Keresés

Részletes keresés

oldember Creative Commons License 2012.08.26 0 0 36327

Hál'Isennek van némi műszaki érzékem, így egyszeri elolvasás után is, sőt már olvasás közben (vízuális típus vagyok!! :-))) azonnal

átláttam a megoldást.

Igazából csak arra voltam kíváncsi, hogy van e valamilyen "szabály" a beszerelés helyére, de mint írod szinte mindegy a hogy hová.

 

Azt hiszem nekem jóval egyszerűbb lesz a megoldás, mert a puffer oldalán van néhány használaton kívűli csonk.

 

  Például, hátul az A,B,C csonkok, de elől is van üres.  

 

Köszi az információ!

Előzmény: nemkezd (36323)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36326

Jelentem a PH érték 7, ez még semlegesnek mondható. (100% semleges a 6,5)

 

42tibcsi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36325

A trisot csak akkor tennék bele ha savas a víz, de mitől lenne savas?

A triso is mar, általában átmosásnál szokták használni.

Régen a honvédségnél voltak a téli át állások, na ekkor kellet a járgányokat trisoval átmosni, utána orán száján folyt mindenűt.

Latmusz papír megnyugtatna vegyszer üzlet v. medence szaküzletben kapsz.

Ha ere jársz adok egy csikot, de én még sosem mértem meg a fűtő víz ph-ját. Lehet, hogy mégis meg kéne mérni?

Előzmény: ja nyugi (36312)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36324

 

Hát igen pont ezért szűrögettem át vagy 3 napig a rendszert mert 4éve ami benne van az már biztos lágy víz nem beszélve van benne 4-5 falakon F1, tudom több kéne bele de ennyire futotta. (valamit csak ér)

 

 

Előzmény: oldember (36314)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36323

Mindegy hova teszed gyakorlatilag csak legyen körülötte vízáramlás, és a leváló anyagoknak hely, elméletileg a védendő objektumhoz kellene szerelni, a legforróbb ponthoz. Ez nálam a vegyes kazán előremenő kilépő csonkja, de te teheted a pufferba is.

Gyakorlatilag a legfontosabb, az anód élete folyamán megsemmisül szétesik elfogy, legyen hely ahova lepogyognak a levált részek és ott leülepedjenek, ilyen helyek a rendszer legkisebb sebességű részei áramlásilag, ahol a legnagyobb a keresztmetszet, kazán és a puffer ilyen helyek.

Nekem a kazán kilépő csonkjánál volt hely lefele a víztérbe.

Hogyan tettem be, ez már "NASA" módszer, legalább is "Józsi bácsi" szerint.

A kilépő 2col, szűkül 1colra, itt van egy hegeszthető nem öntvény közcsavar, ebbe van bele heftelve(hegesztve) a 6os köracélból készült, kétszer görbített (griffolt) tartó. Ez kb. 6-8 centi hosszú. A 6os anyag végére egy kis belsőmenetes hüvely van hegesztve, ebbe kell beletekerni az anód menetes csonkját. Hogy milyen vastag a hüvely az attól függ hányas menetű az anód csonkja.Nekem olasz anódot sikerült vennem ennek M6-os a menetes csonkja, igy nekem ez 10-es átmérőjű, maga az anód úgy 20 centi körüli hosszú és 30 egynéhány miliméter átmérőjű.

Tehát az egyik végén behegesztett, görbített kis anyamenetes csonk teszi lehetővé a fémes kötést, valamint ha összeszereled egytengelyűvé teszi a közcsavart és az anódot. Szereled össze őket fixre, közcsavar+tartó+anód. Ha szükséges kicsit görbíteni kell rajta hogy ne körözzön, kóvályogjon, ne üssön az anód amikor tekered bele a közcsavart a menetbe. Az egytengelyűség az fontos hogy ne érjen az anód a kazánban semmihez, lógjon a vízben. Ha hozzáér a kazán falához akkor hatástalanná válik, csak a menetes csonkon keresztül kapcsolódhat fémesen a rendszerhez.

A kétcolos csonkon bőven lefér az anód a kazánba. A közcsavar belsejében némi szűkületet okoz a behegesztet hatos anyag de ez gyakorlatilag elhanyagolható.

Remélem ha többször elolvasod rájössz hogyan néz ki az egész nem kell lerajzolnom.

 

oldember Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36322

Bocsi!

Egyébbként = Egyébként

Előzmény: oldember (36321)
oldember Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36321

"A múlt évben kapott egy járulékos anódvédelmet úgy grátisz."

