Keresés

Részletes keresés

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.07 0 0 4589

                                                               joycecoltrane

                                                        értelmetlenségek, érthetetlenségek

 

 

 

kanté, joyce-é, a szürrealista-dadaistáké, a pszichológusoké, a mikro-és makrofizikusoké, a politikusoké, kései beethoven vonósnégyesek, bartókok, schönbergéké, coltrane-é, a határok feszegetése, a határok átlépése, a semmi struktúrája éssatöbbi

strukturált struktúratlanság

                                                                            útkeresések

 

 

                                                       értelmek, érthetőségek

                                                       

 

                                                    létrétegek és semmi-rétegek

ki kutatja a semmit

                                       a teremtő semmit

                                                                             aki átlépi a létező határait

 

négy óra gyúrás során átléped határaid

                                                                          fél halottan érsz haza

                                                                                                                  mutant mass

                             könnyen elérzékenyülsz

a semmi kutatója

                                 a szabad kőműves segédmunkások legfőbb tudománya

az egyik munkatársa tényleg vesz hajókat

                                                                       a másik földeket

                                                                                                            neki meg még egy kazettás magnó megvétele is

ő semmi kutató

                                 mutyizik persze néha mert lopni nem tud és csalni se nagyon

                  így se hajó se földek még egy vacak szálloda se

néha egy kis holland sajt vagy svájci frank

                                                                                  az időnek van 1o ezer milliárd másodperc része

               akkor a semminek is kell legyen valami

                                                                                              planck mérgesen toppantott egyet és az elektronok egy métert ugrottak

                                                                                 pistike leverte az istállóban lévő fecskefészket

                                                 a tehenek véres  tejet adtak

                                                                                                parsifal hendrix meg ír meg ír

                                                                                                     mi lesz ebből

John Coltrane - Meditations (1966) full album

https://www.youtube.com/watch?v=TuzfMR-7v1I

 

(The Mabbot street entrance of nighttown, before which stretches an uncobbled tramsiding set with skeleton tracks, red and green will-o’-the-wisps and danger signals. Rows of grimy houses with gaping doors. Rare lamps with faint rainbow fans. Round Rabaiotti’s halted ice gondola stunted men and women squabble. They grab wafers between which are wedged lumps of coral and copper snow. Sucking, they scatter slowly. Children. The swancomb of the gondola, highreared, forges on through the murk, white and blue under a lighthouse. Whistles call and answer.)

THE CALLS: Wait, my love, and I’ll be with you.

THE ANSWERS: Round behind the stable.

(A deafmute idiot with goggle eyes, his shapeless mouth dribbling, jerks past, shaken in Saint Vitus’ dance. A chain of children ’s hands imprisons him.)

THE CHILDREN: Kithogue! Salute!

THE IDIOT: (Lifts a palsied left arm and gurgles.) Grhahute!

THE CHILDREN: Where’s the great light?

THE IDIOT: (Gobbling.) Ghaghahest.

                               

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4588

                                                             joycecoltrane

                                                        metamorfózis

                                                     kantundbach

                                                        átváltozás németről angolra

 

kiment beoltani veszettség ellen a kutyákat. a kullancsirtókat nem csepegtette rájuk, mert elkezdett szemerkélni az eső.

az átváltás problémái. a felsőfokú nyelvvizsgára készülődvén fogott egy üveg konyakot (leginkább valami péter-pál? vacakot), kiment az egyik kamrába jókora szakadozott bundában mert hideg tél volt és amíg tartott a konyak fejtette az angol teszteket vagy hallgatta a nyelvkazettákat. a vizsga után aztán elsöpört mindent és nekiállt németezni - ami egyfelől őrültség volt az ő habitusával, másrészt elkerülhetetlen is volt vala. a veréb ugyebár lép egyet előre, kettőt hátra, egyet jobbra, kettőt balra. és az elmúlt hetekben újból itt van a váltás ideje. eszébe jutottak a kazetták és nagyon -nagyon akarná őket hallgatni. de nincs kazettás magnója (semmilyen magnója nincs). hol lehetnek a kazetták? egyáltalán használhatók-e még? tegnap talált néhányat - de most magnót kellene venni. troppauer hümér a költő. más ennyi idős korában hajókat vesz vagy szállodát, neki meg még egy magnó vásárlás is probléma. lelki. úgyhogy nem is vette meg. viszont a kutyák lerendezése után turkálni kezdett és talált néhány könyvet. Ulysses. a bejegyzése szerint 2o1O januárjában vette a heathrow-n. kantról joyce-ra váltás, bachról coltrane-re. 

hendrix fekázik - ez tetszett neki. a coltrane-t hallgató parsifal fekázik. ez is tetszett neki. érdekes világban élünk. szürreálisban.

