Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418285

Előzmény: M63 010 (418267)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418284

Tegnap:.................................:-(((

 

...".....Egy óra alatt odavesztek az Út- és Vasúttervező vállalat fényképei.........."

 

http://www.origo.hu/kultura/20150313-a-tuz-martaleka-lett-az-ertekes-fotoarchivum.html

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418283

Fehérvár is sokszor tud töketlenkedni. Pedig azért az valamivel kisebb.

 

Előzmény: v_peti (418282)
v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418282

Azért vannak csúcsok, amiket le kell kezelni!

Előzmény: Ashi Valkoinen (418281)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418281

Azért ennyire nem durva a helyzet.

Előzmény: v_peti (418280)
v_peti Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418280

Nem a váltóállítás a streszes, hanem az, hogy folyamatosan kell csinálni, alig van pihenőidő, és egy rossz bejárási sorrend esetén felborul a fél dunántúl menetrendje.

Előzmény: trizs77 (418278)
martinaxe7 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418279

Tobzódunk...

Előzmény: Vilibáttya (418277)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418278

Eközben az elvileg a Déliből induló balatoni vonatoknak számos váltó segítségével a másik irányba kell a vágányokat keresztbe „átszelniük”, vagyis a kelenföldi forgalmisták élete meglehetősen stresszes – fogalmaztak kollégáik a HVG-nek."

 

-------------------

 

Meg kell kérdezni a kelenföldi forgalmistákat, hogy valóban stresszes az életük vagy sem ?

 

A keresztbe járások okoznak nekik gondot, vagy semmi, napi rutin, gond nélkül tudják kezelni?

 

 

Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418277
Előzmény: sssey (418272)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 -1 0 418276

Ezt nem hiszem, hogy a vasutas kollégák fogalmazták,............

 

--------------

 

Szerintem újságokba a cikkeket NEM vasutasok írják hanem újságírók.

 

Azon kívül a keresztbe járásokról - csak az elmúlt 60 napban - még ebben a topicban is volt n+1 hozzászólás, máshol lehet még több ilyen véleménynyilvánítás lehetett.

 

 

Előzmény: gpz (418274)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418275

 A művelet ugyanis csak szippantóskocsival végezhető el, márpedig pillanatnyilag sem a kelenföldi végállomáson, sem Székesfehérváron nincs erre hely (utóbbin is éppen munkálatok folynak).

 

De szippantanak Kelenföldön is.

 

 s mivel az áruszállító szerelvények zöme a Déli összekötő vasúti híd felől érkezik, s Hegyeshalom irányába megy tovább – vagyis hat-hét vágányt „metszenie” kell Kelenföldön –, ez jócskán lelassíthatja az ottani forgalmat. 

 

 

Aztán miért? Fraditól Hegyeshalomig egyenes vágányút van, nem keresztez semmit.

 

 

Előzmény: trizs77 (418273)
gpz Creative Commons License 2015.03.13 0 1 418274

"Ráadásul a Magyarországon átmenő teherforgalom jelentős része is Kelenföldön halad keresztül, s mivel az áruszállító szerelvények zöme a Déli összekötő vasúti híd felől érkezik, s Hegyeshalom irányába megy tovább – vagyis hat-hét vágányt „metszenie” kell Kelenföldön –, ez jócskán lelassíthatja az ottani forgalmat. Eközben az elvileg a Déliből induló balatoni vonatoknak számos váltó segítségével a másik irányba kell a vágányokat keresztbe „átszelniük”, vagyis a kelenföldi forgalmisták élete meglehetősen stresszes – fogalmaztak kollégáik a HVG-nek."

 

Ezt nem hiszem, hogy a vasutas kollégák fogalmazták, mert ők tisztában vannak vele, hogy ott a két vasúti irány közötti alul-felüljáró. :)

Előzmény: trizs77 (418273)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.13 -1 0 418273

Mai HVG :

 

Tolatóvágányon

 

 

Befedett vágányok felett stratégiai kórház és vasárnap nyitva tartó pláza, CBA-val az aljában – ez a szürreális kép előbb-utóbb valósággá válhat, ha a kormány úgy dönt: részben vagy teljesen felszámolja a Déli pályaudvart. 

 

Kapóra jöhet Déli és a Kelenföldi pályaudvar közti alagút támfalának megcsúszása azoknak az ingatlanfejlesztőknek, akik jó ideje lobbiznak a kormánynál a mintegy 12 hektáros központi elhelyezkedési területével igencsak vonzó célpontnak számító Déli átalakításáért.

 

A budai vasútállomás február eleje óta zárva, s bár az ígéretek szerint áprilisra stabilizálják a felgyülemlett csapadékvíz miatt megrongálódott rézsűt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban – a kormány megbízásából – már vizsgálják, vajon teljesen ki lehetne-e iktatni a forgalomból Budapest egyik legforgalmasabb pályaudvarát.

