Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1116
Konkrétan minek a hőmérséklete érdekel?
A renceré, vagy a befújt levegőé.
Előzmény: Janibacsi (1113)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1115
Nem teszteltünk mi semmit.
Hogyan kell a szárítószűrőt tesztelni?
Ha benézek a kis ablakán, akkor látszik, hogy valami "oson" benne, de nem láttam még jól működőt és nem tudom összehasonlítani.
Van valami jellegzetes, amit látnom kellene a kémlelő nyíláson?
Előzmény: Janibacsi (1113)
FSO Papa Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1114

Sziasztok!

 

Adott egy vadonatúj Nissens klímahűtő, amit tavaly vettem, beszereltük a kocsiba, feltöltöttük R12-vel (abban az évjáratban még ezzel szerelték), most viszont azt a kocsit eladom, és mivel ugyanolyat tervezek venni, csak fiatalabbat, ami már értelemszerűen 134a-val van feltöltve. Kérdés: kipucolható az 1 évet használt R12 a klímahűtőből maradéktalanul, és gond nélkül használhatom majd 134-el, vagy jobb ha az új kocsiba is veszek egy új nissenst? :)

 

Köszi, üdv

Janibacsi Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1113

1 kerdes: a szaritoszurodet teszteltetek, hogy nem-e telitodott?

 

Hogyan alakul a homerseklete ha bekapcsolod a klimat?

 

JAno

Előzmény: DT 20-61 (1109)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1112
"alig akarta felszívni"
Nyilvan ezert: "szívó oldalon 7 bar-on ment, állítólag 2-3 bar lenne az ideális"
Előzmény: DT 20-61 (1109)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1111
Nem kifejezetten akcios arak, de nem is huztak le. Realis arak.
Előzmény: DT 20-61 (1110)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 1110
Ja meg leírom az árakat, szerintetek ezek jók vagy lehúztak? Annyira nem vagyok most képben az árakkal.

kb. 40cm gumicső legyártása két "L" hollanderrel: 12 eFt
Nyomáspróba, és feltöltés 80dkg R12-vel: 15eFt (A csövet magam szereltem vissza.)
Ma 35dkg R12 utántöltés: 3eFt
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 1109
Nos ma belepréseltük azt a 35 dekát. Hát kínszenvedés volt, alig akarta felszívni. Mindig meg kellett várni amíg beindult a motorhűtő ventillátor, akkor az kb. 3000-es fordulattal pörgetve visszahűtötte annyira, hogy szívott 10-10 dekát egyszerre.
A lényeg, hogy sajnos csak egy leheletnyivel lett jobb, hogy stílszerű legyek.
A szívó oldalon 7 bar-on ment, állítólag 2-3 bar lenne az ideális. A nyomó oldalt nem tudtuk mérni, mert csak a szívó oldalon volt töltő szelep. Máshol nem találtunk, se a kompresszoron, se a szárítószűrőn.
Úgyhogy valszeg a kompresszor lesz a ludas, mert nem szállít rendesen. Menet közben valamivel jobb a helyzet, de alapjáraton nem hűt, pedig meleg a klímahűtő bejárata. Mondjuk nem forró, kézzel ki lehet bírni a hőjét.
Megnéztem a kompresszoron a feliratokat, ezeket találtam:

K
1-1

és T 01

A felső így is helyezkedik el, hogy felül a betű, alatta a számok.

Most mit tehetek? Kompresszor csere, felújítás, vagy valami más lehet a bibi? Ötlet?
Előzmény: xmbela (1107)
vec Creative Commons License 2005.07.13 0 0 1108

 

 

Hello!

Most nem csinált füstöt pedig vagy 5 percig járt a motor abból 3 percig 2000-en pörgetve!Ha nem R-12-es gázt tesznek bele akkor mi van? Annyira eltud kopni a kompresszor,hogy ne szállitson gázt?Mennyibe kerül egy felújitás?Hol csinálnak ilyet?Vegyek bontotatt vagy felújitatsam?Előre is köszi!

U.I.:A szabályzószelep próbája csak cserével oldható meg? 

