Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16682
Ezek a hungarocell szállító autók könnyen borulnak.
Könnyű autó nagy ponyvafelülettel. Ez ilyet szereti az erős oldalszél. o:)
Előzmény: Roadtrain (16679)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16681

Jólvan akkor elárulom nektek :o)))))))))

 

Előzmény: Roadtrain (16680)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16680
Fogadjunk,hogy tudok olyan félpótot amit senki sem szeret??????? :o))
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16679
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16678

Ohhhhhhhhhh

Köszönöm a segítséget :ĐĐĐĐĐ

Nem voltam 100%-ig biztos ,hogy abban az újságban olvastam ezért nem akartam hülyeségeket írni.

De annyi még rémlik,hogy a leírtak alapján tényleg nem lehet piskóta a verseny és igazán kell tudni ott mindent.

Előzmény: Pavel (16677)
Pavel Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16677
Scania sofőrverseny minden évben van, ennek része a takarékos vezetés, meg sokminden más is. Tavaly volt magyar döntős is, szal hajrá.
http://www.scania.hu/About_Scania/Pressreleases/yedt2007.asp
Előzmény: Roadtrain (16674)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16676
A Rolling Tons-ban ha jól tudom a februári számban van benne, a C&T-ben meg a januáriban volt benne.
Az autó annak jár aki az Európai összesítésben végez az élen (legalábbis tavaly így volt) Ahhoz pedig igen komoly tudás, de legalább akkor szerencse is kell.
Előzmény: Roadtrain (16674)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16675
A kupplunggombal kapcsolatban.
Utoljára úgy 4 éve vezettem TG-A-t nem tudom azóta mi változott, de akkor nem létezett automatikus gázfröccs viszsakapcsoláskor a manuális váltóknál csak az automata rendszerűnél /ZF AS-Tronic allias MAN-Tipmatic váltónál). Az automata rendszerűnél az volt az ok a gázfröccsre, hogy az egy nem szinkronizált váltó, azaz szükség is van a fel illetve visszakapcsolásnál a gázfröccsre.
A manuálisban meg úgye vannak szinkrongyűrűk tehet gázfröccsre szükség ugyan nincs, bár a szerkezet kimélése végett lehet használni és szoftveresen megoldható a gázfröcs.
Hívatalosan és a kezelési könyv szerint (amikor utoljára ilyet vezettem) a gyár csak a felső tartományban engedte a kupplung gomb használatát fokozatok kapcsolásánál, bár a gyakorlat valóban azt mutatta, hogy az alsó tartományban is műkődik a dolog, de indulásnál mindig lábkupplungal kell indulni (ahogy említetted).
A kupplung gomb benyomása után a lábkupplung pedál ugyanúgy "beesett" mintha valaki benyomta volna.
Előzmény: Gerob (16649)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16674

Nem olyan régen ha jól tudom a SCANIA adott fel egy hirdetést vagyis nem is hirdetés hanem egy verseny sofőröknek és a fődíj egy SCANIA :o))

A lényege az volt,hogy a lehető leggyorsabban,hibák nélkül,de a legalacsonyabb üzemanyag fogyasztással megtenni a kjelölt útvonalat.Persze a szabályok teljes mértékben betartásával egyetemben.

Csak tudnám melyik újságban olvastam...........

