Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16660
Baszki eddig magamtól is eljutottam. Kicsit bővebben? :)
Előzmény: Roadtrain (16659)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16659
Targoncázásból :ĐĐĐĐĐĐĐĐĐ
Előzmény: _Gabesz (16658)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16658
Amúgy nem tudja valaki, hogy a targoncás vizsga miből áll? Csak úgy nagyjából.
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16657
És némelyiket még üresbe is be kell lökni egy pillanatra (DAF LF).
Előzmény: Gerob (16655)
csaklaci Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16656
Hát persze! Ha belegondolok, csak így működhet.
Köszi szépen!
Előzmény: Gerob (16655)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16655
Minden esetben kuplungolni kell, ez csak ilyen előválasztó dolog!
csaklaci Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16654
Üdv!

"mondjuk haladsz felfele egy emelkedőn és esik a fordulatszám,sebesség, akkor a lendületes haladás végett egy felet visszakapcsolhatsz"

És ez hogyan működik? Amint billentetted a kapcsolót, már vált is a szerkezet? Vagy kell kuplungolni egyet?

Előzmény: Gerob (16651)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16653
Úgy meg pofon egyszerű az egész!
Én is mikor először utaztam pofozós Ivecoval, akkor esett le igazán a tantusz.


Amit még kérdeztél spórolós vezetésről. Összetett kérdés, szerintem a dolognak három oldala van!
1. Műszakilag megfelelő állapotú szerelvény (jó gumik, légterelők, rendszeresen karbantott hajtáslánc, stb-stb.)
2. A sofőr rutinja (ez ugye idővel, gyakorlással szerezhető csak meg).
3. Munkáltató. Gondolok itt arra, hogy a sofőrnek milyen körülmények között kell dolgoznia. Mennyire biztos, hogy megkapja a fizuját, piszkálja-e a sofőrt minden sz*rért, kérdezősködik-e, hogy mikor-hol-merre jár, stb-stb. Úgy gondolom ha ezek a dolgok fennállnak, akkor a sofőrnek "máshol" jár az esze, nem tud úgy koncentrálni a vezetés apróbb dolgaira (takarékos vezetés) és így hosszabb útvonalon könnyen összejöhet egy kis túlfogyasztás!
Előzmény: Soltaire (16652)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16652
Értem :)
Köszönöm!
deps-é sem volt amúgy nagyon kínai, ergo kezdem felfogni, bár gyakorlati ember révén most már valóban úgy érzem, hogy látnom kell majd ezeket a szerkezeteket.
Előzmény: Gerob (16651)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16651
Megpróbálom összefoglalni deps szavait (néha nagyon nyakatekerten fogalmaz a srác!! :)))).

Szóval manuális váltó. Két fajta van:
- pofozós
- H elrendezésű

A kettő között egy gomb a különbség. A "H"-son van egy tartomány kapcsoló (ott mikor 4-ből rakod 5-be előtte át kell pöccinteni a kapcsolót és az 1-es fokozat helyén máris az 5. lesz található a 2-es helyén a 6-os és így tovább).
A pofozós meg úgy müködik, hogy ott két "H" séma van egymás mellett. Ott mikor kapcsolsz 4-ből ötbe nem kell semmit sem kapcsolózni, hanem kicsit meg kell löknöd jobbra, hogy átugorjon a másik tartományba (ilyenkor tényleg hallani cisszenést). Kicsit olyan mint egy személykocsin az 5. fokozat, ott is érezni egy kis "akadályt". A pofozós váltónál én ezt a dolgot úgy értelmeztem, hogy így van elkülönítva a két tartomány ill. így könnyebben ki lehet igazodni a fokozatok között.


Ami minden váltón közös az a felező kapcsoló. Tehát van minden fokozatnak egy "kistestvére" (kicsit suta megfogalmazás). Ha mondjuk haladsz felfele egy emelkedőn és esik a fordulatszám,sebesség, akkor a lendületes haladás végett egy felet visszakapcsolhatsz, ha az is esik, akkor meg visszakapcsolód a kapcsolót, és a váltókarral visszakapcsolsz egyet.

Tehát ezzel a kapcsolókkal jön ki a 12 v. 16 fokozat (12 sebességes váltó a régebbi Volvókban van, ott annyi a különbség, hogy 4 alapsebesség helyett csak 3 van).


Remélem érthető voltam! :)
Előzmény: Soltaire (16650)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16650
Nah :)
Ezt még néhányszor el kell olvasnom :)
És persze nagyon jó lenne gyakorlatban is látni - de erre bizonyosan lesz lehetőség.
Köszönöm!
De azért a többiek se kíméljék magukat!

