Keresés

Részletes keresés

Dzsokijuuing Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418426

Ilyen szűk költségvetéssel és rövid határidőre nem tudta a megrendelő (NIF) ezt megoldani.

Ezért a teljes szakasz villamosítása és az Rákosrendező - Újpest szakasz felújítása a II. ütemre marad.

http://www.nif.hu/hu/fejlesztesek/vasutvonalak/bp-nyugati_pu_-_esztergom_vasutvonal_i-ii_utem

Előzmény: v_peti (418425)
v_peti Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418425

Magyarán szólva a Rákosrendező elágazás-Újpesti híd szakaszhoz miért nem nyúltak hozzá?

 

Előzmény: v_peti (418424)
v_peti Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418424

Újpestet nem építik át? Már 20-25 éve ott a peron másik oldalán a 2. vágány helye.

Előzmény: trizs77 (418418)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418423

Még egyszer, lassan:

Ha elkészül a pálya, akkor Angyalföld és Piliscsaba között az Őrhegy - Piliscsaba egy vágányú szakasz lesz a szűk keresztmetszet. Ez 10 percnél, ha nem is sokkal, de rövidebb idő alatt bejárható, így mindkét irányba, egyszerre 20 perces követés elméletileg lehetséges lesz. 

Hogy júniustól a Nyugatitól (vagy bárhonnan) így járnak majd, azt te írtad valamiért, a cikkben ez nem szerepel.

Előzmény: trizs77 (418420)
v_peti Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418422

Amúgy Egom és Pcsaba között miért csak órás ütem van egész nap?

Előzmény: v_peti (418421)
v_peti Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418421

40 perc az nem igazi ITF! Nem 30-60 perces követés kéne az egész vonalon, megspékelve pár ütemen felülivel csúcsban?

 

Egységes tarifák átszállás esetén is! Püspökmolnári és Szombathely viszonylatban már működik a dolog, ezt kéne továbbvinni itt is!!!

 

 

Előzmény: trizs77 (418415)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418420

Nem így szól a cikkben az állítás, hanem hogy Budapest (azaz akár Óbuda vagy Angyalföld) és Piliscsaba között 20 percenként követhetnék egymást a szerelvények.

 

---------------

 

Ha Budapest és Piliscsaba között 20 percenként mennek, akkor az oda érkezők mind ott is maradnak?

 

Vagy Piliscsaba és Budapest között (vissza irány) nem is jön semmi ?

 

 

Az én olvasatomban a követés, az azonos irányba való haladás.

A szembe haladás nem követés.

 

Persze ha azóta átírták az értelmező szótárt, akkor bocs, akkor én hibáztam.

 

 

 

 

Komlósfecskés Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418419

Ha 20 percenként megy egy vonat a Nyugatiból Piliscsabára és 20 percenként jön onnan vissza is, akkor a Nyugati - Aqimcum szakaszon mai biztosító berendezésekkel belefér ?

 

Nem így szól a cikkben az állítás, hanem hogy Budapest (azaz akár Óbuda vagy Angyalföld) és Piliscsaba között 20 percenként követhetnék egymást a szerelvények. És ez igaz (lesz ha átadják végre).

Előzmény: trizs77 (418418)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418418

Ha 20 percenként megy egy vonat a Nyugatiból Piliscsabára és 20 percenként jön onnan vissza is, akkor a Nyugati - Aqimcum szakaszon mai biztosító berendezésekkel belefér ?

 

Mert június 20 körül indítani akarják és addig szerintem az említett szakaszon se pályaépítés nem lesz, se biztber csere nem lesz.

 

 

Előzmény: attus germanicus (418417)
attus germanicus Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418417

>Pályakapacitásba ez bele fog férni?

Az általad idézett első mondat állítja, hogy igen.

Én nem tudom, hogy így van-e. De azt gondolom, ha megoldható, akkor jobb lenne 20 percenként a Nyugati, mint két, egyaránt 30-30 perces viszonylat a Nyugatiba ill. a Batthyány térre. Ez a milánói típusú viszonylatszervezés nekem nagyon nem tetszik.

 

>Felférnek a buszok utasai a reggeli csúcsban majd a vonatokra ?

20 percenként, minden vonatot tripla Desiróval (a jövőben dupla FLIRT-tel), alapvetően igen, felférnének.

