Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

paypal Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16311
Nem tudja valaki hogy a Román határon mostanában mi a helyzet? Most hogy beléptek az EU-ba igy is fél napot kell várni vagy javult valamit a helyzet?
paypal Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16310
csak nem rossz hirekkel vársz rá itthon?
Előzmény: hisztislány (16309)
hisztislány Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16309

Szia!

 

Köszönöm a választ. Azt nem tudom, hogy örülni fog-e annak ha hamarabb hazaér..majd kiderül..

 

Köszönöm és jó utat mindenkinek!!

Előzmény: paypal (16307)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16308
Ha nincs már korlátozás, akkor kinek kell megújítani?
Előzmény: S.Zola (16306)
paypal Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16307
A nemzetközi forgalomnak magyarországon jelenleg nincs kamionstop, asszem márciusig, tehát ha a barátod külföldröl hazafele tart akkor jöhet nyugodtan szombat-vasárnap is!
Előzmény: hisztislány (16305)
S.Zola Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16306

Amúgy, nekem az is a fő bajom ezzel a PÁV-val, hogy ha már kitalálták, hogy kötelező, akkor a qrva anyjukat, legalább régiónként legyen 1-1 hely, ahol csinálják, ne kelljen már piripócsfalváról pestre caplatni, elb@szva egy egész napot..

Úgy tudom, csinálják is PEsten kívül is, de csak a megújítást! Első alkalommal fel kell menni, de hogy minek.. Most meg már nincs is korlátozás, hogy 5 év..

Tehát lehetne rugalmasabb ez a rendszer. Ha már lehúznak.

Előzmény: paypal (16299)
hisztislány Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16305

Jó estét mindenkinek!

 

Látom pasik vannak többségben , nem csak a nők tudnak vitatkozni egymással.

 

Egy kicsit felfüggesztenétek a harcot, azt szeretném kérdezni, hogy Magyarországon most hétvégén mikortól van kamionstop?

 

Csak lécci azt ne írjátok, hogy akkor amikor megáll a kamion a stop táblánál.

 

Köszönöm

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16304
Hali!

Kérdeznék megint:

(1) 2001-es nemzetközi árufuvarozós tankönyvben olvastam, hogy az AETR a 3.5 t megeng. lgn. össztömeg feletti tgk-ra, és 9+1 fő feletti buszra vonatkozik. Ez azóta már megváltozott? Azért kérdezem, mert 3,5-es Sprinterrel meg ilyenekkel ma ezt betartják papíron, (amúgy nem, csak a járat végén hazudják össze, mert korong hiányában ellenőrizhetetlen).

(2) Ti pontosan 24 óránként cseréltek korongot? Muszály teleírni?

(3) Magyarországon mennyire tartandó be a vezetési idő, és a kötelező pihenők? Mennyire büntetnek érte? Arra gondolok, ha pl. még 30 km, mire hazaérek, de épp elfogyott a heti 56 órám, akkor mivan? Vagy erre odafigyel a munkáltató, hogy ilyesmi ne történjen meg?

(Van belföldi árufuvarozóim, de ilyenekről konkrétan nem tanultunk. Talán ebból is látszik, hogy mennyit ér egy ilyen tanfolyam. Nem az oktató a hibás, hanem az ésszerűtlen követelményrendszer. Ha már egyszer kell ez a papír, taníthatnának gyakorlatis dolgokat, hogy ne ilyen módon kelljen megtudni a dolgokat...)
szabitdi Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16303

Itt vagyok itt vagyok!!!!!!!!!!

 

Nem volt netem 3 napig::--((

 

Szoval ide kéne vagy mailba a cikk mert nincs meg az a szám amiben a téma van!!!!

 

Köszi

Előzmény: Gasolin (16296)
S.Zola Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16302

Lehet ajnározni a PÁV-ot, de akkor külföldön miért nincs? Meg miért hallani olyanokat, hogy olyanok mennek át, akik mellé be sem ülne az ember, aki meg gyakorlott, az is megbukhat. Meg elsőre nem megy át, másodjára meg általában igen. Biztos ennyit javulnak az ember képességei rövid idő alatt..

Hihetetlen, hogy tapsoltok a lehúzásotokhoz, szopatásotokhoz.. :)

Előzmény: Gasolin (16300)
S.Zola Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16301
Akkor ennyi erővel a nyergesre is külön tanfolyam kéne, az is máshogy fordul, mint a zsámolyos pót. Tolatni is máshogy kell.
Előzmény: Gasolin (16300)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16300
Hogy miért is kell a buszra külön jogosítvány.
Mert egy busz a hosszú melső túlnyúlás miatt egészen máshogy fordul mint egy teherautó. A busznál az első tengely előtt ülsz, míg teherautónál a tengely fölött.
A PÁV-on meg azt is nézik mennyire tűrőd a monotonitást. Ugye nem mindegy, hogy napi 1 órát vezetsz, vagy heti 50-et.
Előzmény: S.Zola (16297)
paypal Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16299

Zola!

