Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Persze, csak kívül akartam. Ha kiöntöm a trutyit, már eleve lesz olyan tiszta, mint neked az átmosatással. Persze neked nem kellett megbontani a rendszert. Sőt! Talán levegő sem igen ment bele, igaz? Aztán meg át tudom mosatni darabonként szivattyúval vagy ezzel a csővel-nagynyomásúval.
Lehet kapni az aldiban néha esőcsatorna tisztítót (vagy lefolyó a fene sem emlékszik már), ami egy nagynyomású vékony cső, és a nagynyomású mosóra lehet csatlakoztatni. Na azt a radiátorba szépen be lehet tolni és ki lehet tisztítani vele belül is.
Nagynyomásúval és kívülről szoktam (kétszer voltak leszedve eddig) a lamellákat takarítani kívülről.
Vegyestüzelésű kazánt szeretnék, és kérdezném a véleményeteket.
A ház:
155m2, régi 50-es vályog+mészhomok tégla vegyessen, Fafödém, felül részben 10cm üveggyapot, Északi, nyugati és déli oldalfalak 8cm kőzetgyapot szigetelés. Műanyag ablakok.
Eddig az ÉTI 25KW-os gázkazán kifűtötte bőven a házat.
Így kell tisztítani a rendszert? Radiátoronként keringetni? Jó ötlet. Asszem nekem a legtöbbjét úgy is le kell szednem a hőtükör felszerelése miatt, úgyhogy lesz külső-belső mosás is az ősszel. Már csak egy gőzborotva kellene.:)
Igen TF1 és forgatható, meg minden. Ne tudd meg mi mocskot szedett ki a rendszeremből már.
Most pár napig radiátoronként reggel 8-tól délután 7-ig járattam a szivattyúkat és annyi nap alatt ahány radiátorom van több vödör mocskos vizet engedtem le belőle.
Az elején még szétszedtem, megnéztem a mágnes miket szedett ki, de aztán csak ment a csatornába.
Az lesz, ilyen mágneseket vagy 5db ot összerakok hézagolva pólusokat szembe fordítva. 4 es csavarral össze rakva. Jól le kell festeni mert a vízre is érzékenyek (porózusos).Hőt nem fog még 60C°sem kapni mivel a visszatérőben van az Y szűrő.
A Flco-ba rakás nem volt jó ötlet, mert alul már egy nyugalmi zóna van tehát nincs áramlás, ennek ellenére egy kis iszapot így is összeszedett.
A tiedé Fernox Total Filter TF1 típus? Ezeken el lehet fordítani a csatlakozást, hogy vízszintesen v. függőlegesen lehessen szerelni?
Ha biztonsági vezetéked mellé teszel 1 vagy 2 db 1'-os 1,5 bar-os biztonsági szelepet, az már elég nagy keresztmetszett, akkor jó a 22-es ötrétegű cső is. Azt tudod hajlítani. Legalább valameddig próbáld meg colos vascsővel vinni aztán mehet az ötrétegű.
Viszont az ötrétegű biztonsági vezetékként egyszerhasználatos, tehát ha használatban volt akkor cseréld ki.
Fél éves vívódás után úgy döntöttem, hogy nyitottá teszem a rendszert. Nem csak biztonsági hanem anyagi okok miatt is. Sikerült szereznem egy kb. 300 literes tartályt amely jól meglesz a padláson mint tágulási tartály így eleve -60.000 a zárthoz képest. Ezenkívül nem kell vennem biztonsági visszahűtő szelepet az is -20.000. Nyilván a biztonsági szelepek és a szünetmentes marad.
Az lenne a kérdésem, hogy a tágulási tartályhoz elég ha felmegy egy 3/4"-os cső? Illetve KPE cső nem felel meg erre a célra. Egy régi kéményben lenne praktikus felvezetnem, de abban van két erős elhúzás így a vascsövet nem tudom ledugni azért gondoltam valami flexibilisre.
A másik amivel nem tudok zöldágra vergődni, hogy a tágulási csövét mindjárt a kazán előremenőre tenném a rendszer visszacsapó elé így gázos üzemben elvileg nem vesz részt a tágulásban vagy a visszatérőn keresztül mégis?
