Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atompyka Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41134

Erről a képről miért NLQ jutott eszembe?

:-)))

 

Előzmény: lexus81 (41128)
atompyka Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41133

"Nem kéne megint valami jó kis valmit csinálni???"

Deeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Krinnyi (41036)
Tie Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41132

Amennyire értem, amit brekegnek, el szok' törni a menesztőtárcsa is, és akkor kigyön az egész. De hát amilyen képeket felraknak bazmeg, hogy a difi bolygómű HÁZA törik ketté, az bazmeg hihetetlen. Milyen fos biliacélból vannak ezek, hogy azok a harmatos négyhengeres motorok eltörik a bolygómű HÁZÁT? Landyban is törik, de ott a bolygómű tengelye fárad ketté, nem a HÁZA. Menesztőtárcsát meg eleve nem értem, hogy lehet eltörni. Komolyan mondom, ezektől még egy ekhósszekér is jobban van tervezve, ez tényleg röhej bazmeg. :-DDD

Előzmény: fúrómester (41131)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41131

Én is nehezen kódolom.

 

Máshoz vagyunk szokva na. :-)

Előzmény: Tie (41130)
Tie Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41130
Oszt azt hogy? A féltengely kűlső vége nincs hozzácsavarozva a kerékagyhó?
Előzmény: lexus81 (41127)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41129

Mindegy, mi az, oda úgyis hálózsák kell.

 

Azért úgy elképzelem, hogy pakolnak/takarítanak utánuk össze, biztonságicsapatostúl.

 

Minap ott izél a kuncsaft, hogy miért nem engedem meg, hogy a dobozfedélen kívűl máshova pakoljon: Mondom ejtse le a sekli csavarját, forduljon egyet, és vegye fel.

 

Szerinted megtalálta a homokba fúródva? :-)

Előzmény: Tie (41126)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41128

igaz, így is megoldhatták volna! :D

 

Előzmény: Tie (41122)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41127

Jó volt a műsor! Annak is örülni kell,hogy a sötétzöldek nem tiltották le a vulkáni lepkék és gleccseri akármik életének megzavarása miatt. :)

 

Nekem csak a sok effekt miatt volt hálivúdi a produkció.

Azért azt elhiszem,hogy az átlagnak félelmetesebb lehet ez a mutatvány mint,aki már volt terepen (ne adj isten néhány vesenyen).

 

Ami érdekes volt,hogy a gleccser(?) tetején 33-asokkal mentek szépen, az izlandiak szerint 15" szélesség alatt ez nem megolldható,amihez 40" körüli átmérők tartoznak.

 

a kerék nem eshet ki? sok hasolnó képet hoz a google. (kapcsolódik az utólagos diffizár témához ,ha utólag szereled, könnyen törik minden itt is)

itt is azt írja  a srác,hogy "náting iz holding"

 

http://www.jeepforum.com/forum/f12/broke-my-axle-first-time-out-219993/

 

 

 

 

Előzmény: Tie (41122)
Tie Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41126
Nem vesztettetek sokat.
Megtudtuk pl, hogy 2000 méteren a gleccseren éjjel nagyon hideg van, és nem lehet a kocsiba' aludni. Ki gondolta volna. Most kezdjem el fikázni, hogy nem egy műanyagtetős Jeep Wranglerrel kellene odamenni? Jó hogy nem egy ponyvatetős SIII-mal voltak bazmeg.
Előzmény: fúrómester (41125)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41125

Mink meg jó, hogy nemláttuk, mert a kölkök addig ütnének, még el nem megyünk a zetrokkal Csillébe, oszt ott pusztulnánk meg a babkonzerven. :-)

Előzmény: Tie (41122)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41124

"Bill meg váltott, aztán újra, már ötösben voltunk és száguldottunk a kiszáradt mederben. Nagyon jó volt, vigyorogtunk közben, mint a gyerekek. A biztonsági csapat meg majd megőrült, azt gondolták, hogy tönkretesszük az autót."

 

Ez azért odabasz, olyan, mint a Kemmeltrofy, meg az összes bohócműsor. Biztonsági csapat, bazzeg, biiiztonsááági! :-))))

 

Kibaszni őket Szibériában, oszt ott legyél millijomoss! :-))))

Előzmény: lexus81 (41115)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41123

"végén úgyis mindenkit a traktoros* fog kirángatni"

 

Na de hány darab traktor? Nyuszómuszó! :-)))

Előzmény: spapda (41113)
Tie Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41122
Hátbazmeg láttam. A röbbi része is ilyen kamu baromság lesz? Attól, hogy eltörik a féltengely, ugyan mér kéne kigyönnije a keréknek, meg lecsúsznia a fékdobnak az alaplapról?

Értem én, hogy kell a feszkó, de azé ilyen kamu baromságokat ne csináljunk már a forgatáson csak azé, hogy izgalmas legyen.
Előzmény: lexus81 (41119)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41121

"AVM Sanyi eladott már vagy 25-30db-ot amiről én tudok, de gariba még egy sem jött vissza"

 

Nemcsodálom. Elmennek Kenyáig, ott akadnak el előszőr, oszt onnan még ember nem tudott visszajönni. :-)

Előzmény: Krinnyi (41107)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.14 0 0 41120

"

u.i. igaz,hogy 1000éve volt fórumos találkozó?"

 

Őőőő, 2004.11.23.-án volt.

 

Előzmény: lexus81 (41115)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41119

Halőrnek Chilében sem lenne gond lejönni a vulkánról,ahogy ennek a 2srácnak a Jeepben :)

Láttátok az 1. részt?

Előzmény: spapda (41117)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41118

Első zárra gondoltam. Az is van az újakban?

