Az ajtók kifolyó nyilásait zárta el az ajtó kédergumia és miután felfigyeltem a víz lötykölődő hangjára kb 2-3 liter vizet engedtem ki minden egyes ajtóból.
Nekem SW-m van. A csomagtartó alatti hátsó hossztartóban is jellemző volt a víz megmaradás. Ott egyszerűen kifúrtam az alsó konzolt, hogy el tudjon folyni a víz.
2008-as 5ajtós 308 járt már úgy valaki hogy beázik a csomagtartó? konkrétan áll a víz a pótkeréknél. Kicsit szétbontogattam a belső elemeket de nem tudtam rájönni hogy honnan jön be a víz,mivel bevan párásodva az autó így szinte az összes fémen ki van csapódva a pára. Mind a 2 hátsó lámpa alatti részen is nedves a lemez,ill látszik is a kárpiton hogy kisebb penész foltok vannak a sarokban...
BuFer és Porsgrunn köszi a segítéget. Bocs, hogy nem írtam hamarabb. A héten megérkezett a kulcs és az elektromosom kicserélte a belsejét. Sajnos a zárás funkció nem működik megfelelően, nem kapcsolja a mikrokapcsolót, lehet hogy azt ki kell még cserélnem. A nyitással nincs gond.
Szia. Ha távirányítóval nyitható, zárható az ajtó, akkor ahogyan írtad, a műanyag résznél van a hiba, szerintem eltörött. Mivel a zár működik, ott nincsen gond. Le kell venni a kárpitot és ott megnézni, mi a gond.
Sziasztok! Nem ennyire egyszerű.A zárbetét fordul,de a belül lévő műanyagban már hiába fordul a fém,nem csinál semmit.Amúgy távirányítóval tökéletesen működik.Mit kell cserélni?Komplett zárat?Valaki találkozott ilyen problémával?Szakember szerint előforduló hiba 308 típusoknál.
Szia. Ha nem szoktad használni rendszeresen, elképzelhető, hogy oxidálódott vagy rozsdás belülről. Próbáld zárolajozóval vagy WD40-vel befújni, hátha segít.
Nagyon sokféle kivitel lehet, de az üvegtető alatt motorosan mozgatható redőny kell, hogy legyen. Behúzva pontosan úgy néz ki, mint a tetőkárpit. Az én SW-ben (2012) a két hátsó ajtóban felhúzható napvédő redőny is rejlik felső akasztókkal - azt nem tudom, mennyire általános...ja és a hátsó ablakok mind sötétítettek.
Az üvegtető nagyon kellemes: a hőség elmúltával állandóan szabad a fény a tetőn át - sokkal barátságosabb a világ. Az felső redőny egyben hőszigetelő is - ám a nyári hőségben, de komoly fagyban is biztosan érdemes besötétíteni...
Vezetőoldali elektromos ablakot sehogy nem tudom újratanítani. Lefelé simán lemegy, felfelé kb. 5 cm-enként megáll. Korábban is volt már ilyen, de akkor megoldottam. Asszem akkor sem úgy, ahogy a könyvében le volt írva, de már nem emlékszem, hogy hogyan.
Van valami tuti módszer (féllábon kell közben ugrálni, vagy ilyesmi)?
A szervizkulcs a legkevesebb, azt simán lehet nullázni, otthoni szerelésről nincs tapasztalatom. A szerviz díja szerintem annyi, mint bármelyik másik autónál.
Nekem a nagyszerviz (vezérműszíj szett, hosszbordás szett, vízpumpa, fagyálló, olaj + szűrők) 160 ezerbe került, ebből 130 volt az anyag. Mondjuk ez nem mérvadó, mert egy drágább márkafüggetlen szerviz volt és alkatrészáraknál vastagon fogott a cerka, csak sürgős volt a dolog. A lényeg, hogy ennél több nem nagyon lehet, ismerős szerelővel jóval olcsóbban megúszható.
Előtte sima olajcsere (+levegő-, pollen-, üzemanyagszűrő) hozott cuccal 30 ezer +(dupla) munkadíj.
A 306-osomon az olajcserét és a szűrők cseréjét mindig megoldottam saját kezűleg. Kivitelezhető ez a 308 e-HDI -val is, vagy kötelező a szerviz, mert a kijelzőn mindig ott fog virítani a szervizkulcs?
Kb. mennyi egy kötelező alap szervizelés díja olajcsere + szűrők. Úgy tudom 20.000Km -enként esedékes.
Panorámatető jó dolog, de a plusz merevítések miatt az A oszlop rohadt vastag, sokat takar a kilátásnál. Lehet, hogy ez a normál változatoknál is így van. Ja, és a kocsi 1.500 kg... (308SW).
Start-stop rendszer: eleinte ki szoktam kapcsolni, mert idegesített, aztán megszoktam. Mostanában meg már le sem akar állni, úgyhogy hiányzik.. Gondolom fárad az akksi, hideg a motor vagy az utastér, a rövid utakon (15km) meg nem tölt vissza eleget.
Szóval csak a start-stop miatt egy fillért pluszban nem adnék. Viszont maga az e-Hdi motor (115 Le) és hozzá a 6 seb. váltó miatt örülök, hogy ezt választottam - amíg a részecskeszűrőt és a kettős tömegűt nem kell cserélni:)
A start-stop miatt hosszbordás szíj+görgők cseréjére kaptam egy kb. 100 ezres ajánlatot, ami még csak az anyagköltség (2 görgő 83 EFt). Gyári PSA cuccokkal feléből megvolt, Euroreparral meg 30 ezer alatt. Akksi se lesz olcsó, generátor meg ne menjen tönkre...
Tud valaki megoldási javaslatot arra, hogyan hozható helyre, hogyan javítható az alábbi képeken látható csúnyaság? Fekete filctollal már próbálkoztam: nem az igazi…
A BuFer által javasolt megoldás a legjobb, legolcsóbb - és abban is segít, hogy pontosabban tudd azonosítani, melyik kulcsházzal pótold a régit. (hasonló korú az enyém is, a kódszáma 0523. Fontos: ebben az elektronika kis panelja az elemmel együtt a nyomógombos oldalon van!)
A kulcsszárat a régiből kell áttenned, vigyázz, egy kis stiftet kell kiütnöd és vele kell rögzíteni a kulcsszárat az új kulcsházban levő csonkon.
(A szilikon kulcsvédő tok véleményem szerint nagyon praktikus.)