Keresés

Részletes keresés

batar1987 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 44026

Egyébként a HÉV villamossá alakítása kapcsán azt is érdemes lenne vizsgálni, hogy ez a vele párhuzamos Weiss M. út (Szabadkikötő út) forgalmára milyen hatással lehet majd. Pl. ma reggel-délelőtt is durva sor volt ott Csepelről kifelé, pedig előtte akasztotta meg a forgalmat néhány percre egy tehervonat. Merné valaki azt tippelni, hogy a HÉV villamossá alakítása után többen fogják a közösségi közlekedést preferálni? Persze biztos lesz itt ilyen, aki szerint 15-20 percet simán végig lehet állni, csak erről az emberek egy tekintélyes része egyáltalán nem így gondolkodik.

batar1987 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 44025

Biztosan nem a 2-es vonalát használnák fel szerintem, a 4-6-osét még úgy sem. 51-es és 1-es villamos vonala, ami szóba jöhet szerintem. Esetleg 51-ről letérni a 24-esre.

A Duna-part úgy felejtős, ahogy van. Ha csinálnak valamit, pláne ha villamost, az pont azért lesz, mert a továbbiakban nem lehet HÉV. A jobb közlekedési kapcsolatokért nyúlnának hozzá? Nem hiszek ebben.
Illetve jó sok pénzért lehetne a föld alatt továbbra is HÉV. A villamos olcsóbb, az lesz. Ennyi. Hogy hosszú távon mennyire jó az Csepelnek, az lényegtelen nekik. A Szigetcsúcs, ahol talán érdekeltségeik lesznek? Ott lesz a galvani híd, kihagyják a helyet a villamosnak, majd azon keresztül is mehet, ha úgy alakul.
Nem fogják itt a közlekedési kérdést "túlbonyolítani", hogy legyen belátható időn belül egy jó hatékonyságú gyorsvasúti hálózat, ami sok mostani gondot enyhítene, megszüntetne.

Előzmény: NAR (44023)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.18 0 0 44024

>És ilyet lehet csinálni?

Szerintem nem. De Il Leone egyértleműen utalt valamire, amiről én nem tudok, és ezek szerint te sem. :-)

Előzmény: NAR (44023)
NAR Creative Commons License 2017.09.18 0 0 44023

"járatod csúcsban 3 percenként, fennmarad a meglévő duna-parti pálya, és még értelmesen tovább is lehet vezetni a belváros felé,"

 

És ilyet lehet csinálni? Ha jól sejtem, csúcsban a 4-6-osba nehéz lenne beszúrni egy hárompercenként érkező csepeli villamost (a 4-6-os kétpercenként(?) jár, tehát csak 2-4 perces követéssel lehetne dolgozni és akkor is 60 perc alatt 50 villamos haladna át a lámpákon...). A 2-es villamos szintén hárompercenként jár csúcsban, ha van 90 másodperces lámpaciklusa, akkor ott csúcsidőben szintén minden zöldre menne villamos.

Előzmény: Fradista Utazó (44004)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.16 -1 1 44022

Gondolom, itt mindenki nagyobb szakértő, mint Ekés András. Nincs több kérdésem.

 

----------------

 

Az biztos.

Ugyanis ebben a mondatban egy kérdés sincs, nem hogy több kérdés lenne.

 

 

batar1987 Creative Commons License 2017.09.16 0 1 44021

Gondolom, itt mindenki nagyobb szakértő, mint Ekés András. Nincs több kérdésem.

Előzmény: Il Leone (44018)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.16 -1 0 44020

Ez most egy jármű szín vita ?

 

Az a fő küzdelem tárgya, hogy a következő, Csepelt kiszolgáló kötöttpályás vaskerekű jármű, sárga vagy zöld színű legyen e ?

 

 

John Howard Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44019

"A gyorsvasúti üzemmód általában több ülőhelyet jelent, mint a villamos üzemmód. Ennyi a biztos."

 

Mondjuk a metró - mint olyan - az eléggé gyorsvasúti üzemmód, és nem igazán jellemző rá az ülőhelyek túltengése...

Előzmény: batar1987 (44014)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 -4 1 44018

Értem, tehát egy tájépítész a szakértő, nincs több kérdésem.

