Itt találsz róluk infót. Én szerintem jó kis cég ez, folyamatosan fejlődik, fiatal a járműparkja. Az egyik távoli ismerősöm nem is olyan régóta ennél a cégnél dolgozik.
Bocs ez kimaradt, annyit akartam még írni, hogy azt tudom mi a C.;)
A "C" kategória fogalma:
Nemzetközi kategória. Az autóbusz és a trolibusz kivételével a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsi, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyű pótkocsiból álló járműszerelvény.
Azon se lepődtem volna meg ha jogositványuk se lett volna, <i>de a gyakorlatban nincs az a rendőr, aki megbüntetné a köz másik szolgáját, a felkapcsolt sárga villogós szippantóskocsit</i> :)
Nemrégiben voltak nálunk ilyen csatornatisztitós/szippantós/mindenfélés autóval, de kocsmai vagy sittes témákról jobban el tudtunk volna beszélgetni a 2 melóssal mint az ADR-ről :))
- ipari szenny,zagy -> ADR T5.1-9 (ilyet ömlesztve is szoktat szállítani)
Emelőhátfalhoz a vizsgán kívűl pedig szükséges egy a gk-n mindig ott lévő Emelőgép-napló is.(mint a targoncáknál)Nem sok sofőrnél van,pedig a kpm bűntet a hiányáért rendesen.
A jogsi az nem attól függ, hogy kukás vagy darus vagy szippantós vagy billencs vagy akármi... A kukásra is jó a C, meg mindenre ami nem busz, és 3.5 tonna felett van. C-vel max 750 kg utánfutót húzhatsz.
nem védem a rendszert, mert mindenki úgy csinálja ahogy neki jó. de ahol már az emberek közötti viszony szar ott nem a rendszer a hibás. nem tom nálunk még a számlát is mutatják a kollégák hogy tiszta legyen. különben én is hallottam már ilyen kifestős áthúzós dolgokat, és akkor még nem beszéltünk azokról akit 'majd jövő hónapban' rendezzük, de ez fizetési rendszertől független. a km elszámolásban is rossz viszony esetén lehet csalódni. a fix fizunak nem vagyok híve, valami teljesítmény centrikus dolog jobb mindenkinek. lacának van igaza néha ár alatt is meg kell csinálni, hogy később jó legyen, ennek az előnyei és hátrányai mindenkit érinthet, mondjuk a százalékosok jobban észreveszik.
Laca, OK. Ezekről én is tudok, sőtt vannak olyan cégek is aki megpróbálnak sose fizetni (vagy majd beszámolják a következő kanyarba...ja persze), de nálunk akkor is mindenki jobban jött ki a km szerinti fizuval. Csak erre akartam kilyukadni.
Pedig sajnos vannak önköltséges, vagy egyenesen veszteséges fuvarok. De ha belegondolsz, hogy néha beüt ilyen, de aki a munkát adja, utána 3 hónapig csak tolja a jó munkát, akkor kiderül, hogy el kell vinni, hosszú távon jobban jársz.
Hátfalra is kell gépkezelői, az enyémen is van hátfal, papír nincs, csakúgy mint a kb. 10 hátfalas ismerősömnek sem.....
Szerintem ezért a legjobb a havi fix lóvé és kész, nem kell idegeskedni, ha defekted van vagy 2 napig nem kapsz fuvart és cseszheted a km-díjadat, tudod mindig hogy mennyivel tudsz számolni és kész! Nem?
Ojjé, hát igaz, hogy nem pont fuvardíj, de én is a százalékos svindlitől kaptam csömört.. Amikor rajtakaptam a főnökömet, hogy cirka 40%-kal az én káromra számolt...ráadásul úgy, hogy azt a részt kozmetikázta, amit amúgy én csináltam; a beszerzést. Magyarán mindenről tudtam, mennyiért vettük, de szerinte még annál is többért.Így aztán kevesebb nyereséget mutatott ki, és ennek megfelelően kevesebb százalékot. Na itt szállt el az agyam, és kezdtem saját számlára melózni, nagyban.
Na amiért meg feljöttem majdnem elfelejtettem. A januári Camion Truck&Bus-ban van 2007-es naptár, meg van benne olyan álláshirdetés ahová kezdőket is keresnek (szerintem a Prevost lehet). Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá.
dss, Pedig hidd el van ilyen és nem is egyedi esetekről van szó. Gerob is irta, kint is találkoztam olyan kollegával akinek a fénymásolt megbizásán egy nagy fekete satirozás volt fuvardijként. Nekem volt, hogy komplett hiányzott az a sor, vagy pedig olyan összeg volt ott amiről még a magamfajta luzer sofőr is kiszámolhatta, hogy annyiért senki nem vinné el a cuccot még a szomszéd városba se. Szerintem sokkal átláthatóbb a km-es elszámolás.
GSA, Békára is meg hátfalra is kell. Mondjuk azt megnézném, hogy hány hátfalasnak van vizsgája. Végülis ahhoz a 2 gombhoz kell is...
Azt még mindig nemtudom, h kell-e gépkezelői billencsre
Nyáron lecseréltem a tetőmet és kijöttek a munkaügyi ellenőrök hozzánk, hogy a helyi ácsvállalkozót lehúzzák egy kis büntetéssel, mert mindenhol lehet találni valami szabálytalanságot. Aztán ott voltak letéve a földön ilyen stilfűrész és egyéb kisgépek. Aztán kérték az alkalmazottak papírjait, hogy van-e vizsgájuk kisgépkezelői tanfolyamról. Mire a vállalkozó azt mondta, hogy ők ugyan nem használják ezeket a gépeket, eddig se használták és nem is fogják használni. Mire az ellenőr : "Ejnye de jól tájékozott" - és ennyi volt. Tehát ha megállítanak, akkor azt mondod, hogy a billencset nem te kezeled, mert ez egy másik szakma, te csak söfőr vagy.
Azt még mindig nemtudom, h kell-e gépkezelői billencsre? BÁF-on hellottam, h állítólag a békára is kell... :-S Na ezek után mindent el tudok képezelni. Ja meg még valami: olyan billencsel, ami C-vel vezethető, mennyit lehet kereseni? Többet mintha 7.5-essel árut szállítanék?
nálunk nem így megy(komplett diszpót kapnak induláskor) , de ha valahol lejavítva adják fizukor ott már alapvető problémák vannak ............ és nem a rendszerrel, hanem az emberekkel.... furcsa ember lehet az a főnök, aki mondjuk egy 20 millás szerelvényt+rakományt rábíz a sofőrjére utánna pár ezer ft-ért eladja a gerincét.............