Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.14 -4 0 43981

Úgy látom felhomályosították a vásárlók a jóembert : ez a jármű így papírtalannak számít .

 

https://auto.jofogas.hu/nograd/Erad_diesel_Mopedauto_68386073.htm

brömbi Creative Commons License 2017.07.14 -2 0 43980

Akkor, ezek szerint ez olyan lehet, mint a bugyi, mert az enyémben (AIXAM) meg jobbos van...

Előzmény: Papamaci88 (43979)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 43979

Sziasztok!

 

Milyen akksi megy Aixam 400ba és Ligier Ambra-ba? Jobb v Bal + -os?  Bárhol néztem mindenhol a képen Jobb + -os volt, de a miénkbe bal + -os van.....    :S

zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43978
zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.13 -6 0 43977

És nem az első eset amivel találkoztam mostanában. A Használtautó.hu-n egy Dacia Logant árultak hasonló módszerrel egy Szolnoki telefonszámmal ami nem létezik. Ja és az autó szintén Angliában állt.

Előzmény: Bakancs4 (43976)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 43976
Előzmény: zsolt117211 (43975)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.13 -5 1 43975

Jó múltkorában téma volt az olcsónak hitt külföldön lévő mopedautók. Szeretnék segítséget adni arra, hogy olcsó húsnak kint is nagyon híg a leve. Felbuzdulva az olcsó árakat látva rápróbálkoztam egy ilyen autó megvételére, hogy mennyi is az annyi. Az eladóval emailban sikerült a kapcsolatot fel venni aki az elején nagyon segítőkész volt, mindent leírt az általa feltett autóról. Csak egy dolgot nem! Azt ,hogy az autót egy félre eső utcában fényképezték le és csak kívülről. Amikor kértem több képet a belsejéről, motor térről akkor egyre ingerültebb lett ,mert ez számára lehetetlen kérésem volt, mert az autó ismétlem nem az eladó tulajdona. 

Képeket több nap elteltével sem kaptam az állítólagos eladótól, de ismeretlenül felajánlotta nekem ha elutalom a kocsi vétel árát akkor elküldi nekem az autót /ami persze sosem ér ide/ ! 

Sajnos külföldön is tudják mennyibe kerül egy jó állapotú autó, hiú remény ,hogy kint olcsón hozzá lehet jutni jó autóhoz. 

Erre csak egy dolog jut eszembe a svindlerek sorozatból AMI TÚL SZÉP, HOGY IGAZ LEGYEN AZ NEM AZ!!!!!!!!!!!!!!!!

De mindenki maga tudja, hogy a nehezen megkeresett pénzét kinek adja oda ajándékba.

kobor1954 Creative Commons License 2017.07.12 0 2 43974

Akép lemaradt

Előzmény: kobor1954 (43973)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 43973

Ilyen lett az eredeti sujokal van összerakva és minden simán müködik 65km a tudása

Előzmény: ívfény (43928)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43972

Köszönöm a kimerítő választ. Alszom rá egyet, aztán meglátjuk, belevágok-e :)

Nagyon köszönöm !

 

Előzmény: Bakancs4 (43971)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.10 0 1 43971

Ha engem kérdezel akkor forgalomba helyezhető --  teljesen legálisan .

Ha az NKH-nál és/vagy okmányirodában ( vagy hogy a rákba hívják most )  kérdezed akkor nem lepne meg ha azt mondanák : el kell bontani vagy menj vissza külföldre és vadászd össze az eredeti papírjait  .

 

Kérdés mik azok a korabeli okmányok . Ugyanis az akkoriban behozott járgányoknak jobbára csak a kis füzetecskéje ( az ún. Typenschein) van meg , ami eleinte elegendő volt , de  mostanában ragaszkodnak az újabbfajta forgalmi-törzskönyv verzió mindkét darabjához .

 

Ez a régi verzió :

 

 

Ez pedig az új  -- gyakran a kétféle ( régi-új )  együtt fordul elő , ilyenkor a rendszámozás lezárultakor a füzetecskét vissza is adják  :

 

És akkor nézzük mit mond a TÖRVÉNY ! Lényegében kizárólag a 326/2011-es kormányrendelettel kell foglalkozzunk , a mopedautókra két kivételt tesznek a normál járművekhez képest , az egyikről talán itt-ott hallottak , a másikról aligha . És persze az a két kivételező jogszabály az , ami lehetővé teszi  egy ilyen masina berendszámozását .

