Még valami, ha kivetted a motort, a csatlakozót ki tudod annyira szabadítani hogy kiérjen és be tudd dugni a motorba. Jól megfogod a motort, elindítod az autót utána a ventit. Rögtön kiderül hogy csapágyas-e vagy más a bibi. Az is kiderülhet hogy leesett a centírozáshoz használt súly, és nagy fordulaton bevibrál annyira hogy hangja van.
Venti ott van a középkonzol mögött, de sajna nem fogsz hozzáférni. Vagyis igen, csak nem onnan.
Bal oldalról vegyél le minden burkolatot. Kormány alatt is. Ülést told hátra feküdj a kormány alá és oldalról nyúlj fel kb a rádió mögé. Ott a motor. 2 csatlakkozó megy bele. Mindkettőben van egy biztonsági fül, azt benyomva húzd ki a csatikat. Utána kapaszkodj bele a motorba és forgasd el 1-2 cm-t. (sosem emléxem hogy merre de talán óra mutatóval ellentétesen.) Ha kilazult a motor akkor a kábeleket félrehúzva le tudod engedni a pedálsorig. Teljesen kivenni csak úgy tudod ha a kormányrudat is kiveszed előle. De talán csak valami belekerül a lapát közé és az okozza a hangot, ez esetben nem kell kivenni. Ha motor lent van akkor nyúlj fel ismét és tapintsd ki a helyét hátha megtalálod a hang okát.
Ha csapágy okozza a hangot akkor nem úszod meg a kormányrudat. A padlólemeznél van a kormányon egy csavar, vedd ki. Ezután a rudat szét tudod húzni, cseles mert nem hosszirányba kell húzni hanem oldalra. Okosan ki van találva nem tudod rosszul összerakni. Ha a rudat félrehúztad akkor már ki tudod venni. A motor végén van egy torx csavar, vedd ki. Ezután húzd ki a burkolatból a motor. Nekem annyira beleszorult, hogy a torx csavart félig visszarakva, és azt ütve indult csak meg. Csapágyat nem cseréltem, abban nem tudok segíteni. Nekem előtétellenállás gondom volt amiatt szedtem szét. Az ellenállás meg a burkolatban van, sajna ennyire szét kell szedni amiatt is.
Nem feltétlenül drága. Pioneer-hez Sony-hoz és talán Alpine-hoz tuti hogy van adapter, sőt ezekhez olyan is van ami viszi a központi kijelzőt. De lehet csak kormkánytáv adaptert venni. Újonnan, itthon drága. E-bay-en kell nézegetni. Én tán 25 EUR-ért vettem az e-bay-en a Pioneer rádiómhoz. Talin megtekinthető. :)
Ja, és a Pio annyira nem rossz, hogy ne lehetne bevállalni csak azért mert van hozzá adapter. Mondjuk a Sony felejtős.
307 ráncfelvarrott. Klíma nagyobb fokozatban kerepel, a hang a középső két befuvó körül jön. Talán itt van egy venti és csapágyas vagy valami belement.
Van ott venti és a középkonzol lebontásával hozzáférhető?
De azt is tudnod kell hogy le kell akkor mondanod a kormányvezérlésről. Hacsak nem olyat veszel amihez lehet rendelni kiegészítőt. Igaz nem olcsó mulatság...
Azért egy ilyen kocsit hármasban lepadlózni sokkal karakterisztikusabb mint egy nyúlós aut-ot. Ráadásul elég négyesben csinálni és baromi hosszan van nyomaték, nem kell kapcsolgatnod előzés közben.
Szóval ha beugrana a fejlesztésbe némi DSG vagy valami hasonló...
Az nálunk érdekes lett volna, mert jegyzőkönyv volt a leadott km állásról.
Több kolléga vett a leadott kocsikból, elég jó engedményeket lehetett elérni mikor odavakkantottuk a karbantartott hölgytulajdonososnemdohányzógarázsbantartott parasztvakításra, hogy ja barátom az előző tulajnál én hajtottam 8 évig terepen... :-)
Amúgy a jó édes anyjukat.
Ezek miatt nem fogom majd tudni normálisan eladni a saját kocsimat, mert senki nem fogja elhinni, hogy Tényleg annyi van benne... (évi 15 ezer kmt megyek vele pedig diesel...)
A saját példám: az egyik volt autóm szerepelt a Totalcar tesztjében, benne van a cikkben, hogy 197 ezer km van benne. Mikor a cikk megjelent, akkor ment a hirdetés, és pont azt hozta ki mindig a tesztre kattintva, ott már 79 ezer volt az autóban, a kereskedőnél. Mikor szóvá tettem náluk, hogy hát én nem ennyivel adtam le, meg bekerült a dolog a népítélet rovatba, meg lettem fenyegetve egy perrel. Ez van.
Azaz van egy excel táblám 1200 db autóról, amiben mindenféle adat mellett a 2009 októberi km óra állás is benne vagyon.
Namost volt olyankocsi, ami 2009 októberében 144 ezer km-el van benne a táblában, 2010 márciusában adtuk le (használtuk közben), és áprilisban mint megkímélt 68 ezer km-es kocsi jelent meg a használtautón....
