Egyébként a HÉV villamossá alakítása kapcsán azt is érdemes lenne vizsgálni, hogy ez a vele párhuzamos Weiss M. út (Szabadkikötő út) forgalmára milyen hatással lehet majd. Pl. ma reggel-délelőtt is durva sor volt ott Csepelről kifelé, pedig előtte akasztotta meg a forgalmat néhány percre egy tehervonat. Merné valaki azt tippelni, hogy a HÉV villamossá alakítása után többen fogják a közösségi közlekedést preferálni? Persze biztos lesz itt ilyen, aki szerint 15-20 percet simán végig lehet állni, csak erről az emberek egy tekintélyes része egyáltalán nem így gondolkodik.
Biztosan nem a 2-es vonalát használnák fel szerintem, a 4-6-osét még úgy sem. 51-es és 1-es villamos vonala, ami szóba jöhet szerintem. Esetleg 51-ről letérni a 24-esre.
A Duna-part úgy felejtős, ahogy van. Ha csinálnak valamit, pláne ha villamost, az pont azért lesz, mert a továbbiakban nem lehet HÉV. A jobb közlekedési kapcsolatokért nyúlnának hozzá? Nem hiszek ebben. Illetve jó sok pénzért lehetne a föld alatt továbbra is HÉV. A villamos olcsóbb, az lesz. Ennyi. Hogy hosszú távon mennyire jó az Csepelnek, az lényegtelen nekik. A Szigetcsúcs, ahol talán érdekeltségeik lesznek? Ott lesz a galvani híd, kihagyják a helyet a villamosnak, majd azon keresztül is mehet, ha úgy alakul. Nem fogják itt a közlekedési kérdést "túlbonyolítani", hogy legyen belátható időn belül egy jó hatékonyságú gyorsvasúti hálózat, ami sok mostani gondot enyhítene, megszüntetne.
"járatod csúcsban 3 percenként, fennmarad a meglévő duna-parti pálya, és még értelmesen tovább is lehet vezetni a belváros felé,"
És ilyet lehet csinálni? Ha jól sejtem, csúcsban a 4-6-osba nehéz lenne beszúrni egy hárompercenként érkező csepeli villamost (a 4-6-os kétpercenként(?) jár, tehát csak 2-4 perces követéssel lehetne dolgozni és akkor is 60 perc alatt 50 villamos haladna át a lámpákon...). A 2-es villamos szintén hárompercenként jár csúcsban, ha van 90 másodperces lámpaciklusa, akkor ott csúcsidőben szintén minden zöldre menne villamos.
Persze, hogy kiszállsz, mert a fontos részletekkel, amikről itt is volt szó, te sem vagy hajlandó foglalkozni. Csak szeretnél egy modern villamost Csepelre. Felőlem legyen, de ha már nem a 17-es vagy a 3-as villamost vezetik át, hanem mindez a HÉV helyett van elképzelve, akkor egy "kicsit" jobban el kéne merülni a részletekben.
Talán egy átszállásmentes sűrűbb Caf, Combino típusú villamos többet add mint a jelenlegi 1000 éves konzervált zöld valami ami megszokottá vált! De én itt kiszállok!!! :)))
Most annak, hogy neked az MIXa, MXa nem kényelmes, nem éppen sok köze van az üzemmódhoz. A gyorsvasúti üzemmód általában több ülőhelyet jelent, mint a villamos üzemmód. Ennyi a biztos. Magának az ülésnek a kényelmessége, az elhelyezése részletkérdés szerintem. Ott a felújított HÉV a szentendrei vonalon, egészen modern buszos. Ez a többinél is megoldható lenne ugyebár. Nem mondom, hogy érdemes megcsinálni, csak annak kapcsán említem, hogy az üzemmódot nagyon nem kéne összemosni egy ilyen részletkérdéssel, hogy az ülés mennyire kényelmes.
Egy laikus megszokás az ami jellemzi az átlag pesti népet, hisz mindenkinek ezer baja van, és egy felmérés inkább relatív mint szakmai! A hülye"" is látja, egy elavult rendszer az egész, mint járműpark mint infra, a múltból itt maradt vajúdó valami ami zöld és HÉV-nek hívják, és szégyen de még egy ötvenes évekbeli MVIII is kényelmesebb utazást biztosított mint ezek a mai ódon szerelvények. Akkor miről beszélünk?
