Köszi, ez nagyon jól hangzik még ha csak két főben gondolkoznánk, akkor is egy-egy ilyen élmény beleférhetne. Én például nagyon szeretnék legalább egy napra elmenni Torinóba..., ha belegondolok, lehet jobban megérné autóval, mint bemenni Milánóba, onnan vonattal? Persze az autó igazán akkor jól kihasználható, ha folyamatos használatban van, és nem egy város parkolójában dekkol... Mindenesetre érdemes a gondolattal foglalkozni, esetleg utazótársakat keresni! :-)
Nekem is tele volt a gatya főleg az autó bérlésnél, ráadásul az előttem álló magyarokat elutasították, pedig nekik is wizzes autó foglalásuk volt. Mint kiderült Amex kártyájuk volt, amit nem fogadtak el valamiért, lehet nem volt rajta elegendő keret depositra.
Fejenként 11,000Ft körül volt, mert a repülőjegy 6,180Ft (pontokból), autó 4,200Ft + €2,8 a benzin egy főre eső része, négyen voltunk más költség nem volt. Belépő nem kellett sehova, az aranybányához lehet bementünk volna ha szép az idő.
B terv az lett volna, hogy rossz idő esetén Arenzano vagy Varazze, ami autóval Malpensa-ról nagyjából 2 óra, de láttuk a meteon hogy ott is ugyanilyen idő van így felesleges lett volna lemenni. Erre rájött volna még 2x10€ autópályadíj és még €10-12 benzin (osztva néggyel)
Nekünk is közel a reptér 4:33-kor még itthon voltunk úgy, hogy 6-kor indult a gépünk.
Ezúton köszönöm még egyszer Geodonak a segítséget az autóbérlésben adott tanácsokért és mindenkinek aki még segített!
Biztosan nagyon olcsón vett repülőjegyet, nem kellett szállás, enni itthon is kell..., az autóbérlés meg jól sikerült. Valójában ha az ember rááll egy ilyesfajta "utazásmódra", sok izgalmas élményt ki lehet belőle hozni. Csak én már reggel aggódnék, hogy este visszaérjünk a géphez... :-( Már a gondolattól is aggódom!
Nem csak a Francia Riviérán szakadt sajnos, Cipruson úgy megáztam mint még soha, 4 órán keresztül álltunk egy eresz alatt , mintha dézsából öntötték volna.
Köszönet azért, hogy megmutattad, hogy egy napért is érdemes útra kelni! Hát még ha szép lett volna az idő! Esetleg egy hozzávetőleges költségvetést nem dobnál össze, hogy mennyibe került nektek ez a kirándulás? Biztos hasznos lenne, egyeseket biztatna az útra kelésre, másokat figyelmeztetne! :-)
Visszafelé még több helyen megálltunk, két fa hídon is át vezetett az utunk, lent pedig egy duzzasztott tavat is fel lehet fedezni. Ezen a környéken bármerre indulunk, mindenhol csodálatos a táj és rengeteg érdekességet látni.
A reptértől nem messze tankoltunk az autóba. 7,4 liter benzin ment bele és 221km-t tettünk meg (3,34l/100km) úgy, hogy 23-nál nulláztam tehát majdnem 250km-re az előző tankolástól. Volt még egy szabad óránk, sétáltunk, vásárolgattunk módjával a közeli Familia supermarcato-ban, innen már csak három perc volt a reptér. Az autót a garázsban leadtuk, a deposit oldását kezdeményezték, és felsétáltunk az indulási szintre.
Elsőbbségihez ahogy olvastam Rómához hasonlóan itt sem engedik a második kis-kézipoggyászt, de ez minket nem érintett. Ugyanazzal az LXA-val jöttünk haza, ahova tiszta időben érkeztünk.
Kicsit gyönyörködtünk még a szőrnyű időjárás által megengedett töredék látványban, majd elindultunk visszafelé.
Érdekessége még ennek a hegyi falunak, hogy Monte Rosa lábánál fekszik, aminek több 4500 méter feletti csúcsa is van, a legmagasabb pontja Dufourspitze ami a svájci határon emelkedik 4634 méter magasra, mi semmit nem láttunk belőle.
Piedimulera faluból indul felfelé a szerpentin, itt még pálmafék, fügebokrok vannak. Az eső és az olvadás miatt sok helyen volt a hegy oldalában vízesés. A keskeny sokszor egy sávos szűk úton sok apró faluk vezetett az utunk egész Macugnaga-ig, de előtte lekanyarodtunk az aranybánya felé ami szintén egy vízesés mellett volt található.
HA-LXA érkezés 6 perces intenzív esőben, a lámpákat csak akkor láttuk, mikor már egy vonalban voltunk velük.
Megrohantuk a Locauto kölcsönző céget ahol nagy volt a tolongás, az ügyfelek kiszolgálása sorszám alapján történik. 20-25 perc alatt a 8-as szám sorra került, a Wizz oldalán foglalt autót gyorsan és rugalmasan megkaptuk. 16,8 ezer forint volt egy napra minden biztosítással (Super Zero Package), erre már csak a €2,44 Assistance jött rá ami arra jó, ha gond lenne csereautót hoznak a meghibásodás/baleset helyszínére.
