"A töltést nem nevezném olcsónak.Olaj került a rendszerbe?" Én is sokallottam egy kicsit, azért kérdeztem be, persze előzőleg a telefonban 8-10 volt a beetetés. Node egyszer volt Budán kutyavásár... Olaj került 3 fecskendőnyi, de nem tudom, hogy egy nyomás hány ccm volt.
"A szárítószűrő kémlelőablakának mindig tisztának és buborékmentesnek kell lennie.Ha nem így van akkor kevés a hűtőközeg." Tisztának tiszta, látni a hűtőközeget, ahogy áramlik, bár olyan köpködősnek tűnt nekem. Nem tudom megítélni jó-e ez így. Mellesleg ma mentem 320km-t egyfolytában és mintha javult volna egy kicsit a hatásfoka, persze megfagyni sajnos még most sem lehet. Valaki írta, hogy ha hideg a szárítószűrő, akkor valszeg dugulása van. Namost ez hideg, nem nagyon, de határozottan hideg. Lehet, hogy mégiscsak koszos lenne és a gyengélkedő kompresszorral együtt hozzák ezt a "teljesítményt"? Bár anno a 760-as Volvomnak jéghideg volt midig a szárítószűrője és úgy hűtött, hogy az utastérben klíma minimumon látszott a pára a levegőben. A szárítószűrő vizsgálatához/cseréjéhez (vagy a kompresszoréhoz), azonban mégiscsak le kellene majd fejteni a gázt, márcsak azért is mert 115dkg nem kevés csak úgy kiengedni majd újra megvenni és az ózonnak sem jó.
Akkor valaki jól keresett. Ha üres a rendszer az az első,hogy nyomáspróbát csinálok.Ha tudom,hogy G Astra vagy B Vectra ,akkor nyomáspróba nálkül is világos,hogy a kondenzátor van kikorrodálva a ventillátor mögött.Ez típushiba!Aki nem csak tölt ,de korrekt is ,az ezt tudja és nem veri felesleges költségbe a kuncsaftot.
Hát ezek nem a típust jelölik.Csinálj pár képet a kompresszorról és küld el.Hátha többre megyünk.Nem biztos,hogy cserélni kell ,lehet ,hogy Nálad is szabályzószelep gond lesz. A töltést nem nevezném olcsónak.Olaj került a rendszerbe? A szárítószűrő kémlelőablakának mindig tisztának és buborékmentesnek kell lennie.Ha nem így van akkor kevés a hűtőközeg. Mint már írtam le lehet fejteni R12-t is!És semmi speciális palack nem kell hozzá.A mesélés nem túl jó jel.Tisztességessebb lett volna,ha megmondja ,hogy nincs lefejtője.De ha ezt így tanulta,akkor ....
Egy szakértő véleményére lennék kíváncsi a következő ügyben:kopel asztmában a múlt héten lett ellenőrizve/feltöltve a klíma(17k),erre tegnap már semmi hűtés.....,csak langyos levegőt fújt bekapcsolva,ugyanazt,mint kikapcsolt állapotban??:((
"de a srác, aki töltötte, azt mondta, hogy az R12-est csak valami speciális palackba lehet lefejteni, neki meg olyan nincs."
Ugyeugye! Ugy latszik korulotted sem hemzsegnek az R12-t lefejto klimasok. Korulottem sem hemzsegtek.
Tudom, hogy ez nem a www.apronet.hu, de nincs véletlen valakinek egy eladó 1131773 modellszámú klíma kompresszora? Bontott is érdekel, ha működőképes. A mail cimem publikus...
OK megnézem, ma megyek vele egyben 350km-t. Egyébként mintha már néztem volna, és akkor olyan langyoska volt.
"Paraszti egyszeru teszt: a kiepitett szaritoszuron ha viszonylag akadalymentesen at tudsz fujni, akkor jo lesz. Ha nagy az ellenallas, akkor a kukaban a helye..."
Ja, ez már késő, mert benne a gáz. Ahhoz majd le kellene fejteni megint, de a srác, aki töltötte, azt mondta, hogy az R12-est csak valami speciális palackba lehet lefejteni, neki meg olyan nincs.
Kipucolhato es technikailag atrakhato, de hogy erdemes-e, azt nem tudom. R12 lefejtes (elengedes csunya dolog), masik R134 lefejtes, csomo melo, szivas mindennel (berohadva, nem ferni hozza, basszus ez letort, leszakadt, stb.) mindketto visszatoltes, mert neked is kell a klima, meg az eladasi ar miatt a masikba is mukodnie kell a klimanak. Nezd meg, mert ha mas a gaz, akkor fejlesztettek a kliman, es valszeg masokon is valtoztattak! Pl. olcsobb tokmas tipusu csatlakozasok, felfogatasok (csavarok helyett muanyag pattintok), stb. ("Low cost"-osodas)
Ugyanis ha telitodik, akkor nemigen tud mar aramlani rajta a folyadek es akkor bizony elkezd lehulni, a klima itt hut es nem ott ahol kene...
Paraszti egyszeru teszt: a kiepitett szaritoszuron ha viszonylag akadalymentesen at tudsz fujni, akkor jo lesz. Ha nagy az ellenallas, akkor a kukaban a helye...
Nem teszteltünk mi semmit. Hogyan kell a szárítószűrőt tesztelni? Ha benézek a kis ablakán, akkor látszik, hogy valami "oson" benne, de nem láttam még jól működőt és nem tudom összehasonlítani. Van valami jellegzetes, amit látnom kellene a kémlelő nyíláson?