Még egy téma:
Ki milyen módszert alkalmaz megtakarításokra? Vezetési stílus, stb (főleg az stb!)
:)
Előzmény: deps (16645)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16649
Kúszó fokozat: úgy gondolom (ill. ezt tartom reálisnak), hogy az ilyen brutális terepekre-emelkedőkre van bevezetve, vagy mondjuk nagyon lassú haladásra. De mióta az eszemet tudom én haver srácot még sosem láttam ebbe a fokozatba kapcsolni! Max amit használt az is a felezett egyes volt, ha megvolt a 40 tonnás összgördülő.

Amúgy Soltaire! Ne parázz a dolog nagyon egyszerű! Ha esetleg bekerülsz v.mi napocskás céghez (TFH.) ott az autók ugye mindig zsír újak és azokban full automata váltó van, se kuplung pedál se váltó kar.
Meg egy személyes tapasztalat. Voltam egy GARTNER-es felvételin egyik barátommal, ott mikor kimentünk egy kanyarra a városba először a felvételiztetős gyerek mindent elmondott, a váltóról külön beszélt, hogy mit hogyan!


Annyival egészíteném még ki depset váltó ügyben, hogy van a MAN TGA-kban egy nagyon okos kis kuplung gomb a váltókaron. Elinduláskor kell csak kuplungolni pedállal, utána már csak a gombot kell használni (automatán ad gázfröccsöket is visszakapcsoláskor). Amúgy az a váltó is sima H-s elrendezésű [a felvételis srác úgy fogalmazott: olyan, mint egy Zsiguli váltó], egyértelműen 4 fokozat, csak van még rajta 2 kapcsoló [egy a felező, egy meg a tartomány kapcsolója (rövid v. hosszú, érthettőbben 1-4-ig v. 5-8-ig fokozatok állnak rendelkezésedre)].

Asszem így hirtelen ennyi, ha valami nem világos, szólj szívessen segítek ilyen témákban! :))
Előzmény: deps (16646)
deps Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16648
ha jobbról balra pofozod akkor az alsót visszadja :D de most komolyan :)
Előzmény: deps (16645)
deps Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16647
bocscs ez nem pofózós, mert egy gombbal hozod fel a felsősort..... :)
Előzmény: deps (16646)
deps Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16646

sima 6-os váltó

 

 

ez már egy 8as váltó pofozós....a kúszó fokozat (C-betű)nem tudom mi az

 

 

ez megy egy 12 fokozatú váltó ez most a kúszónélküli... mert van ilyen hogy kúszós és nélküli... ja ez mind scania váltó.. a bonyolúlt kulisszásról nincs fotóm..... sorry...

Előzmény: deps (16645)
deps Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16645

bréékóó soltaire!!

 

mintha a wabis cikket én raktam volna fel.... sebajtobias!

 

az ifa 8 sebességes???? gondolom az l60.... mert w50ben már ültem párszor....

 

a váltós dolog.... nem kell besz*rni! ugyis rá van rajzolva a bot tetejére, hogy mi is a pálya.. a legtöbb váltó sima H kulisszás....

van a merci régi abroszos váltója ami ugyebár szekvenciális működésü... gondolom érted.... egy joy-yal vagy a jobbkézben s ha kicsit billented előre akkor felet megy ha nagyot akkor egy egészet vált.... s a műszerfalon mutatja is.. van erről a merciről egy nagyon jóó cikkem (abrosz+tulipán+bagett, lásd aktrosz+daf+renault)

akkor can pölö a scania-é.... nálluk régen volt egy olyan hülye elrendezésű váltókulissza, hogy na.... ilyen fontosan egymás köré gyűjtve mint pölö az mtz-nél.... :o) aztán még a scanianál vannak oylan váltókulisszák, hogy azaz egy sámés, de változik a fokszám.... lásd van 6-os meg 8-as... na ez ha megvan elképzelve mint pölö egy ifánál, ha normálisan ki van osztva tehát az egyessel szembe a kettő, akkor a váltó oldalán van egy kis prücök, vagy tológomb amit ha benyomsz, vagy kicsit eltolod, akkor beadja a felet..... érted????? itt vagy van pofozás vagy nincs, attól függ, hogy mennyi fokozatot tartalmaz a váltóbot (a pofozás elve lentebb)

akkor a rönyó jégkréme az eszimótól..... ugyanez a felállás mint a szkániánák, hogy H kulisszás+prücök.... a pofozás lényege, amiatt lett pofozós, hogy van alapból 4 fokozatod, lásd fele mint az ifának... a prücökkel tudod megint felezni, mint a szkaniánál, de a pofozás itt jön... egy ügyes bal pofonnal a botot a kezed elindítja jobbra... érted????? szóval miután a váltó kimozsdult hallassz egy szép cisszenést... naakkor beadja a maradék 4 fokozatot, és már 8 fokozat van.. vagy a nagyok úgy mondják, hogy a felső tartományban van a váltód.... tehát van alsó 4 és felső 4....  

most hogy daf-ról vagy volvóról csevegünk édes mindegy... mindegyiknél megtalálható mindegyik verzió......

valaki ez egyszerű Hkulisszásra esküszik, tehát lerakja egy H ba mind a 6 vagy 8 sebességet s neked csak a feleket kell beletolni (volvo, iveco-eurostar), de van aki elspórolja a 6-8 lerakását, nehogy dezső meghalgathassa, hogy megvan-e még az összzes fog a fogaskereken, hanem csak 4et rak le, és azt bonyolítja, már ha ez bonyolúlt... lásd ronyó-magnum...