Esetleg egy ilyen nálam is elfér, hogy azért mégis...!

Te hová tudtad betenni??  Egyébbként a rendszer melyik része az ahová inkább ajánlatos tenni? Különösen úgy, hogy nálam nagy a forgatott vízmennyiség!

Előzmény: nemkezd (36318)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36320

Hát valahonnan csak tudsz kérni egy hegesztő trafót kölcsön néhány napra. Én 20 éve használok és készítek és készíttetek bevont elektródás hegesztéssel készült alapvezetékeket. Úgy fúrd meg a vezetéket hogy körbe tudd símán hegeszteni és ha kell a kis flex is elférjen. Vizes pokróc a padlóra, lemez lap a falra a hegesztés mögé és ha kell árnyékold le a menyezetet is mert a füst rárakódik a plafonra és lehet festeni.

Tükörből hegeszteni a faltóll 4 centire fejfölött nem egy nagy élmény, ha lehet ezt azért kerüld el mert ez a profikat is megizzasztja.

Félcolos acél(vas)csövet még hidegen is hajlíthatod, ha van készséged megy az nem kell hozzá aparát, aminek újabban horor áron vásárolt gáz kell. De ha gondolod egy PB gázos disznó pörzsölő fej is jó melegíteni.

Előzmény: oldember (36319)
oldember Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36319

Na, hajszál pontosan fogalmaztál. 

Valami ilyenre gondoltam én is, legfeljebb másként írtam le, de mivel felmerültek ezek a kérdések, gondoltam bepróbálkozok, hátha tanulok megint valamit.

Az én rendszerem zárt rendszer.

Szintén: "Gáz és vegyes kazán párhuzamos kötésben." Megtoldva egy 1000L-es pufferral, amit a vegyesk. gravitációsan fűt.

A fűtési kör acélcső(fekete fűtéscső!) 1"-ról indul és a távolság arányában 1/2"-ig szűkül. Mostanában akarok némi kis bővítést (1db. radiátor) eszközölni, de még dilemmázok, hogy miből legyen az oda vezető cső.  Azért a vacillálás, mert bár tudok heggeszteni , de nincs mivel. Ezért aztán alternatív megoldás kell. (réz vagy 5rétegű)

A Te esetedet is figyelembe véve úgy látom teljesen mindegy, hogy miből készül, merthogy a vizet nem cserélgeti az ember. Elméletileg soha, de "Soha ne mond, hogy soha!"   :-))  

Előzmény: nemkezd (36318)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36318

Az enyém 20 éves, 3negyedes acél alapvezékkel működik, radal hőleadók, vörösréz hőcserélők és sárgaréz szelepek. Gáz és vegyes kazán párhuzamos kötésben.

Tehát van minden ami az elektro korrózióhoz szükséges.

A múlt évben kapott egy járulékos anódvédelmet úgy grátisz.

A vas alapú trutyit egy mellék áramkörű primitiv szűrő gyüjti össze.

Még 20 évet kibír, azután majd felújítja valaki.

Ne aggódj, ha hetente nem cserélgeted le a vizet és a rendszer mindig fel van töltve nem lehet gond.

A vízben oldott oxigén az első felfűtések alkalmával kiválik a vízből.

Legfeljebb ha nyitott a rendszered a tágulási tartály szorul idővel cserére.

Ezek tükrében sok tennivalód nem lehet, tüzelj és élvezd a fűtött lakást.

Előzmény: oldember (36317)
oldember Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36317

Annyira nem aggódok, mert még csak 2éves a rendszer.

Én csak a ja nyugi olvtárs beírása(kérdései) alapján gondolkodtam el egy esetleges megelőző védelmen.

Mint kiderült ez nem egy olcsó mulatság, így aztán megvárom azt a 20-25 évet mire elrozsdál!  :-)))  (Még csak 62 vagyok!!) :-D

Előzmény: nemkezd (36316)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36316

Estleg egy bojler anód beépítése a rendszeredbe, ha már aggódsz a korrózió miatt...., az kijön 10 000 HUF-ból.

Előzmény: oldember (36314)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36315

Javaslatom most is él és díjmentesen felhasználható!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=120763332&t=9147701

 

Előzmény: sur5al (36313)
oldember Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36314

No, igen!

Azt hiszem, hogy ezt most kihagyom.

Nekem 1200-1300L víz kering a rendszerbe így több mint 90ezer Ft volna a szer. 

Hááát, nem tudom mit nyernék, ha beletenném?!!  Egy zárt (légtömör) rendszerben elméletileg egy idő után már nem lehet oxidáció! 

