Na akkor most egy kérdés: Mi az, hogy százalékban dolgozni? (Lehet kacagni, fogalmam sincs róla. Mellesleg az, hogy "Én százalékban vagyok ugye, megvan a cámításom", ezt még a markosnádas Hugyosjózsit befalazták c. oknyomozóban hallottam annó) :)) Tehát?
vasárnap este indultam Mikolowba (lengyel) hétfő reggel lepakoltam üresen vissza utána hétfő délután visszapakoltam és mentem vissza lengyelbe ( Legnica ).
persze, hogy nem tisztán csakis szabispapirral, minden indulásnál.
Nemzeköziben furgonnal? Minden elismerésem és tiszteletem a Tied! Talán ha nem lennék nagyobb a 6 éves fiamnál......vagy motelekben laksz? Vagy esetleg egy seggel lecsavarsz egy belga fuvart? :) Nem vagyok otthon a nemzetközi fuvarozásban. De belföldön is ha elkérnék bármelyik autó korongjait, ott lőnének le a helyszínen. És erre egyáltalán nem vagyok büszke.......:(
Nem fogod elhinni: ha tegnap kérdezed, pont azt a napi 8ezrest tudtam volna ajánlani, de azóta megoldotta a srác. Nem lett volna veszélyes munka, 817 Atego, a munkaidő meg napi 6 és 12 óra közt változik, persze a felső határhoz jobban közelít. Vidék nem lett volna, csak BP. és vonzáskörzete.
Namost én pont a tachográf miatt próbálkozok nemzetköziben furgonnal (OK, a méretek miatt mégnagyobb nyomor). Szerintem nincs annál rosszabb mikor az elmúlt 2 hetet csak sárga korongokkal és/vagy csupa túlhúzott fehér korongokkal tudod "igazolni".
Én a helyedben nem mennék el kiskocsira. A legtöbb helyen kihasználják a tachográf hiányát, túldolgoztatnak, a pénz sem az igazi kisautón. A futárcégek még rosszabbak (persze biztos ott is van csókos hely) a minap találkoztam egy GLS-sel, még 79! címe volt aznapra...... Nagyautón belföldön is megkeresheted min. a 150-et. Legalábbis nincs ismerősöm, aki napi 8ezer alatt fizetne nagykocsira, de elterjedtebb a 10 ezer, vagy a százalékos rendszer.
Passz. Gondolom tőlük is mennek el, igy talán még hely is akadhat. Mondjuk az biztos, hogy mindenhova soron kivül mehetnek be, igazából sehol se kellett várniuk (a reptéri vámot kivéve :)) és az autóik is elég újak. Épp ma láttam egy GLS-es Jumpert, azt a legújabb csúnya fajtát. Úgyhogy az előbbihez még őket is hozzáirnám :)
Pedig igenis sokat ér egy ilyen tanfolyam!! Nekem kemény másfél perc szóbeli volt a belföldi!! Még most sem tudom, hogy éltem túl!! :))))))))))))))))))))))))))))
Hiába trutymó hely ez. Akörnyező országokban a fiatalemberek ingyen kapnak jogosítványt, meg nyelvet beszélnek, ingyen tanulták meg, itt meg jól élnek egyesek a felesleges tanfolyamok kötelezővététele miatt.
Rövid kihagyás után visszatértem, szétnéztem kicsit Portugália déli csücskében.
Nagyvasakat a szerencsés útvonalválasztás miatt alig láttam, a kicsik között feltűnő a japán dominancia, 5 tonna alatt a japánokon kívül csak Tranzitokat láttam. Rengeteg a pickup, és sokat ezek közül itthon szokatlan módon valóban teherautóként használnak, lenyitható oldalfalú platóval.
pajtásom hazajött három hét után ment 9500 km. de már szeretne visszaperdülni. teljesen elégedett mindennel nyugis meló, legalábbis a kiskocsihoz képest. most pakol Jászberénybe de nem Ő viszi.
na röviden enyi. majd megkérem írjon utibeszámolót.
Nem tudom felvenni TV tunerrel a XXI.sz.-ot. Felvételkor valamiért félperc után megszakad a felvétel és felugrik egy ablak ami arról tájékoztat, hogy valamilyen belső probléma lépett fel (összeakadhat valamivel). Nem jövők rá mi a gond (már 2 órája sz@rakodok vele). Sajnálom, pedig megvolt bennem a jó szándék. Talán valaki a nagyvasak fórumból felveszi. :o(
Munkaügyi központban érdeklődtem pár hete, de semmit nem tudott még a srác a 2007es pénzeikről,de felénk mostanában nem volt sem belföldi, sem C-s jogsis támogatott tanfolyam.
Szoval reggel 4 ora 50 kor beraktam a tiszta korongot és szépen elindultam dolgomra,este 6 kor végeztem, mentem a telepre hogy lerakom a verdát.
Kinyitom a tachot és azt hittem majdnem behalok,4 55 kor megállt a lap és nem huzott semmit egész nap, a közepe forgott rendesen mert az látszott a papir közepén hogy kicsit megcsavarodott!!
Nos múlt héten szerda este elstartoltam egy olasz kanyarra, egy Volvo FH12-es jobb egyesében ülve. Ma 1-re értem haza. Nem mentünk messzire, Milánó fölé, Lecco-Dongo útvonal. Nem nagy táv, de azért húzódott el ennyire, mert nem volt pénteken visszfuvarunk (pedig nagyon ígérték, hogy lesz, de nem bírtak keríteni semmit sem...), úgyhogy 3 napot kellett kempingeznünk a hétfői napra várva. Az a környék nagyon szép, szerencsére az idő is tökéletes volt. Például napközben nem igen kellett pulcsit sem felvenni, ha császkáltunk valahol a levegőn, meg a kájhába sem kellett rakni tüzifát v. szenet....:DDDD Meg a cicó kollegina által említett szelek-viharok is teljesen elkerültek minket a hétvégén. Szóval ilyen szempontból nagyon jól jött ki a lépés.