 

ennyi

 

cisszzz 

Előzmény: Soltaire (16644)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16644
Hát.
Ez szép.
A nyolc sebességes ifához képest egy csoda. Most kezdek parázni, hogy ha elmegyek valahová jelentkezni, ott beültetnek egy trakiba, hogy "ugyammá' mutassad meg mitttucc", én meg majd bután nézek, hogy ejha.
A minap már fel akartam dobni egy kérdést, hogy milyen váltókkal találkozhat az ember.
Szóval:
Milyen váltókkal találkozhat az ember fia és melyiknek mi a használata? (hallani felezős, pofozós, estébés dolgokról)
Na? Valaki bevállalja? :)
Előzmény: Pavel (16642)
Pavel Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16643
hm, bocs, nemtom miért lett ilyen nagy
Pavel Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16642
Ha már ilyen csend van ma... 

 

A véletlen úgy hozta, hogy nemrég vezethettem Roadtrain Ivecóját egy jó 150 km-en, ugye az AGile csodaváltóval, majd rögtön utána a Crafter robotváltós változatával (Shiftmatic) tettem meg párezer km-t, ami ugy gyakorlatilag ugyanaz a rendszer. 

 

Röviden: bizony jó dolog egy ilyen váltó, én a korszerű szoftverű hagyományos automatikus váltókat is szeretem, de ezek az alapvető felépítésükben a kéziváltókkal teljesen megegyező egységek amellett, hogy kényelmesek, még csak többletfogyasztást okoznak. Kicsit szokatlan, hogy álló helyzetből, bekapcsolt fokozatban nem kúszik az autó mint a hidrodinamikus megoldásoknál, de szerencsére az elektronikus gázpedállal megoldották, hogy egyesben nagyon finoman adagolható legyen a gáz, így egyáltalán nem gond a manőverezés, nem kell félni attól, hogy megugrik az autó.

 

Az elektronikus vezérlőegység a sebesség, a fordulatszám, a gördülési ellenállás és a légellenállás pillanatnyi értékei alapján határozza meg az ideális sebességi fokozatot, tehát a rakomány tömegéről csak közvetett információkat kap. Ennek hatása emelkedőkön és lejtőkön egyértelműen érezhető, alacsony terhelés mellett túlságosan korán kapcsol vissza a váltó, a vezérlőegység „biztosra megy”, olyan fokozatot választ, amely teljes terhelésnél is megakadályozná a fordulat túlzott visszaesését, illetve a jármű veszélyes meggurulását. Ilyenkor érdemes egyetlen pöccintéssel magasabb fokozatba kapcsolni. Érdekes különbség, hogy a VW-ban csak fokzatváltással együtt térhetünk át manuális üzemmódra, még a Daily-ben enélkül is lehetséges. Továbbá az Iveco automatikus módban is folyamatosan kiírja az aktuális fokozatot, így látja a sofőr, hogy pl. csak ötödikben halad, egyet nyugodtan felválthat. A Crafterben ilyen nincs, csak egy "A" betű jelenik meg a kijelző, de manuális módban persze az is kijelez rendesen.

 

Sík úton, átlagos gyorsítás mellett mindkét egység valamivel 2000 felett kapcsol, kickdownra persze 4000 fölé, emelkedőn akár a leszabályzási határig is hagyják elforogni a motort. Az AGile valamivel (tizedmásodpercek) lassabban, de finomabban kapcsol, a Crafter gyorsabb, de ezért nagyobbat is bólint.  

 

Összességében mindkét váltó nagyon kényelmes, ha előzések előtt odafigyelünk, és kiválasztjuk a megfelelő fokozatot, soha nem érhet minket meglepetés. Az ára persze nem kevés, az Iveco 400e Ft feletti felárral adja, a VW-nál valamivel olcsóbb, 270e körül van.

 

 

Soltaire Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16641
Kb ez:

Hát az egész egy jelentkezési lappal kezdődött ami a Truck magazinban volt. Azt beküldtem. Visszahívtak, hogy elmondják kellek nekik stb. Még1x megkérdezték milyen papírom van milyen nincs, hogy egyeztessék azzal amit a lapra irtam.

