PÁV II vizsgával kapcsolatban lenne kérdésem (kerestem a fórumon, de nem találtam), nekem azt írták, hogy kb. 5 óra a vizsgálat időtartama. Agymetszetet vesznek, vagy mi tart eddig? Egyáltalán mire kell ott számítani, tudok készülni valahogy?
Ja igen, és mi a baj a Vábererrel? Lejjebb olvastam, hogy valami nem oké velük.
Ahogy a többiek is írták a fuvardíj bizonyos %-át kapja meg a sofőr. Ahol ismim dolgozott régebben, ott ez a forma volt, ők 10%-ot kaptak a fuvardíjból (meg amit "maszekba" össze tudtak szedni...)
A mostani cégénél viszont úgy van a dolog, hogy 27 ft/km, de csak a külföldi km-eket fizeti ki így a góréja, de magkapja ezen felül a mindenkori minimálbér összegét.
Na akkor most egy kérdés: Mi az, hogy százalékban dolgozni? (Lehet kacagni, fogalmam sincs róla. Mellesleg az, hogy "Én százalékban vagyok ugye, megvan a cámításom", ezt még a markosnádas Hugyosjózsit befalazták c. oknyomozóban hallottam annó) :)) Tehát?
vasárnap este indultam Mikolowba (lengyel) hétfő reggel lepakoltam üresen vissza utána hétfő délután visszapakoltam és mentem vissza lengyelbe ( Legnica ).
persze, hogy nem tisztán csakis szabispapirral, minden indulásnál.
Nemzeköziben furgonnal? Minden elismerésem és tiszteletem a Tied! Talán ha nem lennék nagyobb a 6 éves fiamnál......vagy motelekben laksz? Vagy esetleg egy seggel lecsavarsz egy belga fuvart? :) Nem vagyok otthon a nemzetközi fuvarozásban. De belföldön is ha elkérnék bármelyik autó korongjait, ott lőnének le a helyszínen. És erre egyáltalán nem vagyok büszke.......:(
Nem fogod elhinni: ha tegnap kérdezed, pont azt a napi 8ezrest tudtam volna ajánlani, de azóta megoldotta a srác. Nem lett volna veszélyes munka, 817 Atego, a munkaidő meg napi 6 és 12 óra közt változik, persze a felső határhoz jobban közelít. Vidék nem lett volna, csak BP. és vonzáskörzete.
Namost én pont a tachográf miatt próbálkozok nemzetköziben furgonnal (OK, a méretek miatt mégnagyobb nyomor). Szerintem nincs annál rosszabb mikor az elmúlt 2 hetet csak sárga korongokkal és/vagy csupa túlhúzott fehér korongokkal tudod "igazolni".
Én a helyedben nem mennék el kiskocsira. A legtöbb helyen kihasználják a tachográf hiányát, túldolgoztatnak, a pénz sem az igazi kisautón. A futárcégek még rosszabbak (persze biztos ott is van csókos hely) a minap találkoztam egy GLS-sel, még 79! címe volt aznapra...... Nagyautón belföldön is megkeresheted min. a 150-et. Legalábbis nincs ismerősöm, aki napi 8ezer alatt fizetne nagykocsira, de elterjedtebb a 10 ezer, vagy a százalékos rendszer.
Passz. Gondolom tőlük is mennek el, igy talán még hely is akadhat. Mondjuk az biztos, hogy mindenhova soron kivül mehetnek be, igazából sehol se kellett várniuk (a reptéri vámot kivéve :)) és az autóik is elég újak. Épp ma láttam egy GLS-es Jumpert, azt a legújabb csúnya fajtát. Úgyhogy az előbbihez még őket is hozzáirnám :)