Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417799

Petike

 

Másod állásban próféta (jós) is vagy ?.....................................:-))

 

 

Előzmény: v_peti (417797)
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417798

Szabadka ca. akkora, mint Nyíregyháza, Újvidék meg, mint Debrecen! Nem beszélve a kisebb állomásokról. Azaz a vonal 60%-án kihasznált lenne, 30%-án (Bp-Kkhalas) félig-meddig kihasznált, és 10%-án gyengébben kihasznált, de csak az úniós csatlakozásig!

 

Tehát már megint csúsztattál!

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417797

Ácsi!

Budapest és Bécs vagy Budapest és Pozsony között mennyien járnak naponta vonattal? Többen? Igen! Miért is? Talán azért, mert nem egy fél nap az eljutási idő. Ha Pozsonyba és Bécsbe megéri kétóránként (óránként) vonatot indítani, akkor Belgrádba is megérné egy kétórás ütem, mert az utasokat hozna. Főleg, ha a szerbek majd belépnek az Únióba, ami 10 éven belül valószínű.

Na meg ne csak a Budapest-Kiskunhalas utasokat nézd, hanem a Szabadka-Újvidék-Belgrád szakaszt is. A Belgrád-Szabadka vonalon kétóránként tele lesznek a vonatok. Budapest-Kiskunhalas között félig-háromnegyedig. Most akkor üzletileg gyenge rész csak a Kiskunhalas-Szabadka szakasz, az meg a ca. 350 km-ből mindössze 40!

 

 

 

Előzmény: trizs77 (417796)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417796

Nem keverni, nem keverni.

 

Olvtársaink egy része - ez ügyben - annyira figyelmes mint a Kunpeszéri Hírharsona külső munkatársa (cikk írója) a hetedik feles után a a hírforrásnak tekintett helyi kupolateremben.

(kocsmában)

 

 

Nem összekeverni a nagy sebességű SZEMÉLYSZÁLLÍTÓ vasutat, egy tehervonatok számára készülő vasúttal.

 

Amennyiben Budapest és Belgrád között meglesz az óránkénti 300-500 fizető utas, irányonként, akkor felületes olvtársaink is biztosak lehetnek abban, hogy a belinkelt képekhez hasonló gyors- vagy nagy sebességű vasút a két főváros között meg fog épülni.

 

Ez ugye alsó hangon is kb. 6000 vasúti utast jelent odafelé és ugyanennyit visszafelé = naponta.

cca. 12.000 fizető utas/nap.

Vagy többet.

 

Ehhez képest, ma jó napja van a vasútnak, ha mindkét irányban van 100-100 fő fizető utas a két főváros között, de sűrűbb azoknak a napoknak a száma amikor ez bizony 50-50 fő.

 

Márpedig ha 100 fő van (két irány együtt) a 12.000 helyett akkor a kihasználtság ugye csak 0,8%-os.

 

0,8%-ra pedig nem építenek nagy sebességű gyors vasutat.

 

Se kínaiak, se magyarok, se a pirézek.

 

 

troglodita Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417795

azér' a kínai olvtársak igen érdekes megoldást választottak, itt pl. egy falucska házai fölött hasít nyílegyenesen a gyorsvasút: https://maps.google.com/maps?ll=45.502888,126.327281&spn=0.006399,0.007135&t=h&z=17

Előzmény: attus germanicus (417791)
troglodita Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417794

én nem is tudom elképzelni, hogyan tudok már évek óta pöstön járni-kelni és még egyszer sem tettem be a lábamat egy ilyen közlekedési okosítóba ,-)

Előzmény: martinaxe7 (417793)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417793
Előzmény: martinaxe7 (417792)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417792
attus germanicus Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417791

Harbin - Dalian nagysebességű vasút.

v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417790

Köszi, akkor nem a hídra ment a vonal, hanem a Dunapartra, ahová a Fradiból tolatott ki a vonat.

