A nemzetközi forgalomnak magyarországon jelenleg nincs kamionstop, asszem márciusig, tehát ha a barátod külföldröl hazafele tart akkor jöhet nyugodtan szombat-vasárnap is!
Amúgy, nekem az is a fő bajom ezzel a PÁV-val, hogy ha már kitalálták, hogy kötelező, akkor a qrva anyjukat, legalább régiónként legyen 1-1 hely, ahol csinálják, ne kelljen már piripócsfalváról pestre caplatni, elb@szva egy egész napot..
Úgy tudom, csinálják is PEsten kívül is, de csak a megújítást! Első alkalommal fel kell menni, de hogy minek.. Most meg már nincs is korlátozás, hogy 5 év..
Tehát lehetne rugalmasabb ez a rendszer. Ha már lehúznak.
(1) 2001-es nemzetközi árufuvarozós tankönyvben olvastam, hogy az AETR a 3.5 t megeng. lgn. össztömeg feletti tgk-ra, és 9+1 fő feletti buszra vonatkozik. Ez azóta már megváltozott? Azért kérdezem, mert 3,5-es Sprinterrel meg ilyenekkel ma ezt betartják papíron, (amúgy nem, csak a járat végén hazudják össze, mert korong hiányában ellenőrizhetetlen).
(2) Ti pontosan 24 óránként cseréltek korongot? Muszály teleírni?
(3) Magyarországon mennyire tartandó be a vezetési idő, és a kötelező pihenők? Mennyire büntetnek érte? Arra gondolok, ha pl. még 30 km, mire hazaérek, de épp elfogyott a heti 56 órám, akkor mivan? Vagy erre odafigyel a munkáltató, hogy ilyesmi ne történjen meg?
(Van belföldi árufuvarozóim, de ilyenekről konkrétan nem tanultunk. Talán ebból is látszik, hogy mennyit ér egy ilyen tanfolyam. Nem az oktató a hibás, hanem az ésszerűtlen követelményrendszer. Ha már egyszer kell ez a papír, taníthatnának gyakorlatis dolgokat, hogy ne ilyen módon kelljen megtudni a dolgokat...)
Lehet ajnározni a PÁV-ot, de akkor külföldön miért nincs? Meg miért hallani olyanokat, hogy olyanok mennek át, akik mellé be sem ülne az ember, aki meg gyakorlott, az is megbukhat. Meg elsőre nem megy át, másodjára meg általában igen. Biztos ennyit javulnak az ember képességei rövid idő alatt..
Hihetetlen, hogy tapsoltok a lehúzásotokhoz, szopatásotokhoz.. :)
Hogy miért is kell a buszra külön jogosítvány. Mert egy busz a hosszú melső túlnyúlás miatt egészen máshogy fordul mint egy teherautó. A busznál az első tengely előtt ülsz, míg teherautónál a tengely fölött. A PÁV-on meg azt is nézik mennyire tűrőd a monotonitást. Ugye nem mindegy, hogy napi 1 órát vezetsz, vagy heti 50-et.
Szerintem sem hülyeség a páv, vannak emberek akik akár több mint 30 éve vezetnek és mégis kibaszott kretének, élethü példa a nagybátyám, na a vele való utazást azt mindig kerülöm ha lehet! Képzeld ha nem lenne páv és az ilyenek beülnének egy 40 tonnás volánja mögé, egy városban milyen pusztítást végezne?? :-)) Szerintem az a pár ezer forint vizsgadij nem nagy áldozat azért hogy az ilyeneket elkerüljük vagy legalábbis csökkentsük a mértékét!
Irtad régebben hogy szerinted teherautóval nehezebb balesetet okozni mert eleve lassabban halad! Ezt mar csupan a méretbeli külömbségek is megcáfolják! Faterom több mint 25 éve nyomja, nagy galibát még nem okozott, de néha elöfordulnak kisebb incidensek, legutobb egy villanyoszlopot vitt el a 40 tonnával ugy hogy észre sem vette, már bent állt a lerakón amikor jöttek hogy mi a f@szt képzel, meg ezt megfizeti! -Mit? -A keritést! Akkor látta hogy frankón kivitt egy oszlopot és tényleg ö volt mert a ponyva is kiszakadt a kocsi baloldalán!
Multkor volt egy német újsagban hogy egy kamion 1,5 km keresztül tolt maga elött egy defektes kocsit az autópályan, mire a soför ott is észrevette hogy valami nem oké! Szerencsére senki nem sérült meg!