Előzmény: batar1987 (44012)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44017

Persze, hogy kiszállsz, mert a fontos részletekkel, amikről itt is volt szó, te sem vagy hajlandó foglalkozni. Csak szeretnél egy modern villamost Csepelre. Felőlem legyen, de ha már nem a 17-es vagy a 3-as villamost vezetik át, hanem mindez a HÉV helyett van elképzelve, akkor egy "kicsit" jobban el kéne merülni a részletekben.

Előzmény: Törölt nick (44016)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -2 0 44016

Talán egy átszállásmentes sűrűbb Caf, Combino típusú villamos többet add mint a jelenlegi 1000 éves konzervált zöld valami ami megszokottá vált! De én itt kiszállok!!! :)))    

Előzmény: batar1987 (44014)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44015

Azt látom, hogy néhány embernek meg politikusnak is ez az egyik vesszőparipája, hogy a HÉV és az NDK-s szerelvények közé egyenlőségjelet tesznek.

batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44014

Most annak, hogy neked az MIXa, MXa nem kényelmes, nem éppen sok köze van az üzemmódhoz. A gyorsvasúti üzemmód általában több ülőhelyet jelent, mint a villamos üzemmód. Ennyi a biztos. Magának az ülésnek a kényelmessége, az elhelyezése részletkérdés szerintem. Ott a felújított HÉV a szentendrei vonalon, egészen modern buszos. Ez a többinél is megoldható lenne ugyebár. Nem mondom, hogy érdemes megcsinálni, csak annak kapcsán említem, hogy az üzemmódot nagyon nem kéne összemosni egy ilyen részletkérdéssel, hogy az ülés mennyire kényelmes.

Előzmény: Törölt nick (44013)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -3 2 44013

Egy laikus megszokás az ami jellemzi az átlag pesti népet, hisz mindenkinek ezer baja van, és egy felmérés inkább relatív mint szakmai! A hülye"" is látja, egy elavult rendszer az egész, mint járműpark mint infra, a múltból itt maradt vajúdó valami ami zöld és HÉV-nek hívják, és szégyen de még egy ötvenes évekbeli MVIII is kényelmesebb utazást biztosított mint ezek a mai ódon szerelvények.  Akkor miről beszélünk? 

Előzmény: batar1987 (44010)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44012

Parancsoljatok:

http://csepeliek.blog.hu/2016/06/01/barany_tibor_kotetlenul_a_kotott_palyasrol_tudositas_a_csepeli_forumrol

 

http://csepeliek.blog.hu/2016/06/02/barany_tibor_kotetlenul_a_kotott_palyasrol_tudositas_a_csepeli_forumrol_2_befejezo_resz

 

 

Az elsőből idézek:

 

Tavaly végeztünk egy felmérést a közösségi közlekedésre és az egyéni közlekedésre vonatkozóan. Ez visszaköszönt: a HÉV sűrűségével az utasok csaknem 90 százaléka elégedett volt. 60 százalékuk azt mondja az 1960-as végi technológiára, hogy kényelmes 2016-ban. Valószínűleg egy 10-12 perces utazásra kényelmes, elfogadható. De ezt azért nem kellene konzerválni a következő 50 évre!

Én inkább keresném azt a megoldást (érvelt Ekés András) önökkel együtt közösen, hogy hogyan tudjuk ezt az értéket, hogy van egy gyorsvasúti kapcsolat, tovább vinni?

Előzmény: Il Leone (44011)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 0 2 44011

Milyen szakértő mondta?

 

Többek között én sem tolerálom a HÉV üléseit, pokoli kényelmetlen számomra 5 perc után már minden bajom van azokon a székeken.

Előzmény: batar1987 (44010)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 -1 1 44010

Mondom, volt felmérés ezzel kapcsolatban. Anno a HÉV-es lakossági fórumon mondta az egyik szakértő.

 

Nekem és sokaknak kényelmes, neked nem. Nem vagyunk egyformák. Ha neked ennek a nem felismerése megéri néhány mínusz kiosztását, hát hajrá.

Előzmény: Törölt nick (44009)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -3 4 44009

Fenét! Sem lábtér, sem a deréknak sem kényelmes. Azért ne mondj már ekkora baromságot, hogy a mai buszokéhoz hasonlítod. Ne próbáld bemagyarázni hogy az pattogó faüléssel eltátott szerelvény add valami komfortot mert mindjárt lehidalok!!!! Borzalom az egész! 

