Nem vagyok klima szaki, de egy nyomaskapcsolot (mint egy sima input) egy osszeerintem-megszakitom teszttel is lehet szimulalni, hogy kideruljon az hianyzik-e az elektronikanak. Meg kell merni milyen amikor mukodik, es milyen amikor nem. Aztan nem mukodeskor olyat kell szimulalni, amilyen mukodeskor volt. Ha elkezd mukodni, akkor megint az szart be.
En PLC-s vagyok, rendszeresen szimulalunk szoftvernek nemletezo beleneteket, hogy kiprobaljuk a cuccot, vagy hogy csinaljon olyat, amit az adott korulmenyek kozott a fizikai inputok alapjan nem csinalna.
Peugeot 406 HDI-m-ben másfél hónapja lett klíma nyomásérzékelő cserélve.
Most megint ott tartok, hogy nagy melegben klíma bekapcs, elindul a hűtés, bekapcsolja a szabályzó a hűtő ventillátort (még a fokozatát is változtatja) aztán egyszer csak langyos levegő. Aztán másnap tökéletes minden. Nyomás megmérve.
Ok. Tavaly is ezt csinálta, aztán kicserélték a nyomásszabályzóz 15 ropiért, másfél hónapig jó volt. Most a szerelőtől elhoztam egy újat, azt modta, ha megint szarakodik, cseréljem ki, meglátjuk mi lesz?
Nos itt van a kompresszor, remélem avatott szemek ebből meg tudják állapítani kiféle-miféle-keféle. Kíváncsi lennék arra a kis fekete pöttyre is az oldalán, hogy mi az, ami ott két csavarral van berögzítve. 2 vezeték lóg ki belőle, ami tőből el van vágva.
Holnap már otthon vagyok, lefényképezem a kompresszort és felteszem a képét, mert nem találok rajta cimkét. Tegnap este nézegettem az ebay-en az eladó kompresszorok képeit. Külsőleg a ház nagyon hasonlít a Diavia-s kompresszorokhoz, csak a csőkivezetés nem egészen olyan.
Megnéztem ma a kémlelő nyílást, olyan szürkés színű valami látszik néha-néha ahogy áramlik, de tiszta az ablak és nem habos/koszos vagy ilyesmi. Ma megnéztem a szárítószűrő hőmérsékletét is, de most nem volt hideg, csak az odavezető cső egy kicsit, de nem is fújt hideget, csak inkább hűvöset. Ma menet közben, azonban volt egy szakasz, ahol határozottan hidegebbet fújt, aztán visszaállt a szokásos "hűvös" hőmérsékletre. A kompresszor meg továbbra is rendszertelenül kattog. :(
Nekem ugyan nincsen még klímám, de gondolkozok rajta erősen, ezért is keveredtem ide. Pollenszűrőm, az van, merthogy allaergiás vagyok egykét gazra.
Nem tudtok esetleg egy jó linket, ahol a klímával kapcsolatos mindenféle tudnivaló (olyan FAQ-féle) össze van szedve? Gondolok itt a karbantartási dolgokra, gombásodásra, egyebekre.
Volt szerencsém (?) személyesen is találkozni vele egy klima-javítás ügyében, és egy rendkívül korrekt, jó szakembert ismertem meg benne. Nem bántam meg, hogy Ajkáról (!) is hozzá vittem Körmendre a gépet. Mindenkinek ajánlani tudom!
Nem hiszem,hogy nincs a környékeden egy klímás aki nem csak tölteni tud. Nem csak az a számú kompresszor jó,mint ami Neked van,hanem a kuplungrész vagy a hengerfej cseréjével más is jó lehet.De ezt csak összehasonlítással lehet eldönteni. Ha eljössz akkor valószínű tudok segíteni :)
Akkor megprobálok venni bontotatt de mér annyi helyen kerestem,kérdeztem és sehol sincs.Ezért gondoltam a felújításra!Esetleg nem tudnál segiteni vagy valaki?
"A töltést nem nevezném olcsónak.Olaj került a rendszerbe?" Én is sokallottam egy kicsit, azért kérdeztem be, persze előzőleg a telefonban 8-10 volt a beetetés. Node egyszer volt Budán kutyavásár... Olaj került 3 fecskendőnyi, de nem tudom, hogy egy nyomás hány ccm volt.
"A szárítószűrő kémlelőablakának mindig tisztának és buborékmentesnek kell lennie.Ha nem így van akkor kevés a hűtőközeg." Tisztának tiszta, látni a hűtőközeget, ahogy áramlik, bár olyan köpködősnek tűnt nekem. Nem tudom megítélni jó-e ez így. Mellesleg ma mentem 320km-t egyfolytában és mintha javult volna egy kicsit a hatásfoka, persze megfagyni sajnos még most sem lehet. Valaki írta, hogy ha hideg a szárítószűrő, akkor valszeg dugulása van. Namost ez hideg, nem nagyon, de határozottan hideg. Lehet, hogy mégiscsak koszos lenne és a gyengélkedő kompresszorral együtt hozzák ezt a "teljesítményt"? Bár anno a 760-as Volvomnak jéghideg volt midig a szárítószűrője és úgy hűtött, hogy az utastérben klíma minimumon látszott a pára a levegőben. A szárítószűrő vizsgálatához/cseréjéhez (vagy a kompresszoréhoz), azonban mégiscsak le kellene majd fejteni a gázt, márcsak azért is mert 115dkg nem kevés csak úgy kiengedni majd újra megvenni és az ózonnak sem jó.
Akkor valaki jól keresett. Ha üres a rendszer az az első,hogy nyomáspróbát csinálok.Ha tudom,hogy G Astra vagy B Vectra ,akkor nyomáspróba nálkül is világos,hogy a kondenzátor van kikorrodálva a ventillátor mögött.Ez típushiba!Aki nem csak tölt ,de korrekt is ,az ezt tudja és nem veri felesleges költségbe a kuncsaftot.