Előzmény: xmbela (1103)
xmbela Creative Commons License 2005.07.13 0 0 1107
Ha még bemegy aza 35 deka ,akkor szerintem jó lesz.Ezért is kérdeztem a nyomásokat,mert abból lehet következtetni,hogy nem-e kevés van a rendszerben.
Előzmény: DT 20-61 (1106)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 1106
Nem volt tartályfűtés, csak egy digimérleg és palack. 80dkg-ot tettünk bele, de úgy látom elnéztem 115 az előírás. Majd holnap még töltünk rá. Valamit az is segít. A vége felé már szívta rendesen.
Hogy őszinte legyek nem figyeltem a nyomásokat a srác mondta, hogy kicsi a különbség. A külső hőmérséklet ma nem volt 20 fok sem.
A kompresszor típusát holnap megpróbálom megállapítani. Hátha már nem fog esni.
Én nem tudom, hogy a kapcsoló bináris-e, csak a srác mondta, amikor említettem neki.
Aztán akár le is hagyhatták, amilyen állapotok uralkodtak.
Mindenesetre a ventillátor-relét is rá kötöm párhuzamosan a hőfokvezérlővel, így mindig az fogja kapcsolni előbb, amelyik eléri a kritikus értéket (nyomás, vagy hőfok).
Előzmény: xmbela (1105)
xmbela Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1105
Ha nem volt tartályfűtés akkor kicsi lehetett a hűtőközegpalackban a nyomás és ilyenkor csak beszívatni lehet.Töltőhengerből ment vagy direkt a palckból?
Nyomások(nyugalmi,szívó,nyomó) hogy alakultak?Külső hőmérséklet?
Pár perc alatt beszokott állni a rendszer.
Nem biztos,hogy van szabályzószelep a kompresszorodban.Írd meg a típusát.
Biztos,hogy bináris az a kapcsoló amin a 2 baros bekapcsolást mérted.Minden rendszeren van biztonsági leállítás.Kivéve ha nem működik vagy valaki ki nem hagyja;-)
Előzmény: DT 20-61 (1104)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1104
Nos, megvolt ma a klímatöltés.
Új cső felrak, nyomáspróba 20bar-on: OK.
A gázt viszont egy kicsit nehezen vette fel. Csak a vége felé úgy 70dkg után kezdett magához térni, azt mondta a srác, hogy hirtelen 10 fokot esett a gáz hőfoka. A maradék 10dkg-mal már nem volt gond. Utána már hűtött is de csak olyan 1300-1500-as fordulattól. Állítólag nem szállít, vagy nem szállít jól a kompresszor. Azonban minél tovább járattuk annál jobb és jobb lett a hűtése. Sajnos ma nem volt meleg így nem is tudok viszonyítani nagyon.
Létezik, hogy x km után magához tér a kompresszor. Mondjuk min. 1 éve (amióta megvettem) nem ment a komresszor, meg olaj sem nagyon volt benne.
Ha nem, akkor miket lehet tenni, amíg eljutunk a kompresszor cseréhez/felújításhoz?
Lényeg, hogy pl. egy szelep csere miatt nem akarok kompresszort cserélni, csak ha 100%, hogy azt kell.
Ja és csak az az egy töltőszelep volt rajta.
Megmértük a nyomáskapcsolót is. Az egyik a 2 baros (mondjuk ez nem is volt kérdés) a másik viszont 18 bar-on zár, tehát az valszeg a kiegészító ventillátor kapcsolója. Viszont akkor tényleg nincs vészleállításom, kivéve, ha tényleg 2 funkciós a 2 bar-os kapcsoló.
xmbela Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1103
A lényeg,hogy a szívó és nyomóoldali nyomás mennyi.Gyakori hibája az ilyen típusú kompresszoroknak,hogy a szabályzószelep rossz,ezért a két nyomás azonos vagy csak kis mértékben nagyobb a nyomó.Viszont amit korábban írtál,hogy füstölt és szagot árasztott az nem lehet a szabályzószelep hibája miatt.A mágneskuplung vagy a szabadonfutócsapágy miatt viszont igen.
Előzmény: vec (1101)
xmbela Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1102
Olvass vissza és találsz olyan helyeket amiket mások ajánlottak.Ha Körmend jó akkor:20/9678 408
Előzmény: Katsumoto (1100)
vec Creative Commons License 2005.07.12 0 0 1101

 

 

Sziasztok!

Xmbela! Régebben írtam,hogy a kocsiba (vectra)kénne egy klímakompresszor most egy kicsit tovább lépett az ügy! A kompresszor kézzel tekerve müködik. Elmentem egy másik szakihoz és megnézte. A kompresszor megy csak nem szállit vagy a nyomáskapcsoló(szabályzó?) szelep nem jó.És ennyi! Azt,hogy lehet megállapitani,hogy melyik a rossz? A kocsiba R-12-es gáz  kell. A szellőző nyílásnál a mért hőfok 3 perc járatás után 22 fok. Most ilyenkor már tényleg csere!

Előre is köszi! 

Katsumoto Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1100
xmbela

 

Ne töltetni járj, hanem KLÍMÁSHOZ, aki képes megkeresni a problémát

 

 

 

Hali. Tudnál adni nekem egy címet vagy egy telefonszámot? Aki nem csak vakargatja a fejét, hogy mi a baja a klímának.