Előzmény: trizs77 (418415)
zjakabfi Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418416

Kb. 23:00 óra után ez sajnos mindig így van. A nem zöld vonatra rákattintva zöld lesz. Gondolom valamilyen hiba, nem tudja kezelni az éjfél előtt menetrend szerint megálló vonatot olyan késés esetén, ami éjfél utáni várható érkezést jelent. Pár másodperc után visszavált a késés idejének megfelelő színre...

 

Előzmény: DJ. Bakter (418393)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418415

Az új vasúti infrastruktúra miatt a Budapest–Piliscsaba szakaszon akár 20 percenként is követhetnék egymást a szerelvények, ami már ténylegesen elővárosi sűrűségnek számít.

A minden második szerelvény Esztergomig közlekedtetésével pedig 40 perces menetsűrűség lenne elérhető a vonal külső szakaszán, amellyel a párhuzamos autóbusz-közlekedés részben kiváltható volna.

Azonban ehhez az kellene, hogy az esztergomi vasút díjszabása ne legyen drágább az autóbuszénál, és az újonnan megszervezendő ráhordó-buszok igénybevételével se nőjön az utasok kiadása.

 

http://www.pestmegyei-hirhatar.hu/hir/sokba-kerul-nekunk-az-esztergomi-vonat

 

 

--------------------------------

 

Érdekes ötletek :

 

1./ 20 percenként vonat a Nyugatiból Piliscsabáig és vissza.

Pályakapacitásba ez bele fog férni?

 

2./ A fővárosba bejövő buszok megszüntetése és a közeli vasútállomásig való visszavágása.

Felférnek a buszok utasai a reggeli csúcsban majd a vonatokra ?

 

 

aruzsi Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418414

Lehetett volna.

Így lehetett volna közlekedni a többi állomáson is. Kérdés: ki bibézik, fedezi a sorompókat, stb.

Egyáltalán kiért ehhez a vonalhoz biztber szempontjából a forgalomnál? Hogyan fér bele, hogy "állomás távolságú közlekedés"? Lennének még kérdéseim.

Előzmény: Muurola (418413)
Muurola Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418413

Ha az Érd elágazás - Tárnok szakaszt biztosítottság nélkülinek is tekintjük, nyitott útátjáróval, a kis távolság okán csökkentett sebességgel, lehetett volna vonatokat közlekedtetni Budapest felől Tárnokig, lebibézett váltón át. 

Előzmény: aruzsi (418403)
v_peti Creative Commons License 2015.03.21 -1 0 418412

Akkor mi volt? Azt írták, hogy ismeretlen tettes vágta el a kábelt. Tehát akkor nem alapból döglött meg a biztber, és nem építőipari munkások voltak a tettesek! Tehát valószínűleg úttörők.

 

Ha tudsz konkrétumot, akkor ne engem cseszegess, hanem oszd meg velünk; ha meg neked sincsen több indfód, akkor meg főleg ne cseszegess!

Előzmény: r1232 (418410)
r1232 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418411

Hogy is van a mondás?

 

Meghibásodásra méretezünk, szabotázsra nem. Most az utóbbinak megfelelő történt.

Előzmény: Muurola (418398)
r1232 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 418410

Most nem a biztber döglött meg, hanem az úttörők akarták begyűjteni a rézkábelt, de kiderült, hogy optikai! :(

 

Inkább meg se szólaltál volna...

Előzmény: v_peti (418394)
gysevic Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418409

" És a jelen speciális helyzetben:

 

- Ha már nem járnak Érd alsón át a vonatok, Érd felsőn át nem csak óránként kéne egy vonatot közlekedtetni... "

 

Na igen,pl beugorhatott volna néhány - éppen szüneteltetett - battai vonat,vagy a G43 is fordulhatott volna Érden Kelenföld helyett. Gyanítom,hogy nem pont a KöKi-Kelenföld részére volt elsősorban igény... Talán nem lett volna akkora probléma menetrendet kérni arra a durván két kilométerre,ha már látták,hogy pótlóbuszok kellenek az Etele tértől Érden át Martonvásárig. De vajon miért nincs készen előre egy ilyen vészmenetrend? Nem komplett vasútvonalról van szó,csak egy durván két kilométeres szakaszról.

 

Előzmény: Muurola (418398)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418408

?

