Azt még mindig nemtudom, h kell-e gépkezelői billencsre
Nyáron lecseréltem a tetőmet és kijöttek a munkaügyi ellenőrök hozzánk, hogy a helyi ácsvállalkozót lehúzzák egy kis büntetéssel, mert mindenhol lehet találni valami szabálytalanságot. Aztán ott voltak letéve a földön ilyen stilfűrész és egyéb kisgépek. Aztán kérték az alkalmazottak papírjait, hogy van-e vizsgájuk kisgépkezelői tanfolyamról. Mire a vállalkozó azt mondta, hogy ők ugyan nem használják ezeket a gépeket, eddig se használták és nem is fogják használni. Mire az ellenőr : "Ejnye de jól tájékozott" - és ennyi volt. Tehát ha megállítanak, akkor azt mondod, hogy a billencset nem te kezeled, mert ez egy másik szakma, te csak söfőr vagy.
Azt még mindig nemtudom, h kell-e gépkezelői billencsre? BÁF-on hellottam, h állítólag a békára is kell... :-S Na ezek után mindent el tudok képezelni. Ja meg még valami: olyan billencsel, ami C-vel vezethető, mennyit lehet kereseni? Többet mintha 7.5-essel árut szállítanék?
nálunk nem így megy(komplett diszpót kapnak induláskor) , de ha valahol lejavítva adják fizukor ott már alapvető problémák vannak ............ és nem a rendszerrel, hanem az emberekkel.... furcsa ember lehet az a főnök, aki mondjuk egy 20 millás szerelvényt+rakományt rábíz a sofőrjére utánna pár ezer ft-ért eladja a gerincét.............
Szerinted egy rendőr különbséget tudna tenni egy jó hosszú Auchan-os számla és a kinyomtatott csik között? Ha a "Köszönjük a vásárlást" sort levágnánk, 99%-uk tuti biztos zavarba jönne :)))
Fater 5-én adta be az igénylölapot, ma telefonált be és azt mondták hogy épp ma küldték el postán, elvileg már pár hét alatt meg jön, amugy meg kártya nélkül is lehet vezetni a vasakat! Meg a legtöbb rendörnek még nincs kártyaolvasója! Fater kollegái is anélkül mennek! Ilyenkor ki kell nyomass ilyen pénztárszalag szerü papirt a gépböl és azon rajta hogy épp mennyit vezettél túl :-)))
Road, Nem itt van nálunk valami kirendeltség a Vas Gereben utcában, első körben megpróbálom őket. KODI csinálta a Komócsy utcában mert Pest megyei cime volt.
cicó, Sejtettem, hogy ezt fogod irni. De erről te is ismered az én véleményem. 1-2 alkalom pedig nem ráülés.
Gas, 7000 valamennyi ha jól láttam. www.kff.hu -> fölül az első -> bal oldalt digitális tachográf
Holnap én is megyek a Közlekedési Felügyelethez. Most újítom meg a jogsimat és ma elzavartak az okmányirodából, mert volt kategória bővítésem 2002-ben (E) és 2004-ben (D), de mível 1 évnél régebbi az igazolás nem fogadták el, vinnem kell nekik egy ugyanolyan igazolást, csak friss dátummal (szopatják az embert mert nem csináltatot újat amikor vizsgázott). Persze a Felügyleten az új igazolásért majd kérnek pár ezer forintot (valamiből el kell tartani azt a sok léhűtő bürokratát), meg ülnek rajta legalább 1 hetet mielőtt kiadják. Komolyan mondom ezt azért találták ki, hogy szopassák meg, hogy megpumpolják az embereket. Nem hiszem, hogy más országban is ez a szokás.
Nekem is eszmbe jutott ha már ott vagyok lehet én is csinálok digitacho kártyát.
cicó, Óóóh hát persze :D És melyik véleményedet???
