Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.20 0 3 44035

Ahogy már többen írták a közelmúltban: 1950 előtt rengeteg villamosvonal hagyta el Budapest határát, sőt, voltak olyanok is, amik egyáltalán nem érintették Budapestet. Akkor Nagy-Budapest létrehozásával egyszerre minden villamosvonal teljes egészében Budapestre került, de 1963 után a 41-es megint kiment Budaörsre (pont egy HÉV helyére lépve, ugye) 1977-ig. Nem is tudom, van-e most egyáltalán érvényben olyan szabály, bárhol, miszerint villamos nem mehet ki Budapestről. 

Az más kérdés, hogy akkor Tarlós rögtön elkezdene hisztizni, hogy ezt nem akarja a Főváros fizetni, stb. És a csepeli vonalat részben azért akarják villamossá minősíteni, hogy visszadobhassák a fővárosnak. 

 

Németországban csak két kötöttpályás utasítás- és jelzésrendszer van, villamosos és nagyvasúti. Tehát a német szabályozás szerint a metró (nem csak a Stadtbahn, de a berlini vagy a müncheni nagy metrók is) tulajdonképpen villamos. És ez visszatükröződik az egész szabályozásban. Sokan ezt nem tudják, és vegyes üzemről, meg hibrid-megoldásokról beszélnek ott, ahol semmi ilyesmi nincs, a vonal, a pálya teljes hosszában villamosnak minősül - csak éppen a villamosos szabályozás sokkal tágabb, mint a magyar. Pl. a német szabály szerint egy villamos simán lehet ötszáz méter hosszú, feltéve, hogy közúttól elválasztott pályán közlekedik. Szóval, nincs a fejemben minden részlet, de azt hiszem, a csepeli HÉV, így, ahogy van, egy az egyben megfelelne a német villamosos szabályoknak. Talán az állomási jelzők jelzésképein kellene változtatni.

Előzmény: Törölt nick (44034)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.20 0 0 44034

Lehetne a kettő között is a dolog pl. könnyűmetró vagy elővárosi tram-train vonal. Szerelvények kérdése, hogy tudjon menni gyorsvasúti üzemben és villamos üzemben is. A hosszabbítást is könnyítheti, hiszen lakott részen belül villamosként mehet, hangolt lámpák ill. olyan rendszer, hogy prioritásként kezeli a villamost, neki ad előbb zöldet, majd kiérve a városból már mint nagyvasút dönget akár 100-al is, és az ott már vasút sorompókkal meg fénysorompókkal. Németországban van erre példa nem is kevés, ill. ott ha arról van szó villamos pályánál is ha azon múlik ,hogy gyorsabb legyen a villamos egyes kereszteződéseknél átminősítik vasúti pályára, ahol mindig elsőbbsége van a villamosnak, akár (fény)sorompót is kirakva.  TW6000-es jármű is tudja ezt, Hannoverben használták vagy használják is erre, villamosként megy a külvárosban, ritka esetben a megállóba magasperon sem jutott, oda se neki van lépcső erre, ott lenyílik és kész. Beérve a sűrűn lakott részre lemegy a felszín alá könnyűmetróként.

 

Olyan betonba vésett axiómákat kéne csak megszüntetni ,hogy villamos 50-nél gyorsabban nem mehet, mert csak ill. villamos Bp határát nem hagyhatja el, mert csak meg, hogy vegyes üzem ill. hibrid jármű nem létezik, ami ha arra van szükség metró, később meg, ahol az a praktikusabb villamos vagy HÉV.

Előzmény: batar1987 (44032)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 44033

Követési időről.

Előzmény: trizs77 (44030)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 44032

Ez annyiban rosszabb nekik, hogy villamos esetén a déli hosszabbítást el lehet felejteni. HÉV-nél meg ott a remény, hogy majd egyszer talán. Ezt leszámítva őket is ugyanúgy érinti, mint a kerületieket.

