Én most jártam arra furgonnal Krakkóban szombaton, nekem 19óra volt oda-vissza városnézéssel, címkereséssel meg latyak tapossál Donovalyban. Életemben nem jártam még Lenygel.o-ban egész szép ország.
Melyik a jobb parkoló a szlovák határ után, én rögtön a jobb oldaliban álltam meg, de láttam bal oldalt milyen nagy parkoló, van, hol lehet jól pénzt váltani?
Jó fajta út az a lengyel 7-es, nagyon bejött hogy mindenki ott közlekedik gyalogostól kezdve a kamionig:-)
Írnál nekem egy pár jó tanácsot a lengyelekről mit szabad, mit nem, mit merre hogyan, közbiztonság, rendőrök. Így elsőre nem láttam sok rendőrt meg a közbiztonságot ugyan olyannak saccoltam, mint itthon, bár ki fosztana ki egy újságpapírt, szállító furgont. Bár nem hiszem, hogy megint menni kell, de jó lenne, még ha csak furgonnal is.
Pénteken meg Grazba voltam pótos mercivel, 4 kézben 180 ló izzadt rendesen a ménes, de megtettük, nem rossz a kocsi, ha lendületbe jön, de amíg lendületet szerez, tisztára, mint egy pótos IFA. Szóval tökre jó volt így a hétvége egészen nemzetközi pilótának éreztem magam, és mennyire jobb nemzetközin, mint belföld, bar, ha kint kellet, volna aludnom, lehet nem így gondolnám szóval, ha elmegyek kamionosnak tuti, viszem a családi laptopot meg egy GPS sem árt, mert a barátnőm kicsit sok helyet foglal: o) De lehet hogy vele jobban járok mint a másik kettővel.
A 16ft/km 4kézben biztos de azt mindketten megkapják a teljes km-re, így elég kerek összeg tud kijönni.
Okrasa, a gond nem a kocsikkal van, hanem minden mással:)
Dec.27 óta tegnap jöttem haza először, és este indulok vissza.
Az észak-keletes csoportban vagyok és van hogy napokat állok kint mert nincs visszafuvar, így aztán a km pénznek is lőttek...
Hiába mész előtte Finnbe kétszer ha utána van 1000km-ed egy hétre.
Nem beszélve ha be kell menned a telepre, fél napod biztosan elmegy a mosatás,gumiztatás és egyéb papírmunkák által.
Megemlíteném még a kötelező tankolásokat is meg a tankolt mennyiségeket.
Pl. egész Lengyelo. területén van kb16 kút ahol tankolhatsz.
Ha többet tankolsz mint amennyit megenne a kocsi a köv. olcsóbb kútig a különbözetet máris levonják:)
Mindehez jön a 25 literes alapnorma+ 0.4dl/tonna.
És ez elég nehezen kihozható ha pl. 4db 7 tonnás ellensúlyt felraknak a kocsira, a cmr-re meg ráírnak 23-at és menj fel Bpestről Krakkónak...(Donovaly-n, meg a Lengyel7-esen
48l-es átlag ki is jött, ez 500km-re +50literes fogyasztás az előirányzotthoz képest. (500km*21Ft)10500 - (50L*206ft)10300 = 200Ft, mindez fel,- és lerakással 3nap alatt, tehát jó fuvar volt;)
Moureau, Ez a 16/km biztos??? (15-öt kerestem 7.5-esen)
feher-mercis, "meg a vámosok még nem fogták föl, hogy az ő idejük lejárt" Legközelebb ha kérdik befele, hogy mit hoztál, mond meg nekik, hogy ásót meg kapát :) Egyik (volt?) kollegád 2004-ben megjátszotta ezt Hegyeshalomban :)
Billencsre vették fel az öcsém kezdő jogsival. 300 körül keresnek az év 9 hónapjában, igaz nagyon sokat mennek érte. Pl. Alsónémedi-Szeged kör naponta háromszor.
Sziasztok! Billencsre kell gépkezelői? Nem, ugye? Jól hangzik a 200e fizetés... Persze én még kezdő (se) vagyok, még egy vizsga hátravan a C-ig... Egyátalán kezdő sofőrt felültetnek billencsre? Olyanra amivel az előbb említett összeg megkereshető, de legalább a 100-150 környéke?
A határ kb 2perc kifelé haza felé max 1óra de akkor sokan vannak, meg a vámosok még nem fogták föl, hogy az ő idejük lejárt, és probálkoznak. Bent Románba minden felgyorsult max 1óra a lerakás akkortól ahogy oda érek a céghez.
Szia Papayal. Még idáig csak a telephely meg a kilométer dijj változott. meg van az Álltalános és a Michelines csoport. A Román oldalon nem történt nagy változás idáig.
Milyen változások történtek még a Révésznél amiota a waberer átvette? Faterom is ott volt, de dec. 22-én lerakta a kocsit aztán ki is lépett, mert levitték a fizut meg állitólag a normát is lefogják! FLH-s rendszámú mega volvo-val járt!
kb 15 éve csinálom és kb. 15-20 kocsival, attól függ hogy megy a piac. a sajátjaink nyugat és észak európa kis európával. a keletet csak alvállalkozókkal csináljuk. ezek ponyvások, de az állandó megbízóknak a hűtős munkáit is lerendezzük....
Én a helyedben belföldön néznék körül. ( persze ha nagyon szereted a kamionos életet, akkor úgyis nemzetközizni fogsz) Itt belföldön is megkeresheted a 300-at simán. Igaz, hogy nem napi nyolc óra munkával, de akkor is otthon alszol mindennap. Semennyivel sem jobb csak 8-9 órát vezetni egy nap, ha a szabadidőt nem tudod rendesen eltölteni a családod közt, vagy akár egyedül is, de nem 6 négyzetméterbe zárva. Elmehetsz állandó depós járatra, billencsre (nagyon jól keresnek). Nálam sem keresnek 200e alatt szinte soha (2 emberem van) de nem ritka a 250e! És ezért majdnem mindennap (kb. hetente egyszer nem) otthon alszanak. Nem beszélve az esetleges mellékesről. Nálunk pl. van hetente kétszer olyan fuvar, amit 60-80 egyutas raklapon viszünk ki, és a cím mindig ad a raklapok helyett cserét, amit a cégünkhöz nem kell visszavinni. Hiába egyutas raklap, azért van értéke, 200 Ft-t megadnak érte. Ez csak egy példa, de ebből is összejön a kajáravaló.:)
Waberer's-nél beraknak 4kezesbe amíg nem megy a meló 1edül.
Addig kapsz a külföldön töltött időre napidíjat:25$ + a havi minimálbért, utána is marad a minimálbér + 21ft/km ill. 26/km(keleti fuvar). Ja és az állandó 4kezes, tehát nem tanulós járat 16ft/km
Egy jó csoportban(spanyol v. német), jó vezénylővel összejöhet az igért 300e., de ez csak az érem egyik oldala.
A másikról nem is írok, mert sosem lenne vége, majd megtapasztalod ha akarod;)