Na tegnap nyúlkáltam hőgomba felderítése ügyébe. Találtam 1 vezetéket amin van 1 saru és éppen annyira tudom felhúzni,hogy a saruja látszik. Kb. 10cm hosszú a kábelkötegtől. Azt hogy honnan csúszhatott le, véletlen sem tudtam kitapogatni. Kis tükörrel is próbáltam vizslatni, de nem vezetett eredményre. Lehet,hogy a hőgomba érintkezője, amire a sarut kellene rácsúsztatni le van törve, és azért nem tűnik fel, hogy melyik lehet az? Meg persze az is, hogy csak nagyjából tudom, hogy hol keressek "valamit".
Köszi a pontos leírást! Igen a vákum csövekre vigyázok.Akár hova nyúlkál az ember, mindig van valahol 1 kábelkötegelő, ami tuti szétvágja a kezed... :)
Meglestem, sikerült kitapogatnom, ha ügyes az ember, még a sarut is le lehet húzni, s visszatenni. A hőmérséklet jeladó kb tövével van egyvonalban a csatlakozója, kicsit alatta, kicsit az agr fele. Ha leveszed, még annyit enged a vezeték hogy éppenhogy látható helyzetbe fel tudod húzni, de csk óvatosan. Ha ott nyúlkálsz, vigyázz a vákuum csövekre az alkarod alatt! x20xev van nekem is, x20se-nél a termosztát körül volt.
Köszönöm a válaszokat! Ráfekszek a témára és nekiállok majd előkeríteni. És ez minden ecotec 2.0 16v motoron így van? A '96 elötti és '96 utániakon is?
Le kell kapni az EGR-t és rögtön szépen hozzáférsz a hőmérséklet jeladóhoz és a másik gombához is, ami az órának adja a jelet. Amíg az EGR a helyén van, csak tapogatsz, mint vak a pinán, de még ha ki is tapogatod, kicsavarni vagy a kábelt megkeresni és ráhúzni úgysem tudod...
Ott van az a másik gomba alatt 5-8 cm-re. Egy vezeték csatlakozik rá, vagy a tieden nem csatlakozik ezért is "fekszik" a mutatód. Ha nincs rajta a vezeték, akkor a lapos kerek vége tapintható ki, nem nagyon látod csak alulról.
Az enyém is 96' X20XEV. akkor hogy a francba nem találom. Mondjuk rohadtul nem lehet odaférni hozzá. csak kis tükörrel láttam meg ezt is. Merre kell keresni a 2 vezetékeshez képest?
De raktam fel egy csomó értéket hogy mit mutatott a diagnosztika.Hát amíg járt rázta az egész kasztnit alapjáraton meg 5500-nél nem forgot többet.Most viszont már be sem indul.Most gondltam egyet és megnéztem a szikrákat.4 en lehet hallani a csattanást ahogy kisül kettőn viszont nem, csak látszik hogy kicsit gyujt.Meg a diag nem azt írja hogy 6 henger hanem csak 4-et.
A blokk hátulján a gyújtáselosztó melett,alatt van ez a gomba, amin 4.9V-ot mértem, és 2 vezetékes. A termosztát ház körülit nem néztem. Lehet, hogy ott lesz a bibi??? Nagymértékbe segítene , ha tudnám a pontos helyét ennek a fránya gombának.
Ha nagyobb gebasz van akkor veszuzembe all, hogy ne csessze szet a hengerfejet. Ilyenkor nem viszi a gyujtastkopogashatarra illetve fordulatszamot is limital! Nem irtal semmit a multkor a hibatarolorol sem. Ha 2 henger szarul jar akkor mar razni is tud rendesen.
Értem.Nekem alapjáraton 1-2 fok volt.A fordulattal viszont felment.Most viszont el sem indul.Csak nem tudjuk hogy azért hogy kicsi az előgyujtás.Vagy most észrevettem hogy a 3. és a 6. hengernél kicsi szikrát ad a többihez képest és nem e az lehet a baj hogy az a kettő nyomás alatt nem gyujt rendesen és attól kopoghatott.
Maradék kompressziód és az üzemanyagod függvénye. Na meg persze az aktuális üzemi viszonyok is számítanak. Alapjáraton 3-6 fok nekem, menet közben pedig elmegy 30-ig de én LPGvel járok, annak nagyobb az oktánszáma valamicskét.
A hűtőn lévők csak a ventilátorokat kapcsolják. Azok hőkapcsolók.
Ez meg PTK vagy NTK.
De kell még valahol lennie egy hőgombának a termosztát ház körül vagy a hf.-en.
A mutatósé jellemzően 1 tűzősarus, tehát 1 vezeték megy rá. A testet a házán keresztül kapja a blokkról.
A motor vezérlő kompjuter hőmérője 2 vezetékes. Az egyik kábelen lehúzva általában 5 V körüli érték mérhető, ami, ha rá van dugva szenzor, az ellenállásának a függvényében csökken. A másik vezetéken testet kap.
Ennek az ellenállása 20 °C-on 2-3 kOhm, 90 °C-on 200-300 Ohm.
Ez biztos, hogy a blokk hátulján van középpen.
A mutatóé általában a termosztát házon van, ahová a vastag cső meg a hűtőről.