Tavaly végeztünk egy felmérést a közösségi közlekedésre és az egyéni közlekedésre vonatkozóan. Ez visszaköszönt: a HÉV sűrűségével az utasok csaknem 90 százaléka elégedett volt. 60 százalékuk azt mondja az 1960-as végi technológiára, hogy kényelmes 2016-ban. Valószínűleg egy 10-12 perces utazásra kényelmes, elfogadható. De ezt azért nem kellene konzerválni a következő 50 évre!
Én inkább keresném azt a megoldást (érvelt Ekés András) önökkel együtt közösen, hogy hogyan tudjuk ezt az értéket, hogy van egy gyorsvasúti kapcsolat, tovább vinni?
Fenét! Sem lábtér, sem a deréknak sem kényelmes. Azért ne mondj már ekkora baromságot, hogy a mai buszokéhoz hasonlítod. Ne próbáld bemagyarázni hogy az pattogó faüléssel eltátott szerelvény add valami komfortot mert mindjárt lehidalok!!!! Borzalom az egész!
Volt ezzel kapcsolatban felmérés, a többség nem így gondolja. Persze vannak hibás ülések, de amúgy a világon semmi baj velük. A modern buszok ülőhelyei számomra sokkal kevésbé kényelmesek.
Ülőhely? Héven csak ülésre kialakított kényszeralkalmatosság található, ami Qrva kényelmetlen, és nyáron elviselhetetlenen. Tudod ha néha rákényszerülök a Hév szolgáltatásait igénybe venni, akkor inkább az ajtóknál állok.
Hogy Budapest 1873-tól 1950-ig érvényes határát hány villamos hagyta el?
Volt egy pár: Újpestre, Rákospalotára (két irányból is), Kispestre, Pestszentlőrincre, Pestszentimrére, Pesterzsébet-Pestszenterzsébetre.
És mi voltak/lehettek a döntő érvek:
Ott volt a csepeli HÉV-szárnyvonal végállomása, kocsiszínje, akkor már 1000V feszültséggel.
A Csepel-Pesterzsébet szárnyvonal településen belüli része alkalmas volt a meghosszabbításra.
Voltak már nagy befogadóképességű középbejárós személykocsik, GANZ gyártásból, igaz nem elegendő számban.
És csak a közvetlen vonalvezetéssel, gyorsvasúti jelleggel lehetett elérni a 12 perc menetidőt és az igényelt utaslétszámot a Boráros térig (még így is rendszeresek voltak az utaslemaradások, sőt balesetek).
Az ördög a részletekben rejlik ;-) Én, mint lentebb is kifejtettem, nem elvből vagyok bármilyen átalakítás ellen, hanem inkább azért, mert gyakorlatban azt gondolom, hogy rosszabb, akár sokkal rosszabb lenne a végeredmény, mint a jelenlegi helyzet.
Ha mondjuk hozol ilyen (ez alacsonypadlós), vagy hasonló szerelvényeket, járatod csúcsban 3 percenként, fennmarad a meglévő duna-parti pálya, és még értelmesen tovább is lehet vezetni a belváros felé, akkor tőlem lehet ez sárga, és hívhatják HÉV helyett villamosnak. Azt, hogy Csepelen lámpákat kapna, a sűrűbb követés nagyjából kompenzálná.
Csak attól tartok, a villamossá alakítás mögött nem pont ez a szándék húzódik. Meg attól is, hogy nem tudnán tartósan biztosítani a szükséges létszámban a járművezetőket.
Ha van olyan megoldás, ami nem közösködik a 2-es villamossal, és nem köt be a körútba a Boráros téren, de mondjuk eljut a Kálvin térig, és kvázi "villamos"?
Szóval azt mondom, hogy Csepel így is egy elmaradott, legatyásodott kerület. Nyilván több dologra lenne szükség, hogy kicsit felpezsdítsék, de egyáltalán nem hiszem, hogy a villamossá alakítás abba az irányba mozdítaná el a dolgokat.
Az, hogy Csepelre akkoriban gyorsvasút épült, annak volt köszönhető, hogy Nagy-Budapest létrehozásáig Csepel nem volt a főváros része, amikor a tervezése történt.
Kis-Budapest határát akkoriban hány villamos hagyta el? Csepel fővároshoz csatolása is már elég régóta tervben volt, a Szigetcsúcsot még Nagy-Budapest létrehozása előtt Budapesthez csatolták.