Ballal rákattintva nálam ez már elég nagy méret. Méterenként ~ 3 Pascallal az 27 Pa, az már elegendő a legtöbb kazánhoz, a keresztmetszet megfelelősége esetén.
azt kérdezném, h van egy 5,5 m magas kémény és szeles helyen lakunk, úgyhogy van szépen huzat szerintem, most fogok venni, terveim szerint egy 30kw os caldera-t.. azt kérdezném, h vegyek-e hozzá a kéményhez pillangó szelepet, érdem-e ekkora kéményhez, vagy nem.???
Mellőzök minden képletet, és megpróbálom csak kicsit tudományosan fogalmazni. (Nehéz lesz)
Viszonyíthatsz a kazán kilépő csonkjához, de az csak ott (azon az arasznyi darabon) mérvadó és azon a füstgáz hőmérsékleten.
Vagyis a fg. csonkon, egy fix keresztmetszeten egy bizonyos hőmérsékletű gáz bizonyos sebességgel egy megadott vákum érték mellet (kéményhuzat, ezt megadják a gyártók) áramlik a kéménybe és ki a szabadba.
A kazán tervezők kiszámítják hogy időegység alatt mennyi füstgáz keletkezik égés közben, teljes terhelésen.
Ezt a gázmennyiséget csak a tűztér hőmérséklet és a környezeti hőmérséklet különbségéből származó felhajtó erő + a kéményhuzat mozgatja a füstgáz áramlási útvonalán, változó sebességgel. A kazán fg. csonkján ennek a mennyiségnek át kel tudni haladni!
Hogy mennyi gáz jut át egy adott keresztmetszeten, időegység alatt az legfőképpen a nyomástól és a keresztmetszettől valamint a vezeték hosszától függ.
No ezt a keresztmetszetet látod a füstcsonknál. arasznyi vezeték hosszra számítva.
Persze, ahogy halad ki a rendszerből és elhagyja a kéményt folyamatosan csökken a térfogata mert hűl!
Lehet újra számolgatni, irány változás miatt (Könyök), a fent említett lehűlés miatt a keresztmetszet változások miatti sebesség változás, és még mindent fel sem soroltam, az idő rövidsége miatt.
Nem olyan egyszerű egy hibátlan rendszert megtervezni és kivitelezni.
Oka van annak ha a kazánt nem lehet "fulra" hajtani, mert vissza füstöl, kátrányosodnak a füstjáratok, sok kondenzátum és hosszú időn át, keletkezik a kéményben.
A kilépő füstgáz hőmérsékletének csökkentésére irányuló törekvéseket, kétélű fegyverként kell kezelni!
A természet tudja a fizikát, ha nem akarjuk magunk ellen fordítani, nekünk is ismerni kell a szükséges mértékben.
Annyi biztos, hogy ne vegyel nagy kazánt kis házba, csak kínylódni fogsz vele!
A szüleimnek 17Kw-os Hőterm lemezkazánjuk van és -15C fokba is simán kifűti a házat ami kétszintes, 100 négyzetméter alapterületű, a 70-es évek elején épült, és nincs rajta hőszigetelés (a felső szint az gázszilikát az alsó tégla). 30Kw az legalább háomszorosa a Te házad hőszükségletének! Gondold át, hogy kell-e az neked!
Táblázatok azok vannak, pl a kazángyártóktól, a keresztmetszet meg a kazán füstcsövéhez viszonyítható.
Éppen azon morfondíroztam, hogy az OPOP H424 leírásában 225 C füstgázhőfok szerepel, korábban kémény méterenként ~ 15 C füstgázzal és 50 C kilépő hőfokkal számoltunk, az az a 8 m-es kémény esetén 170 C-ra adadódik csak a fütgázhőfok. Amennyiben enél magasabb az veszteség, ha alacsonyabb kondenzáció léphet fel a kéményben. Minden esetre mostmár mérni fogom a füstgázhőfokot, aztán kiderül, kinek lesz igaza.
Kémény fronton adok egy kis segítséget, mert leragadtatok a kémény magasságánál és a keresztmetszetet elhanyagoljátok a számolgtásnál,ez öreg hiba lenne mert a kazán teljesítményét, azt figyelembe kell venni!.
8 m-es kémény kell a megfelelő természetes huzathoz, ventillátorral kényszer szellőzéses lesz a berendezés, alacsonyabb kémény is elég, bár ez egy + berendezés.
A vegyestüzelésű kazán az alapesete a központi tüzelőberendezésnek maximális kiszolgálási igénnyel. A másik véglet a gázkazán. A kettő között kell optimális költség és kiszolgálási hatékonyságot találni, na ennek meghatározása igényli a szakszerűséget.