Előzmény: Krinnyi (41116)
spapda Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41117

A Halőr meg lehegeszti a Zsiga kombi difijét, és körbeautózza a G-ket meg az ARB-s/detroitos csodamasinákat, szóval a tápláléklánc csúcsán továbbra is ő található. :)

 

Nehéz ügy ez a zárasdi, sokan megtehetik, hogy rutin nélkül, rendes terepi tapasztalatok hiányában rögtön zárakat pakolnak a gépbe, aztán csodálkoznak, hogy törik valami meg nem kanyarodik rendesen... Ugyanez igaz a csörlőre is, sokan még a legalapvetőbb fizikai ismeretekkel sem rendelkeznek azzal kapcsolatban, hogy mi történik azután, hogy kihúzta a drótkötelet, aztán nem értik, miért nem mozdul az autó vagy miért füstöl a masina.

Előzmény: lexus81 (41114)
Krinnyi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41116

"Tudtommal csak a 7-es (78-as) sorozatban van és az új modellekben egyikben sincs mechanikus zár"

 

Most konkrétan, mechanikusan kapcsolható diferenciál zárról írsz?

Mert az már tényleg ritkaság új vasaknál!

 

De ha kapcsolható diferenciál zárakról beszélsz, akár elektromosan, akár levegősen akkor az infó úgy pontos: A toyota összes terepjárójába kapható/rendelhető difizár. Hiux alap modellekben mindben van gyárilag, Az SR-be rendelhető, az gyárilag LSD-s. Landcruiserekbe rendelhető, igény szerint.

Előzmény: lexus81 (41114)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41115

A netes terepzőtársaknak ajánlom ezt is: 

 

ma este 22:00-kor DISCOVERY-n. Túlélés terepfokozaton.

 

http://comment.blog.hu/2012/09/13/baromi_kenyelmetlen_a_termeszet_interju_a_tuleles_terepfokozaton_szereploivel?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2012_09_13&utm_campaign=index

 

u.i. igaz,hogy 1000éve volt fórumos találkozó?

 

lexus81 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41114

Tie: ezt is hallottam :)

Spapda: láttunk ilyet múltkor is, ment a mentés meg az észosztás ,egy helyi pedig egy trakesszal szépen elment mellettünk :D

 

Arra céloztam,hogy pl. a Pajero gyári hátsó zára tök jól bírja a versenyt is. A G is bírja. A Landcruisert nem ismeresem ,de a HDJ80 ára talán nem véletlen. Emlékszem amikor kijött az utódja (elöl független) már nem volt benne első zár, a német OFFROAD szerint sem mert a cég bevállalni. Tudtommal csak a 7-es (78-as) sorozatban van és az új modellekben egyikben sincs mechanikus zár.

 

Land Roverekbe egyébként  miért kell zár,azok állandó 4x4-esek nem? :D

 

 

spapda Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41113

És van egy olyan mondás is, hogy a végén úgyis mindenkit a traktoros* fog kirángatni a trutyiból. :)

 

*Mielőtt megint jönne valami lexikonhuszár, leszögezném, hogy traktor alatt a Zetortól és GAZ 66-tól a Rába Steiger 360-on és MAZ 537-esen át a BREM-80U-ig bármit lehet érteni.

Előzmény: Tie (41112)
Tie Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41112
Van egy olyan mondás is, miszerint csak abba az autóba kell zár, aminek nincs olyan rugózása, hogy mindég leérjenek a kerekei a fődre. ;)
Előzmény: lexus81 (41111)
lexus81 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41111

Van egy olyan indián mondás,hogy gyárilag csak azokba az autókba tettek/tesznek zárat,amelynek a hajtáslánca elbírja.

Ezt eddig 2 kocsiban volt szerencsém tesztelni és igazolni.

Tie Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41110
De amúgy akkoriban tényleg volt valami gebasz a detroitokkal, annyira, hogy az Ashcrofték azóta csak a 24 bordás féltengelyhez valót forgalmazzák Landyhoz, a 10bordást nem.
Előzmény: Krinnyi (41109)
Krinnyi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41109

Jaaaaaaa?!?!

:-)))

 

Előzmény: Tie (41108)
Tie Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41108

Nekem is csak akkor kezdett elfogyni a locker foga, amikor törtem vele féltengelyt, és spén maradt a difiben. Attól meg-megszorult, és letört egy fog.

Aztán kipucoltam, megint törtem féltengelyt, megint maradt benne spén, megint megszorult, és letört egy fog. Aztán mivel már kevesebb fog volt, mint kellett volna, amik erőt visznek át, így azok egyre gyorsabban törtek le, míg végül egy se maradt. Ott voltak marékszám a detroit közepében. :)

Előzmény: Krinnyi (41107)
Krinnyi Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41107

Neki még a régi fajta lockere volt/van! Azoknál sem volt általános, de törhető volt!

Az újak kb 6 éve már SL jelzéssel kerülnek forgalomba, AVM Sanyi eladott már vagy 25-30db-ot amiről én tudok, de gariba még egy sem jött vissza, egyedül az övében kell rugót cserélni, mert azzal van valami!

Az enyém megvan vagy 5 éve, kb. 120e km, de szinte azt sem tudom hogy ott van! Olajcsere, és annyi!

Előzmény: fúrómester (41099)
fejes.i Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41106

Abból lehet. Az én felnimből nem.

Előzmény: fúrómester (41105)
fúrómester Creative Commons License 2012.09.13 0 0 41105

Akkor jó. Én nem veszem le a *kereket, próbálok egyszerűsíteni.

 

*: A Modulár közepiből frankón ki lehet húzni a tengőt. Ezt a könnyítést akkor kaptam, amikor valaki megvette a zalu kerekeimet. :-)

Előzmény: fejes.i (41103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!