Szerintem sem hülyeség a páv, vannak emberek akik akár több mint 30 éve vezetnek és mégis kibaszott kretének, élethü példa a nagybátyám, na a vele való utazást azt mindig kerülöm ha lehet! Képzeld ha nem lenne páv és az ilyenek beülnének egy 40 tonnás volánja mögé, egy városban milyen pusztítást végezne?? :-)) Szerintem az a pár ezer forint vizsgadij nem nagy áldozat azért hogy az ilyeneket elkerüljük vagy legalábbis csökkentsük a mértékét!

Irtad régebben hogy szerinted teherautóval nehezebb balesetet okozni mert eleve lassabban halad! Ezt mar csupan a méretbeli külömbségek is megcáfolják! Faterom több mint 25 éve nyomja, nagy galibát még nem okozott, de néha elöfordulnak kisebb incidensek, legutobb egy villanyoszlopot vitt el a 40 tonnával ugy hogy észre sem vette, már bent állt a lerakón amikor jöttek hogy mi a f@szt képzel, meg ezt megfizeti! -Mit? -A keritést! Akkor látta hogy frankón kivitt egy oszlopot és tényleg ö volt mert a ponyva is kiszakadt a kocsi baloldalán!

Multkor volt egy német újsagban hogy egy kamion 1,5 km keresztül tolt maga elött egy defektes kocsit az autópályan, mire a soför ott is észrevette hogy valami nem oké! Szerencsére senki nem sérült meg!

 

Soltaire Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16298
:)
Nem nagyon értek veled egyet, de ez meg az én véleményem.
Személyautóra PÁV? Érdekes. Felejtős.
A tehernél miért is kell kideríteni a reakcióidőket? Mondtad, hogy jársz tanfolyásra. Gondolom volt némi vezetés elmélet is. És átrágtátok tízszer oda-vissza a légféket pl.
Akkor azt is tudod, hogy amíg személyautón ha rálépsz a pedálra, akkor az azonnal fékez...tehrnél nem. És létezik reakcióidő is ugye, ami emberenként különböző. És mivel minden ember más, ezért minden embernek a pszichéje, ingerküszöbe, agresszivitása más és más. Na. Ezeket nézik, hogy alkalmas vagy-e erre a pályára. Hogy tudsz-e az útra figyelni vagy csak a kurvákat stírölni. Mert 40 tonnát meg is kell állítani anélkül, hogy más meghaljon.
Csináld meg a PÁV-ot. Aztán majd kiderül, hogy alkalmas vagy-e vagy sem.
Soksikert :))
Előzmény: S.Zola (16297)
S.Zola Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16297

Most mit arcoskodsz? Csak megjegyeztem :)

Hihetetlen, mennyire védtek egy rossz rendszert..

Szted nem idiótaság? MOst az mellett, hogy OK, meg kell csinálni, mert meg kell..

Gondolkoztam már korábban is ezen, ennyi erővel személyautóra is nyugodtan kérhetnék a PÁV-ot, sőt, arra még jobban kellene. MIért is? Ez az egész végülis a reflexeket, helyzetfelismerő képességet vizsgálja, nem? NAmármost, személyautóval azért általában nagyságrendekkel gyorsabban megy az ember, meg gyorsabban is forgolódik, mozog, mint egy teherrel, akkor oda még jobb képességek kellenek, nem? NA mindegy.

Ne olvass, ha nem tetszik, lépj tovább. Tőlem dühönghetsz is :) MAjd jól rá is játszok akkor, és kórházba juttatlak :))

Hogy tovább idegesítselek, én a külön D kategóriát is feleslegesnek tartom :) Ha megnézed, ugyanaz, mint a teher, akkor meg minek? MErt utasokat viszel?? Arra meg kell külön személyszállítói tanfolyam, hogy még jobban lehúzhassanak. SZtem elég lenne egy C jogsi+személyszállítói.

