Soesem tudod, hogy nem marad e bennt valami jó kis ellenállás, aztán ha az sokáig úgy van és elkezd füstölögni akkor ajaj, jöhet a nénó, meg lehet írni a legalábbnégypéldányost. Meg tulajdonképpen egy áramkört (annak elemeit) zártan tartasz amikor az se műszakilag se fogalmilag nem indokolt, evvel a jármű berendezésit szükségtelenül használod.
Mélységében nem látok bele a dologba, de az az érzésem, hogy az a technológia amit a vjszben használnak nem túl korszerű eszköz szinten. Aztán az összerakás minőségével is vannak gondok, meg ami nagyon komoly gond az ilyen régi kocsiknál: nincs érdemi doksika a javításoknak, a méretek sok esetben tapasztalati alapúak, ami nem mindig jó.
Lásd ganz fékbetét ügy. Amióta a megfeleő méretű fav-os fékbetét van használva, azóta nem csikorognaka ganzok...
A féken hagyott szabályzót meg különösen sérelmesnek tlálom műszakilag...
SzL
Ui: pontosabban fényképezettek amit jónak láttok, csak ne tegyétek ki ide mind. Én is sokmindent láttam már a villamosnál, de jobb ha nem fotóztam,meg amúgyis sötét volt...
Az miért van, hogy a VJSzből visszajön úgy valami mint a 1369 ami 30 fölött többet megy oldalra mit előre? Jó, persze a budafokiaknak jó, kis nosztalgia az uvé után... :)
Én elhiszem, hogy látványos, ha világít a villamos, de ugye valahogy úgy van hogy irányba nem hagyjuk a kocsit fotózáskor sem?
Tudom, hogy ajtónyitás érzékeny főrelé, meg akelin, meg minden isten csuda, de egyszer adja meg az élet, hogy 15 év után ismét elmészik egy villamosunk, aztán én magyarázkodhatok hónapokig...
1332: Ez rövid lesz, inkább hagyjuk... Végülis megy-megáll.
1351: Siralom. Hiába van kisérleti Hannoveris savas akksija, attól még nagyon érdekes dolgokat produkál. A minap ksz.-ben rátenyereltem a vészfék gombra, és a műszerasztalon az összes lámpa felvillant. A kocsi se té, se tova. Kellett egy pár műszakos, amire meg tudtuk mozdítani, és nyomatékosan fel lettem szólitva, hogy ne kerüljek olyan helyzetbe, amikor ezt a gombot alkalmazni kell :o)
1337: Nem szereti ha megcsúszol, egyből eldobja az agyát. Ettől eltekintve jó.
1353: Lassan indul meg, de egész jó olasz szaggatós kocsi most.
1330, 1345, 1354: ÁLOM! Minden jó, minden működik, úgy ahogy kell. Szépen indul, gyönyörűen áll meg bármilyen sebességről, csak a 45-ösön láttam összesen 1x felvillani bármelyik piros lámpát, azt is egy irányból ki-irányba be-vel javítani lehetett.
Egyetlen gyenge pontjuk az irányjelző. Engem marhára idegesít hogy sok éve nem tudunk semmit tenni azért, hogy meneten, vagy féken (illetve a 45-ösnél életemben először láttam, hogy álló helyzetben az 5. villogás után is) olyan impulzusokban adja a villogást, hogy el se alszik. Élmény kapcsolgatni az irányjelző kapcsolót a 21-esen, ha szeretném utasaimat épségben lerakni (mégha ez nem vonatkozik mindegyikre 100%-osan is, de muszály! :o) Illetve sejtem, hogy ezeket rajtam kívül hányan kapcsolgatják, ha észreveszik, hogy nem villog, csak világít.
Ipari mostanában nem volt, de ezen KCSV-kkel a mostani meleg napok alkalmával is sikerült barátságot kötni, és végig tudtuk dolgozni a számunkra előirt, együtt eltöltött munkaidőt. Mégha ez néha nem is sikerült hiba nélkül, de végigmentünk. :o)
Sőt, inkább az egészben az bosszantott fel csak, hogy nem sok igaza volt, és még az főleg, hogy ilyenkor megtalálja azt a rohadt külső hangost, de amikor a pótlóbuszhoz kéne küldeni a fél Blaha Lujza teret, akkor nem...
Így van, ez nem mentség. Mi ("Mi"... Ammenyit én beszélhetek a 21-esen vezetők nevében :oDD) a körúti beállási órákban mindíg kapunk magunk elé egy, néha 2, ha a Marcelo van 3 körúti kocsit is... Az 6-7 satöbbiedik jelzés a Hallernál. Mégis kussolok, és tolom a szabályzót (Sokszor meg hiába, mert marhára letojják a tizet /tisztelet persze a kivételnek!/ és mindíg bentmaradt a foglaltság, nem áll el a váltó... én meg szállhatok le, meg még húsz másik, amelyik marhára siet a villamoson...).
És mivel ezt mindannyian tudjuk, sejthette a kolléga, hogy nem csak úgy unalmas perceimből mentem elé, hanem mert nekem is fontos volt. És egy szava sem lehetett egyébként, mert hamár bementem, ki is értem addigra, mint amikorra szoktak, azért, hogy ne veszitsen miattam. De rohadjak meg, ha mégegyszer ott 500 órával megyek át... ha ilyen hála vár érte.
Megoldás lenne a környék összes betétprogramjának átírása úgy, hogy váltóállítás után ne kelljen még 1-2 kört várni, hanem az első adandó alkalommal átgurigázni.
Illetve még idetartozik, hogy az előző fázisban jelzésen is ment előtte ki egy Combino, így külön nem is értem, mire akart rárepülni, aminek én útjába voltam ...
Ja, és persze azért értem én, hogy nem mindenki ilyen, csak ez az általános. Tegnap is 21-esen voltam, és a szembejövő 10 körutasból 2 (!) intett vissza... Nem lesz nekem jobb a napom tőle, de azért ez marha érdekes...