Következő az volt hogy megmondták mikor menjek vissza lejátszani a felvételi procedúrát.
A felvételiben volt tesztvezetés, utána igazgatói beszélgetés, utána orvosi vizsgálat.



Felmentem főépület 2. emelet. Onnan papir egyeztetés, hogy megvan-e mindenem ami kell. Utána onnan elküldtek vezetni.

Átmentünk a másik épületbe, ahol az érkeztetést csinálják. Fel az emeletre, majd várni kellett a manuszra akivel megyünk vezetni.

A vezetés ilyen rutin vizsga szerű. Elindulni, majd tolatni egyenesen. Utána halszálkába beállás (ahol a pótok állnak srégen a parkolóban). Majd vissza kitolatás a halszálkából. Utána ipszilon megfordulás. Utána megfordulás, majd betolatás merőlegesen. Ezzel elvileg vége.

Utána vissza az épületbe, majd várakozás az igazgatóra (nem, nem Gyuri bácsi :) ).

Ezután beszélgetés, hogy méroda jövök, mérnem stb tapasztalatokra vonatkozo dolgok stb.

Van ott is pici vizsga. Mutatott egy vaktérképet, rajta egy utvonallal, aztán megkellett mondani milyen országokon megy keresztül stb. Aztán elővett egy fuvarindító papírt és elmondta a szokásos tudnivalókat fogyasztásról km-ekről stb. Aztán ha minden fasza elküld orvosira. Ha megvan akkor. Kész is vagy.

Ha meglett volna a TIR másnap már mehettem is volna akár



AUTÓ: volvo fh12: Hát figy annyit kell odafigyelni hogy nemmindig veszi rendesen a 3 ast visszaváltáskor például de hát azt tudja a vizsgaztato is ezért nemigazán problemazott, legfeljebb ha félorat tököl valaki a kapcsolással. A "miért"-re (miért akarok ott dolgozni): mondhatsz akarmit, en peldaul azt mondtam, (lehet ez bevalt is, sőt azért en is ezt gondolom felig meddig) hogy azert jovok ide mert en mindenkeppen kamionozni szeretnek, meg nemzetközizni. És jelenleg ennel e cegnel alakalmasabbat nemnagyon talalok erre, mert sok jot hallottam rola. Persze ez nemigaz mind, demindegy. A tapasztalatrol annyit hogy tökmind1 hogy már vezettél 2milka kilométert vagy nem akkor is az első pár utat 4kézben viszed végig. Van akinek elég egy út, valakinek 4 se. Ezt megmondta ő is meg még sokan előtte. Ez azért van hogy a cég dolgait is megtanuld, meg azért főképpen mert igy kiderül menniyre veszed az adást, mennyire vagy agybajos a forgalomban. Ez mind kiderül. Mert az utóbbi időben tul sok szép gép végezte az árokban meg itt-ott összecsukva. Tanultak belőle. Ezért van most a 100,000,- kaució. amit vagy levonnak a fizetésből apránként vagy előtte kell egyben fizetni.

Ha rendesen jelentkezel akkor Felhívod a számot ami a Truck magazinban van (Hlavatsch Laszlo) Aztan vele megtudod beszelni a dolgokat. De be is mehetsz munkaidőben és akkor személyesen. És ott töltöd ki a rendes jelentkezési lapot.


Kb ennyi
Előzmény: Soltaire (16640)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16640
Egyszer már beírta valaki.
Előzmény: waberers (16639)
waberers Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16639

Magyart Tibor vok!

Tudtok -e valamit a Waberers fölvételi tesztről?

 

karimax Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16638
Köszönöm a reagálásokat!
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16637
Glob,
Simán.
Előzmény: _Globetrotter (16608)
deps Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16636
annyira közel , hogy már csapkod ;)
Előzmény: Pavel (16635)
Pavel Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16635
ne haragudj, nem tudtam, hogy ilyen közel állnak hozzád a ponyvák :)
Előzmény: deps (16632)
deps Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16634

igyexik az ember, meg a kamionos

Előzmény: cicó (16633)
cicó Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16633
Na most aztán jól kisegítetted :)))
Előzmény: deps (16632)
deps Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16632

bréékóó pavel!

 

nekem volt, csak már nincs meg..... amúgy meg sem hallottam, hogy teherautó ponyvát hová raknád!!!

felháborítóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó

 

cisszzz

Előzmény: Pavel (16631)
Pavel Creative Commons License 2007.02.01 0 0 16631
Sziasztok!

Szükségem lenne 20-35 négyzetméter használt, kidobott ponyvára versenyautó alá szerelőponyvának. Nincs valakinek véletlenül ilyesmi Pesten?

Üdv. Pavel

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!