Adott egy vadonatúj Nissens klímahűtő, amit tavaly vettem, beszereltük a kocsiba, feltöltöttük R12-vel (abban az évjáratban még ezzel szerelték), most viszont azt a kocsit eladom, és mivel ugyanolyat tervezek venni, csak fiatalabbat, ami már értelemszerűen 134a-val van feltöltve. Kérdés: kipucolható az 1 évet használt R12 a klímahűtőből maradéktalanul, és gond nélkül használhatom majd 134-el, vagy jobb ha az új kocsiba is veszek egy új nissenst? :)
Ja meg leírom az árakat, szerintetek ezek jók vagy lehúztak? Annyira nem vagyok most képben az árakkal.
kb. 40cm gumicső legyártása két "L" hollanderrel: 12 eFt Nyomáspróba, és feltöltés 80dkg R12-vel: 15eFt (A csövet magam szereltem vissza.) Ma 35dkg R12 utántöltés: 3eFt
Nos ma belepréseltük azt a 35 dekát. Hát kínszenvedés volt, alig akarta felszívni. Mindig meg kellett várni amíg beindult a motorhűtő ventillátor, akkor az kb. 3000-es fordulattal pörgetve visszahűtötte annyira, hogy szívott 10-10 dekát egyszerre. A lényeg, hogy sajnos csak egy leheletnyivel lett jobb, hogy stílszerű legyek. A szívó oldalon 7 bar-on ment, állítólag 2-3 bar lenne az ideális. A nyomó oldalt nem tudtuk mérni, mert csak a szívó oldalon volt töltő szelep. Máshol nem találtunk, se a kompresszoron, se a szárítószűrőn. Úgyhogy valszeg a kompresszor lesz a ludas, mert nem szállít rendesen. Menet közben valamivel jobb a helyzet, de alapjáraton nem hűt, pedig meleg a klímahűtő bejárata. Mondjuk nem forró, kézzel ki lehet bírni a hőjét. Megnéztem a kompresszoron a feliratokat, ezeket találtam:
K 1-1
és T 01
A felső így is helyezkedik el, hogy felül a betű, alatta a számok.
Most mit tehetek? Kompresszor csere, felújítás, vagy valami más lehet a bibi? Ötlet?
Most nem csinált füstöt pedig vagy 5 percig járt a motor abból 3 percig 2000-en pörgetve!Ha nem R-12-es gázt tesznek bele akkor mi van? Annyira eltud kopni a kompresszor,hogy ne szállitson gázt?Mennyibe kerül egy felújitás?Hol csinálnak ilyet?Vegyek bontotatt vagy felújitatsam?Előre is köszi!
U.I.:A szabályzószelep próbája csak cserével oldható meg?
Nem volt tartályfűtés, csak egy digimérleg és palack. 80dkg-ot tettünk bele, de úgy látom elnéztem 115 az előírás. Majd holnap még töltünk rá. Valamit az is segít. A vége felé már szívta rendesen. Hogy őszinte legyek nem figyeltem a nyomásokat a srác mondta, hogy kicsi a különbség. A külső hőmérséklet ma nem volt 20 fok sem. A kompresszor típusát holnap megpróbálom megállapítani. Hátha már nem fog esni. Én nem tudom, hogy a kapcsoló bináris-e, csak a srác mondta, amikor említettem neki. Aztán akár le is hagyhatták, amilyen állapotok uralkodtak. Mindenesetre a ventillátor-relét is rá kötöm párhuzamosan a hőfokvezérlővel, így mindig az fogja kapcsolni előbb, amelyik eléri a kritikus értéket (nyomás, vagy hőfok).
Ha nem volt tartályfűtés akkor kicsi lehetett a hűtőközegpalackban a nyomás és ilyenkor csak beszívatni lehet.Töltőhengerből ment vagy direkt a palckból? Nyomások(nyugalmi,szívó,nyomó) hogy alakultak?Külső hőmérséklet? Pár perc alatt beszokott állni a rendszer. Nem biztos,hogy van szabályzószelep a kompresszorodban.Írd meg a típusát. Biztos,hogy bináris az a kapcsoló amin a 2 baros bekapcsolást mérted.Minden rendszeren van biztonsági leállítás.Kivéve ha nem működik vagy valaki ki nem hagyja;-)
Nos, megvolt ma a klímatöltés. Új cső felrak, nyomáspróba 20bar-on: OK. A gázt viszont egy kicsit nehezen vette fel. Csak a vége felé úgy 70dkg után kezdett magához térni, azt mondta a srác, hogy hirtelen 10 fokot esett a gáz hőfoka. A maradék 10dkg-mal már nem volt gond. Utána már hűtött is de csak olyan 1300-1500-as fordulattól. Állítólag nem szállít, vagy nem szállít jól a kompresszor. Azonban minél tovább járattuk annál jobb és jobb lett a hűtése. Sajnos ma nem volt meleg így nem is tudok viszonyítani nagyon. Létezik, hogy x km után magához tér a kompresszor. Mondjuk min. 1 éve (amióta megvettem) nem ment a komresszor, meg olaj sem nagyon volt benne. Ha nem, akkor miket lehet tenni, amíg eljutunk a kompresszor cseréhez/felújításhoz? Lényeg, hogy pl. egy szelep csere miatt nem akarok kompresszort cserélni, csak ha 100%, hogy azt kell. Ja és csak az az egy töltőszelep volt rajta. Megmértük a nyomáskapcsolót is. Az egyik a 2 baros (mondjuk ez nem is volt kérdés) a másik viszont 18 bar-on zár, tehát az valszeg a kiegészító ventillátor kapcsolója. Viszont akkor tényleg nincs vészleállításom, kivéve, ha tényleg 2 funkciós a 2 bar-os kapcsoló.