Pro uno

 

Az egyik verzió szerint minden olyan kis gyöszt be kell rendszámozni eredeti okmányok nélkül is  , ami a rendszámozást előíró jogszabály előtt került az országba , vagyis 2009 áprilisa előtt . Az itteni gyakorlatban az adásvételi ehhez elegendő , hogy más megyékben  mit kérnek -- vagy mit szólnak az ilyen sajtpapíros masinákhoz -- azt nem tudom . Ezt a jogi kiskaput hellyel-közzel tudják a vizsgahelyeken és a hivatalokban . Emiatt ez a módszer viszonylag egyszerű , de az a hátránya , hogy a berendszámozót nem tulajdonosként , hanem csak üzembentartóként nevezik meg , tulajdonost nem jelölnek . Rosszabb esetben beírják a forgalmiba a " a jármű tulajdonjoga hitelt érdemlően nem igazolt " megjegyzést , és bár az ilyen jármű forgalomképes ( át lehet adni bárkinek az üzembentartói jogot -- bejegyzik ) és az átírása is olcsóbb , mert nem kell eredetiségvizsgára vinni , de gyanúm szerint ez a státusz egy ilyen megjegyzéssel nem értéknövelő tényező . Persze aki nem akarja eladni annak mindegy .

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

IV. FEJEZET

A JÁRMŰVEKKEL KAPCSOLATOS ELŐÍRÁSOK

10. A járművek forgalomba helyezése és ideiglenes forgalomban tartása

46. § (8) A négykerekű segédmotoros kerékpárok forgalomba helyezésére irányuló kérelem elbírálása során a jármű tulajdonjogának hitelt érdemlő igazolása hiányában a származás-ellenőrzés és eredetiségvizsgálat elvégzése nélkül a forgalmi engedély és a rendszámtábla kiadható az üzemben tartó járműnyilvántartásba történő egyidejű bejegyzésével, ha a jármű magyarországi gyártására vagy behozatalára 2009. április 1-jét megelőzően került sor, és a járműnek a forgalomba helyezést kezdeményező ügyfél birtokába kerülése igazolt.

 

Pro secundo

 

Aztán van itt más is . Ugyanez a jogszabály egyértelműen kimondja , hogy a mopedautót hiányos okmányokkal is forgalomba kell helyezni . Ez már nagyon bonyolult jogi szöveg , akit részletesebben érdekel annak elküldöm privátban . Kivonatként legyen itt ennyi :

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

10. A járművek forgalomba helyezése és ideiglenes forgalomban tartása

42. § (1) A közúti közlekedés szabályairól szóló rendeletben meghatározott járművel – kivéve a trolibuszt, a villamost, a kerékpárt, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt, az állati erővel vont járművet, a kézikocsit – közúti forgalomban akkor lehet részt venni, ha forgalomba helyezték, vagy ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték

 

(3) A (2) bekezdésben foglaltak igazolása mellett, a járművek forgalomba helyezésének további feltételei:

a) a harmadik országból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű származás-ellenőrzése, illetve a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, előzetes eredetiségvizsgálatát elvégezték, valamint a járműhöz kiadott állandó vagy ideiglenes forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát és annak hiteles fordítását az ügyfél a kérelméhez csatolta;

b) más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott

ba) nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy

bb) harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került;

43. § (1) A külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű – a 42. § (3) bekezdés b) pontjában foglalt feltételnek megfelelő jármű és a négykerekű segédmotoros kerékpár kivételével – forgalomba helyezésének kezdeményezése előtt származás-ellenőrzését el kell végezni. A származás-ellenőrzés kezdeményezése a közlekedési igazgatási hatóságnál származás-ellenőrzési nyilvántartásba vétellel valósul meg.

 

Na erről aligha tudnak , illetve akarnak tudni . És emiatt ember nem tudja , hogy pontosan milyen eljárást von maga után .

 

 

Pro tertio

 

Vannak vállalkozó szellemű egyének , akik vállalják Ausztriából pótolni a szükséges okmányokat pártízezer Ft-ért.

 

Ha 2009 áprilisa előtti amnesztiával lesz berendszámozv akkor mindegy , hogy hány tulajdonosa volt . Ha viszont okmányos járműként ugrik neki a bürokráciának , akkor talán szerencsésebb lerövidíteni a tulajdonosi láncot .

 

Hirtelen ennyi .

 

Előzmény: BIGYO4 (43967)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.10 -2 0 43970

Én hagynám a francba!

Előzmény: BIGYO4 (43967)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43969

Ettől félek én is :)

Előzmény: kobor1954 (43968)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.10 -1 0 43968

Fordulj az nkh hoz mindent elmondanak mivel ugy is ők intézik a forgalomba helyezést

Előzmény: BIGYO4 (43967)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43967

Sziasztok, jogi eredetű kérdésem lenne. Remélem azzal, hogy Beta9 sok fáradozást követően letudottnak tekinti a jogi dolgokat, valaki még naprakészen képben van. A lényeg, hogy szemezgetek egy öreg Aixam-al. Még 2007 táján vették meg külföldről . Akkoriban még talán nem kellett rendszámozni. A külföldi korabeli papírjai megvannak. Majd, aki megvette és behozta, szintén adásvételivel eladta másnak. Ettől a mástól tudnám megvenni. Tehát ezekután mi a menete, a regisztrálás, vizsga, okmányiroda, stb, stb. Lehetséges-e egyáltalán? Pedig a szerződésekkel a tulajdon jogfolytonosság megállapítható, de aki behozta, nem regisztráltatta, hiszen akkor nem is kellett.

Szóval meg merjem-e venni és mi a francot csináljak?

