Ahogy már többen írták a közelmúltban: 1950 előtt rengeteg villamosvonal hagyta el Budapest határát, sőt, voltak olyanok is, amik egyáltalán nem érintették Budapestet. Akkor Nagy-Budapest létrehozásával egyszerre minden villamosvonal teljes egészében Budapestre került, de 1963 után a 41-es megint kiment Budaörsre (pont egy HÉV helyére lépve, ugye) 1977-ig. Nem is tudom, van-e most egyáltalán érvényben olyan szabály, bárhol, miszerint villamos nem mehet ki Budapestről.
Az más kérdés, hogy akkor Tarlós rögtön elkezdene hisztizni, hogy ezt nem akarja a Főváros fizetni, stb. És a csepeli vonalat részben azért akarják villamossá minősíteni, hogy visszadobhassák a fővárosnak.
Németországban csak két kötöttpályás utasítás- és jelzésrendszer van, villamosos és nagyvasúti. Tehát a német szabályozás szerint a metró (nem csak a Stadtbahn, de a berlini vagy a müncheni nagy metrók is) tulajdonképpen villamos. És ez visszatükröződik az egész szabályozásban. Sokan ezt nem tudják, és vegyes üzemről, meg hibrid-megoldásokról beszélnek ott, ahol semmi ilyesmi nincs, a vonal, a pálya teljes hosszában villamosnak minősül - csak éppen a villamosos szabályozás sokkal tágabb, mint a magyar. Pl. a német szabály szerint egy villamos simán lehet ötszáz méter hosszú, feltéve, hogy közúttól elválasztott pályán közlekedik. Szóval, nincs a fejemben minden részlet, de azt hiszem, a csepeli HÉV, így, ahogy van, egy az egyben megfelelne a német villamosos szabályoknak. Talán az állomási jelzők jelzésképein kellene változtatni.
Lehetne a kettő között is a dolog pl. könnyűmetró vagy elővárosi tram-train vonal. Szerelvények kérdése, hogy tudjon menni gyorsvasúti üzemben és villamos üzemben is. A hosszabbítást is könnyítheti, hiszen lakott részen belül villamosként mehet, hangolt lámpák ill. olyan rendszer, hogy prioritásként kezeli a villamost, neki ad előbb zöldet, majd kiérve a városból már mint nagyvasút dönget akár 100-al is, és az ott már vasút sorompókkal meg fénysorompókkal. Németországban van erre példa nem is kevés, ill. ott ha arról van szó villamos pályánál is ha azon múlik ,hogy gyorsabb legyen a villamos egyes kereszteződéseknél átminősítik vasúti pályára, ahol mindig elsőbbsége van a villamosnak, akár (fény)sorompót is kirakva. TW6000-es jármű is tudja ezt, Hannoverben használták vagy használják is erre, villamosként megy a külvárosban, ritka esetben a megállóba magasperon sem jutott, oda se neki van lépcső erre, ott lenyílik és kész. Beérve a sűrűn lakott részre lemegy a felszín alá könnyűmetróként.
Olyan betonba vésett axiómákat kéne csak megszüntetni ,hogy villamos 50-nél gyorsabban nem mehet, mert csak ill. villamos Bp határát nem hagyhatja el, mert csak meg, hogy vegyes üzem ill. hibrid jármű nem létezik, ami ha arra van szükség metró, később meg, ahol az a praktikusabb villamos vagy HÉV.
Ez annyiban rosszabb nekik, hogy villamos esetén a déli hosszabbítást el lehet felejteni. HÉV-nél meg ott a remény, hogy majd egyszer talán. Ezt leszámítva őket is ugyanúgy érinti, mint a kerületieket.
Egyébként értsd akkor úgy, hogy a "Csepel" szó nem mint kerület, hanem mint sziget szerepel. ;)
Felteszek egy kérdést: szerinted az embereknek mi abban a pláne, hogy ülnek az autójukban a dugóban, miközben így akár még több idő alatt is érnek a célhelyre, mintha közösségi közlekedést használtak volna?
az hogy Csepelről sárga vagy zöld színű kötöttpályás jön be
Rajtad kívül senki nem beszélt arról, hogy a színe miatt lenne befolyása. De amiatt, hogy állva kell utazni és tömegben (3 perces követési távolság mellett ez gyakorlatilag borítékolható; ennél kisebb követési távolság meg aligha lesz egy peremkerületbe, arról nem is beszélve, hogy az már úgy sehova nem lenne integrálható, semelyik másik vonalba), amiatt már igenis lehet érdemi befolyása. Felteszek egy kérdést: szerinted az embereknek mi abban a pláne, hogy ülnek az autójukban a dugóban, miközben így akár még több idő alatt is érnek a célhelyre, mintha közösségi közlekedést használtak volna?
Egyébként a HÉV villamossá alakítása kapcsán azt is érdemes lenne vizsgálni, hogy ez a vele párhuzamos Weiss M. út (Szabadkikötő út) forgalmára milyen hatással lehet majd. Pl. ma reggel-délelőtt is durva sor volt ott Csepelről kifelé, pedig előtte akasztotta meg a forgalmat néhány percre egy tehervonat. Merné valaki azt tippelni, hogy a HÉV villamossá alakítása után többen fogják a közösségi közlekedést preferálni? Persze biztos lesz itt ilyen, aki szerint 15-20 percet simán végig lehet állni, csak erről az emberek egy tekintélyes része egyáltalán nem így gondolkodik.
