GSA, Még a vezetési idődre visszatérve... Egyszer láttam egy papirt (rendőröktől lehet kérni) amin rajta voltak az itthoni büntetések. A 4.5 óra 5 percel túllépése 50E, 5-15 percig 100E, 15-25 percig 200E, efölött meg valami 300E forint a büntetés. Rémisztő, de szerencsére még nem hallottam olyanról aki ennyit ki is fizetett volna.
Szted én húztam fel magam?? AMúgy azon csodálkozom, Roadtrain hogy tehette le a PÁV 2-t.. Nem valami nyugodt ember. Nem is értem, épeszű ember hogy tudja felhúzni magát ilyenen.
Én nem idegeskedtem, csak leírtam, hogy a francba, hogy ilyen is kell, meg minek, erre nekem támadtak, hogy hogy képzelem én, hogy ilyeneket írok=tapsolnak a lehúzásuknak, szopatásuknak :)
Azt se írtam, hogy nem fogom megcsinálni. CSak olvastam elég érdekes dolgokat máshol erről a PÁV-ról, meg személyesen is hallottam mástól. Itt meg páran ajnározzák és védik :)
Erre nem kéne büszkének lennem, de lelőnének, ha a 3 autóm közül bármelyiket kikapnák a KPM-sek az út szélén......vezetési idő sokszor nem éri el a 3 órát, de 20 óra munkaidő mellett....:((
Múltkor, pont a karácsonyi hajtásban, megállították a nemrég vett MB1424-est. Csak egy dolgot kértek, hitelesített poroltót. Óriási mákom volt, még márciusig érvényes...:) Nem tudom, miért pont arra voltak ráállva?
Nem fogsz belehalni! Én 1995-ben raktam le, egyből PÁV-1-re, egy délelőtt megvolt. Felesleges idegeskedni, így nem lesz belőled jó sofőr, ha ezen is felhúzod magad. Mit fogsz szólni, mikor mondjuk a tetű olasz péntek délben bezárja előtted a kaput, hogy megy haza, és majd hétfőn megrak, holott egy órás rakodás után másnap kora délelőtt hazaérhetnél?
laca, Velem is előfordult már, de büntetnek érte. A legszebb történet az volt, amikor az egyik kolléga forditva tette be a korongot és kiszedte a BAG :D (mondjuk elnézőek voltak, mert csak a bevizsgálás diját kellett kifizetnie, a büntetést visszautalták neki)
paypal, Biztos lesz mindenre megoldás. Ha más nem, akkor főnököd odaadja az ő kártyáját.
Zola, OK. Lehetsz Robin Hood, de ettől még ugyanúgy meg KELL csinálnod. (nem tudom, hol irtam olyat, hogy ez mennyire kurvajó...)
Nekem PÁV III. van, 1980 óta. Jogsi cserénél adtak egy igazolást róla, mert a plasztik kártyán nincs ilyenre hely. Gondolom mert úniós egyenkártya.
Kint leszarják az ilyet. Igazad van itt sok mindennel lehúznak bennünket.
De fogd föl befektetésnek. Minél többet fektetsz be annál nagyobb lehet a nyereség.......vagy a bukás.
Egyébként én sem hallottam még olyan emberrről aki PÁV alkalmatlanság miatt ne vezetett volna. Előbb utóbb aki eldönti hogy szivatásszerűen vezetni akar a sok hülye előírást vizsgát, plecsnit úgyis beszerzi.
Aki meg nagyon hőbörög ezek ellen az nem is akar igazán kóvályogni Európában.
Régi HC-s ismerősöm mesélte annak idején Angliából hordtak fagyasztott húst Irakba.
Nem, nem kell szeretni, csak tudomásul kell venni :) Úgy látom, ti szeretitek nagyon! :) Talán még ki is találhatnának valami plusz vizsgákat, mekkora örömet okozna nektek! Főleg depsnek és Roadtrainnek! :)))
Én tudomásul veszem, de nem rajongok érte, és sztem nem is biztos hogy kéne, vagy legalábbis lehetne rugalmasabban.