Előzmény: Rollende Landstrasse (417789)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417789
Előzmény: v_peti (417787)
jwkllr Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417788

Olvastam már nem egy olyan cikket, ahol kínai kormánytisztviselőket vontak elég drasztikusan felelősségre korrupció miatt.

Manapság több vasutat építenek mint bárki a környékünkön, és így feltehetően tudnak számolni is.

Lehet, hogy pontosan számolnak, a korrumpálhatókat meg fizessük mi a közpénzből.

Előzmény: trizs77 (417766)
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417787

Na de felüljárón keresztül ment nem? Hol egy régi térkép?

Előzmény: Rollende Landstrasse (417786)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417786

Szerintem a Dunapart rendezőre vezető vágányra emlékszel. Fradiból ágazott ki, a 150-es vonallal párhuzamos az első 100 méteren. Mára egy csonkavágány maradt belőle.

Előzmény: v_peti (417783)
vrobee Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417785

Nem önmagában a kora miatt. A korának annyi köze van hozzá, hogy az eltelt száznemtomhány évben a körülötte zajló változások miatt lényegében elvesztette a funkcióját.

Előzmény: Ashi Valkoinen (417781)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417784

160-as pálya azért kell, mert akkor elvileg egy nap alatt lehet Budapest és Belgrád között megfordulni.

 

-------------

Petike !

 

Most meg tegnap írtál le Neked, olvtársaid, többször, hogy el ne felejtsd :

 

A 150 vonal (ha megújul) NEM a személyszállítás miatt újul meg hanem a teherfuvarozás miatt !

 

Ha megújul ?

 

Budapest és Belgrád között naponta 2-4 busznyi utas utazik ma vonattal.

Soxor még annyi se.

Miattuk kár lenne elkölteni 400 milliárd forintot.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1./ Ha valóban 160-as pályát akarsz (akarsz olyat ?) akkor el kell kerülnöd a lakott területeket, mert a mai polgármesterek nem engedik meg, hogy falujukban/kisvárosukban építs a falu közepén kettő db, 4 km hosszú zajvédő falat, melyek között a vonat valóban 160-al megy, s náluk ráadásul meg sem áll.

 

2./ Ha elég a 100-120 km/h (valószínűleg elég) akkor meg a lakott területeken, + állomásokon 80-100 km/h-ra építik ki, lakott területen kívül 120-160 km/h-építési sebességre, amiből 100-120 km/h lehet az üzemi sebesség.

 

3./ Aki egy nap alatt akar(t) megfordulni Budapest-Belgrád-Budapest útvonalon az eddig se vonattal ment, ezután se vonattal fog menni.

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (417782)
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417783

Akkor honnan hová vezetett a soroksári út elején elbontott felüljárós vágány? Ahol nemrégiben még színházvonatok is közlekedtek.

Előzmény: kihúzóvágány (417780)
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417782

160-as pálya azért kell, mert akkor elvileg egy nap alatt lehet Budapest és Belgrád között megfordulni.  Na meg versenyképes lehet a repülővel, akár még a Belgrád-Bécs is.

Előzmény: vrobee (417779)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417781

Barmilyen meglepo, de az epulet nem a kora miatt valt leprateleppe.

Előzmény: vrobee (417774)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417780

Szerinted volt ott valaha is vágány?

Előzmény: v_peti (417777)
vrobee Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417779

Így van. A szállítási költségeket még egy vasútvonal érdemben nem fogja befolyásolni - az viszont a mi gazdaságunkat fogja, hogy ez rajtunk megy-e keresztül... Ezzel nem azt mondom, hogy akárhányszázmilliárdért megéri a 150-est fejleszteni.

 

---

Más: most már eljutottunk odáig, hogy a fejlesztés a teherforgalomnak kell. Miért kell ahhoz 160-as pálya?

Előzmény: v_peti (417778)
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417778

A problémát én másban látom. Újabb útvonalon fog beömleni a sok olcsó kínai szemét, tönkre téve az európai és a magyar termelés egy részét, mint ahogy azt eddig is tapasztaltuk. Aztán lehet csodálkozni, hogy miért is van annyi munkanélküli. Mert próbáljon meg valaki versenyezni a kínai munkaerővel, amelyik egy tál rizsért dolgozik egy nap...

