Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Soltaire Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16806
Tanfolyamhoz annyit, hogy Fehérváron február végén indul TIR az Alba Volánnál. HA kapok támogatást utiköltségre a munkaügyitől, akkor tudok el tudok rá menni. A tanfolyás ára 55.000 ft. Ez tartalmazza a 22.000 ft-os vizsgadíjakat is, ami vicc. 5v 6 vizsga lesz...
Rákérdeztem az E kategóriára, az vizsgadíjjal együtt kb 110.000.
A siófoki munkaügyi nem támogat semmit... eddig. Hétfőn okosabb leszek.
hisztislány Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16805

SzIa!

 

Valószínű ha a párom márciusba hazajön akkor felvesszük veled a kapcsolatot.

Na , de addig sem tűnők el csak néha olyan "férfias" témákról írtok, hogy nem akarok belekótyogni. Mondjuk eléggé " férfiasítva" vagyok jó pár éve, de néha jobb hallgatni. Ha jól gondolom.

 

A többieknek is köszönöm a segítséget, a válaszokat.

 

Jó hétvégét., lazítást... aki vezet annak jó utat!

Sziasztok 

 

 

Előzmény: deps (16793)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16804
Ha valaki akar látni érdekes MAN átépítéseket az látógasson el Toni Maurer-hoz.
Honlap: http://www.toni-maurer.de/mauerstetten/start.htm és Fahrzeugbau menűpontra kattintani. Toni Maurer-ról annyit érdemes tudni, hogy MAN márkaszervíz és emellett a gyárnak is készít átépítéseket (amit a MAN forgalmaz, azaz nem kokányolás), valamint a dakar-on induló MAN-eket (L sorozat) ő építi.
Gasolin Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16803
Nem. Az csak egy opciós tétel.
Mixer felépítmény van rajta ezért az üvegezett hátfal.
Előzmény: Pavel (16802)
Pavel Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16802
üvegezett hátfal?
Előzmény: Gasolin (16800)
Csavargó29 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16801

Ismét akadt egy kérdésem, ami szerintem nem az utolsó lesz:)

EU-n belüli fuvarozásnál mennyire szükséges az, hogy legyen az autón nemzetközi vizsga? Mi van akkor, ha esetleg nincs?

 

Mostmár elmondhatnátok, hogy mi az a nagy furcsaság a manciban!:)

Gasolin Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16800
A 2db pöttyre gondolsz a betűk közt? Mert valóban nem ilyen szokott lenni, de lehet ott mást is látni.
Ha erre gondoltál ez is jó, nekem ez elkerülte figyelmet. Még jó,hogy felhívtad rá a figyelmemet :o)
Előzmény: deps (16798)
deps Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16799
ja s egy kisútcában van fényképezve
Előzmény: deps (16798)
deps Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16798

az emáen jel az nen kóser!!!!

 nekem ami van mármit iylen jelem az nem igy néz ki

Előzmény: Gasolin (16796)
deps Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16797
pda-s
Előzmény: Roadtrain (16795)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16796
Megprobálom feldobni egy kicsit a fórumot.
Ki milyen érdekességet vesz észre ezen az autón?
Roadtrain Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16795

54ezer jómagyarforintért már full európa térképet adnak :o)))

Ja meg még kell valami kütyü ami viszi.

Előzmény: deps (16793)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16794
50-100 micsoda? Fabatka, dollár, euro?
Előzmény: deps (16793)
deps Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16793

bréékóó nagylány!

 

a volt tankörtársam foglalkozik ilyen i-go s motyóval ha érdekel... olyan 50-100 közt van minden...

 

cisszzz

Előzmény: hisztislány (16780)
Csavargó29 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16792

Gerob! Köszi a segítséget!:)

 

Gerob Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16791
Cső!

Jól tudod a dolgot!! Nem kell semmiféle vámolást elvégeztetni indulás előtt, meg határátlépéskor sem. Csak annyit, hogy bemutatod az útlveled a határőrnek, de itt sem kell már megálnod nagyon, mert nem nagyon foglalkoznak a dologgal, látják a rendszámot és már int is, hogy mehetsz nyugodtan.
A magyar határokon van még az, hogy mérlegelnek (most hogy kifele is azt nem tudom, de befele mindenféleképpen), de az sem vesz el annyi idő mint régebben, csak akkor szólnak, ha tengelyes az ember v. túlsúlyos.
Előzmény: Csavargó29 (16790)
Csavargó29 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16790

Hali!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Hogy megy mostanában az EU felé a határátlépés kamionnal? Mit ellenőriznek? Elvileg semmit nem kell plombálni, meg ilyesmit, ha jól tudom.

Jól tudom?:))

 

 

realc Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16788

A BÁF-ra már befizettem (18 e), jövő hét végén vizsga. A TIR most indul (44 e).

A vállalkozói 136 e lesz, és akkor kezdődik amikor összejön a létszám.

Az ADR nem tudom mennyi, és azt sem, hogy hogy' épül fel - megcsináltam volna ha fizetik, de így tolódik.

Amikor még úgy volt, hogy több mindent finanszíroznak, nézegettem könnyűgépkezelőit is - állítólag billencshez, emelőhátfalhoz, önrakodó daruhoz, targoncához, stb... előírás - de horror. 300 e körül van az alap, és erre jön még külön a típusvizsga gépenként.