Érdekes, hogy igazi sofőröktől nem azt hallom vissza, hogy hú de jó, hogy ennyi bürokrácia, vizsga van, ti meg tapsoltok itt neki, és lehülyéztek, hogy egyáltalán szóba hozom.
na pont ezért találták ki a digitális tachográfot, hogy az ilyeneket is megszüntessék, de már állitólag arra is van valami okosság, hallottam hogy árulgatnak már valami kamu kártyákat
Zola, Ne külföldhöz hasonlits ha itt élsz ebben az országban. Itt ez van, ezt kell szeretni. De ha már igy nézed akkor irhatnád azt is, hogy mi kerül 100E-nél is többe egy jogositványban, holott az autó feleannyit nem használódik/fogyaszt el alattad. Ennek simán ennyi az ára, ez kell a többi papirhoz és/vagy a munkához, ha ezt akarod csinálni, meg kell csinálni.
GSA, 1, Furgonnál kellene lenni egy kiskönyvnek (osztrákoknál van majdnem minden kúton...fahrbook vagy mi a neve) amiben ugyanúgy irnod kellene a vezetési és pihenőidőket mint 3.5 felett, 1 hónapra visszamenőleg. Ha nincs ágy az autóban akkor szállodaszámlát is kellene mutatnod, más kérdés, hogy ezt senki nem tartja be (1 seggel Glasgow és társai...). A fénymásolt, előre megirt menetlevelektől kezdve van mindenféle trükk, hogy 1 papiron (amit épp a rendőr látni szeretne) mindig jó legyél...
2, 24 óránként, vagy elöbb. Ha összeér az majdnem olyan rossz mintha túlvezetnél.
3, A munkáltató biztos figyel ilyenre ( :D ) de elvileg ilyenkor meg kellene állnod. A valóságban viszont beraksz egy üres korongot és hazamész ;)
Road, Láttam ma egy új Dailyt, sötétben egész jól néz ki...bocs :D
A téli idöszakban magyarországon nincs kamionstop a nemzetközi forgalomnak, ha magyarországról visz vmit külföldre az nyilván nemzetközi forgalomnak számit, tök mindegy hogy milyen nemzetiségü autóval van! A kamionstop a téli idöszakban csak a belfüldi áruforgalomra vonatkozik!
A nemzetközi forgalomnak magyarországon jelenleg nincs kamionstop, asszem márciusig, tehát ha a barátod külföldröl hazafele tart akkor jöhet nyugodtan szombat-vasárnap is!
Amúgy, nekem az is a fő bajom ezzel a PÁV-val, hogy ha már kitalálták, hogy kötelező, akkor a qrva anyjukat, legalább régiónként legyen 1-1 hely, ahol csinálják, ne kelljen már piripócsfalváról pestre caplatni, elb@szva egy egész napot..
Úgy tudom, csinálják is PEsten kívül is, de csak a megújítást! Első alkalommal fel kell menni, de hogy minek.. Most meg már nincs is korlátozás, hogy 5 év..
Tehát lehetne rugalmasabb ez a rendszer. Ha már lehúznak.
(1) 2001-es nemzetközi árufuvarozós tankönyvben olvastam, hogy az AETR a 3.5 t megeng. lgn. össztömeg feletti tgk-ra, és 9+1 fő feletti buszra vonatkozik. Ez azóta már megváltozott? Azért kérdezem, mert 3,5-es Sprinterrel meg ilyenekkel ma ezt betartják papíron, (amúgy nem, csak a járat végén hazudják össze, mert korong hiányában ellenőrizhetetlen).
(2) Ti pontosan 24 óránként cseréltek korongot? Muszály teleírni?
(3) Magyarországon mennyire tartandó be a vezetési idő, és a kötelező pihenők? Mennyire büntetnek érte? Arra gondolok, ha pl. még 30 km, mire hazaérek, de épp elfogyott a heti 56 órám, akkor mivan? Vagy erre odafigyel a munkáltató, hogy ilyesmi ne történjen meg?
(Van belföldi árufuvarozóim, de ilyenekről konkrétan nem tanultunk. Talán ebból is látszik, hogy mennyit ér egy ilyen tanfolyam. Nem az oktató a hibás, hanem az ésszerűtlen követelményrendszer. Ha már egyszer kell ez a papír, taníthatnának gyakorlatis dolgokat, hogy ne ilyen módon kelljen megtudni a dolgokat...)