 

A kínai szemét eddig is bejött. És mivel kiszámoltam, hogy egy Európai viszonylatban mennyire 0 a szállítási költség, ezért ezt jelentős mértékben nem fogja befolyásolni.

 

Számolja ki valaki, hogy hány sörnyitó (aprócikk), műanyagedény (olcsó áru), póló (közepes árú áru), nokiásdoboz (mobillal töltve) fér rá egy raklapra. Utána meg számolja ki egy raklapnyi áru szállítási költségét 1000 km-re. Utána ezt vesse össze a termékek árával. Majd utána a szállítási költséget felezze le. (Tegyük fel, hogy vasúton fele annyi lesz, mint kamionnal.) Majd újra számolja ki ezt.

Majd nézze meg, hogy az adott termékcsoport árában ez mekkora részt tesz ki. Meg fog lepődni, hogy milyen keveset!

 

Előzmény: alkotasu (417768)
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417777

Ha már Fradi. Miért kellett megszüntetni a hídról a 150-esre kanyarodó vágányt? Elég sok vonat jár ebbe az irányba, nem?

Előzmény: alkotasu (417768)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417776

http://www.vg.hu/vallalatok/rakapott-a-katasztrofavedelem-az-ellenorzesekre-445079

 

 

 

Jelentősen megszaporodtak az Országos Katasztrófavédelem (OKF) ellenőrzései.

 

Az OKF egymaga sokszor többször kopogtat a vasútvállalatoknál, mint az összes többi hatóság együtt.

 

Értesülésünket a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületnél megerősítették: a szervezet tagvállalatainál tavaly kétszer annyi OKF-ellenőrzés volt, mint 2012-ben.

Havi 10-12 alkalomnál többször érkeztek, igaz, egyre kevesebb eljárást indítanak.

 

A MÁV hálózatán tavaly több mint 240 ezer, veszélyes árus kocsi futott, ebből 6365-öt érintett az 516 ellenőrzés. A GYSEV sínjeit közel 2500, a RID (a veszélyes áruk szállítására vonatkozó nemzetközi szabályozás) hatálya alá tartozó vonat használta.

 

A legnagyobb hazai vasúti árufuvarozó, a Rail Cargo Hungaria Zrt. több mint 130 ezer kocsit indított útnak, és 35-nél történt olyan, rendkívüli esemény, amelynek elhárításában a MÁV, vagy az RCH vegyvédelme vett részt, a katasztrófavédelem jelenlétében. Ezen esetek száma is csökken. Magyarországon évek óta nem volt súlyos környezeti kárt okozó vasúti baleset.

 

 A Világgazdaság érdeklődésére az OKF-nél megerősítették, hogy egyre több ellenőrzést indítanak, de cáfolták, hogy leggyakrabban a vasútvállalatokhoz járnának. Ez utóbbiak veszélyesáru-szállítását tavaly nagyjából annyiszor tesztelték, mint 2013-ban.

 

http://www.vg.hu/vallalatok/rakapott-a-katasztrofavedelem-az-ellenorzesekre-445079

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417775

Tudom, műemlék, meg ki kell váltani a többi funkciót.............

 

--------------

 

Hála Istennek nem műemlék.

 

 

vrobee Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417774

Na, helyes! Igencsak kívánkozott ez a lépés, de nem gondoltam volna, hogy kevesebb, mint egy évvel a metró megnyitása után össze is jön.

Kíváncsi vagyok, mikorra sikerült volna, ha nem dől össze a Déli...

 

A következő lépés lehet a vágányok melletti lepratelep (aka. utasfelvételi épület) ledózerolása.

Tudom, műemlék, meg ki kell váltani a többi funkciót... Akkor csak építsenek be valami pláza közepébe, hogy ne látsszon :) .

