Amennyire értem, amit brekegnek, el szok' törni a menesztőtárcsa is, és akkor kigyön az egész. De hát amilyen képeket felraknak bazmeg, hogy a difi bolygómű HÁZA törik ketté, az bazmeg hihetetlen. Milyen fos biliacélból vannak ezek, hogy azok a harmatos négyhengeres motorok eltörik a bolygómű HÁZÁT? Landyban is törik, de ott a bolygómű tengelye fárad ketté, nem a HÁZA. Menesztőtárcsát meg eleve nem értem, hogy lehet eltörni. Komolyan mondom, ezektől még egy ekhósszekér is jobban van tervezve, ez tényleg röhej bazmeg. :-DDD
Azért úgy elképzelem, hogy pakolnak/takarítanak utánuk össze, biztonságicsapatostúl.
Minap ott izél a kuncsaft, hogy miért nem engedem meg, hogy a dobozfedélen kívűl máshova pakoljon: Mondom ejtse le a sekli csavarját, forduljon egyet, és vegye fel.
Jó volt a műsor! Annak is örülni kell,hogy a sötétzöldek nem tiltották le a vulkáni lepkék és gleccseri akármik életének megzavarása miatt. :)
Nekem csak a sok effekt miatt volt hálivúdi a produkció.
Azért azt elhiszem,hogy az átlagnak félelmetesebb lehet ez a mutatvány mint,aki már volt terepen (ne adj isten néhány vesenyen).
Ami érdekes volt,hogy a gleccser(?) tetején 33-asokkal mentek szépen, az izlandiak szerint 15" szélesség alatt ez nem megolldható,amihez 40" körüli átmérők tartoznak.
a kerék nem eshet ki? sok hasolnó képet hoz a google. (kapcsolódik az utólagos diffizár témához ,ha utólag szereled, könnyen törik minden itt is)
Nem vesztettetek sokat.
Megtudtuk pl, hogy 2000 méteren a gleccseren éjjel nagyon hideg van, és nem lehet a kocsiba' aludni. Ki gondolta volna. Most kezdjem el fikázni, hogy nem egy műanyagtetős Jeep Wranglerrel kellene odamenni? Jó hogy nem egy ponyvatetős SIII-mal voltak bazmeg.
"Bill meg váltott, aztán újra, már ötösben voltunk és száguldottunk a kiszáradt mederben. Nagyon jó volt, vigyorogtunk közben, mint a gyerekek. A biztonsági csapat meg majd megőrült, azt gondolták, hogy tönkretesszük az autót."
Ez azért odabasz, olyan, mint a Kemmeltrofy, meg az összes bohócműsor. Biztonsági csapat, bazzeg, biiiztonsááági! :-))))
Kibaszni őket Szibériában, oszt ott legyél millijomoss! :-))))
Hátbazmeg láttam. A röbbi része is ilyen kamu baromság lesz? Attól, hogy eltörik a féltengely, ugyan mér kéne kigyönnije a keréknek, meg lecsúsznia a fékdobnak az alaplapról?
Értem én, hogy kell a feszkó, de azé ilyen kamu baromságokat ne csináljunk már a forgatáson csak azé, hogy izgalmas legyen.
A Halőr meg lehegeszti a Zsiga kombi difijét, és körbeautózza a G-ket meg az ARB-s/detroitos csodamasinákat, szóval a tápláléklánc csúcsán továbbra is ő található. :)
Nehéz ügy ez a zárasdi, sokan megtehetik, hogy rutin nélkül, rendes terepi tapasztalatok hiányában rögtön zárakat pakolnak a gépbe, aztán csodálkoznak, hogy törik valami meg nem kanyarodik rendesen... Ugyanez igaz a csörlőre is, sokan még a legalapvetőbb fizikai ismeretekkel sem rendelkeznek azzal kapcsolatban, hogy mi történik azután, hogy kihúzta a drótkötelet, aztán nem értik, miért nem mozdul az autó vagy miért füstöl a masina.
"Tudtommal csak a 7-es (78-as) sorozatban van és az új modellekben egyikben sincs mechanikus zár"
Most konkrétan, mechanikusan kapcsolható diferenciál zárról írsz?
Mert az már tényleg ritkaság új vasaknál!
De ha kapcsolható diferenciál zárakról beszélsz, akár elektromosan, akár levegősen akkor az infó úgy pontos: A toyota összes terepjárójába kapható/rendelhető difizár. Hiux alap modellekben mindben van gyárilag, Az SR-be rendelhető, az gyárilag LSD-s. Landcruiserekbe rendelhető, igény szerint.
Spapda: láttunk ilyet múltkor is, ment a mentés meg az észosztás ,egy helyi pedig egy trakesszal szépen elment mellettünk :D
Arra céloztam,hogy pl. a Pajero gyári hátsó zára tök jól bírja a versenyt is. A G is bírja. A Landcruisert nem ismeresem ,de a HDJ80 ára talán nem véletlen. Emlékszem amikor kijött az utódja (elöl független) már nem volt benne első zár, a német OFFROAD szerint sem mert a cég bevállalni. Tudtommal csak a 7-es (78-as) sorozatban van és az új modellekben egyikben sincs mechanikus zár.
Land Roverekbe egyébként miért kell zár,azok állandó 4x4-esek nem? :D
És van egy olyan mondás is, hogy a végén úgyis mindenkit a traktoros* fog kirángatni a trutyiból. :)
*Mielőtt megint jönne valami lexikonhuszár, leszögezném, hogy traktor alatt a Zetortól és GAZ 66-tól a Rába Steiger 360-on és MAZ 537-esen át a BREM-80U-ig bármit lehet érteni.
De amúgy akkoriban tényleg volt valami gebasz a detroitokkal, annyira, hogy az Ashcrofték azóta csak a 24 bordás féltengelyhez valót forgalmazzák Landyhoz, a 10bordást nem.
Nekem is csak akkor kezdett elfogyni a locker foga, amikor törtem vele féltengelyt, és spén maradt a difiben. Attól meg-megszorult, és letört egy fog.
Aztán kipucoltam, megint törtem féltengelyt, megint maradt benne spén, megint megszorult, és letört egy fog. Aztán mivel már kevesebb fog volt, mint kellett volna, amik erőt visznek át, így azok egyre gyorsabban törtek le, míg végül egy se maradt. Ott voltak marékszám a detroit közepében. :)
Neki még a régi fajta lockere volt/van! Azoknál sem volt általános, de törhető volt!
Az újak kb 6 éve már SL jelzéssel kerülnek forgalomba, AVM Sanyi eladott már vagy 25-30db-ot amiről én tudok, de gariba még egy sem jött vissza, egyedül az övében kell rugót cserélni, mert azzal van valami!
Az enyém megvan vagy 5 éve, kb. 120e km, de szinte azt sem tudom hogy ott van! Olajcsere, és annyi!