:) Nem nagyon értek veled egyet, de ez meg az én véleményem. Személyautóra PÁV? Érdekes. Felejtős. A tehernél miért is kell kideríteni a reakcióidőket? Mondtad, hogy jársz tanfolyásra. Gondolom volt némi vezetés elmélet is. És átrágtátok tízszer oda-vissza a légféket pl. Akkor azt is tudod, hogy amíg személyautón ha rálépsz a pedálra, akkor az azonnal fékez...tehrnél nem. És létezik reakcióidő is ugye, ami emberenként különböző. És mivel minden ember más, ezért minden embernek a pszichéje, ingerküszöbe, agresszivitása más és más. Na. Ezeket nézik, hogy alkalmas vagy-e erre a pályára. Hogy tudsz-e az útra figyelni vagy csak a kurvákat stírölni. Mert 40 tonnát meg is kell állítani anélkül, hogy más meghaljon. Csináld meg a PÁV-ot. Aztán majd kiderül, hogy alkalmas vagy-e vagy sem. Soksikert :))
Szted nem idiótaság? MOst az mellett, hogy OK, meg kell csinálni, mert meg kell..
Gondolkoztam már korábban is ezen, ennyi erővel személyautóra is nyugodtan kérhetnék a PÁV-ot, sőt, arra még jobban kellene. MIért is? Ez az egész végülis a reflexeket, helyzetfelismerő képességet vizsgálja, nem? NAmármost, személyautóval azért általában nagyságrendekkel gyorsabban megy az ember, meg gyorsabban is forgolódik, mozog, mint egy teherrel, akkor oda még jobb képességek kellenek, nem? NA mindegy.
Ne olvass, ha nem tetszik, lépj tovább. Tőlem dühönghetsz is :) MAjd jól rá is játszok akkor, és kórházba juttatlak :))
Hogy tovább idegesítselek, én a külön D kategóriát is feleslegesnek tartom :) Ha megnézed, ugyanaz, mint a teher, akkor meg minek? MErt utasokat viszel?? Arra meg kell külön személyszállítói tanfolyam, hogy még jobban lehúzhassanak. SZtem elég lenne egy C jogsi+személyszállítói.
ÉS akkor, nem elég hogy mindezt saját zséből csináld meg, még szemétkednek, szopatnak is utána, ha elmész sofőrnek :)
A lényegre MAZ már válaszolt. Ikarus tűzoltó elvétve előfordul még 1-2 faluban. Ha már szoba került az Ikarus teherautó vonala, sokan nem tudják, de a nagysorozatú buszgyártás előtt az Ikarus felépítményeket is gyártott (pl. félpótkocsi), vagy szamélyszállító önhordó vasúti vagonokat (pl. az ebből szerzett tapasztalatok vezettek az önhordó buszokhoz).
IFA busz: a hosszú fülkés változat gyárilag 10 személyes, ez számít busznak + a rendőrségnek vannak IFA csapatszállítói, amik szintén buszra vannak vizsgáztatva.
Ikarus teherautó: a honlapomon van a két igazi teherautó, amit az Ikarus gyártott, a többi buszból átalakított versenyautó-szállító, stb.
Valamelyik nap olvasgattam deps kolléga képtárában a frissen feltöltött cikkeket. A legutolsó a szocialista öreg járművekről szólt (Ikarus-ok, IFA-ák, Kamaz-ok, stb.), hogy mikor tűnnek el Magyarország útjairól. Na ennek a cikknek volt a végén egy táblázat. A lényege az, hogy számon tartottak az országban pár db Ikarus teherautót, valamint pár db IFA típusú autóbuszt!!
21 éves fejemnek ez eléggé új infó, pedig ebben a járműkategóriában eléggé nyitott szemekkel nézelődök-vizsgálódok, de erről nem hallottam még semmit. Esetleg ha valamelyikőtök tud erről a dologról (biztosan), akkor írna egy-két sort??
PÁV-os kérdésem lenne - hogy mennyi időre kaptátok? Mert hallottam, h vki megkapta korlátlan ideig, más 2 évre... Koomolyabban az érdekelne hogy a PÁV 2-t mennyi időre szokták adni?
Én jövő héten megyek PÁV 3-ra, mert kezdő vez. eng.-el ez a max., meg lesz egy C-m, aztán már csak munka kell... Na mejd később erről is érdeklődnék, hogy mit lehet / érdemes, ... egyenlőre belföldön dolgoznék, de még hátravan a forgalmivizsga, úgyhogy erről később, szaal a PÁV érdekelne..
(Ja és bocs, ha már írtatok arról amit kérdeztem, de nemrégóta olvasom a topicot!)
Az első képet szkenneltem, ami úgye azt jelenti, hogy beüzemeltem újra a szkennert. Ezért adok deps-nek honlap estig haladékot, hogy beszkennelje a kért anyagot szabitdi-nek mert különben megcsinálom én. :o)