Road, Inkább küldd el mélbe, mert holnap vendégségben leszek egy Közlekedési Felügyelet nevű műszervnél digitális tachográf gépjárművezetői kártyát (szép neve van mi?) igényelni és gőzöm sincs meddig fog húzódni. Sőt igazából még azt se tudom, hogy az itteni kirendeltségen a ... ........ .........-k egyáltalán szóba állnak-e majd velem. (és már a második igénylőlapot kúrom el...pl. telefonszám formátum: xx-xxxx-xxx :)))
Laca, Most erre mit irjak? Irjam, hogy naiv vagy? ;) Km-ben durván másfélszer annyit kerestem ugyanazokkal a kanyarokkal mint százalékban. A többiben igazad van, 2 ember kivételével ki is lépett mindenki.
Százalékos fizu dolognak igen ez a hátránya, amit Gabesz írt.
Barátom is mesélt olyat, mikor rajtakapták a főnöküket, hogy ráfénymásolja a kissebb összeget a megrendelő lapra, amit a speditőr cég külödtt nekik.... de abban az időben még mikor szlovén-horvát határokat léptek egy olasz út során, akkor könnyen vissza lehetett hozni ezeket a "levonásokat".
Volt egy olyan maszeknál is, akitől úgy kapták a fizut, hogy olaszban melyik részre ment ki. Mert állandó olaszt csináltak. Mondjuk Bologna-Firenze észek olasznak számított, Róma már középnek, Nápoly vagy alatta meg egyértelműen délnek és persze minél délebbre ment annál több volt a fizu mértéke is.
Csak érdekességképp. Dolgozott a nemrégiben brutálisan meggyilkolt Prikkel Tominál is!
Lehet, hogy én vagyok naív, de nem tudom elképzelni az általad említett dolgot. Egyszerűen nem érdeke a főnöknek, hogy a bevált, jó embert átvágja párezer forinttal. Ha igen, megérdemli, de annak nem is lesz jó embere egy idő után.
dss, A legrosszabbat azért irtam, mert olyan fuvarlevelet amin rajta van a fuvardij a legritkább esetben adnak a sofőr kezébe. Innentől pedig vagy elhiszed a valaminek a százalékát, vagy nem. Na csak erre szerettem volna kilyukadni :)
cicó, Road, Gonoszok vagytok :))
(holnap ha van egy kis szerencsénk már lehet hóembert épiteni :D )
Kezdő löketnek megteszi a Wabi,míg beletanul az ember.
Sőt szerény véleményem szerint tapasztalat gyüjtés mellett sok infóhoz lehet jutni a parkolókban eltöltött idő alatt.Aztán már okosabban tudsz esetleg választani.
Jól tudod, nyergeseken a 11% az elterjedt. Nálam a 21 raklapos és a 27 raklapos is a netto bevételem 20 %-át kapja, de minimum netto 150ezret. Ez akkor is jár, ha nincs munka, rossz a kocsi, szabi van, stb. De elég ritkán kell ennyit fizetnem, általában 200 ezer felett keresnek a srácok, nemritkán 250-260-at. A nyerges 11%-ról annyit, hogy az öcsém sóderoson keresett 300 fölött így + maszek.
No, a visszaolvasással megtaláltam, csak én kis naiv azt hittem, azért van a kereső, hogy ne kelljen visszaolvasni, mert talál egy párat, amiből válogatni lehet, és így időt tud spórolni az ember. A topic jó, az index keresője meg nem (értsd: nem talált itt semmit, pedig lett volna mit).
Több vizsgálatból áll ezért tart olyan sokáig. Kereső nem ír ki semmit a PÁV szóra? Pedig már sokszor volt téma és többször le lett írva mi is van ott. Legutóbb ha jól emlékszem kb. 3 hónapja írta le valaki a vizsgálatot. (a keresőnél használd a hozzászólások közti keresést)
Waberer-el az a baj, hogy minden trükköt bevetnek, hogy a lehető legkevesebbet fizessék ki a sofőrnek.