 

Egyébként értsd akkor úgy, hogy a "Csepel" szó nem mint kerület, hanem mint sziget szerepel. ;)

Előzmény: M.VIII (44027)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 44031

Felteszek egy kérdést: szerinted az embereknek mi abban a pláne, hogy ülnek az autójukban a dugóban, miközben így akár még több idő alatt is érnek a célhelyre, mintha közösségi közlekedést használtak volna?

 

------------------

 

1./ Kényelem.

 

2./ Biztonság.

 

3./ http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145213793&t=9009238

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.09.20 0 1 44030

ennél kisebb követési távolság

 

--------------------

 

Valóban követési távolságról írsz, vagy követési időről ?

 

 

batar1987 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 44029

az hogy Csepelről sárga vagy zöld színű kötöttpályás jön be

 

 

 

Rajtad kívül senki nem beszélt arról, hogy a színe miatt lenne befolyása. De amiatt, hogy állva kell utazni és tömegben (3 perces követési távolság mellett ez gyakorlatilag borítékolható; ennél kisebb követési távolság meg aligha lesz egy peremkerületbe, arról nem is beszélve, hogy az már úgy sehova nem lenne integrálható, semelyik másik vonalba), amiatt már igenis lehet érdemi befolyása. Felteszek egy kérdést: szerinted az embereknek mi abban a pláne, hogy ülnek az autójukban a dugóban, miközben így akár még több idő alatt is érnek a célhelyre, mintha közösségi közlekedést használtak volna?

 

 

Előzmény: trizs77 (44028)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.20 0 1 44028

Merné valaki azt tippelni, hogy a HÉV villamossá alakítása után többen fogják a közösségi közlekedést preferálni?

 

--------------------

 

Miért is kell több utas ?

 

A közösségi közlekedés folyamatosan tért veszt.

Van miből.

A valamikori, budapesti,  85:15 arány is egészségtelen volt, az egyes európai fővárosokra jellemző 25:75-ös arány se jó.

 

Ez a mostani budapesti, közel 50:50-es arány valószínűleg változik majd, és nem a közösségi közlekedés javára.

 

az hogy Csepelről sárga vagy zöld színű kötöttpályás jön be, érdemben, lényegesen, nem befolyásolja majd a használati arányokat.

 

 

M.VIII Creative Commons License 2017.09.19 0 1 44027

Még mindig nem figyeltek oda, hogy nem csak Csepelről van szó, hanem Szigetszentmiklós, és Halásztelek lakosságáról is, akik használják.

Előzmény: batar1987 (44025)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 44026

Egyébként a HÉV villamossá alakítása kapcsán azt is érdemes lenne vizsgálni, hogy ez a vele párhuzamos Weiss M. út (Szabadkikötő út) forgalmára milyen hatással lehet majd. Pl. ma reggel-délelőtt is durva sor volt ott Csepelről kifelé, pedig előtte akasztotta meg a forgalmat néhány percre egy tehervonat. Merné valaki azt tippelni, hogy a HÉV villamossá alakítása után többen fogják a közösségi közlekedést preferálni? Persze biztos lesz itt ilyen, aki szerint 15-20 percet simán végig lehet állni, csak erről az emberek egy tekintélyes része egyáltalán nem így gondolkodik.

batar1987 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 44025

Biztosan nem a 2-es vonalát használnák fel szerintem, a 4-6-osét még úgy sem. 51-es és 1-es villamos vonala, ami szóba jöhet szerintem. Esetleg 51-ről letérni a 24-esre.

A Duna-part úgy felejtős, ahogy van. Ha csinálnak valamit, pláne ha villamost, az pont azért lesz, mert a továbbiakban nem lehet HÉV. A jobb közlekedési kapcsolatokért nyúlnának hozzá? Nem hiszek ebben.
Illetve jó sok pénzért lehetne a föld alatt továbbra is HÉV. A villamos olcsóbb, az lesz. Ennyi. Hogy hosszú távon mennyire jó az Csepelnek, az lényegtelen nekik. A Szigetcsúcs, ahol talán érdekeltségeik lesznek? Ott lesz a galvani híd, kihagyják a helyet a villamosnak, majd azon keresztül is mehet, ha úgy alakul.
Nem fogják itt a közlekedési kérdést "túlbonyolítani", hogy legyen belátható időn belül egy jó hatékonyságú gyorsvasúti hálózat, ami sok mostani gondot enyhítene, megszüntetne.