Persze, majd ha eléred a koromat... szó se róla, hegyi úton jó az, csak akkor hánynak hátul de nagyon. Ha meg már emiatt óvatosabban kell menni, akkor meg váltogasson helyettem a verda. Amíg hetekig nem vezettem, nekem sem volt elképzelésem, hogy milyen, mert egy-egy teszt út alatt nem jött át a feeling. Háááát, nagyon jó tud ám lenni, de ha meg car a konstrukció, akkor agyonvágja az egész verdát. Ha megtehetném a választást és az autócserét, akkor nem gondolkoznék:-)
Nézd már meg az önsúját a verdának mert én az 1650kilós 2literes 150lovas bömivel, nyúlós steptronic-al néha még kilincsel is előre kanyarodva kijövök 6literrrel, a nyúlás igaz hogy én sem tudom megszokni.
"A "szeretek váltani", "az a jó, amit én vezérelek és nem a gép", stb. szerintem süket duma"
Van benne igazság, de szerintem lehet szeretni a kézi váltót. Félreértés ne essék, szeretem az autómatát és az újabb duplakuplungos darabok amikkel még kevesebbet is fogyaszthatnak, tényleg frankók. Én szeretek váltogatni, annak ellenére, hogy amikor előszöt ültem autóban nagy problémáim voltak vele.(De akkor még kicsi voltam, nemszámít:))
Egy rokonnak van autómata Subaruja. Azt vezettem kint náluk. Tényleg jó, de már hiányzott hogy váltogassak. (Mondjuk ugye azt csak egy parkolóban próbálgattam)
Szóval az, hogy süket duma, nem egészen helyénvaló. Szerintem... De ne kövezettek meg légyszi :)
Ha esetleg valakit érdekel itt egy video ami azért megmutatja a szépségét :)
Az a + 1 lityi sem biztos, lehet azzal óvatosan is menni. Biztonságosabb, kényelmesebb az automata, de igazán a Pesti, nagy forgalomban érezni az előnyét szerintem. Nem is értem, miért nem csak automatákat gyártanak. A "szeretek váltani", "az a jó, amit én vezérelek és nem a gép", stb. szerintem süket duma a mai jó váltóknál. Ráadásul némelyiket felül is lehet manuálisan vezérelni, meg ott a sport gomb, vagy a téli beállítás - szóval én díjaznám nagyon...
>másodjára a pacák már a 150lovas HDI-t választotta...
Látod, tud valamit az öreg. De még nem aut. váltósat vett :-(
Váltóügyben a probléma az, hogy a haver M5 BMW-jében, a legfaszább joystikes aut. váltó van. Na már most, ha az 5008-ban véletlenül nyúlós tiprtonic, akkor sokkal faszább a kézi váltó. De próba nélkül ezt ki fogja megmondani??? (+400 rugó meg +1 lityi/100km)
Ha jön egy váltófejlesztés a PUG-nál, akkor a kéziváltósoknak annyi...
Az utánnanézetés jogos de amikor rákérdeztem azt az infot kaptam,hogy sajnos nincs benne a rendszerben csak a garanciális javítások amiket lejelentettek. Abban az utsó 2007 ben volt 96.000km nél amíg nem mentünk le a műhejbe azt gondoltam minden faxsza. De a kompuzáshoz kocsi is kell ugyebár, azzal meg nem tudtunk kimenni ugyanis forgalombol ideiglenesen ki volt jelentve így a muksikám nem szerette volna kivinni ( ez volt a duma).
Egyébkén nagyon jó az autó így is minden patti, egy hibakódom sincsen sehol.
A kipudob ( gyári)16 ropi fölött van 15 ért csinálnak savállóbol munkadíjjal, egyébként a mostani is hegeszthető sőőőőőőt.
A Főnix program azért erősen marketing-cucc. Kismillió feltétele van és hát elég kicsi az esélye, hogy épp nincs valami ami miatt saaajnos pont nem adható.
Monoron nagyon rendesek, de ők csak akkor adnak Főnix-kedvezményt, ha gyári Pug alkatrészt veszel. Ami mondjuk egy hátsó dobnál mondjuk 120 ezer, utángyártottból meg 40 ezer. Hádde' a kedvezménnyel együtt is +80 ropi, és nem biztos, hogy egy Bosal dob ennyivel kevesebbet tud a gyári beszállító dobjától.
Ugyanez a lengőkar összekötőkre, mondjuk Lemförder. Adott esetben gyári beszállító, de Lemförderes dobozban olcsóbb mint márkás dobozban, viszont a Főnix program csak akkor érvényes, ha a márkás dobozt veszed. A lényeg, hogy ez nem arról szól, hogy jól járj :(
Basszus. Sokszor jönnek a topicba, hogy vennének 307-et. A topictagok közül akad néha eladó autó, az enyém is fent van a hahu-n (mondjuk szándékosan erősen a kategória legmagasabb árát lőttem be, kerüljük a hülyéskedést, aki akart már megkeresett :)) ). Aztán írjuk is sokszor, hogy egy sima átvizsgálás megvan 10 ezer forint körül, ekkor lekérik a szervizeket is.
1 milliót rászán valaki autóra, de 10 ezret egy szerviz átnézésre ne sajnáljatok azért. Vagy ha mégis, akkor benne van a buktafaktor, hogy a km nem annyi. Ha kereskedésből veszel, akkor 100%, hogy nem annyi. Sőt. 200%, ha túl kevés lenne benne, akkor is tekernek. Előre :)
viszont megtudtam , hogy az átlagfogyim az 6,8 volt az elmult 1 évben illetve hogy 60.000-ret visszatekertek ugyhogy jelentem az autóm km-e jelenleg 180.098 km.