volt a fényszóró polírozás, valakinél nincs meg véletlenül?
Fogj egy 5l- es kannat, 3/4 részig töltsd meg gázolajjal, a maradékot egészítsd ki benyával, rázd össze, öntsd bele....... az utastérbe, gyujts meg egy rongyot és messziröl dobd be a kocsiba.
Nos ez csak akkor ér valamit ha az autód biztosítva van lopásra és tűzkárra is.
:D :)
Bocs de kihagyhatatlan volt.
Tréfát félretéve:
Keress fel segy szakit, nézzetek bele a hengerbe hátha láttok valami kiolvadást a hengerfalon.
Lehet hogy gyűrűd volt anyaghibás, vagy gyenge minőségű.
Egy kérdésem lenne: Tegnap este jöttem haza és arra lettem figyelmes, hogy majdnem elforrt a hűtővizem. Ránézek és pont átlépte az utolsó vonalat a piros mező előtt. Fogtam és fűtöttem a meleget izomból, hogy hozza ki kicsit a hőt. Egy picit segített de így is iszonyat meleg volt. Bőven 90felett. A piros előtti vonal előtt kb 2mm-rel. Hazajöttem, kiszáltam és hallgattam, hogy megy-e a ventillátor. Nem ment.
Mi lehetett ez? Termosztát?
De ma nem produkálta ezt. Direkt tiportam a lelkét, hogy hátha de 40km alatt semmi. 90előtt szépen beállt vagy 5-6mm-rel ahol szokott.
Ha aktuális a dolog akkor trainmodeller kuk gmail pont com címen érsz el. 8-tól 4-ig Monoron vagyok, beugrasz, megmutatom mi merre hány méter, ha gondolod egy kört mehetsz is az autóval, hogy legyen valami összehasonlítási alapod.
Egy 2005-ös Ford Focus-os fórumban volt egy hozzászólás, hogy 1,4-es Tdci Fiestának 20 ezer km-nél megolvadt a dugattyúja. A Ford nem ismerte el garanciális hibának, rossz üzemanyagra fogta. Egy másik hozzászóló annyit írt, hogy az ismerősének a Seat Leonjának dugattyúja turbó hiba miatt megolvadt.
Ha a fentiekhez hasonló gondod van, akkor szerintem minél előbb szerelő, mielőtt sokkal nagyobb gond nem lesz. Inkább fizessél ki feleslegesen hengerfejtömítést, szelepfedéltömítést, mint később egy fél motort.
És még van egy kérdés, egy tünet, de az nem függ össze az előbbivel. Ha egyesben induláskor a csúsztatás erőteljesre sikerül, azt az autó egy jó erős nyikordulással "hálálja meg". Eddig nem gondoltam az ékszíjra, nem visítós a hang. Inkább nyögős, mélyebb. Gondolom, ez a szar gázpedál-szoftver, ami képtelen 0-ról simán, rántás nélkül átváltani a befecskendezésre, hanem egyből odavágja a 10%-ot, kezd szétszedni mindent a hajtásláncban... Kicsit olyan a hang, mint a kéttömegű...
Srácok, adjstok tanácsot, mert ez akár még komoly dolog is lehet!...
Szóval 1,4 tdci fiesta, és motorgondok... A kocsi erőtlen, és még melegen is hangosan, zavaróan élesen kerreg. Olyan a hangja picit, mintha egy hengernél vmi mechanikus gond, rossz ütemben működő szelepek, vagy picit korai öngyulladás lenne. Az ereje meg, hát, halvány, na. Megy, pörög is 4000 fölé, de nemrég nemtem ugyailyen motoros 206+-szal, az egy bivaly volt ehhez képest... Amennyire érzem, a turbókör ép, nyomás van, és nem is füstöl (nemrég láttam toulouse-ban egy C3-at, ott nyilván átugrott egy fogat a vezérlés vagy ilyesmi, katasztrófa csettegő hang, fekete füstfelhő utána...).
Hova kell ilyennel menni? Vigyem
Márkaszervizbe, diagra, valós idejű értékeket nézetni? Vagy van direkt common rail motorguru vhol?
A napfénytető nagy kedvenc a családnál, az billenti a mérleget erősen. A 176 ezer km meg kicsit a másik irányba. Namost ez a km reálisnak tűnik, azaz könnyen lehet hogy a 84 ezerre hirdetettben is ennyi van...