Tanfolyamhoz annyit, hogy Fehérváron február végén indul TIR az Alba Volánnál. HA kapok támogatást utiköltségre a munkaügyitől, akkor tudok el tudok rá menni. A tanfolyás ára 55.000 ft. Ez tartalmazza a 22.000 ft-os vizsgadíjakat is, ami vicc. 5v 6 vizsga lesz... Rákérdeztem az E kategóriára, az vizsgadíjjal együtt kb 110.000. A siófoki munkaügyi nem támogat semmit... eddig. Hétfőn okosabb leszek.
Valószínű ha a párom márciusba hazajön akkor felvesszük veled a kapcsolatot.
Na , de addig sem tűnők el csak néha olyan "férfias" témákról írtok, hogy nem akarok belekótyogni. Mondjuk eléggé " férfiasítva" vagyok jó pár éve, de néha jobb hallgatni. Ha jól gondolom.
A többieknek is köszönöm a segítséget, a válaszokat.
Jó hétvégét., lazítást... aki vezet annak jó utat!
Ha valaki akar látni érdekes MAN átépítéseket az látógasson el Toni Maurer-hoz. Honlap: http://www.toni-maurer.de/mauerstetten/start.htm és Fahrzeugbau menűpontra kattintani. Toni Maurer-ról annyit érdemes tudni, hogy MAN márkaszervíz és emellett a gyárnak is készít átépítéseket (amit a MAN forgalmaz, azaz nem kokányolás), valamint a dakar-on induló MAN-eket (L sorozat) ő építi.
A 2db pöttyre gondolsz a betűk közt? Mert valóban nem ilyen szokott lenni, de lehet ott mást is látni. Ha erre gondoltál ez is jó, nekem ez elkerülte figyelmet. Még jó,hogy felhívtad rá a figyelmemet :o)
Jól tudod a dolgot!! Nem kell semmiféle vámolást elvégeztetni indulás előtt, meg határátlépéskor sem. Csak annyit, hogy bemutatod az útlveled a határőrnek, de itt sem kell már megálnod nagyon, mert nem nagyon foglalkoznak a dologgal, látják a rendszámot és már int is, hogy mehetsz nyugodtan. A magyar határokon van még az, hogy mérlegelnek (most hogy kifele is azt nem tudom, de befele mindenféleképpen), de az sem vesz el annyi idő mint régebben, csak akkor szólnak, ha tengelyes az ember v. túlsúlyos.
A BÁF-ra már befizettem (18 e), jövő hét végén vizsga. A TIR most indul (44 e).
A vállalkozói 136 e lesz, és akkor kezdődik amikor összejön a létszám.
Az ADR nem tudom mennyi, és azt sem, hogy hogy' épül fel - megcsináltam volna ha fizetik, de így tolódik.
Amikor még úgy volt, hogy több mindent finanszíroznak, nézegettem könnyűgépkezelőit is - állítólag billencshez, emelőhátfalhoz, önrakodó daruhoz, targoncához, stb... előírás - de horror. 300 e körül van az alap, és erre jön még külön a típusvizsga gépenként.
Kezd lecsengeni a tanulási vágyam ;-).
Fokozatosan megcsinálok mindent aminek értelmét és szükségét látom de nem kapkodok, és időközben bezuhanhat valami új pályázati lehetőség is...
Már egy ideje lelkes olvasója vagyok ennek a fórumnak. A kérdéseimre általában megtaláltam a válaszokat , ezért nem is nagyon írogattam.
Szintén pályakezdő kollégáimnak mondanám, hogy nem Gyuribá az egyetlen, aki felvesz kezdő sofőröket!!! Voltam ugyan én is próbanapon, de közben neten találtam egy vállalkozót, aki volt olyan bátor és alkalmazott(több is lett volna aki felvett volna). Az első utakra eljött velem, aztán mentem egyedűl. Hetente egyszer kétszer kell autóban aludni, de a hétvége az mindig szabad. Egy '98 as volt hc-s magnumot vezetgetek. Igaz nem egy null km-es actros, de arra jó, hogy vezetni megtanuljon az ember. Ezt a vasat még az ember vezeti és nem az elektrónika:) Szóval lehet cibálni a váltót akkor amikor én akarom:) És nincs annál nagyobb élmény amikor recsenés nélkűl sikerűl végigváltani:)))
A tapasztaltabb kollégáimtol kérdezném, hogy ki mint intézi a tachográfot?
Én ennél a szemétnél pont forditva gondolnám a dolgot. 24-25 tonna -ebből a fajtából amit ide hoztak- szerintem köbméterre foglalna többet mint egy hagyományos félpót. Aztán lehet, hogy nincs igazam.
A Map&Guide cégnek van a Truck Navigator programja ami kimondottan teherautóra készült. Az ára 450EURO körül van. Itt a cég honlapja: http://www.mapandguide.com/DE/index2.asp
Minden kapható :)) http://www.wcom-gps.com/sess/utn;jsessionid=1545cce24d39dd8/shopdata/0140_Navigationssoftware/product_details.shopscript?article=0420_truck%2Bnavigator%2BVersion%2B4%3D252E0%2B%3D28S137%3D29 Csak épp nem itthon.
Néha ide keveredem és köszönöm minden segítséget amit kapok tőletek.
Azt szeretném kérdezni, hogy kapható-e kamionos GPS program, mert igérték 2007-re de igazából nem hallottam még róla. Nem baj ha angol nyelvű a páromnak az is jó, én inkább maradok a franciánál..
Jó utat mindenkinek és nem hisztizek igérem ha nincs válasz.
Ha már szóba került ez a raksúlydolog. A nagyobb gyártóknak általában van olyan félpótkocsijuk ami teljesítményre optimalizált, de van olyan cég is aki kimondottam ilyen gyártásra állt rá pl. az oszták Berger. A lényeg, hogy ezek a félpótkocsik általában 4800-5000kg önsúlyúak. Jellemzőjuk általában a finomszemcsés kikönnyített acél alváz, valamint a rengeteg aluminium alkatrész. Ha egy ilyen félpótkocsit összekombinálunk egy hasonlóan kikönnyített nyergesvonatatóval pl. Renault Premium, MB Axor vagy az MAN TG-A TS változata ezek úgy 6800-7000kg-osak menetkészen kb. 400L-el megtankolva (szintén sok aluminium alkatrészel kikönnyítve, /kerekek, légtartályok/ könnyített nyeregszerkezet stb.), akkor egy ilyen szerelvény lazán elviszi a 28t-t.
Ja értem. Az a 3 tanfolyam szerintem 100000-120000 körül kijön. Bár gondolom te a vállalkozóit is meg ""szeretnéd"" csinálni, azok meg biztos drágábbak. Mindenesetre az ADR alap 46000 (ebbe benne van a könyv is), a héten iratkoztam be. És ebből ha jól tudom nincs is külön vállalkozói.