Navigációt beállítva első állomásunk Stresa volt abban reménykedve ott szebb az idő, sajnos nem így volt. Ott is ugyanez a monszun fogadott, kiszállni sem volt értelme az autóból. Fényképezni szinte lehetetlen volt, alig készült értékelhető kép.
Lago Maggiore ezen partszakasza Aronatól Ferioloig végig csodálatos, de az elite szállodák Stresa-ban vannak.
Megálltunk a neten előre kinézett pizzázóban (Pizza Away) ahol megkóstoltuk a nagyon finom savanyú káposztás helyi specialitást is. €5,5-6,5 között van minden pizza és nagyon finom! Innen észak fele haladtunk tovább, nem messze volt egy nagyobb bevásárló központ (Conad) ahol a folyadék készletünket és édesség hiányunkat mérsékeltük. Finomak a saját márkajelzésű süteményei és kakaója.
Körbeautóztuk a környéket, nem tudtunk kiszállni mert szó szerintvégig felhőszakadás volt. 14 fok volt lent, a hegyen 1400-on 7 fok, a 4634 méteres Monta Rosa-ra csak felnéztünk. Vagyis volna, ha láttunk volna valamit.
Még soha nem jártunk Milánóban, köszi hogy ezeket leirtad! Akkor nem veszem.meg előre a busz jegyet, félek hogy nem találjuk ott meg a hozzá tartozó buszt..... Már előre izgulok! Remélem nem lesz gond és időben ki érünk a reptérre)
Az út forgalomtól függően 50 perc és 1 óra körül lehet (persze ha nem történik valami előre nem látható forgalmi fennakadás). A bergamoi repülőteret folyamatosan fejlesztik Kb 2 éve adták át az új utasforgalmi terminált, de még ez sem tudja követni azt amilyen elképesztő ütemben növekszik a repülőtér forgalma. Amióta én először ott jártam, azóta megháromszorozódott a Orio forgalma, ma már több utas (közel 11 millió) fordul meg ott évente mint a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren. Ezt csak azért írom, mert főleg a repülőtér indulási oldala ezzel nagyon nehezen tart lépést (a hatalamas forgalomhoz képest kevés a röntgenkapu) Egészen hihetetlen hosszúságú sorok tudnak kialakulni a biztonsági ellenőrzés előtti "kacskaringók" előtt, nem egyszer szó szerint már ahogy belépsz a terminálba sorba ütközöl... Tavaly több mint másfél órával az indulás előtt értünk ki, de megállt bennünk az ütő, amikor a sorokat megláttuk (aztán persze simán elértük a gépet, de ez elsőre nem volt ilyen egyértelmű...) :)
Egyetlen dolog miatt érdemes előre megvenni a jegyet, ha retúrt veszel, akkor az néhány euróval olcsóbb lehet fejenként. A Centrale oldalában könnyen megtalálhatóak a buszok, egy 50-60 méteres utca-szakaszon egymás mögött állnak, és elég sok (arra persze figyelni kell hogy melyik repülőtér a céljuk: Bergamo Orio, Milano Malpensa vagy Milano Linate). Ez az az utca a Centrale pályaudvar oldalán:
Ha nagyon nem vagytok még a környéken ismerősök, és nem vagytok biztosak melyik kijáraton jöjjetek ki a pályaudvarról, akkor ha a főbejáraton (azt talán könnyű megtalálni :) ) kijöttök akkor nem a jellegzetes Pirelli-toronyház ( a "vasaló") felőli oldalszárnya felé a pályaudvarnak, hanem a másik oldal felé kell elindulni, és ott lesznek a buszok a pályaudvar oldalában, kb 80-100 méterre annak sarkától.
Ami fontos lehet, a buszokat megtalálni könnyű, választani sem nehéz belőlük, viszont a milánói Centrale pályaudvar óriási, ne a budapesti Keleti vagy Nyugati Pályaudvar méreteiből induljatok ki, mert azok kis túlzással villamosmegállók a többszintes milánói Centrale pályaudvahoz képest, forgalmában és méreteiben is. Szóval onnan kikeveredni lesz, vagy lehet kicsi több idő.
Sziasztok! Csütörtök hajnalban indulunk a férjemmel Torinóba, Milánói átszállással. ☺ Egy pici segítségre lenne szükségem 😊 Visszafelé Milánó Centrale pu- ra érkezünk és Bergamobol indul a gepunk haza. Annyi lenne a kérdésem hogy érdemes a reptéri buszra előre megvenni a jegyet? Biztosan megtaláljuk majd azt a buszt ott amire jegyunk van? Vagy úgy is lesz sok lehetőség ott? Az út a reptérre kb 1 óra igaz? Köszönöm Ha vki segít! 😊