Előzmény: batar1987 (44008)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 -3 1 44008

Volt ezzel kapcsolatban felmérés, a többség nem így gondolja. Persze vannak hibás ülések, de amúgy a világon semmi baj velük. A modern buszok ülőhelyei számomra sokkal kevésbé kényelmesek.

Előzmény: Törölt nick (44007)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -3 4 44007

Ülőhely? Héven csak ülésre kialakított kényszeralkalmatosság található, ami Qrva kényelmetlen, és nyáron elviselhetetlenen. Tudod ha néha rákényszerülök a Hév szolgáltatásait igénybe venni, akkor inkább az ajtóknál állok. 

Előzmény: batar1987 (43988)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44006

Csak a föld alatt, ott meg mindegy, mi megy, de drága lesz, mint az M4.

Előzmény: Il Leone (44003)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44005

Hogy Budapest 1873-tól 1950-ig érvényes határát hány villamos hagyta el?

Volt egy pár: Újpestre, Rákospalotára (két irányból is), Kispestre, Pestszentlőrincre, Pestszentimrére, Pesterzsébet-Pestszenterzsébetre.

És mi voltak/lehettek a döntő érvek:

Ott volt a csepeli HÉV-szárnyvonal végállomása, kocsiszínje, akkor már 1000V feszültséggel.

A Csepel-Pesterzsébet szárnyvonal településen belüli része alkalmas volt a meghosszabbításra.

Voltak már nagy befogadóképességű középbejárós személykocsik, GANZ gyártásból, igaz nem elegendő számban.

És csak a közvetlen vonalvezetéssel, gyorsvasúti jelleggel lehetett elérni a 12 perc menetidőt és az igényelt utaslétszámot a Boráros térig (még így is rendszeresek voltak az utaslemaradások, sőt balesetek).

 

Előzmény: batar1987 (44001)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.15 0 2 44004

Az ördög a részletekben rejlik ;-) Én, mint lentebb is kifejtettem, nem elvből vagyok bármilyen átalakítás ellen, hanem inkább azért, mert gyakorlatban azt gondolom, hogy rosszabb, akár sokkal rosszabb lenne a végeredmény, mint a jelenlegi helyzet. 

Ha mondjuk hozol ilyen (ez alacsonypadlós), vagy hasonló szerelvényeket, járatod csúcsban 3 percenként, fennmarad a meglévő duna-parti pálya, és még értelmesen tovább is lehet vezetni a belváros felé, akkor tőlem lehet ez sárga, és hívhatják HÉV helyett villamosnak. Azt, hogy Csepelen lámpákat kapna, a sűrűbb követés nagyjából kompenzálná. 

 

Csak attól tartok, a villamossá alakítás mögött nem pont ez a szándék húzódik. Meg attól is, hogy nem tudnán tartósan biztosítani a szükséges létszámban a járművezetőket. 

Előzmény: Il Leone (44003)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44003

Ha van olyan megoldás, ami nem közösködik a 2-es villamossal, és nem köt be a körútba a Boráros téren, de mondjuk eljut a Kálvin térig, és kvázi "villamos"?

Előzmény: Fradista Utazó (44000)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44002

Szóval azt mondom, hogy Csepel így is egy elmaradott, legatyásodott kerület. Nyilván több dologra lenne szükség, hogy kicsit felpezsdítsék, de egyáltalán nem hiszem, hogy a villamossá alakítás abba az irányba mozdítaná el a dolgokat.

Előzmény: batar1987 (44001)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44001

Az, hogy Csepelre akkoriban gyorsvasút épült, annak volt köszönhető, hogy Nagy-Budapest létrehozásáig Csepel nem volt a főváros része, amikor a tervezése történt.

 

 

Kis-Budapest határát akkoriban hány villamos hagyta el? 
Csepel fővároshoz csatolása is már elég régóta tervben volt, a Szigetcsúcsot még Nagy-Budapest létrehozása előtt Budapesthez csatolták.

Ezen kívül pedig ott van az is, hogy a gyorsvasút sokkal többe került, mintha pl. a Közvágóhídtól továbbvezettek volna ide 1-2 villamost.

 

Szerintem egészen más oka volt a gyorsvasútnak: kapacitás, nagyobb utazási komfort és idő. És Csepel kiemelt státusza a Rákosi-korszakban.


