Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71106

Kerékváltozatok:

Előzmény: policecars (71096)
norbee601 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71105

Körzeti meghízott:D

Előzmény: Tonycars (71097)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71104

Ezt akartam kérdezni (hogy ki gyártja?),

de már mások is kérdezték.

Előzmény: policecars (71096)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71103

Ezt ki gyártja ?

Lac99 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71102

Gyártó, cikkszám, ár, fellelhetőség? :-) Szépen mutatna a moszkvai rendőrke mellett. Köszi, ha tudsz segíteni.

Előzmény: policecars (71096)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71101

hohó

 

a névnapomon lesz a börze :D

norbee601 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71100

Remélem visszakapom...:D

Előzmény: =D Doma (71089)
policecars Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71099

A 3 kép alapján szerintem azért elég jól eltalálták a hidat.

Előzmény: Törölt nick (71098)
Tonycars Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71097

Nagyon szép! Kár, hogy a rendszám nem az lett, aminek beharangozták. //Mint az eredetin//

Előzmény: policecars (71096)
policecars Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71096

Ugyan nem retró, de mégiscsak "gyári" modell:

 

 

 

Lac99 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71095

Olvasgatva a többségi véleményt, csak én örülök az IFA G5-nek? Gyönyörű, platós, billenős, mi kellhet még? Jahh igen, hely a vitrinben... :-D

 

Illetve egy kérdés: nincs valakinek egy felesleges Atlas buszos doboza? Mindegy, melyik modellé, csak egy dobozkára lenne szükségem.

AUTOPETI Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71094

Hát azért a Liaz megszűnt, a Tatra is csak vergődött sokáig és most is csak Daf főegységek megvásárlásával tudnak talpon maradni, az Avia is volt már jobb bőrben, bár most felfelé ívelnek az eladásaik.

A Tatra mondjuk kivételesen érdekes gyári múzeummal rendelkezik, de a többi autót magánemberek tartják életben.

Előzmény: Flakvierling (71086)
MERCI-E Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71093

Nem olvastam el a hozzászólásokat, de ez még az előzőhőz.

 

MERCI-E válasz | megnéz | könyvjelző 2012.08.21 21:21:33 © (67672

 

és sajnos most el kell rohannom.

Előzmény: Flakvierling (71078)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71092

nem nézik ám hulyének az embert ilyenkor :D

 

 

ez épp az én csepelem eredetije :D

Előzmény: MERCI-E (71059)
pumukli89 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71091

Szia!Ha nem gond dobd fel a"Régi rendszámok topicba".Kösz.

Előzmény: MERCI-E (71050)
pumukli89 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71090

Jó volt őket látni.Kösz.

Előzmény: AUTOPETI (71084)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71089

szoknom kell még ezt a nicket :D

Előzmény: norbee601 (71088)
norbee601 Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71088

Főleg hogy itt áll készen 130 credo ami holnaptól beüzemelhető lenne...

Előzmény: =D Doma (71087)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71087

kiváncsi vagyok, hogy az új volán buszok között hány ikarus, credo, vagy nabi lesz.. vagy esetleg más magyar busz..

Előzmény: Flakvierling (71086)
Flakvierling Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71086

Igen, de ott a gyártók azért megmaradtak és azok is jó pénzeket fektetnek a múltjuk megőrzésébe. Nálunk ami maradt, azon különböző érdekcsoportok marakodnak, legkisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy igyekezzenek megőrizni valamit is a magyar gépjárműgyártás emblematikus darabjaiból. Esetleg 1-2 kivétel talán van, de sajna ez még mindig nagyon kevés. Arról nem is beszélve, hogy nálunk a magyar ipar darabjait és bármilyen termékét szisztematikus lejárató-kampány össztüze alá vették a rendszerváltás után. Persze, sokminden fejletlen volt, de akkor is a "válaszd a külföldit" volt a csapásirány a megújulás helyett (nyilván szintén üzleti érdekek miatt). Így aztán ma már csak nagyon kevesen büszkék a magyar ipar múltjára, sőt igazából azt is kevesen tudják, hogy annak idején mi nagyon sok dologban világelsők és legjobbak voltunk.

Előzmény: AUTOPETI (71084)
Flakvierling Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71085

Ja igen, a Szőke Tisza is épp most pusztul el.