ÉS akkor, nem elég hogy mindezt saját zséből csináld meg, még szemétkednek, szopatnak is utána, ha elmész sofőrnek :)

Mindezt csak neked, nem csak most :D

Előzmény: Roadtrain (16281)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16296
Irta, hogy kell neki szkennelve a cikk én meg megadtam, hogy a C&T 2006. júniusi számában a 4-7.o. található meg.
Úgyhogy dolgozz! :o)
dud996 Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16295
Ez kicsit Stralis, nem? :/ :))
Előzmény: Gasolin (16282)
deps Creative Commons License 2007.01.11 0 0 16294

bréékóó gasolin!

 

a szabi még nem jelentkezett, hogy mi újs van.......

 

cisszzzzz

Előzmény: Gasolin (16283)
Gerob Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16293
Köszi a válaszokat!!

IFA-t vágom, hogy melyikről van szó, viszont az Ikarus teljesen új volt a számomra!
Soltaire Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16292
Egyébként akit nagyon érdekel a PÁV, annak javallom a www.kff.hu oldalt, ahol még a vizgáról is talál demo anyagot.
Gasolin Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16291
A lényegre MAZ már válaszolt.
Ikarus tűzoltó elvétve előfordul még 1-2 faluban.
Ha már szoba került az Ikarus teherautó vonala, sokan nem tudják, de a nagysorozatú buszgyártás előtt az Ikarus felépítményeket is gyártott (pl. félpótkocsi), vagy szamélyszállító önhordó vasúti vagonokat (pl. az ebből szerzett tapasztalatok vezettek az önhordó buszokhoz).
Előzmény: Gerob (16289)
Maz Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16290
IFA busz: a hosszú fülkés változat gyárilag 10 személyes, ez számít busznak + a rendőrségnek vannak IFA csapatszállítói, amik szintén buszra vannak vizsgáztatva.

Ikarus teherautó: a honlapomon van a két igazi teherautó, amit az Ikarus gyártott, a többi buszból átalakított versenyautó-szállító, stb.
Előzmény: Gerob (16289)
Gerob Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16289
Amúgy lenne egy kérdésem-észrevételem!

Valamelyik nap olvasgattam deps kolléga képtárában a frissen feltöltött cikkeket. A legutolsó a szocialista öreg járművekről szólt (Ikarus-ok, IFA-ák, Kamaz-ok, stb.), hogy mikor tűnnek el Magyarország útjairól.
Na ennek a cikknek volt a végén egy táblázat. A lényege az, hogy számon tartottak az országban pár db Ikarus teherautót, valamint pár db IFA típusú autóbuszt!!

21 éves fejemnek ez eléggé új infó, pedig ebben a járműkategóriában eléggé nyitott szemekkel nézelődök-vizsgálódok, de erről nem hallottam még semmit. Esetleg ha valamelyikőtök tud erről a dologról (biztosan), akkor írna egy-két sort??

Köszi!!!
Gerob Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16288
Nekem egyáltalán nem tetszenek így külsőre ezek a szekerek!!
Talán az utolsó kettő, annak van valami kamion-nyergesvontató formája!!!
Előzmény: Gasolin (16278)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16287
Ok, köszi a választ!
Előzmény: Gasolin (16286)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16286
PÁV-nál nincs időkorlátozás. Korlátlan ideig érvényes. (valamikor régen a busznál volt időkorlát de már nincs)
Előzmény: Törölt nick (16284)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16285
Azt hiszem most jött el az a pillanat amikor S.Zola kivágta Roadtrain-nél a biztosítékot. :o)
Előzmény: Roadtrain (16281)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16284
Sziasztok!

PÁV-os kérdésem lenne - hogy mennyi időre kaptátok? Mert hallottam, h vki megkapta korlátlan ideig, más 2 évre... Koomolyabban az érdekelne hogy a PÁV 2-t mennyi időre szokták adni?

Én jövő héten megyek PÁV 3-ra, mert kezdő vez. eng.-el ez a max., meg lesz egy C-m, aztán már csak munka kell... Na mejd később erről is érdeklődnék, hogy mit lehet / érdemes, ... egyenlőre belföldön dolgoznék, de még hátravan a forgalmivizsga, úgyhogy erről később, szaal a PÁV érdekelne..

(Ja és bocs, ha már írtatok arról amit kérdeztem, de nemrégóta olvasom a topicot!)

Köszönöm ;-)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16283
Az első képet szkenneltem, ami úgye azt jelenti, hogy beüzemeltem újra a szkennert.
Ezért adok deps-nek honlap estig haladékot, hogy beszkennelje a kért anyagot szabitdi-nek mert különben megcsinálom én. :o)
Előzmény: Gasolin (16278)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.10 0 0 16282
Egy kép lemaradt
Előzmény: Gasolin (16278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!