Kezd lecsengeni a tanulási vágyam ;-).

Fokozatosan megcsinálok mindent aminek értelmét és szükségét látom de nem kapkodok, és időközben bezuhanhat valami új pályázati lehetőség is...

Előzmény: _Gabesz (16778)
Csavargó29 Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16787

Sziasztok!

 

Már egy ideje lelkes olvasója vagyok ennek a fórumnak. A kérdéseimre általában megtaláltam a válaszokat , ezért nem is nagyon írogattam.

 

Szintén pályakezdő kollégáimnak mondanám, hogy nem  Gyuribá az egyetlen, aki felvesz kezdő sofőröket!!! Voltam ugyan én is próbanapon, de közben neten találtam egy vállalkozót, aki volt olyan bátor és alkalmazott(több is lett volna aki felvett volna). Az első utakra eljött velem, aztán mentem egyedűl. Hetente egyszer kétszer kell autóban aludni, de a hétvége az mindig szabad. Egy '98 as volt hc-s magnumot vezetgetek. Igaz nem egy null km-es actros, de arra jó, hogy vezetni megtanuljon az ember. Ezt a vasat még az ember vezeti és nem az elektrónika:) Szóval lehet cibálni a váltót akkor amikor én akarom:) És nincs annál nagyobb élmény amikor recsenés nélkűl sikerűl végigváltani:)))

 

A tapasztaltabb kollégáimtol kérdezném, hogy ki mint intézi a tachográfot? 

_Gabesz Creative Commons License 2007.02.10 0 0 16786
poiuzf,
Nem tudtam biztosra, de akkor biztos igy van.

Kamionos Papa,
Még nem tudom, de állitólag a tanfolyam után is kellhet (4000Ft ha jól tudom).
Előzmény: poiuzf (16784)
poiuzf Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16784
Egyszer papírszemétből (újságpapír) összeállított bálákat (1×1,2×2m) vittem, abból 17 volt kb 25tonna.
Előzmény: _Gabesz (16783)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16783
Én ennél a szemétnél pont forditva gondolnám a dolgot. 24-25 tonna -ebből a fajtából amit ide hoztak- szerintem köbméterre foglalna többet mint egy hagyományos félpót. Aztán lehet, hogy nincs igazam.
Előzmény: Gasolin (16779)
Gasolin Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16782
A Map&Guide cégnek van a Truck Navigator programja ami kimondottan teherautóra készült.
Az ára 450EURO körül van.
Itt a cég honlapja:
http://www.mapandguide.com/DE/index2.asp
Előzmény: hisztislány (16780)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16781
Minden kapható :))
http://www.wcom-gps.com/sess/utn;jsessionid=1545cce24d39dd8/shopdata/0140_Navigationssoftware/product_details.shopscript?article=0420_truck%2Bnavigator%2BVersion%2B4%3D252E0%2B%3D28S137%3D29
Csak épp nem itthon.
Előzmény: hisztislány (16780)
hisztislány Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16780

Sziasztok Fiúk!!

 

Néha ide keveredem és köszönöm minden segítséget amit kapok tőletek.

Azt szeretném kérdezni, hogy kapható-e kamionos GPS program, mert igérték 2007-re  de igazából nem hallottam  még róla. Nem baj ha angol nyelvű a páromnak az is jó, én inkább maradok a franciánál..

 

Jó utat mindenkinek és nem hisztizek igérem ha nincs válasz.

 

Köszönöm, sziasztok!!

Gasolin Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16779
Ha már szóba került ez a raksúlydolog.
A nagyobb gyártóknak általában van olyan félpótkocsijuk ami teljesítményre optimalizált, de van olyan cég is aki kimondottam ilyen gyártásra állt rá pl. az oszták Berger.
A lényeg, hogy ezek a félpótkocsik általában 4800-5000kg önsúlyúak. Jellemzőjuk általában a finomszemcsés kikönnyített acél alváz, valamint a rengeteg aluminium alkatrész.
Ha egy ilyen félpótkocsit összekombinálunk egy hasonlóan kikönnyített nyergesvonatatóval pl. Renault Premium, MB Axor vagy az MAN TG-A TS változata ezek úgy 6800-7000kg-osak menetkészen kb. 400L-el megtankolva (szintén sok aluminium alkatrészel kikönnyítve, /kerekek, légtartályok/ könnyített nyeregszerkezet stb.), akkor egy ilyen szerelvény lazán elviszi a 28t-t.
Előzmény: paypal (16774)
_Gabesz Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16778
Ja értem. Az a 3 tanfolyam szerintem 100000-120000 körül kijön. Bár gondolom te a vállalkozóit is meg ""szeretnéd"" csinálni, azok meg biztos drágábbak. Mindenesetre az ADR alap 46000 (ebbe benne van a könyv is), a héten iratkoztam be. És ebből ha jól tudom nincs is külön vállalkozói.
Előzmény: realc (16767)
Soltaire Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16776
Jójó :)
Nagyon....szélsőséges lettem :D
Előzmény: dss (16772)
Gerob Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16775
Igen, én vagyok!!
Előzmény: Törölt nick (16769)
paypal Creative Commons License 2007.02.09 0 0 16774
attól függ milyen pót, az új schmitz-eket már 26,5 tonnára lehet rakni, de mint mondtad, nem mintha sokat számitana :-))
Előzmény: dss (16772)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!