 

Bár a megszüntetést Tarlós István főpolgármester is támogatná, hiszen így a Kelenföldről a belvárosba közlekedő 4-es metróra valamivel több utas jutna, valószínűbb, hogy csak részben számolják fel a Délit. Már csak azért is, mert ha ott netán bevásárlóközpont épülne, ahogyan azt évek óta tervezgetik, akkor a forrásaink szerint megtartandó elővárosi vonatok utasai jelentős vásárlóréteget hoznának. Másrészt a pályaudvar miatt vasárnap sem kellene zárva tartani az üzleteket – ennek pedig nyilvánvalósan a régóta ott működő CBA is örülne.

 

„Inkább csak egy nagyobb állami beruházás farvizén képzelhető el ott a bevásárlóközpont, a vágányok befedése ugyanis nagyon drága mulatság, s a megtérülés problémás” – utalt a korábbi tapasztalatokra a HVG-nek Schneller István, Budapest volt főépítésze.

 

Ez az alaptézis most megvalósulni látszik: a HVG értesülései szerint kormánykörökben felmerült, hogy a közelmúltban beharangozott, várhatóan majd Erzsébet névre hallgató budai központi kórházat a Déli területén húznák fel, több tízmilliárd forint állami forrásból. A helyszínválasztás melletti érv lehet, hogy a Déli tömegközlekedéssel könnyen elérhető, és a környéke bővelkedik egészségügyi létesítményekben. „Ha lesz mellette pláza, az jó eséllyel a hírek szerint a kereskedői babérokra is vágyó Mészáros Lőrincé lehet” – spekulált a piaci viszonyokat jól ismerő egyik ingatlanfejlesztő cég vezetője.

 

Ugyan továbbra is plázastop van érvényben, ám a nagy bevásárlóközpontok eddig is megkapták a felmentést az építési tilalom alól – főleg, ha nem egy német keménydiszkont, hanem a kormánykedvenc CBA egyik üzlete kap helyet a komplexumban. A Délinél ez adott: az ezer négyzetméteres szupermarket így is a vasárnapi zárva tartás egyik kivételezettje pályaudvari elhelyezkedése miatt, s nyilván az esetleg megépülő pláza is az lesz.

 

Járatok tucatjait kellett törölni a Déli pályaudvar több hete tartó lezárása miatt, míg más vonatok csak Kelenföldig, vagy onnan a Keletibe futnak be. A szűk keresztmetszet azonban nem is az úgynevezett fejpályaudvar (ahonnan nincs továbbmenet) 12 vágányának kiesése, hanem az alagúthoz közelebb eső üzemi-kiszolgáló pályaudvari terület használhatatlansága jelenti. Kelenföldön ugyanis nincsen elegendő vágány ahhoz, hogy a vonatokat előkészítsék, kitakarítsák. Jól illusztrálja a nehézségeket, hogy például az uniós forrásból beszerzett, eredetileg a Déli és Székesfehérvár közt közlekedő új motorvonatok illemhelyének tisztítását csak úgy lehet megoldani, hogy az éjszaka leple alatt egy harmadik állomásra viszik el a vonatot. A művelet ugyanis csak szippantóskocsival végezhető el, márpedig pillanatnyilag sem a kelenföldi végállomáson, sem Székesfehérváron nincs erre hely (utóbbin is éppen munkálatok folynak).

 

Ráadásul a Magyarországon átmenő teherforgalom jelentős része is Kelenföldön halad keresztül, s mivel az áruszállító szerelvények zöme a Déli összekötő vasúti híd felől érkezik, s Hegyeshalom irányába megy tovább – vagyis hat-hét vágányt „metszenie” kell Kelenföldön –, ez jócskán lelassíthatja az ottani forgalmat. Eközben az elvileg a Déliből induló balatoni vonatoknak számos váltó segítségével a másik irányba kell a vágányokat keresztbe „átszelniük”, vagyis a kelenföldi forgalmisták élete meglehetősen stresszes – fogalmaztak kollégáik a HVG-nek.

 

A kelenföldi hiányosságok miatt most az a forgatókönyv tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Déli pályaudvarnak a Márvány utcai felüljáró mögötti üzemi része megmarad, ha nem is teljes méretében, s a Délibe befutó járatok számát is csökkentik. A HVG úgy tudja, csak az elővárosi vonatok és a Balatonra közlekedők indulnának onnan. A sínek egy részét befednék, s elférne ott a kórház és a bevásárlóközpont is. Korábban egyébként az volt az elképzelés, hogy a Márvány utca mögötti kiszolgáló részre lakásokat és irodákat építenének, az utasok által használt pályaudvar-részre pedig plázát.

 

„A vágányok befedése vasútüzemileg sem egyszerű, a Westendnél csak néhány vágány fölé került parkoló, mégis bonyolult biztonsági előírásoknak kellett megfelelni” – emlékeztet Schneller István, aki szerint időnként újra felmerül az a terv, hogy a Délit a Duna alatt összekötnék a Nyugati pályaudvarra, így megszűnne a fejpályaudvar jellege és átmenő pályaudvarrá válhatna. Ez azonban – mint a Déli megszüntetését ellenző Schneller fogalmazott – az „álomvilág-kategóriába” tartozik.

