- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.
Jelenleg is két állomás van. Ettől még lehetne mindegyiken, de ha KÖFI-ben működik, akkor ha elvágják a kábelt, az adott állomás kezelő nélkül marad.
- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását
Lehetne. Nem tervezik, nem az a célja.
- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ
Ez tervezési hiba.
Lehetett volna a tartalék szálakat az oszlopon lévőben vinni, csak azok már régiek és régen nem a MÁV-é.
- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.
ÖJÜ. Kizárt, hogy a hatóság elfogadná úgy, hiszen bármikor lehet olyan szituáció, ahol be kellene avatkozni, de kezelő nélkül lehetetlen.
Az, hogy az adott kábelvágáskor mivel mi lesz, az sok mindentől függ. Nem feltétlenül csak a térközt érinti.
- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől
A centralizált biztosítóberendezés ebben a formában kudarc, erről érdemes és kell is vitát nyitni. A dolog azonban talán nem teljesen menthetetlen (sem a koncepció, sem a konkrét berendezés), hiszen:
- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.
- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását
- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ
- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.
- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől
És a jelen speciális helyzetben:
- Ha már nem járnak Érd alsón át a vonatok, Érd felsőn át nem csak óránként kéne egy vonatot közlekedtetni...
Ennek megfelelően új feature-rel gazdagodott a vonatinfó. Ha egy késett vonatra rákattintunk, mindjárt időugrást végez és pontos lesz, és az időadat listában is a menetrend szerinti időadatok jelennek meg, ami messziről látszik, hogy hamis.
Kelenföld és Martonvásár között elromlott a biztosítóberendezés,
Dobják ki azt a hulladékot, és legyen helyette D70-es. Mindenki sokkal jobban járna. Kár volt túlkorszerűsíteni! Értelmetlebebb kiadás volt, mintha megcsinálták volna a Kondorosi MAGLEV-et! :(
A legendák szerint régen a matrózkocsmákban az a divat járta, hogy akinek megvolt a Jóreménység foka, feltehette az asztalra az egyik lábát. Akinek emellett megvolt a Horn-fok, feltehette mindkettőt. Ennek mintájára tegyük fel, hogy a BAM-ot járó, cirillbetűs masiniszták közül az, akinek megvolt a Mururin (vagy ha úgy tetszik, Hani), felteheti az egyik lábát az asztal tetejére a helyi köpködőben. Akinek megvolt a Kuznyecovszkij (a régi, szivatósabb nyomvonalon, naná), az pedig a másikat. De ha a masiniszta rendelkezik a dízel mellett villanyvizsgával, és a két dízeles hágón felül megvolt neki a szerveromujszki elkerülő is - az vajon mijét teheti fel az asztalra? :)
terepszínű ruhások az utcáról terelik be a népet az igazgatósági épületbe, és addig állnak ott mellettük, amíg el nem kezdenek dolgozni
A Liga Business című ukrán portál az előző vezetőnek, Krivopisinnek tulajdonítja az akciót. Amikor a kirúgásához vezető ok, vagyis egy szanatórium helyén, közpénzből történt magánpanzió építkezés napvilágra került, akkor arról is írtak, hogy az információt igazgatósági dolgozók szállították az eljáró szervek felé. Ezek után Krivopisin nem engedte be az igazgatósági alkalmazottakat az épületbe. Valszeg ismerhette a kollégáit, és alapból nem az érdekelte, hogy dolgoznak-e (mert nyilván úgyse), hanem hogy hol vannak. :)
Mert szerintem a következő hír arról fog szólni, hogy terepszínű ruhások az utcáról terelik be a népet az igazgatósági épületbe, és addig állnak ott mellettük, amíg el nem kezdenek dolgozni. :)
Egy kis ukrajnai: támadás a vízfej ellen? (rzd-partner.ru alapján)
Úgy tűnik, fórumtársunk álmai valóra válnak, és valakik tényleg nekiálltak vízfejteleníteni (a seggberúgás és az asztalverés még hiányzik, de talán nem sokáig)... Az Ukrán Vasút (UZ) a belügyhöz és az ügyészséghez fordult azzal, hogy a Kijev központú, Ukrajna középső területeit magába foglaló Délnyugati Vasút igazgatóságát tegnap ismeretlenek szállták meg. Előzményként a Délnyugati Vasút vezetőjének, Alekszej Krivopisinnek megszűnt a munkaviszonya (nem saját jóvoltából), és a helyére megbízottként Vlagyimir Tyaguljszkij ült. A tegnapi napon terepruhás ismeretlenek hatoltak az igazgatósági épületbe, eltávolították Tyaguljszkijt, és felajánlották a székházban dolgozóknak, hogy távozzanak. Amíg ez nem történik meg, addig a terepruhások az épületben maradnak és akadályozzák a munkavégzést. Az UZ-t ugyancsak megbízottként irányító Makszim Blank kifejtette, hogy a történtek súlyos következményekkel járnak a vasúttársaság alapvető működésére nézve. (Az elmúlt időszakban számos fejcsere történt az UZ különféle vezetői szintjein, a leváltottak helyére kerülők itt-ott hatósági eljárásokat kezdeményeztek az elődjükkel szemben, majd őket szintén eltávolították, és ők is hatósági eljárás fókuszába kerültek.)
Hans Niessl, Burgenland tartományfőnöke arról beszélt, hogy az Felsőőr (Oberwart) és Szombathely közötti vasúti pálya felújítása mintegy 130 millió euróba kerül, amelyből 89 millió euró az osztrák félt, 30 millió euró a magyar félt érinti.