Előzmény: NAR (44023)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.18 0 0 44024

>És ilyet lehet csinálni?

Szerintem nem. De Il Leone egyértleműen utalt valamire, amiről én nem tudok, és ezek szerint te sem. :-)

Előzmény: NAR (44023)
NAR Creative Commons License 2017.09.18 0 0 44023

"járatod csúcsban 3 percenként, fennmarad a meglévő duna-parti pálya, és még értelmesen tovább is lehet vezetni a belváros felé,"

 

És ilyet lehet csinálni? Ha jól sejtem, csúcsban a 4-6-osba nehéz lenne beszúrni egy hárompercenként érkező csepeli villamost (a 4-6-os kétpercenként(?) jár, tehát csak 2-4 perces követéssel lehetne dolgozni és akkor is 60 perc alatt 50 villamos haladna át a lámpákon...). A 2-es villamos szintén hárompercenként jár csúcsban, ha van 90 másodperces lámpaciklusa, akkor ott csúcsidőben szintén minden zöldre menne villamos.

Előzmény: Fradista Utazó (44004)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.16 -1 1 44022

Gondolom, itt mindenki nagyobb szakértő, mint Ekés András. Nincs több kérdésem.

 

----------------

 

Az biztos.

Ugyanis ebben a mondatban egy kérdés sincs, nem hogy több kérdés lenne.

 

 

batar1987 Creative Commons License 2017.09.16 0 1 44021

Gondolom, itt mindenki nagyobb szakértő, mint Ekés András. Nincs több kérdésem.

Előzmény: Il Leone (44018)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.16 -1 0 44020

Ez most egy jármű szín vita ?

 

Az a fő küzdelem tárgya, hogy a következő, Csepelt kiszolgáló kötöttpályás vaskerekű jármű, sárga vagy zöld színű legyen e ?

 

 

John Howard Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44019

"A gyorsvasúti üzemmód általában több ülőhelyet jelent, mint a villamos üzemmód. Ennyi a biztos."

 

Mondjuk a metró - mint olyan - az eléggé gyorsvasúti üzemmód, és nem igazán jellemző rá az ülőhelyek túltengése...

Előzmény: batar1987 (44014)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 -4 1 44018

Értem, tehát egy tájépítész a szakértő, nincs több kérdésem.

Előzmény: batar1987 (44012)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44017

Persze, hogy kiszállsz, mert a fontos részletekkel, amikről itt is volt szó, te sem vagy hajlandó foglalkozni. Csak szeretnél egy modern villamost Csepelre. Felőlem legyen, de ha már nem a 17-es vagy a 3-as villamost vezetik át, hanem mindez a HÉV helyett van elképzelve, akkor egy "kicsit" jobban el kéne merülni a részletekben.

Előzmény: Törölt nick (44016)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -2 0 44016

Talán egy átszállásmentes sűrűbb Caf, Combino típusú villamos többet add mint a jelenlegi 1000 éves konzervált zöld valami ami megszokottá vált! De én itt kiszállok!!! :)))    

Előzmény: batar1987 (44014)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 0 44015

Azt látom, hogy néhány embernek meg politikusnak is ez az egyik vesszőparipája, hogy a HÉV és az NDK-s szerelvények közé egyenlőségjelet tesznek.

batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44014

Most annak, hogy neked az MIXa, MXa nem kényelmes, nem éppen sok köze van az üzemmódhoz. A gyorsvasúti üzemmód általában több ülőhelyet jelent, mint a villamos üzemmód. Ennyi a biztos. Magának az ülésnek a kényelmessége, az elhelyezése részletkérdés szerintem. Ott a felújított HÉV a szentendrei vonalon, egészen modern buszos. Ez a többinél is megoldható lenne ugyebár. Nem mondom, hogy érdemes megcsinálni, csak annak kapcsán említem, hogy az üzemmódot nagyon nem kéne összemosni egy ilyen részletkérdéssel, hogy az ülés mennyire kényelmes.