 

A főpolgármesternek mindenesetre tetszene a Déli megszüntetése, hiszen annak ideiglenes kiiktatásával máris nőtt a 4-es metró forgalma. Igaz, a metróberuházást részben finanszírozó EU elvárásaitól még így is messze elmarad az utasszám: a főváros 300 ezres ígéretéhez képest naponta 100 ezren, a Déli bezárása óta pedig 140 ezren közlekednek az új vonalon.

 

A korábbi évtizedekben számos alkalommal felvetődött már, hogy az 1861-ben megnyitott Déli pályaudvart megszüntetik. A rendszerváltás után kis túlzással nem volt olyan közlekedési miniszter, aki nem jött volna elő azzal az ötlettel, hogy be kellene zárni az állomást. Az 1990-es évek elején arról folyt a vita, hogy a 4-es metró megépítése helyett érdemes volna-e inkább a 2-est meghosszabbítani Kelenföldig – ez a verzió azonnal fölöslegessé tette volna a Délit.

 

A 2000-es évek elején már nem vasútforgalmi, hanem ingatlangazdálkodási okokból merült fel a felszámolás ötlete: 2005-ben a MÁV már Cannes-ban, nemzetközi ingatlanpiaci közönség előtt hirdette az átépítés lehetőségét, s 2006-ban el is készült a rendezési terv a területre. Akkor olyan potenciális versenyzőket emlegettek plázaépítőként, mint Demján Sándor nagyvállalkozótól az Árkád bevásárlóközpontokat felhúzó német ECE-csoport. Ők azonban aligha építenek most plázát, hiszen a vasárnapi kötelező zárva tartás amúgy is megviseli az érdekeltségeiket.

 

szerző G. Tóth Ilda

 

sssey Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418272

Zuhanyhíradó szerint is.

Zuhanyhíradó szerint a 100a-70 összeforog a Városligeti elág-on keresztül.

Az IC-kre és a gyorsokra két verziót hallottam: KöKi vagy Kelenföld.

 

sssey

 

Előzmény: Törölt nick (418271)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418271

Lehetséges ez is én az alapján irtam amit a tisztelt Smith topic társ megosztott itt az oldalon és abban úgy szerepel hogy "teljes állomás".

 

Előzmény: k.andras.1970 (418270)
k.andras.1970 Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418270

Az hogy a  teljes állomást érinti nem jelenti feltétlenül azt, hogy az egész állomás le lesz zárva, hiszen lehet ütemezve szabadon hagyni néhány vágányt.

Előzmény: Törölt nick (418268)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418269

És mi tudja helyettesíteni a Nyugatit, a Keleti? Esetleg felélesztik Rákosrendezőt?  (plusz busz a Nyugatiig)

 

http://www.youtube.com/watch?v=TGGwWy6PKSw

Előzmény: smith (418265)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.13 0 0 418268

Az én értelmezésemben szerintem az van irva hogy június 22-julius 06-ig teljes vágányzár lessz,a Nyugati nem fogad és nem indit vonatokat!Ha ez nem így van ugyis kijavitanak a tisztelt topic társak!

Előzmény: Vilibáttya (418266)
M63 010 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418267

Durva! És ott a napi 6 vonat az már jó szolgáltatásnak számít! :((( Holott ha úgy belehúznának a nagysebességű vasutak építésébe, mint Kína, akkor ha a kontinenset átszelő vonatok nem is gyarapodnának érdemben, de a rövid és középtávú vasúti közlekedés az sokat javulhatna.

Előzmény: 1047 005-2 (418257)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418266

Köszönöm, többször elolvastam, de nem értettem meg.

Előzmény: smith (418265)
smith Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418265

A doksi alján teljes állomás kizárása szerepel.

Előzmény: Vilibáttya (418261)
schlumberger Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418264

Jó tempóban húzott el a 10:45-kor kiguruló szombathelyi gyors mellett a győri rendezőben.

Előzmény: poliver85 (418255)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418263

Ki tudja, ha a Seaboard tulajdonosai kicsit bátrabbak, akkor észak - délivé is soványodhatott volna.

 

Előzmény: 1047 005-2 (418257)
manhattani Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418262

Ez a figura a Blikkben olvashatott az amerikai vasútról. Az Indóházat nem mondom, mert abban az amerikai anyag színvonalas volt.

 

Az ő munkája színvonalát meg jól mutatja, hogy a hosszú szövegbe is becsúszott egy "egymást keresztező vasutak rendszerek ... ".    Éreccségi van?

Előzmény: 1047 005-2 (418257)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418261

Köszönöm. Így már értem, a múlt héten elkezdtek ásni és letettek pár "guriga" kábelt.

És az egész Nyugati zárva lesz ezalatt, vagy kevesebb vágányon üzemel?

Előzmény: smith (418260)
smith Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418260
Előzmény: Vilibáttya (418259)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418259

"A nyáron bezárják a Nyugatit."

 

Ez igaz? (vagy megint csak mondják..)

Előzmény: sssey (418251)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418258

Szia.

Nem,Románia mennek........

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (418256)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418257
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2015.03.12 0 0 418256

Szerintem inkább Záhony, az amerikaiak tegnapi nyilatkozatai alapján.

Előzmény: poliver85 (418255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!