Miis hazaértünk rendben. Az árnyék nagyon hiányzott. Egy kis autó mustra valami szellős-árnyékos helyen jó lett volna.
De legalább nem fáztunk! :)
A strandon Zoli- és SasSmiro család között tanyázott a mi csapatunk. :) Csak Martinkát nem találta senki! :)
Nagyon jó volt a víz! ... ahol nem volt kagylós. :( Sikerült szétkaszabolni a sípcsontomat. Merültem egy jóízűt,de közelebb volt a fenék, mint ahogy gondoltam és végigszántottam a kagylók tetejét a lábammal. Varrni nem kell, de olyan, mint egy kutyatámadás után. Bleee!
Nálunk (Dunaújváros és környéke) nagyon frankó dunapart van. Ha nem létkérdés a fürdő, akkor egy lombos, dunaparti helyet tudunk találni! Keressek valami nyugist? Esetleg bográcsozni is lehetne a bakonyban valahol... csak úgy eszembe jutott. :)
>valóban 307-es jelenség, hogy elszakad egy gyári szíj 3 hét után?
Még nem olvastam ilyenről és ha nem gyári volt, akkor is anyaghibásnak kellett lennie vagy nem odavalónak, lehet a tárcsa darálta le.
>amiről eszemben sem jutott vasárnap este 10-kor felhívni a munkafelvevőt...
Itthon, Európában 0-24-ig! Nincs ám minden szerviznek ilyen szolgáltatása! Szerintem a legnagyobb vis major éppen ennél a pontnál van részedről.
>majd a leállósávban szopás következik...
Hát öregem ez egy jó tipp. Ha felveszek egy csinos stoppost, majd én is azt mondom, hogy a műszaki hiba miatt értem hajnalban haza, a pénzemet meg a tréleres vitte el.
>De a tréleres fel sem ajánlotta a szerelést a félhomályban...
Ez nem róható fel neki különösebben, valamiből naki is meg kell élnie :-()
És ha még mindig nem győztelek meg, akkor lehetett volna egy olyan variáció is, hogy beállsz a kúthoz, megvárod míg lemegy a dugó, majd egy óra alatt szépen hazamégy akksiról. Ráadásul a női harisnyás dologról nem is beszéltem :-))
A kép nem 1.6 hdi-é, ha neked sem így néz ki, de a 7-es alkatrész környékén gondolod a szűrőt, akkor NO para. Annak üresnek kell lennie. Ott szívja be a levegőt a motor. Ha végigköveted a csövet akkor látni fogod hogy az bemegy a motor mögé. Ott találod a légszűrőt. De azt annyira bonyolult szétszedni hogy csak akkor állj neki ha ki is cseréled. Hobbiból nem éri meg. Le kell venni a fékolajtartályt (ill csak félrehúzni) Az aksit is érdemes kivenni. Utána már egész jól hozzáférni. De még így is többet tapintani mint látni.
Egyértelműen a bizalmatlanságot látom ebben, hogy nem fogadják el hitelesnek a számlám, mert "idegen", nem bizonyítja, hogy hol robbantam le. Az ügyfél persze vakon bízzon a szervizben.
Mert az nem hiszem el, hogy tanulópénz címszóval be kell nyelnem az egész költséget.
1. Természetesen mindig kaptam névjegykártyát, amiről eszemben sem jutott vasárnap este 10-kor felhívni a munkafelvevőt, pedig ezt kellett volna. A névjegykártyán semmi sem jelezte, hogy lenne segélyszolgálat, arra egy külön kártya van, amiből egyszer sem kaptam. Vajon miért? De a munkafelvelők szorgalmasan cserélgetik a saját névjegykártájukat a forgalmim tasakjában, mikor ki veszi fel éppen a munkát... Így kapják a pénzüket?
2-3. no comment
4. ha lett volna nálam egy kés, hogy levágjam a cafatokat, mentem is volna tovább, de így szanaszét vert, amit ért, csörgött, csattogott - így azért mégsem.
B verzió: levágom a szíjat, mert valószínűleg, úgy is elszállt volna, aztán megyek, amíg van akksi, majd a leállósávban szopás következik, mert 100 km-t sötétben araszolva nem valószínű, hogy kibírt volna.
egyébként eredeti terv: öcsém felvitt volna, 10k a benzinje, amit fizetek, másnap a szerviz megtalálja a kocsit a benzinkútnál, ő dolga, hogyan hozza fel.
csak ilyenkor, szorult helyzetben számít az ember arra, hogy a benzinkutas küld egy szakit, aki akár ki is cseréli a helyszínen a szíjat. De a tréleres fel sem ajánlotta a szerelést a félhomályban, inkább ő is a könnyebb pénz fele ment: trélerre föl, szervizbe be.
Ha nem garanciális a szerelés, akkor így jártam, de garancia esetén otthagyni a kocsit, ahol van - főleg, ha egy kútnál - aztán egye meg a szerviz a saját sz.rát!
Nem is tudom, hogy ezek után a szervizet kutyázzam, vagy valóban 307-es jelenség, hogy elszakad egy gyári szíj 3 hét után? Az előző 10 évet bírt.
De azt megtanultam, hogy egy ilyen magáncég/vállalkozó által kiállított számlát, ha már befizetek, akkor azt senkin nem tudom behajtani, legyen bárki is az adósom.
