Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418405

"a hatóság elfogadná úgy"

 

 

Monoron ha az elsőre jár be egy vonat,a bejáratra akkor is ki kell várni a 3 percet?

Előzmény: aruzsi (418403)
manhattani Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418404

>Mikor lesznek tele a vágányok vonatokkal?

 

Most az állomások oszlopokkal való feltöltése a cél. Vonatokkal nem tudnak mindenütt foglalkozni, de pl. Kelenföldön szép eredményeket értek el.

Előzmény: v_peti (418401)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418403

- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.

Jelenleg is két állomás van. Ettől még lehetne mindegyiken, de ha KÖFI-ben működik, akkor ha elvágják a kábelt, az adott állomás kezelő nélkül marad.

 

- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását

Lehetne. Nem tervezik, nem az a célja.

 

- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ

Ez tervezési hiba.

Lehetett volna a tartalék szálakat az oszlopon lévőben vinni, csak azok már régiek és régen nem a MÁV-é.

 

- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.

ÖJÜ. Kizárt, hogy a hatóság elfogadná úgy, hiszen bármikor lehet olyan szituáció, ahol be kellene avatkozni, de kezelő nélkül lehetetlen.

Az, hogy az adott kábelvágáskor mivel mi lesz, az sok mindentől függ. Nem feltétlenül csak a térközt érinti.

 

- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől

Ezt nem értem.

Előzmény: Muurola (418398)
schlumberger Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418402

Győrben a kibelezett, hűtőház melletti őrház tövében lesz, ma láttam az alapot hazafelé jövet, torony még nincs rajta.

Előzmény: poliver85 (418400)
v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418401

Mikor lesznek tele a vágányok vonatokkal?

Előzmény: poliver85 (418400)
poliver85 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418400

Már Gönyün is áll :)

 

Előzmény: gjovar (418369)
v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418399

Na ja. Csak amíg ennél nagyságendekkel sokkal egyszerűbb dolgok megoldására sem képesek...

 

Előzmény: Muurola (418398)
Muurola Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418398

A centralizált biztosítóberendezés ebben a formában kudarc, erről érdemes és kell is vitát nyitni. A dolog azonban talán nem teljesen menthetetlen (sem a koncepció, sem a konkrét berendezés), hiszen:

 

- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.

- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását

- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ

- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.

- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől

 

És a jelen speciális helyzetben:

 

- Ha már nem járnak Érd alsón át a vonatok, Érd felsőn át nem csak óránként kéne egy vonatot közlekedtetni...

 

 

Előzmény: v_peti (418392)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418397

a szpiker szerint 10 azaz TÍZ SZERELVÉNYT(!!!!) vásároltunk a sógoréktól....
NO COMMENT ....

 

-------------------

 

Ez nagyjából igaz is.

Vettünk 49 kocsit + 6 vezérlőt = 55 db.

 

Az első átadott szerelvény 5 kocsis.

 

A riporter elosztotta az 55-t az 5-tel és kijött neki a 10 szerelvény.

Újságíró szinten (ahogy ők számolni tudnak) egészen jó eredmény.

 

 

gertam Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418396

PANTOGRÁFOSAT!

 

Természetesen nem Zaránd úr a szpíker, csak a neve és fényképe alatt szerepelt a "VAV-START"

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: gertam (418395)
gertam Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418395

PANTOGRÁFOSAT!

 

Ajaj, a királyi média úgy látom egy új vasúttársaságot alapított Magyarországon.

De tuti jó lehet,mert a szpiker szerint 10 azaz TÍZ SZERELVÉNYT(!!!!) vásároltunk a sógoréktól....
NO COMMENT ....

 

 

Üdv

 

- gertam -

 

v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418394

Mea Culpa! Hülye firkászok!

Most nem a biztber döglött meg, hanem az úttörők akarták begyűjteni a rézkábelt, de kiderült, hogy optikai! :(

 

Na de a STOP már megint nem volt képes az utastájékoztatásra!

 

 

Előzmény: v_peti (418392)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418393

Ennek megfelelően új feature-rel gazdagodott a vonatinfó. Ha egy késett vonatra rákattintunk, mindjárt időugrást végez és pontos lesz, és az időadat listában is a menetrend szerinti időadatok jelennek meg, ami messziről látszik, hogy hamis.

Előzmény: v_peti (418392)
v_peti Creative Commons License 2015.03.19 0 0 418392

Kelenföld és Martonvásár között elromlott a biztosítóberendezés,

 

Dobják ki azt a hulladékot, és legyen helyette D70-es. Mindenki sokkal jobban járna. Kár volt túlkorszerűsíteni! Értelmetlebebb kiadás volt, mintha megcsinálták volna a Kondorosi MAGLEV-et! :(

manhattani Creative Commons License 2015.03.19 0 0 418391

Az a ZBR-kart.

De akinek megvolt a pincér Mása, az ...

Bocs az OFFért.

Előzmény: hmsoft (418388)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 418390
M63 010 Creative Commons License 2015.03.18 0 1 418389

Az üres korsót/poharat! Mert akkor a többiek fizetik neki az italát!