Előzmény: Törölt nick (44013)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -3 2 44013

Egy laikus megszokás az ami jellemzi az átlag pesti népet, hisz mindenkinek ezer baja van, és egy felmérés inkább relatív mint szakmai! A hülye"" is látja, egy elavult rendszer az egész, mint járműpark mint infra, a múltból itt maradt vajúdó valami ami zöld és HÉV-nek hívják, és szégyen de még egy ötvenes évekbeli MVIII is kényelmesebb utazást biztosított mint ezek a mai ódon szerelvények.  Akkor miről beszélünk? 

Előzmény: batar1987 (44010)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44012

Parancsoljatok:

http://csepeliek.blog.hu/2016/06/01/barany_tibor_kotetlenul_a_kotott_palyasrol_tudositas_a_csepeli_forumrol

 

http://csepeliek.blog.hu/2016/06/02/barany_tibor_kotetlenul_a_kotott_palyasrol_tudositas_a_csepeli_forumrol_2_befejezo_resz

 

 

Az elsőből idézek:

 

Tavaly végeztünk egy felmérést a közösségi közlekedésre és az egyéni közlekedésre vonatkozóan. Ez visszaköszönt: a HÉV sűrűségével az utasok csaknem 90 százaléka elégedett volt. 60 százalékuk azt mondja az 1960-as végi technológiára, hogy kényelmes 2016-ban. Valószínűleg egy 10-12 perces utazásra kényelmes, elfogadható. De ezt azért nem kellene konzerválni a következő 50 évre!

Én inkább keresném azt a megoldást (érvelt Ekés András) önökkel együtt közösen, hogy hogyan tudjuk ezt az értéket, hogy van egy gyorsvasúti kapcsolat, tovább vinni?

Előzmény: Il Leone (44011)
Il Leone Creative Commons License 2017.09.15 0 2 44011

Milyen szakértő mondta?

 

Többek között én sem tolerálom a HÉV üléseit, pokoli kényelmetlen számomra 5 perc után már minden bajom van azokon a székeken.

Előzmény: batar1987 (44010)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 -1 1 44010

Mondom, volt felmérés ezzel kapcsolatban. Anno a HÉV-es lakossági fórumon mondta az egyik szakértő.

 

Nekem és sokaknak kényelmes, neked nem. Nem vagyunk egyformák. Ha neked ennek a nem felismerése megéri néhány mínusz kiosztását, hát hajrá.

Előzmény: Törölt nick (44009)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -3 4 44009

Fenét! Sem lábtér, sem a deréknak sem kényelmes. Azért ne mondj már ekkora baromságot, hogy a mai buszokéhoz hasonlítod. Ne próbáld bemagyarázni hogy az pattogó faüléssel eltátott szerelvény add valami komfortot mert mindjárt lehidalok!!!! Borzalom az egész! 

Előzmény: batar1987 (44008)
batar1987 Creative Commons License 2017.09.15 -3 1 44008

Volt ezzel kapcsolatban felmérés, a többség nem így gondolja. Persze vannak hibás ülések, de amúgy a világon semmi baj velük. A modern buszok ülőhelyei számomra sokkal kevésbé kényelmesek.

Előzmény: Törölt nick (44007)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.15 -3 4 44007

Ülőhely? Héven csak ülésre kialakított kényszeralkalmatosság található, ami Qrva kényelmetlen, és nyáron elviselhetetlenen. Tudod ha néha rákényszerülök a Hév szolgáltatásait igénybe venni, akkor inkább az ajtóknál állok. 

Előzmény: batar1987 (43988)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.09.15 0 1 44006

Csak a föld alatt, ott meg mindegy, mi megy, de drága lesz, mint az M4.

Előzmény: Il Leone (44003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!