Előzmény: Gasolin (16673)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16673
A váltó témához nem nagyon akarok most hozzászólni, kb. 1/2-3/4 éve egy hasonló felvetésre elég sokat írtam.
Üzemanyagtakarékos vezetés is volt már téma, de ezzel érdemes részletesen foglalkozni:
Műszaki oldal:
- megfelelő hátsóhídáttétel alapkövetelmény (mondjuk ezt befolyásolni az alkalmazott nem nagyon tudja, legfeljebb ha a főnök új autót vesz és megengedi a melósnak, hogy beleszóljon már ha vágja a sofőr miről is van szó.
- sokat számít, hogy milyen gumiabroncs van a szerelvényen. A nagy gyártóknak vannak ilyen gumijai általában Eco (Conti) v. Energy (Michelin) néven. Az ilyen gumiknak kisebb az ellenálásuk (keményebb gumik, emiatt nem is tapadnak olyan jól). Ez fogyasztásban 5-7% csökkenést jelenthet.
- nagyon sok múlik a fülkespoilerek beállításán (megfelelően tereljen) Úgy 1997-98 körül csinált az MAN 2 felspoilerezett szerelvényt (van róla VHS videom) 19.403 és 19.463-ast ahol minden bespoilereztek. Fülke teljes aero csomag, oldalról beburkolt A-B tengely, ugyanígy a félpótkocs beburkolva oldalt a tengelyeknél és az aláfutásgátlónál, sarkain lekerekített homlokfal. (A félpótkocsi dobozos volt). A járműnek volt egy érdekessége is, hogy a félpótkocsi hátfalánál volt egy menetszél által felfúlyodó "légzsák", ami azt a feladatot látta el, hogy csökkentette a félpótkocsi mögött kialakult légörvényeket.
Na ez a szerelvényt 40t összgördülőtömeggel elindult Angliából ha jól emlékszem Olaszországba. A fogyasztás 25,2 és 25,8L volt (emlékezetből írom azért lehet néhány deciliter plusz vagy minusz előfordulhat, de egyik sem érte el a 26L/100km-t.
Referenciaként részt vett egy hagyományos kivitelű 19.422-es szerelvény is ami valahol 32L környékén fogyasztott.
Ennyit számít a megfelelő spoilerezés.
- gumiabroncs levegőnyomását 2 hetente ellenőrizni és megfelelőre felfújni alapkönyetelmény (hogy ez mennyit számít érdemes kiprobálni egy biciklinél, ereszd ki a levegőnyomást 1-1,5 bar-ra tekerd egy kicsit majd fújd fel 2,2-2,4-re és úgy tekerd egy kicsit. Meglátod mennyivel könnyebb hajtani.

Sofőr oldal:
- gyorsításkor legfontosabb minél hamarabb felkapcsolni, a motor nem alaposan kihúzatni, előrelátóan vezetni (pl. ha látom, hogy piros a lámpa akkor hagyom gurulni az autót, mert egy 40t szerelvények nagyon nagy lendülete van, ugyanez autópályakijárónál stb.)
- lendületből vezetni. Egy 40t szerelvényt 60km/h-ra felgyorsítani kb. 8dl gázolaj, 89km/h-ra 1,5L, ezért ha lehet a legkevesebbszer kell az autót állóra fékezni. Lehetőleg mindig maradjon mozgásba (guruljon) Egy időben történő lassítás pl. zebra vagy lámpa előtt sokat jelent megtakarításban mintha lámpa előtt állóra fékezzük az autót.
- tempomatot dombvidéken nem bekapcsolni
- néhány autónál a tempomatot gyorsításra is lehet használni pl. Renault. A korábban beállított sebességre felgyorsítja a járművet. Ez azért jó, mert a számítógép a legoptimálisabban fecskendezi be az üzemanyag mennyiségét és így kevesebbet fogyaszt, mintha a sofőr padlózná.


Most így fejből fáradtam hírtelen ennyi jut eszembe. (egyszer összefoglaltam magamnak egy word dokumentumban, de most nem találom). Talán még visszatérek a témára.
Előzmény: Soltaire (16650)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16672
Nekem meg ki van elégítve egy 01. 01.-es kóddal, bibíííí :DDDDDD
Előzmény: Roadtrain (16671)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16671
Nekem 102 van írva mindenhová :ĐĐĐĐĐĐĐ
Előzmény: Gerob (16667)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16670
Erre gondoltam, köszi!
Előzmény: Törölt nick (16668)
cicó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16669

Ahogy én levettem itt az oldalak nézegetése közben a targoncavezetői=könnyűgépkezelői és azt hiszem aztán lehet választani mire vizsgázik le az ember...de ez nem biztos...

Elég jó kis tananyag ahhoz képest, hogy elég a nyóc általános hozzá :))

http://www.gyarakine.hu/kepzesek.php?id=7&azonosito=5#

Előzmény: _Gabesz (16665)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16668
Előzmény: Gerob (16667)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16667
Egy dolog furdalja mostanában az oldalamat. Ugye be van írva mindegyikőnk jogsijába a kategória mellé egy szám (pl.: az enyémben 101-es van). Ezek a számok mit kódolnak?
Ha jól emlékszek, akkor valamelyikőtök linkelt be erről a kódokról egy oldalt, de lehet hogy nem így van.