Előzmény: sosiforda (417773)
sosiforda Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417773

http://www.bkk.hu/2015/02/jelentos-integracios-lepes-a-kozlekedesi-szolgaltatasokban-%E2%80%93-a-bkk-zrt-megkezdi-a-mav-start-zrt-jegyeinek-ertekesiteset-kelenfoldi-ugyfelkozpontjaban/

 

"Jelentős integrációs lépés a közlekedési szolgáltatásokban – A BKK Zrt. megkezdi a MÁV-START Zrt. jegyeinek értékesítését kelenföldi ügyfélközpontjában2015. február 27., péntek

A BKK Zrt. és a MÁV-START Zrt. 2014-ben értékesítési együttműködést kezdeményezett, melynek eredményeképpen megállapodtak arról, hogy a vasúttársaság vonatjegyeit és bérleteit a BKK Zrt. kelenföldi ügyfélközpontjában is értékesítik.

 

A megállapodás most különösen aktuális, mert a Déli pályaudvart – a Gellért-hegy nyúlványa alatt húzódó alagút feletti rézsű megcsúszása miatt – ideiglenesen le kellett zárni, így a Kelenföldi pályaudvarra az eddigieknél is nagyobb terhelés hárul a vasúti személyforgalom kiszolgálásában. A BKK Zrt. a vasúti jegyek értékesítésével kíván segítséget nyújtani a pályaudvar tehermentesítésében.

 

A Kelenföldön tavaly megnyitott BKK Ügyfélközpont jelentős kapacitásokkal rendelkezik: kivitelezésekor a BKK Zrt. minden szükséges informatikai és egyéb infrastrukturális előkészítést megtett annak érdekében, hogy egy majdani MÁV-START-együttműködéssel vasúti jegyeket is értékesíthessen. Ennek köszönhetően 2015. február 27-étól a vasúti menetjegyek és bérletek is megvásárolhatók a BKK ügyfélközpontjában, mely mindennap reggel 5:30 és 22:00 között várja az ügyfeleket."

 

 

sosiforda Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417772

http://www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=154ef27f7ba7cb

 

"A Vonatinfo alkalmazás fejlesztését és üzemeltetését a MÁV-START finanszírozásából a MÁV Szolgáltató Központ végzi. Az új, ingyenesen letölthető alkalmazás reményeink szerint előkelő helyet tölt majd be a hasonló típusú keresők között, mivel funkciókban a leggazdagabb megoldásról beszélünk. A fejlesztés a MÁV-START Informatika szervezete által megadott igények és specifikációk mentén történt, a szerződéskötést és a projektvezetést is a MÁV-START szakemberei végezték.

 

Az alkalmazás mindhárom piacvezető, Magyarországon elérhető platformra elkészült. Az Android rendszert használók számára már néhány napja elérhető , az iOS-re kifejlesztett verzió  jóváhagyása pedig az úgynevezett code review  fázisban tart, ami azt jelenti, hogy az Apple szabályzata szerint harminc napon belül zöld utat kaphat. A Windows telefonok tulajdonosainak sem kell sokáig várniuk, mert rövidesen ők is letölthetik és használhatják a MÁV-START új mobilapplikációját."

Előzmény: neofrix baszmacs (417756)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417771

"Lásd a 30-as vonalat: a pálya kész, a bizber még csak nemrég kezdődött."

Nemrég alatt mit értesz?

Előzmény: alkotasu (417768)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.27 0 0 417770

És hitelbe "ígérték" vagy "csak úgy" odaadják, esetleg a (megemelt?) pályahasználati díjakat X évig ők kapják? Nagyon nem mindegy...........

 

------------

 

Jó kérdés.

 

Mivel úgy 4-6 éve még a WC papír is titkosított, így korrekt válasz nem adható.

 

Zárfékezői körökben azt beszélik, hogy hitelt kapunk annak az 1 milliárd eurónak a képében, amit úgy törlesztünk, hogy amíg a keret tart,  a tehervonataik után nem számolunk fel pályahasználati díjat, vagy nagyon jelentős mértékbe (60-80%) csökkentjük e díjat.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!