Előzmény: hmsoft (418388)
hmsoft Creative Commons License 2015.03.18 0 0 418388

A legendák szerint régen a matrózkocsmákban az a divat járta, hogy akinek megvolt a Jóreménység foka, feltehette az asztalra az egyik lábát. Akinek emellett megvolt a Horn-fok, feltehette mindkettőt. Ennek mintájára tegyük fel, hogy a BAM-ot járó, cirillbetűs masiniszták közül az, akinek megvolt a Mururin (vagy ha úgy tetszik, Hani), felteheti az egyik lábát az asztal tetejére a helyi köpködőben. Akinek megvolt a Kuznyecovszkij (a régi, szivatósabb nyomvonalon, naná), az pedig a másikat. De ha a masiniszta rendelkezik a dízel mellett villanyvizsgával, és a két dízeles hágón felül megvolt neki a szerveromujszki elkerülő is - az vajon mijét teheti fel az asztalra? :)

hm

hmsoft Creative Commons License 2015.03.18 0 0 418387

terepszínű ruhások az utcáról terelik be a népet az igazgatósági épületbe, és addig állnak ott mellettük, amíg el nem kezdenek dolgozni

A Liga Business című ukrán portál az előző vezetőnek, Krivopisinnek tulajdonítja az akciót. Amikor a kirúgásához vezető ok, vagyis egy szanatórium helyén, közpénzből történt magánpanzió építkezés napvilágra került, akkor arról is írtak, hogy az információt igazgatósági dolgozók szállították az eljáró szervek felé. Ezek után Krivopisin nem engedte be az igazgatósági alkalmazottakat az épületbe. Valszeg ismerhette a kollégáit, és alapból nem az érdekelte, hogy dolgoznak-e (mert nyilván úgyse), hanem hogy hol vannak. :)

hm

Előzmény: cs1014 (418381)
paca664 Creative Commons License 2015.03.18 0 0 418386

10-én este Kürtösön láttam egy ilyen szerelvényt.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (418256)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.18 0 0 418385

Holnaptól forgalomban az első öt Schlieren, ha minden igaz:

http://iho.hu/hir/bemutattak-a-mav-os-schliereneket-150318

siófoki35 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418384

Eléggé úgy tűnik, hogy bizonyos részeit (pl. ablakkereteket) még a járműjavítósok szedték ki, mondván jó lesz az még más Bz-kbe.

 

Amúgy nem az van hogy Bz, főleg Bzx hiány van??

 

 

Előzmény: lesifotos (418377)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418383

Persze. Ha két héten belül összejön egy kis zseton és még egy jegyre is futja az Aerolineas Argentinas valamelyik járatán, akkor nem lehet rossz.

Előzmény: cs1014 (418380)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418382

Megállítják a buszokat és az utasokat átteszik a vonatokra.

Előzmény: cs1014 (418381)
cs1014 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418381

Mert szerintem a következő hír arról fog szólni, hogy terepszínű ruhások az utcáról terelik be a népet az igazgatósági épületbe, és addig állnak ott mellettük, amíg el nem kezdenek dolgozni. :)

Előzmény: cs1014 (418380)
cs1014 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418380

Ezek után akar ott még valaki vasúti vezető lenni?

Előzmény: hmsoft (418379)
hmsoft Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418379

Egy kis ukrajnai: támadás a vízfej ellen? (rzd-partner.ru alapján)

Úgy tűnik, fórumtársunk álmai valóra válnak, és valakik tényleg nekiálltak vízfejteleníteni (a seggberúgás és az asztalverés még hiányzik, de talán nem sokáig)... Az Ukrán Vasút (UZ) a belügyhöz és az ügyészséghez fordult azzal, hogy a Kijev központú, Ukrajna középső területeit magába foglaló Délnyugati Vasút igazgatóságát tegnap ismeretlenek szállták meg. Előzményként a Délnyugati Vasút vezetőjének, Alekszej Krivopisinnek megszűnt a munkaviszonya (nem saját jóvoltából), és a helyére megbízottként Vlagyimir Tyaguljszkij ült. A tegnapi napon terepruhás ismeretlenek hatoltak az igazgatósági épületbe, eltávolították Tyaguljszkijt, és felajánlották a székházban dolgozóknak, hogy távozzanak. Amíg ez nem történik meg, addig a terepruhások az épületben maradnak és akadályozzák a munkavégzést. Az UZ-t ugyancsak megbízottként irányító Makszim Blank kifejtette, hogy a történtek súlyos következményekkel járnak a vasúttársaság alapvető működésére nézve. (Az elmúlt időszakban számos fejcsere történt az UZ különféle vezetői szintjein, a leváltottak helyére kerülők itt-ott hatósági eljárásokat kezdeményeztek az elődjükkel szemben, majd őket szintén eltávolították, és ők is hatósági eljárás fókuszába kerültek.)

hm

M63 010 Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418378
lesifotos Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418377
Lovrin Creative Commons License 2015.03.17 0 0 418376

v_peti kedvenc témája:

 

http://www.portfolio.hu/ingatlan/infrastruktura/a_juncker-csomagbol_fejlesztenek_az_osztrak-magyar_vasutat.5.211524.html

 

Hans Niessl, Burgenland tartományfőnöke arról beszélt, hogy az Felsőőr (Oberwart) és Szombathely közötti vasúti pálya felújítása mintegy 130 millió euróba kerül, amelyből 89 millió euró az osztrák félt, 30 millió euró a magyar félt érinti.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!