Tudtok segíteni?
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16666
"...nemzetközi árufuvarozói vizsga szükséges, TIR, ADR előny ha van."


Most akkor ezt hogy is gondolják pontosan? Nem tudom, hogy erre gondoltál-e?
Előzmény: _Gabesz (16665)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16665
Úgy mindennel együtt. Meg árban kábé mennyi lehet? Vagy ehhez is valamelyik gépkezelői kell (most már olyat is találtam...)?

Ezt megcsak úgy (na mi a kakukktojás? :))
http://www.afsz.hu/engine.aspx?page=AK_meghirdetett_allasok_reszletei&key=366192&saved=False
Előzmény: cicó (16662)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16664
Cső!

Gondolom van egy pár órás elméleti fejtágítás, erről-arról. Mondjuk munkavédelem, magáról a targoncáról, áruismeret, meg a villám tudja még mi. Aztán mondjuk egy elméleti vizsga. Utána meg gyakorlati oktatás. Vizsga abból is, és kezedben is a bizi!

Pont most van nálunk egy hirdetés a helyi újságban, hogy nagyon kedvezményes targoncás tanfolyam indul, ha nem lennék fősulis tuti leraknám és mennék a Siólé gyárba targoncázni......:))))))
Előzmény: _Gabesz (16658)
dss Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16663
no várj csak nem adr? :-)))  bocs
Előzmény: Roadtrain (16661)
cicó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16662
Már úgy összességében vagy a gyakorlati rész?
Előzmény: _Gabesz (16658)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16661
Nem tudom miből áll pontosan,de régen az egyik haverom lerakta és annyit mondott,hogy nem volt egy vizes galop.
Előzmény: _Gabesz (16660)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16660
Baszki eddig magamtól is eljutottam. Kicsit bővebben? :)
Előzmény: Roadtrain (16659)
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16659
Targoncázásból :ĐĐĐĐĐĐĐĐĐ
Előzmény: _Gabesz (16658)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16658
Amúgy nem tudja valaki, hogy a targoncás vizsga miből áll? Csak úgy nagyjából.
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16657
És némelyiket még üresbe is be kell lökni egy pillanatra (DAF LF).
Előzmény: Gerob (16655)
csaklaci Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16656
Hát persze! Ha belegondolok, csak így működhet.
Köszi szépen!
Előzmény: Gerob (16655)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16655
Minden esetben kuplungolni kell, ez csak ilyen előválasztó dolog!
csaklaci Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16654
Üdv!

"mondjuk haladsz felfele egy emelkedőn és esik a fordulatszám,sebesség, akkor a lendületes haladás végett egy felet visszakapcsolhatsz"

És ez hogyan működik? Amint billentetted a kapcsolót, már vált is a szerkezet? Vagy kell kuplungolni egyet?

Előzmény: Gerob (16651)
Gerob Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16653
Úgy meg pofon egyszerű az egész!
Én is mikor először utaztam pofozós Ivecoval, akkor esett le igazán a tantusz.


Amit még kérdeztél spórolós vezetésről. Összetett kérdés, szerintem a dolognak három oldala van!
1. Műszakilag megfelelő állapotú szerelvény (jó gumik, légterelők, rendszeresen karbantott hajtáslánc, stb-stb.)
2. A sofőr rutinja (ez ugye idővel, gyakorlással szerezhető csak meg).
3. Munkáltató. Gondolok itt arra, hogy a sofőrnek milyen körülmények között kell dolgoznia. Mennyire biztos, hogy megkapja a fizuját, piszkálja-e a sofőrt minden sz*rért, kérdezősködik-e, hogy mikor-hol-merre jár, stb-stb. Úgy gondolom ha ezek a dolgok fennállnak, akkor a sofőrnek "máshol" jár az esze, nem tud úgy koncentrálni a vezetés apróbb dolgaira (takarékos vezetés) és így hosszabb útvonalon könnyen összejöhet egy kis túlfogyasztás!
Előzmény: Soltaire (16652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!