Ezen kívül pedig ott van az is, hogy a gyorsvasút sokkal többe került, mintha pl. a Közvágóhídtól továbbvezettek volna ide 1-2 villamost.
Szerintem egészen más oka volt a gyorsvasútnak: kapacitás, nagyobb utazási komfort és idő. És Csepel kiemelt státusza a Rákosi-korszakban.
Azt továbbra sem igazán értem, hogy lehet találni egy olyan megoldást, ami mondjuk Csepel és Boráros tér között tudja biztosítani a mai védettséget, vagy csak minimálisan sérül, mondjuk Csepel lakott területén, viszont Boráros tértől mondjuk a mi fogalmaink szerint konvencionális villamosként folytatja az útját a városközpont felé, az miért baj az ülőhelyszámon kívül?
Egyáltalán nem jövőbiztos. Arról beszélünk most legjobb esetben, hogy a jelenlegi utasforgalmat sikerül úgy-ahogy megoldani. Nem véletlen, hogy a metróvonalak vonzzák a nagy beruházásokat, nem pedig a villamosvonalak. Tudom, "úgysem" épül be a Szigetcsúcs. Persze, ha egyszer nincs megfelelő infrastruktúra. Ennek egy része lenne a gyorsvasúti üzem fejlesztése/megtartása. Szerintem a kerület fejlődése szempontjából kiemelt a jelentősége, hogy itt a gyorsvasúti üzem kerüljön fejlesztésre, ne pedig évtizedekig lekerüljön a napirendről a villamossá alakítás miatt.
>Azt továbbra sem igazán értem, hogy lehet találni egy olyan megoldást, ami mondjuk Csepel és Boráros tér között tudja biztosítani a mai védettséget, vagy csak minimálisan sérül, mondjuk Csepel lakott területén, viszont Boráros tértől mondjuk a mi fogalmaink szerint konvencionális villamosként folytatja az útját a városközpont felé, az miért baj az ülőhelyszámon kívül?
A 2-es vonalára nem küldhetsz a mainál sokkal hosszabb szerelvényeket, mert gyakorlatilag egyetlen megállóban se férnének el. Van, ahol ez pár köbméter betonnal orvosolható, de van, ahol jelentősebb átalakításra volna szükség.
A csepeli vonal bekötése a körútra a Boráros téren, te ezt jobban tudod, mint én, de igen-igen költséges beavatkozást igényelne, ráadásul a körútnak aztán mindenre szüksége van, de arra a legkevésbé, hogy ilyen fonódó-elágazó viszonylatrendszerrel a mainál egyenetlenebbé és kiszámíthatatlanabbá váljon.
Szóval nem nagyon látom a realitást a felvetésed mögött.
Amikor az általad említett ábrát a közlekedési szakma elővette, akkor a civilek válasza az volt, hogy az kamu, az ábra elavult, ma már nem használható.
Szerintem amúgy eleve röhej, hogy egy Budapest méretű városban nem arról beszélünk, hogy a gyorsvasúti hálózatot növeljük, tegyük hatékonyabbá
Ezt meséld el a Levegő Munkacsoportnak is, akiknek egyik jeles képviselője egy közlekedési konferencián kijelentette, hogy miért nem a felszíni hálózatot akarja fejleszteni a város.
Senki nem vonja kétségbe a mondatodat és annak igazságtartalmát, csak ha a munkaadód tőled azt kéri egy szerződés keretében, hogy söpörd fel az utcát a munkahelyed körül, akkor nem teheted meg, hogy ehelyett mondjuk az irodaház ablakait kezded le pucolni.
Ja, még valami. A közösségi közlekedésben egyre égetőbb probléma a járművezető-hiány. Nyugaton is. Nem véletlenül törekednek mostanában mindenütt arra, hogy nagyobb befogadóképességű szerelvényeket közlekedtessenek ritkábban. Ahol Budapestnél érezhetően magasabbak a járművezetői munkabérek, ott ez még élesebben jön elő. Szerintem nem kell tíz év, és Budapesten is komoly hiány lesz villamosvezetőből is. És akkor majd jön az, hogy a HÉV-ből villamos lett, ami a kisebb követés és a hosszabb fordulóidő miatt kb. háromszor annyi járművezetőt igényelne, de nem lesz.