 

zsolt117211 Creative Commons License 2017.07.08 0 1 43966

Aixam esetén belül le kell pucolni a sarat a beöntő belső részén. Majd van négy bepattintó amit be kell nyomni aztán óvatosan kifelé mozgatni. Én csavarhúzót szoktam mögé dugni. Azzal szoktam finoman mozgatni, belül meg nyomni a pöcköt. A lököst meg le kell furkálni. Két oldalt meg van két 6 os csavar a fekete műanyag mögött.

Előzmény: brömbi (43964)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43965

Én pár hete Tasso-t csináltam , azon is popcsegecsekkel volt felrögzítve még az elülső lökhárító is -- szinte semmihez nem lehetett hozzáférni . Akkor néztem , hogy az Aixam is így kapaszkodik gyárilag hátul . A Tasso-t lefurkáltam és csavarral tettem vissza .

Az üzemanyag beöntőcső csatlakozást meg kell nézzem , így fejből nem megy .

Előzmény: brömbi (43964)
brömbi Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43964

Mopedmágusok, Férfiak, és Asszonyok!

 

A segítségeteket kérem. Egy barom a parkolóban kiálláskor nekem tolatott, és amit ott  hagyott: Jól berepesztette a seggét. Le kell majd, hogy vegyem a hátsó lököst. Eddig a hátuljával semmi bajom nem volt. Hat helyen van felhúzva popszegecsekkel. (+ az a 2 műanyag.) 

1   Ha lefúrom fel tudom-e erősíteni lemez, vagy átmenőcsavarokkal, hogy "levehetős" maradjon?

2   Hogyan tudom szétkötni a gázolajtöltő csövet, hogy ne kínlódjak egy fél napot feleslegesen.

Köszönöm a választ.

toncsibá1949 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43963

TISZTELT h pál.03.  sajnos nekem is hasonló gondom van a microcar mgo- mmal. ezért kérem , hogy az e- mail címedet írd meg. az enyém. .. krauszantal@freemail .hu  üdv. KRAUSZ ANTAL ROKK. NYUGD-AS MOZG . KORL. GYŐRBÖL

Előzmény: HPál.03 (43942)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 43962

Sziasztok!

 

Ha esetleg érdekel vki és a környéken jár vagy lakik várjuk szeretettel. :)

 

https://www.facebook.com/SarbogardiTuningTalalkozo/?fref=ts

Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 43961

De mi törtel?

 

Sajnos a szélvédője is , pedig az érdekelt volna .

Előzmény: Malaguszti (43960)
Malaguszti Creative Commons License 2017.07.07 -4 0 43960

Micsoda kár,  mikrokár darabokban törtel,

De mi törtel?

:)

https://auto.jofogas.hu/pest/Mopedauto_jdm_Aixm_mikrokar_yanmar_motor_68117085.htm

barnazol75 Creative Commons License 2017.07.04 -2 0 43959

Hanyagoljuk a politikát. Köszi

kobor1954 Creative Commons License 2017.07.04 -1 1 43958

Nem baj nyugdijas vagyok mindenre van időm maj megirom mijen let

 

Előzmény: ívfény (43928)
kobor1954 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43957

Ez egy nagy humbuk  mese mire fizetnikellene romlik a szinvonal nem jönbe a mire számoltak igy nemjár semmi,vagy a közeledő választás miat adnak hogy meglegyen a választó tábor majd meg látjuk milesz.

Előzmény: Bakancs4 (43953)
lobo62 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43956
Hat amenyit en kapok ketten nem tudnank berugni belolle! Aixamom jo meg vagyok elegedve vele csak bantsa a szemem hogy vannak szebbek, ujabbak, nekem a kek szin tetszik..
Előzmény: Bakancs4 (43953)
lobo62 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43955
Hat amennyi emelest en kapok azt egy jo sor ivo felnap alatt eltudna inni es meg besem rugna! Ami a mopedet illeti ez csak egy otlet eladnam a mopedemet de azt a penzt ugysem kapnam vissza amit eddig rakoltottem, annyiert nem adom mint en vettem mert akkir nsgy bukta lenne, es sokat kene potolni masikra.amzgy jo meg mindig nem kellett a motorhoz nyulni hal istennek 4 eve hajtom.
Előzmény: Bakancs4 (43953)
oljeg12 Creative Commons License 2017.07.04 -7 0 43954

Ez a "dőlni fog a pénz a nyugdíjasoknak" olyan lesz, mint a tanároknak, meg az egészségügyi dolgozóknak a béremelés.

Elméletileg többet kapnak. De gyakorlatilag, kevesebbet visznek haza.

Előzmény: Bakancs4 (43953)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.03 -10 0 43953

fiatalabbat szeretnek meg szebbet!

 

Na ja , vannak akik megtehetik !

 

http://24.hu/fn/penzugy/2017/04/26/dolni-majd-a-penz-a-nyugdijasokhoz-az-iden-es-jovore-is/

 

Előzmény: lobo62 (43950)
brömbi Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43952

Toncsibá ! Küldtem emilt.

 

Üdv.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!