Biztosan nem a 2-es vonalát használnák fel szerintem, a 4-6-osét még úgy sem. 51-es és 1-es villamos vonala, ami szóba jöhet szerintem. Esetleg 51-ről letérni a 24-esre.
A Duna-part úgy felejtős, ahogy van. Ha csinálnak valamit, pláne ha villamost, az pont azért lesz, mert a továbbiakban nem lehet HÉV. A jobb közlekedési kapcsolatokért nyúlnának hozzá? Nem hiszek ebben. Illetve jó sok pénzért lehetne a föld alatt továbbra is HÉV. A villamos olcsóbb, az lesz. Ennyi. Hogy hosszú távon mennyire jó az Csepelnek, az lényegtelen nekik. A Szigetcsúcs, ahol talán érdekeltségeik lesznek? Ott lesz a galvani híd, kihagyják a helyet a villamosnak, majd azon keresztül is mehet, ha úgy alakul. Nem fogják itt a közlekedési kérdést "túlbonyolítani", hogy legyen belátható időn belül egy jó hatékonyságú gyorsvasúti hálózat, ami sok mostani gondot enyhítene, megszüntetne.
"járatod csúcsban 3 percenként, fennmarad a meglévő duna-parti pálya, és még értelmesen tovább is lehet vezetni a belváros felé,"
És ilyet lehet csinálni? Ha jól sejtem, csúcsban a 4-6-osba nehéz lenne beszúrni egy hárompercenként érkező csepeli villamost (a 4-6-os kétpercenként(?) jár, tehát csak 2-4 perces követéssel lehetne dolgozni és akkor is 60 perc alatt 50 villamos haladna át a lámpákon...). A 2-es villamos szintén hárompercenként jár csúcsban, ha van 90 másodperces lámpaciklusa, akkor ott csúcsidőben szintén minden zöldre menne villamos.
Persze, hogy kiszállsz, mert a fontos részletekkel, amikről itt is volt szó, te sem vagy hajlandó foglalkozni. Csak szeretnél egy modern villamost Csepelre. Felőlem legyen, de ha már nem a 17-es vagy a 3-as villamost vezetik át, hanem mindez a HÉV helyett van elképzelve, akkor egy "kicsit" jobban el kéne merülni a részletekben.
Talán egy átszállásmentes sűrűbb Caf, Combino típusú villamos többet add mint a jelenlegi 1000 éves konzervált zöld valami ami megszokottá vált! De én itt kiszállok!!! :)))
Most annak, hogy neked az MIXa, MXa nem kényelmes, nem éppen sok köze van az üzemmódhoz. A gyorsvasúti üzemmód általában több ülőhelyet jelent, mint a villamos üzemmód. Ennyi a biztos. Magának az ülésnek a kényelmessége, az elhelyezése részletkérdés szerintem. Ott a felújított HÉV a szentendrei vonalon, egészen modern buszos. Ez a többinél is megoldható lenne ugyebár. Nem mondom, hogy érdemes megcsinálni, csak annak kapcsán említem, hogy az üzemmódot nagyon nem kéne összemosni egy ilyen részletkérdéssel, hogy az ülés mennyire kényelmes.
Egy laikus megszokás az ami jellemzi az átlag pesti népet, hisz mindenkinek ezer baja van, és egy felmérés inkább relatív mint szakmai! A hülye"" is látja, egy elavult rendszer az egész, mint járműpark mint infra, a múltból itt maradt vajúdó valami ami zöld és HÉV-nek hívják, és szégyen de még egy ötvenes évekbeli MVIII is kényelmesebb utazást biztosított mint ezek a mai ódon szerelvények. Akkor miről beszélünk?
Tavaly végeztünk egy felmérést a közösségi közlekedésre és az egyéni közlekedésre vonatkozóan. Ez visszaköszönt: a HÉV sűrűségével az utasok csaknem 90 százaléka elégedett volt. 60 százalékuk azt mondja az 1960-as végi technológiára, hogy kényelmes 2016-ban. Valószínűleg egy 10-12 perces utazásra kényelmes, elfogadható. De ezt azért nem kellene konzerválni a következő 50 évre!
Én inkább keresném azt a megoldást (érvelt Ekés András) önökkel együtt közösen, hogy hogyan tudjuk ezt az értéket, hogy van egy gyorsvasúti kapcsolat, tovább vinni?
Fenét! Sem lábtér, sem a deréknak sem kényelmes. Azért ne mondj már ekkora baromságot, hogy a mai buszokéhoz hasonlítod. Ne próbáld bemagyarázni hogy az pattogó faüléssel eltátott szerelvény add valami komfortot mert mindjárt lehidalok!!!! Borzalom az egész!
Volt ezzel kapcsolatban felmérés, a többség nem így gondolja. Persze vannak hibás ülések, de amúgy a világon semmi baj velük. A modern buszok ülőhelyei számomra sokkal kevésbé kényelmesek.
Ülőhely? Héven csak ülésre kialakított kényszeralkalmatosság található, ami Qrva kényelmetlen, és nyáron elviselhetetlenen. Tudod ha néha rákényszerülök a Hév szolgáltatásait igénybe venni, akkor inkább az ajtóknál állok.