Vagy rosszul tudom?

Előzmény: 42tibcsi (36311)
sur5al Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36313

"A tűztér kátrányosodását a tartósan alacsony kazán víztér hőmérséklet okozza az esetek többségében."

 

Igaz, sok esetben. De van talán még fontosabb. Ne felejtsük el megemlíteni a száraz tüzelőt. Ami fa esetén 1-2 éve kivágott, felhasogatva, szellős helyen tárolt fát jelent. Meglepően sokan buknak el itt. A frissen vágott fával tüzelve a hatásfok is kb. fele a száraznak (tehát kétszer annyi fogy a fűtéshez!!!), a káros mellékhatásokról nem is beszélve.

Előzmény: nemkezd (36308)
ja nyugi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36312

Szia!:-)

 

-Akkor 360 liter vizhez, 25600,- Ft pontosítva 28. 400.-Ft- ért. , má meg is oldottuk a kérdést.

 

-A trisó  mondjuk           300,-Ft mondjuk

 1db  5 literes fagyálló 2500.-Ft 

  Összesen:                 2800,-Ft

Ez mondjuk belefér a keretembe.

Üdv:

Józsi

Előzmény: 42tibcsi (36311)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36311

Azért gondoljunk bele a gk. fagyálló 97-98% -a etilénglikol,  én a vegyszer üzletben kapok 5L / 2500Ft ért. A fenmaradt 2-3% ék az inhibitor adalék.

Véleményem szerint jóban jár ha a szerelvény szaküzletekben árult tömény korrózió gátlót vesz. PL.: Protektor F1-et ez 100L fűtési vízhez 7100Ft de van más hasonló egyéb.

Az igaz, hogy nem lesz fagyálló a rendszer de nem is ez a cél, de ha vesz etilénglicolt még mindig anyagilag jóban jár. Persze figyelni kell a viszkozitásra.

Előzmény: gmkiev (36277)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36310

Megkövetlek "kekesialmos"  ez nem a te véleményed csak idézted "szilacus" írását.

Mégegyszer bocs!

Neki szól akkor a megállapításom.

Előzmény: nemkezd (36309)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36309

Az rendben van hogy neked ez a véleményed de legalább ne írd le nyilvánossan mert még valaki komolyan veszi!

"Nem , a huzatszabályzó egy teljesen felesleges dolog . Hadd égjen az a fa , ha már a tűztérben van ..."

Előzmény: kekesialmos (36304)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36308

Bontsd le a kéményt.

A kátrányosodás belülről kifelé terjed.

Foglaljuk össze még egyszer.

A füstgázokban vízgőz, és egyéb gőz és gáz állapotú anyagok találhatók.

Ha az áramló gázok gőzök kellően hideg felülettel találkoznak akkor lehűlnek és folyékony állapotban kicsapódnak a felületre. A hagyományos kéményszerkezeteket tégláira bontja néhány év alatt.

A vízgőz és a széndioxid szénsavat képez ami oldja a meszet és a cementet, és korrodálja a fémeket. Szénfűtésnél még jelentős mennyiségű kénes sav is keletkezik ami még agresszívabb.

Műanyag és gumi tüzelőanyag adalékkal a helyzet tovább fokozható.

Tehát el kell égetni az éghető gázokat és gőzöket. Ehhez megfelelő tűztérhőmérséklet és oxigén kell.

A kéménybe jutott gázok gőzök lecsapódását leghatásosabban a kémény hőszigetelésével érhetjük el

Végig  szigeteltnek kell lennie és gáz és vízzáró felületűnek. Ez sokféle módon kivitelezhető, elkészíthető.

A lényeg az hogy a kémény füstgázokkal érintkező felülete kellően meleg maradjon üzem közben, hogy ne alakuljon ki a harmatponti hőmérséklet.

A tűztér kátrányosodását a tartósan alacsony kazán víztér hőmérséklet okozza az esetek többségében.

Tőmondatokban ennyi röviden, ebből kiolvashatod a tennivalók lényegét is.

Előzmény: astra1,4 (36274)
ja nyugi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 36307

Köszönöm szépen.

Üdv:

Józsi

Előzmény: Törölt nick (36300)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36306

 

Szert tettem 2db 10” os szűrő házra (6200Ft) és két mosható szűrőbetétre 20/10micron(1600Ft).