 

Előre is köszi.

laci590401 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1099
Igen a WWW.soos.hu a cím. Nagyon rendes segítőkészek az alkalmazottak.Megtörtént hogy Budafoki uti üzletből az eladó elvitte zárás után az 50 kg gázt zuglói lakásunkba mert arra fele lakik. ( csak a műhely van Rajkán) Igazi profik. Ide jártam tanfolyamra,és a "zöldkártyát" is itt szereztem meg. A Hóbagoly iskolát is Ők üzemeltetik. WWW.hobagoly.hu
Előzmény: b_janos_hu (1094)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1098
Jól érted.
A mérés jó ötlet,ha tutira akarsz menni.
Előzmény: DT 20-61 (1096)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1097
A soos.hu-t próbáltad?
Előzmény: b_janos_hu (1094)
DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1096
Tehát ha jó értem, akkor a bináris kapcsolón van egy alsó határéték kapcsoló (~2bar), meg van egy vészleállító (~25-30bar). A ventillátort pedig ~15-20 bar körül kapcsolja egy 3. nyomáskapcsoló egy másik gombán.
Akkor ki kell mérni az értékeket, nincs mese, mert nem mindegy, hogy a ventillátor drótját (hűtéskapcsolás) viszem át rajt' vagy kompresszorét (vészleállítás).
Előzmény: xmbela (1092)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1095
> A Hatásfoka kb a fele az R12-shez képest <
Ez igaz? Mert akkor minden rendben van a klimammal.
Előzmény: stancy (217)
b_janos_hu Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1094
> XVI.ker.Sós Rt < Cim vagy telefonszam? Nem talalom oket a neten.
Előzmény: laci590401 (1085)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1093
Ne töltetni járj,hanem KLÍMÁSHOZ,aki képes megkeresni a problémát.
Előzmény: Katsumoto (1091)
xmbela Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1092
Binárisnál ugyanaz ,csak ott a venti nagyfokozatát egy másik gomba indítja.
Létezhet egy töltőcsonkal is ,de szokott lenni a kompresszoron,szárítőszűrőn is .Vagy volt a szárítón, de a cseredarabon már nem.
Előzmény: DT 20-61 (1090)
Katsumoto Creative Commons License 2005.07.11 0 0 1091
Hali

 

Kéne nekem egy kis segítség vagy jó tanács.

Van egy 95 Audi A6.

 A klímát bekapcsolom, működik kb. 10 percig utána, leáll. Az autót le kell állítani újra indítani, és megint megy. Van, amikor persze ritkán de működik „rendesen”.

Ez alatt azt kell érteni, hogy hűt, mint az állat menet közben leáll de, a klíma nem kapcsol, ki ha nem el kezdi a kinti levegőt beengedni. 5 perc kb. és megint hűt. full idegesítő kétszer voltam klímát töltetni

Előre is kösz a segítséget

DT 20-61 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 1090
"Nem értem miért probléma ha más típusú a szárítószűrő és a nyomáskapcsoló?"
Én sem. Sőt, látszott a rendszeren, hogy valamikor azért működött derekasan, dehát ez van, egyébként nem látszott gizda gyereknek, úgy elsőre normális volt, de majd kiderül ért-e hozzá.
Mondjuk a szárítószűrő az nekem is lifegett, sztem volt valamikor egy "koccanás" a bal elején, akkor lehetett kicserélve. Mindegy, ma lerögzítettem azt is, meg kitisztítottam és ledugóztam a csőcsatlakozásokat, aztán izgulok keddre. Remélem nem felejti el megcrimpeltetni a csövet. Ez szokott lenni a halálom, amikor odaszólok előtte telefonon, és akkor derül ki, hogy még sehol semmi, de ne prejudikáljunk, lássuk a tényeket.

"Ha trinális kapcsoló van benn,akkor az egyik érpár 2 bar alatt nyitott,felette zárt és 25-30 barnál újra nyit.Ha bináris ,akkor is van vészleállítás."
Neked legyen igazad! Ha bináris van, akkor hogy van a vészleállítás?

"Van R12-es Diavia is!"
Biztos, mert a töltőcsonk R12-es. Úgyhogy ez most az lesz. :)
Viszont létezhet, hogy csak 1 db töltőcsonk van? Mert ma átnéztem, de a csöveken csak egyet találtam. Vagy valahol máshol van a másik? Pl. a kompresszoron, szárítószűrőn, stb?

"Sok a bizonytalanság.Biztos,hogy jó helyen jársz?"
Hááát? Nem tudom. A szerelőm ajánlotta, maj' tökön rúgom jól, ha bénázik.
Legrosszabb esetben segítek majd neki, vagy elküldöm kávézni és mire visszajön addig megcsinálom. :)))

Előzmény: xmbela (1081)
flipper1 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 1089
Ford Mondeoba klímakompresszor olcsón eladó.
xmbela Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1088
Klíma Ipari Centrum,Hella,Cool4U.Mindegyik küld futárral.Valamit Ausztriából.Attól függően mi hol olcsóbb.
Előzmény: laci590401 (1085)
Janibacsi Creative Commons License 2005.07.09 0 0 1087

barmilyen csodarab megteszi.

 

Kulonben is, a kocsi alatt jo esetben mindig sotet van:o))

 

Jano

Előzmény: kugyi2 (1086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!