Nekem ugyan nincsen még klímám, de gondolkozok rajta erősen, ezért is keveredtem ide. Pollenszűrőm, az van, merthogy allaergiás vagyok egykét gazra.
Nem tudtok esetleg egy jó linket, ahol a klímával kapcsolatos mindenféle tudnivaló (olyan FAQ-féle) össze van szedve? Gondolok itt a karbantartási dolgokra, gombásodásra, egyebekre.
Volt szerencsém (?) személyesen is találkozni vele egy klima-javítás ügyében, és egy rendkívül korrekt, jó szakembert ismertem meg benne. Nem bántam meg, hogy Ajkáról (!) is hozzá vittem Körmendre a gépet. Mindenkinek ajánlani tudom!
Nem hiszem,hogy nincs a környékeden egy klímás aki nem csak tölteni tud. Nem csak az a számú kompresszor jó,mint ami Neked van,hanem a kuplungrész vagy a hengerfej cseréjével más is jó lehet.De ezt csak összehasonlítással lehet eldönteni. Ha eljössz akkor valószínű tudok segíteni :)
Akkor megprobálok venni bontotatt de mér annyi helyen kerestem,kérdeztem és sehol sincs.Ezért gondoltam a felújításra!Esetleg nem tudnál segiteni vagy valaki?
"A töltést nem nevezném olcsónak.Olaj került a rendszerbe?" Én is sokallottam egy kicsit, azért kérdeztem be, persze előzőleg a telefonban 8-10 volt a beetetés. Node egyszer volt Budán kutyavásár... Olaj került 3 fecskendőnyi, de nem tudom, hogy egy nyomás hány ccm volt.
"A szárítószűrő kémlelőablakának mindig tisztának és buborékmentesnek kell lennie.Ha nem így van akkor kevés a hűtőközeg." Tisztának tiszta, látni a hűtőközeget, ahogy áramlik, bár olyan köpködősnek tűnt nekem. Nem tudom megítélni jó-e ez így. Mellesleg ma mentem 320km-t egyfolytában és mintha javult volna egy kicsit a hatásfoka, persze megfagyni sajnos még most sem lehet. Valaki írta, hogy ha hideg a szárítószűrő, akkor valszeg dugulása van. Namost ez hideg, nem nagyon, de határozottan hideg. Lehet, hogy mégiscsak koszos lenne és a gyengélkedő kompresszorral együtt hozzák ezt a "teljesítményt"? Bár anno a 760-as Volvomnak jéghideg volt midig a szárítószűrője és úgy hűtött, hogy az utastérben klíma minimumon látszott a pára a levegőben. A szárítószűrő vizsgálatához/cseréjéhez (vagy a kompresszoréhoz), azonban mégiscsak le kellene majd fejteni a gázt, márcsak azért is mert 115dkg nem kevés csak úgy kiengedni majd újra megvenni és az ózonnak sem jó.
Akkor valaki jól keresett. Ha üres a rendszer az az első,hogy nyomáspróbát csinálok.Ha tudom,hogy G Astra vagy B Vectra ,akkor nyomáspróba nálkül is világos,hogy a kondenzátor van kikorrodálva a ventillátor mögött.Ez típushiba!Aki nem csak tölt ,de korrekt is ,az ezt tudja és nem veri felesleges költségbe a kuncsaftot.
Hát ezek nem a típust jelölik.Csinálj pár képet a kompresszorról és küld el.Hátha többre megyünk.Nem biztos,hogy cserélni kell ,lehet ,hogy Nálad is szabályzószelep gond lesz. A töltést nem nevezném olcsónak.Olaj került a rendszerbe? A szárítószűrő kémlelőablakának mindig tisztának és buborékmentesnek kell lennie.Ha nem így van akkor kevés a hűtőközeg. Mint már írtam le lehet fejteni R12-t is!És semmi speciális palack nem kell hozzá.A mesélés nem túl jó jel.Tisztességessebb lett volna,ha megmondja ,hogy nincs lefejtője.De ha ezt így tanulta,akkor ....
Egy szakértő véleményére lennék kíváncsi a következő ügyben:kopel asztmában a múlt héten lett ellenőrizve/feltöltve a klíma(17k),erre tegnap már semmi hűtés.....,csak langyos levegőt fújt bekapcsolva,ugyanazt,mint kikapcsolt állapotban??:((
"de a srác, aki töltötte, azt mondta, hogy az R12-est csak valami speciális palackba lehet lefejteni, neki meg olyan nincs."
Ugyeugye! Ugy latszik korulotted sem hemzsegnek az R12-t lefejto klimasok. Korulottem sem hemzsegtek.
Tudom, hogy ez nem a www.apronet.hu, de nincs véletlen valakinek egy eladó 1131773 modellszámú klíma kompresszora? Bontott is érdekel, ha működőképes. A mail cimem publikus...
OK megnézem, ma megyek vele egyben 350km-t. Egyébként mintha már néztem volna, és akkor olyan langyoska volt.
"Paraszti egyszeru teszt: a kiepitett szaritoszuron ha viszonylag akadalymentesen at tudsz fujni, akkor jo lesz. Ha nagy az ellenallas, akkor a kukaban a helye..."
Ja, ez már késő, mert benne a gáz. Ahhoz majd le kellene fejteni megint, de a srác, aki töltötte, azt mondta, hogy az R12-est csak valami speciális palackba lehet lefejteni, neki meg olyan nincs.
Kipucolhato es technikailag atrakhato, de hogy erdemes-e, azt nem tudom. R12 lefejtes (elengedes csunya dolog), masik R134 lefejtes, csomo melo, szivas mindennel (berohadva, nem ferni hozza, basszus ez letort, leszakadt, stb.) mindketto visszatoltes, mert neked is kell a klima, meg az eladasi ar miatt a masikba is mukodnie kell a klimanak. Nezd meg, mert ha mas a gaz, akkor fejlesztettek a kliman, es valszeg masokon is valtoztattak! Pl. olcsobb tokmas tipusu csatlakozasok, felfogatasok (csavarok helyett muanyag pattintok), stb. ("Low cost"-osodas)
Ugyanis ha telitodik, akkor nemigen tud mar aramlani rajta a folyadek es akkor bizony elkezd lehulni, a klima itt hut es nem ott ahol kene...
Paraszti egyszeru teszt: a kiepitett szaritoszuron ha viszonylag akadalymentesen at tudsz fujni, akkor jo lesz. Ha nagy az ellenallas, akkor a kukaban a helye...