Előzmény: 1047 005-2 (418405)
v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418407

Kirúgtak egy csomó masinisztát, most meg nincs aki vigye a vonatokat!

v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418406

http://iho.hu/hir/leall-hz-zagrab-es-split-kozott-potlobuszok-jarnak-150320#

 

Alul lehet múlni a MÁV-ot! Jó horváték már eddig is igyekeztek ezt tenni.

 

1047 005-2 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418405

"a hatóság elfogadná úgy"

 

 

Monoron ha az elsőre jár be egy vonat,a bejáratra akkor is ki kell várni a 3 percet?

Előzmény: aruzsi (418403)
manhattani Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418404

>Mikor lesznek tele a vágányok vonatokkal?

 

Most az állomások oszlopokkal való feltöltése a cél. Vonatokkal nem tudnak mindenütt foglalkozni, de pl. Kelenföldön szép eredményeket értek el.

Előzmény: v_peti (418401)
aruzsi Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418403

- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.

Jelenleg is két állomás van. Ettől még lehetne mindegyiken, de ha KÖFI-ben működik, akkor ha elvágják a kábelt, az adott állomás kezelő nélkül marad.

 

- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását

Lehetne. Nem tervezik, nem az a célja.

 

- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ

Ez tervezési hiba.

Lehetett volna a tartalék szálakat az oszlopon lévőben vinni, csak azok már régiek és régen nem a MÁV-é.

 

- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.

ÖJÜ. Kizárt, hogy a hatóság elfogadná úgy, hiszen bármikor lehet olyan szituáció, ahol be kellene avatkozni, de kezelő nélkül lehetetlen.

Az, hogy az adott kábelvágáskor mivel mi lesz, az sok mindentől függ. Nem feltétlenül csak a térközt érinti.

 

- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől

Ezt nem értem.

Előzmény: Muurola (418398)
schlumberger Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418402

Győrben a kibelezett, hűtőház melletti őrház tövében lesz, ma láttam az alapot hazafelé jövet, torony még nincs rajta.

Előzmény: poliver85 (418400)
v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418401

Mikor lesznek tele a vágányok vonatokkal?

Előzmény: poliver85 (418400)
poliver85 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418400

Már Gönyün is áll :)

 

Előzmény: gjovar (418369)
v_peti Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418399

Na ja. Csak amíg ennél nagyságendekkel sokkal egyszerűbb dolgok megoldására sem képesek...

 

Előzmény: Muurola (418398)
Muurola Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418398

A centralizált biztosítóberendezés ebben a formában kudarc, erről érdemes és kell is vitát nyitni. A dolog azonban talán nem teljesen menthetetlen (sem a koncepció, sem a konkrét berendezés), hiszen:

 

- a biztosítóberendezési logikai funkciók kialakíthatók minden állomáson - nem pedig a vonalszakasz egyetlen állomásán, amivel ha megszakad az adatkapcsolat, leáll 30 km-en a közlekedés.

- GSM-R rendszeren (is) kommunikálhatnának az elemek egymással, nem csak üvegszálas kábelen - így utóbbi elvágása nem okozna rendszerleállását

- lehetne "körkábel", így ha szakadás van, a másik irányba még végigfut az információ

- Akár valamiféle automatikus jelzőüzemre is képes lehetne a rendszer, ha megszakad a kapcsolat a központtal - a hagyományos vonali biztosítóberendezések is automatikusan működnek, egyes (D70-es) állomások is képesek rá. Így csak az elvágott kábelszakasz térköze lenne hamis foglalt.

- Tárnok állomást elérhetővé kéne tenni "leállt" biztosítóberendezés mellett is Érd felső felől

 

És a jelen speciális helyzetben:

 

- Ha már nem járnak Érd alsón át a vonatok, Érd felsőn át nem csak óránként kéne egy vonatot közlekedtetni...

 

 

Előzmény: v_peti (418392)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 418397

a szpiker szerint 10 azaz TÍZ SZERELVÉNYT(!!!!) vásároltunk a sógoréktól....
NO COMMENT ....

 

-------------------

 

Ez nagyjából igaz is.

Vettünk 49 kocsit + 6 vezérlőt = 55 db.

 

Az első átadott szerelvény 5 kocsis.

 

A riporter elosztotta az 55-t az 5-tel és kijött neki a 10 szerelvény.

Újságíró szinten (ahogy ők számolni tudnak) egészen jó eredmény.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!