Azt továbbra sem igazán értem, hogy lehet találni egy olyan megoldást, ami mondjuk Csepel és Boráros tér között tudja biztosítani a mai védettséget, vagy csak minimálisan sérül, mondjuk Csepel lakott területén, viszont Boráros tértől mondjuk a mi fogalmaink szerint konvencionális villamosként folytatja az útját a városközpont felé, az miért baj az ülőhelyszámon kívül?

 

 

Egyáltalán nem jövőbiztos. Arról beszélünk most legjobb esetben, hogy a jelenlegi utasforgalmat sikerül úgy-ahogy megoldani.
Nem véletlen, hogy a metróvonalak vonzzák a nagy beruházásokat, nem pedig a villamosvonalak. Tudom, "úgysem" épül be a Szigetcsúcs. Persze, ha egyszer nincs megfelelő infrastruktúra. Ennek egy része lenne a gyorsvasúti üzem fejlesztése/megtartása. Szerintem a kerület fejlődése szempontjából kiemelt a jelentősége, hogy itt a gyorsvasúti üzem kerüljön fejlesztésre, ne pedig évtizedekig lekerüljön a napirendről a villamossá alakítás miatt.

Előzmény: Il Leone (43996)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44000

>Azt továbbra sem igazán értem, hogy lehet találni egy olyan megoldást, ami mondjuk Csepel és Boráros tér között tudja biztosítani a mai védettséget, vagy csak minimálisan sérül, mondjuk Csepel lakott területén, viszont Boráros tértől mondjuk a mi fogalmaink szerint konvencionális villamosként folytatja az útját a városközpont felé, az miért baj az ülőhelyszámon kívül?

A 2-es vonalára nem küldhetsz a mainál sokkal hosszabb szerelvényeket, mert gyakorlatilag egyetlen megállóban se férnének el. Van, ahol ez pár köbméter betonnal orvosolható, de van, ahol jelentősebb átalakításra volna szükség. 

A csepeli vonal bekötése a körútra a Boráros téren, te ezt jobban tudod, mint én, de igen-igen költséges beavatkozást igényelne, ráadásul a körútnak aztán mindenre szüksége van, de arra a legkevésbé, hogy ilyen fonódó-elágazó viszonylatrendszerrel a mainál egyenetlenebbé és kiszámíthatatlanabbá váljon. 

Szóval nem nagyon látom a realitást a felvetésed mögött. 

Előzmény: Il Leone (43996)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 0 0 43999

Amikor az általad említett ábrát a közlekedési szakma elővette, akkor a civilek válasza az volt, hogy az kamu, az ábra elavult, ma már nem használható.

Előzmény: batar1987 (43993)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 0 0 43998

Szerintem amúgy eleve röhej, hogy egy Budapest méretű városban nem arról beszélünk, hogy a gyorsvasúti hálózatot növeljük, tegyük hatékonyabbá

 

Ezt meséld el a Levegő Munkacsoportnak is, akiknek egyik jeles képviselője egy közlekedési konferencián kijelentette, hogy miért nem a felszíni hálózatot akarja fejleszteni a város.

 

Senki nem vonja kétségbe a mondatodat és annak igazságtartalmát, csak ha a munkaadód tőled azt kéri egy szerződés keretében, hogy söpörd fel az utcát a munkahelyed körül, akkor nem teheted meg, hogy ehelyett mondjuk az irodaház ablakait kezded le pucolni.

 

 

Előzmény: batar1987 (43991)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.15 0 0 43997

Ja, még valami. A közösségi közlekedésben egyre égetőbb probléma a járművezető-hiány. Nyugaton is. Nem véletlenül törekednek mostanában mindenütt arra, hogy nagyobb befogadóképességű szerelvényeket közlekedtessenek ritkábban. Ahol Budapestnél érezhetően magasabbak a járművezetői munkabérek, ott ez még élesebben jön elő. Szerintem nem kell tíz év, és Budapesten is komoly hiány lesz villamosvezetőből is. És akkor majd jön az, hogy a HÉV-ből villamos lett, ami a kisebb követés és a hosszabb fordulóidő miatt kb. háromszor annyi járművezetőt igényelne, de nem lesz. 

Előzmény: John Howard (43981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!