Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Neked is köszönöm az észrevételeidet! Pedig régebben a Kurzweil szintetizátorai elég jó hírűek voltak, meg most is van egymilliós vasuk, de ezek szerint dig. zongora építéséhez kevésbé értenek.
Köszönöm az ötletet, meggyőzőek a videók és az ár is igen kedvező. Viszont mindenképpen szekrényes változatot szeretnék, mert a nappaliban lenne és a család azt még hajlandó elfogadni. :-) Van egy külön pici "stúdió" szobám, ott van több szintetizátor, meg rengeteg kütyü, ahol min. hét ketyerét kell bekapcsolnom ahhoz, hogy hangot halljak (sokszor van: ménemszól!?) szóval pont az lenne a lényeg leülök, egy gomb be, és játszom. Úgy néz ki kénytelen leszek többet áldozni rá, valszeg használtan vadászok majd egy Yamaha 142, vagy 162-re. Azért érdekes, hogy egy parafonikus Moog Sub 37-re nem sajnáltam a 350 k-t, vagy ugyanennyit egy Korg Prologra, de ez már egy másik történet... :-))
A Casioból az AP és PX szériák 2012 utáni tagjai (tipikusan x50, x60, x70, x80, Sx000, de egyre nehezebben követhető) belépő szinten már úgy ahogy elmegy -- a többi széria és a 2012 előtti modellek meg egyértelműen kerülendők) de szerintem is jobb a Kawai, Roland, Yamaha közül, vagy a Korg RH3 billentésű modellei közül választani.
Leginkább: nagyon tisztában kell lenni azzal, hogy mi a fontos neked és mennyire, meg próbálni és próbálni és próbálni...
A belépő szintű újat vagy korábbi kicsit magasabb szintű használtat kérdése meg időről időre felmerül. Ott legfeljebb azt lehet korrektül elmondani, hogy mely modelleket érdemes előre kizárni és mely sérülésnyomoktól vagy tünetektől kell menekülni...
Ha nem akarsz sokat költeni, használtban utazol, nem fontos a beépített hangszórórendszer és egy vállalható zongorahangzást keresel, esetleg fontold meg ezt.
Röviden: a Kurzweilt, mint a Casiot nagy ívben el kell felejteni!
A Kurzik ráadásul legendásan megbízhatatlanok, most meg méginkább hogy a főforgalmazó a Hitspace se vállalja már a hercehurcát velük (pl. garanciás javíttatás).
Sziasztok! Kérdésem mi a véleményetek a Kurzweil M90-es dig. zongoráról? Nem vagyok zongoraművész, (távolról sem, közelről meg pláne) csak itthon
szórakoztatnám vele magam, a családomat már kevésbé. Kinézetre szépnek tűnik, vannak kezelő szervei is, a hangját már nehezebb megítélni videók alapján.
Az ára pár fillérrel 200.000 alatt van, ez nálam a lélektani határ. Használtan lehet venni Yamaha Ariust is ennyiért, de ez a billentyűn kijelölni a hangszínt, reverbet, annak értékét, a metronómot, annak értékét(!), stb... agyrém. Szóval mondjuk egy Ariushoz képest nagyon gyenge a Kurzweil hangja és billentése, vagy "vidékre" elmegy? Köszi előre is!
3) ha netán 1-2 kalapács lenne eltörve (ami már kizárt a fém mechanikáknál, ellenben a régi müa.oknál 2000 előtt) vagy bill. ami már elég drasztikus, az is megáll max. 20 ezernél javításilag,
4) szakadt gumiharangsor a bill. leütést érzékelendő sem horror összeg,
5) esetleg pár nyomógombnál ha mikrokapcsolót kéne idővel cserélni kontakthiba miatt, az sem súlyos vagyonokat emészt fel és kb. ezzel kiveséztük mindazt ami használt cuccnál átlagos hibalehetőség lehet.
Ami már durvább, az a leesésből, szállításból adódható belső törések, repedések pl. áramköri főpanelon stb. ami eleve kizárható, ha:
1) a hangszer kifogástalanul működik minden funkciójában (és erre eleve vállalnak garit is, ha használt, ha új),
2) külsérelmi nyomai is általában ennek ezőzővel együtt rögtön szembetűnőek.
Különben ha már mindenképp az újra lenne igény, akkor az itt már sokat emlegetett örök klasszikust is nézzd meg, aminek a billentése még mindig legközelebb áll az RD Rolandokhoz!
"de ha a plusz 60-100e esetleges felújítási költséget hozzáadom meg a vele járó időráfordítást akkor"
Természetesen semmire nem akarlak, akarunk rábeszélni, a döntés joga nagyobb százalékban a tiéd kell legyen a tippjeinkhez képest!
Én ahhoz képest lőttem be az igényeid ismeretlenül, hogy CP33-ad volt, az meg nem a 200 ezres szint (volt régen sem). Ha pesti vagy, tudsz beszélni Tajtiékkal új és használt dolgokról is, a hangszert le tudod náluk informálni, fel tudod kéretni a pesti üzletükbe (ha épp nem ott lenne), ki tudod próbálni (ha mostanság még nyitva tartanak karantén idején), szóval semmit nem veszthetsz ha megnézed.
Ellenben egy olcsó gagyit ha megveszel, még ha új is, lehet már másnapra megbánod vagy el is megy a kedved az egésztől, ezt is kalkuláld bele, ha a haverod 700SX-e eleve a színvonal!!! :)
Köszönöm, ez a szintenként taglalás érdemi segítség volt.
Amíg a technikám visszarázódik lesz egy új alapgép(még nem döntöttem el, hogy Yamaha vagy Roland) aztán ha biztosan lesz igényem nagyobb tudásúra akkor váltok még ha ez így párszáz bukóval is fog járni.
Van benne fantázia de ha a plusz 60-100e esetleges felújítási költséget hozzáadom meg a vele járó időráfordítást akkor rögtön egy kisebb tudású új felé hajlok.
A 2 kiló környékéből amúgy leginkább a következő opciók sejlenek:Kawai ES-110,Roland FP-30, Korg D1 + monitor, Yamaha P-125 (GHS billentésmechanikával!)
A következő lépés árban a Yamaha P-255, erről azt olvastam, hogy GH és nem GHS a billentése, de már az se olcsó...
A közvetkező körben a Kawai ES8 illetve Kawai MP7SE, no meg a Yamaha P-515 jelent billentésmechanikában is előrelépést.
Rolandban van még extrákkal felszerelt drágább változat ugy PHA-IV Standard mechanikával, mint ami az FP-30-nak van, enlékeim szerint billentésben a következő lépcső csak az FP-90 (PHA-50 billentéssel) ami mát árban jóval drágább.
(Illetve Ott van még a Kawai VPC-1 ami billentésben még jobb mint a fenti Kawai zongorák, de csak midi jelet ad)
Ma kipróbáltam Roland "függő" zongorista ismerősnél 3 típust, ebből az RD700 SX hozta billentés/hangzás terén azt amit a CP33-as tudott viszont két évvel korábban 650-ért vásárolta.. (((
Egyszerűsödtek a lehetőségeim, mélyebbre nyúlok vagy elengedek az igényeimből.