 

Mondhatom radikálisan sikerült átszűrni az egész rendszert (a kis puffer kivételével mivel az még most is 70°os). A radiátoroknál mindig csak 1 volt nyitva, és a leg távolabbival kezdtem. A szűrő házat később új betétekkel a központi víz szűrésére is feltudom használni. Nem találtam volna ésszerűnek ezt a 1700L kilágyult fűtés vizet kiengedni és friss vízzel lecserélni. Ion cserélt v. deszt. víz ilyen mennyiségnél igen csak mélyen a zsebbe kellet volna nyúlni.

 

 

42tibcsi Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36305

A „Naplopo”-nál feléből vehettél volna egy Stecát. Na mindegy ha már megvan, a HMV felső részén kellene egy merülő termosztátott rakni. Ezt kb. 40C°ra kéne be állítani a puffer feső részén is kell egy termosztát mely 45° ra van be áll. és a két termosztát sorba van kötve. Tehát ha a HMV teteje 40°alá megy és a puffer legalább 45°os felül kezdődhet a ráfűtés. Viszont nem tudom mit takar ez a köppenyhőcserélő, (dupla falú?) tehát ha a soláron kívül nincs még egy hőcserélő a HMV-ben úgy külső hőcserélővel tudsz ráfűteni, de ez már egy kicsit összetettebb feladat.  

Nálam a kisebbik puffer tetejéről történik a ráfűtés, és azt tudom fűteni vegyessel és gázzal is. Persze a gáz marad a leg végső megoldásnak, 4 év óta még erre nem volt példa. Igaz a solár a puffert is fűti ha már felfűtötte a HMV-t.

Előzmény: hetmann64 (36272)
kekesialmos Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36304

Nem , a huzatszabályzó egy teljesen felesleges dolog . Hadd égjen az a fa , ha már a tűztérben van ... És szerinted mi fogja szabályozni az égést ? A keringető-szivattyút pedig ki kell számigálni , h mekkora kell . Nem hasból vágni , h egy 25-6-os pont jó lesz .

Előzmény: szilacus (36209)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36303

Alumíniumot közvetlenül nem ér az ötrétegűnél sem, ezért abban is használható. Nálam '84 óta megfelelt a trisó korrózióvédelemre, 10 éve már hencó cső is van a rendszerben. Némi tömítő funkciót is betölt, ritkábban kell újratömíteni a szelepeket.

Előzmény: pajaci (36301)
Sandor Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36302

semmi komoly havaria nem történik, csak szépen elrotyog a víz a kazánban.

 

Előzmény: Zs:) (36290)
pajaci Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36301

Vajon az ötrétegűeknek nem árt?

Előzmény: Törölt nick (36300)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36300

Ph mérő vagy indikátorpapír hiányában ~ 15 g trisót számolhatsz 10 l vízhez.

Előzmény: ja nyugi (36288)
smith Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36298

Ha megkezdődik ez a gőzképződés, szerinted mennyit számít, hogy nyitott a rendszer? :)

 

Nagyon sokat.

A jól méretezett nyitott rendszerből pontosan annyi gőz távozik, amennyi a tűztérből elvont hővel elforralható.

S mivel a forráshő (2260kj/kg) nagyságrendekkel nagyobb, mint a víz fajhője [4.2kj/(kg°C)]. Így a folyamat sokkal kisebb hőmérséklet és nyomásnövekedéssel járhat, mint a zárt rendszerben. Ott a lefúvásig "betárolja" a rendszer a későbbi gőzrobbanás alapjául szolgáló energiát, s mivel nincs halmazállapotváltás, minden kJ a hőmérséklet növelésére fordítódik.

Szerintem. :-)

 

Előzmény: Zs:) (36292)
ccsabika Creative Commons License 2012.08.24 0 0 36297

Sziasztok

Van egy 25 éves vegyestűzelésű MEZŐGÉP kazánom. Kb 100 nm -es házat fűtök vele. 5 éve mellé rakattam egy Thermomax gázkazánt 

(nem kombi) .Ezek egy rendszerben vannak.Télen csak néha használom a gázkazánt, csak fával szoktam fűteni.

Mos szertenék egy HAJDU indirekt (Hajdu IDE 150 F) bojlert a rendszerbe beépíteni. Azért ha fűtök akkor a bojlert is fűtöm egyben, ha meg nem fűtök akkor a villamos pótfűtés biztosítja  a melegvízet.Van egy villanybojlerem a fűrdőszobába azt szertném kiváltani ezzel a Hajdu bojlerrel. Van e valakinek ezzel tapasztalata ? Vagy valami jótanács?

Köszi a válaszokat előre is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!