Közösképviselő sem fizetett, mikor a főnyomócsőben volt a hiba, mert nem az ő szerelője állította ki a számlát, vagy szimplán biztalmatlanság miatt.
Most hoztam el a kocsit a szervizből, és hát a 65k trailerdíjat bebuktam. Egyszerűen nincs rá mód, hogy ez ne az én veszteségem legyen. Mondjuk csak kb. felébe fájt volna a szerviznek, ha ő szállítja, de sehogy sem megoldható, hogy legalább ennyivel enyhítse a káromat. Hiába van a szerviz nevére kiállítva a számla...
Van 0-24 segélyszolgálatuk, és mivel nem nekik szóltam - hogy az autópálya közepén honnan kellett volna tudnom, az senkit nem érdekel - ezért lényegében magamra vállaltam a szállítást, ami az elbaszott szervizelés következménye volt.
Egyébként valami susmus van a dologban, mert akkor mondta volna a figura azt, hogy kimegy a segélykocsijuk, és helyszínen elhárít, így nincs szállítási díj. Vagy mondta volna, hogy nem hiszi el, hogy Siófoknál robbantam le, és nem Zuglóban. Senki nem bízik meg senkiben ebben a vadkapitalizmusban...
Egyszer volt egy ilyen szemét cég, igaz számítástechnikában utaztak - több bolttal, szervizzel. Ők már bezárták a boltot. Talán nem hiába...
Egyébként nem tudom, itt a fórumon milyen a Gablini híre? Még régről hallottam negatívomokat. Hát nekem eléggé frissek az élményeim.
Ha fizetik a szállítást, akkor is felvonom a szemöldököm az ilyen meghibásodás és tortúra okán, de így lényegében én nyeltem be a dolgot. A szerviz meg cserébe vesztett egy ügyfelet.
Adott egy 2005-ös 307 break 1,6 hdi gépjármű. A minap ellenőriztem a vizet, olajat stb. és a légszűrő fedelét lepattintva olyan üresnek tűnt a doboz, létezik, hogy nincs benne szűrő? Emlékeim szerint valami szivacsos dolgot kéne a dobozban találnom, ugye?
Gondolom kiderült nem vagyok valami nagy autóguru... :)
Pozitív, mert nagyon jó volt a régi arcokat újra látni, és negatív, mert a legtöbbükkel alig pár szót (vagy annyit sem) sikerült váltani.
Jövőre én default-ban kétnapos talit javaslok, így azoknak kellene exkuzálniuk magukat, akik csak a felére jönnek ;) de (komolyság!) így a távolabbról jövők is csak fele dózis vezetnivalót kapnának naponta, este kötetlenül lehetne dumálni (némi sör és az elég idő tudata feloldaná a megilletődöttséget, lenne ihlet), és akiknek csak egy nap jó, de az nem a vasárnap, azok is benézhetnének. Bónuszként pedig a vasárnapi ebéd utáni lelépéssel akár még az M7-es dugót is meg lehetne úszni!
Aztán pozitív, mert Sasék kocsija gyönyörű volt, és élvezetes tesztkört is mentünk vele (jobb is, hogy végül Sas vezetett, én nem mertem volna se ennyire kanyarodni vele, se ennyire nyomni nekii/fékezni vele! :)) És negatív, mert végül elmaradt a részletesebb bemutató (különbségek/azonosságok a felépítésben és a nyújtott szolgáltatásokvan, lehetőségekben), és az első élményekről való beszámolás (a "tuti istekirály a verda" részen túllévő dokgokra gondolok ;))
Pozitív, mert jó (túl jó? :D) idő volt (megtarthattam az igéretemet Cit-nek :)), de jövőre tutira kéne találnunk egy árnyas helyet, mert ez a fővés először a parkolóban, aztán a napernyők alatt (ami önmagában nonszensz :)), ez betett nekem estére, a rosszullétig... Azoknak volt igaza, akik csobbantak :)
És végül nagy sajnálatomra elmaradt az autóbuzéria! Persze kinek volt hozzá kedve abvan a dög melegben... De hogy egy zörejt se kellett meghallgatnom, az nonszensz!! ;)))
Szóval jó volt, gondolkodjunk, hogy jövőre hogy lehetne mégjobb!
Mi délután fél hat körül érhettünk a körforgalomhoz, de onnantól már mi is araszoltunk 1-be alapjáraton egészen a felhajtóig. De utána kikormoltam a gépet. :) A pályán volt két trafi, meg egy nagyonhülye. Utóbbi beállt a belső sávba, és onnan nem mozdult, azaz haladt 130-al (emelkedőn 110-el), de sávot nem váltott semmiért. Én is utolértem, villogtattam sokáig aztán duda, de semmi. Jobbról megelőztem de nem sokkal mentem gyorsabban így sokáig láttam még. Mindenki megpróbálta leterelni, de semmi. Pedig a közelébe nem volt senki, üres pályán haladt. Egy Audis tovább ment ő is jobbról megelőzte de elé állt és szépen visszalassult. Már már veszélyesen lassan mentek, de akkor is ott maradt, akkor se ment be. Az Audis megelégelte és otthagyta. Mi lehetett ez? Külső sáv fóbia?