Előzmény: =D Doma (71082)
AUTOPETI Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71084

Ebből a szempontból a csehek fantasztikus munkát végeznek, elképesztően sok nagyméretű járművet mentenek meg, tárolnak száraz helyen vagy csak megóvnak az utókornak.

Két múzeum képeit ajánlom figyelmetekbe.

http://skoda-virt.cz/cz/fotogalerie/vystavy-automobilu/428-vytopna-zdice/

Itt többnyire fellelési állapotú autók vannak.

 

http://skoda-virt.cz/cz/fotogalerie/vystavy-automobilu/400-muzeum-uzitkovych-vozidel-v-trhovych-svinech/

 

Itt pedig felújítottak.

Érdemes végigmenni a galériákon!

Előzmény: Flakvierling (71078)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71083
pedig de szép lenne egy tejes, vagy sörös bulldog csepel, egy ikarus 303, vagy 555.. és folytathatnám..
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71082
és akkor ezek mind gumikerekű járművek.. nagy halom villamos, vonat, hajók (épp aktuális..), repülők stb..
Előzmény: Flakvierling (71080)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71081
azaz
lehetetlenkék színben :D

bár így eredeti, lehet hogy alakítani kéne rajta itt-ott, hogy makett szerűbb legyen..
Előzmény: Flakvierling (71079)
Flakvierling Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71080

Ja, van platós Framo mutatóba, a mentőről nem tudok. Mindenesetre azért lényegesen kevesebb maradt belőlük, mint azt feltételezni lehetne a korabeli példányszámukból. Így jártak a régi, oválhűtős Roburok, a Nysa N-59, N-501 példányai, a régi fajta Zukok, a gyári platós Warszawák, a régi bulldogfülkés és csőrös Csepelek egy jó része, az Ikarusok tekintélyes része, a sor tetszés szerint folytatható.

Előzmény: =D Doma (71077)
Flakvierling Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71079

Ja. Piko. :D Talált?

Előzmény: =D Doma (71076)
Flakvierling Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71078

Hát ez van. Kevés a pénz, az állami cégeknek semmi sem volt szent (tisztelet a kivételnek), de ma is van, hogy csak a gyűjtőkön múlik, hogy egy-egy darab fennmarad-e vagy nem. A külföldi gépekről nem is érdemes szót ejteni, azoknak annyival is rosszabb a helyzete, hogy nem képezik a magyar ipartörténet részét, így a múzeumok nem kapnak (annyira?) utánuk. De hát régen még a múzeumba küldés sem volt divat: az elhasználódott jármű vashulladékként építette tovább a szocialzmust. Esetleg a nagyobb belterű járművek különféle ügyeskedések révén kikerültek hobbikertekbe bódénak. Vagy méhész-busznak. Ilyen helyekről lett aztán kibányászva sok Ikarus, ha jól tudom, túlnyomó részük. A teherautók viszont szinte hasznavehetetlenek voltak kimustrálásuk után, így azok egyből vasként végezték. Itt "termelőeszközt" senki nem birtokolhatott, így ha az állami vállalatnak már nem kellett, vagy ott rozsdált el a telep sarkában, vagy méhbe vitték. Kivétel a katonai teherautók egy része, mivel pl. a Csepelek jó része a honvédségnél vészelte át a szocializmust. Lengyelországban pl. sok magántulajdonú teherautó, busz is volt, ott azért maradt meg több. Pl. a kedvenceim, a Nysák is így élték túl Lengyelországban: kistermelők használtak sokat, melyeket (mivel azért nehezen lehetett hozzájutni és drága volt) aztán viszonylag nagy becsben tartottak. Nálunk az összes Nysa ment a levesbe, csak az marat meg, ami a rendszerváltáskor még üzemelt, illetve amit előtte pár évvel magánkézbe adtak. Ha úgy vesszük, ez is a kommunizmus bűnei közés sorolható, hogy alig maradt gépjárműipari emlékünk, magyar gyártású veteránjaink. :) És persze azért az általános szegénység számlájára is írható (kevés pénz múzeumokra, restaurátoroknak).

Előzmény: MERCI-E (71075)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71077
én tudok tip-top framoról, garant is maradt.. ritka, de legalább van..
azt hiszem a mentő framo is megvan még..
Előzmény: Flakvierling (71072)
=D Doma Creative Commons License 2012.10.12 0 0 71076
nekem van egy egész pontos darab.. persze ndk-s tehát könnyű dolguk volt :D
Előzmény: Flakvierling (71074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!