John Coltrane - Impressions (1963) [Full Album]

https://www.youtube.com/watch?v=46DTEse9_bo

vanda62 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4587

Volt a nővéremnek egy fiúja, akit nagyon bírtam, egy magas, hosszú vörös hajú, szakállas hippi, tőle kaptam egyszer egy lemezt, lehet, hogy amiatt kapok dührohamot a feka szótól 

https://www.youtube.com/watch?v=aJUQO9l7k5s

Osibisa Woyaya

vanda62 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4586

Kevés dologgal lehet jobban felidegesíteni, mint a fekával, a biboldóval, a buzival, ezen bolygón elvileg minden ember homo sapiens, egy biologiai faj, bármelyik ivarett nőnemű egyede párosodik bármilyen ivarérett hímnemű egyeddel egészséges, szaporodóképes utódjuk lesz, vagy, ha úgy tetszik, az Úr a maga képmására teremtett valamennyi emberi lényt, a fekát is. 

https://www.youtube.com/watch?v=_25EW0c-NRw

 

Wole Soyinka: Elveszett versek 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.06 0 0 4585

 

 

dolgozott- dolgozott volna. de az üres lap után jött az internet kavargó mélységes végtelenje ahol minden jelentékelennek tűnt. maritain, gabriel marcell, merleau ponty.  üres fejjel jövünk a világra és üres fejjel távozunk.

a szívünk tele. és a tökünk. a wagner társasággal welshben. egy osztrák kisváros. király dr. még azt is leírta gondosan, hogy melyik leágazásnál menjünk le az autópályáról. európa haldoklása wagnerrel kezdődött. a xx. század csodálatos tudományai, művészetei és haláltáborai, lövészárkai. 

senkinek sem tűnik fel, hogy ha nézel egy híradó filmecskét brüsszelről vagy berlinről, persze teli fejkendős nőkkel, dedede minden második tol egy babakocsit, míg a fehér csajoknál, nőknél se híre se hamva a gyerekkocsiknak

és 3O évvel ezelőtti angol nyelvleckékben szó se volt fekákról, pakikról, ma meg már fekák tartják a nyelvleckéket, persze az élet az előbb jár, hisz haverja már réges rég  mondta párizsról, hogy olyan mintha nairobiban lenne, bizony sok helyen, ha nem tünt volna fel az eifel torony csúcsa, a hullámzó feka tömegben nem nagyon tudta volna, hol van,

az unokái már kissebbségben ténferegnek a világban és a rohadt politikusok továbbra is csak pusztítanak, és újra kell és lehet írni a XX. század történelmét, különös tekintettel a második harmincéves háborúra, isten meghalt, a templomokat

lerombolják és hová tűnik a zene, a szerelem, a tudás, a filozófia, elönt mindent a szartenger, fuldoklunk, a tv-t bámuló szarkarika mindenség meg lebeg-lebeg-lebeg

https://www.youtube.com/watch?v=bhdVNvd7yKo

Götterdämmerung Final - Brünnhilde Immolation Scene II

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.05 0 0 4584

                                                        wittgenstein és heidegger között

 

 

 

a karl kraus utcácska a wittgenstein teret kötötte össsze a heidegger térrel. az utcácskából eredt az ödipusz utcácska és az odüsszeusz utca. és itt volt a die fackuel szerkesztősége is. joyce és freud. witti és martin. hatalmas pillangófestékes szitakötők zúgó-zizegése. az aggódás és a szorongás összefonódik karcsú néma levente az orgazmussal , a három csöcsű amazonasok a nyelvfilozófiával és az amerikai zsidó mohó pszichoanalitikusok samu doktorral aki juhász gyulát és józsef attilát és gyógyította(volna, ha tudja, de ) freud nyíltan bevallotta, hogy komoly betegekkel nem tud foglalkozni és a képzelt betegekből is leginkább a pénzesek jöjjenek -

a három napkeleti bölcs álldogált trója lángjainál és tudták, hogy itt vált szét útja odüsszeusznak, aeneisnak és gromérosznak, aki a mahábhárata felé kormányozta hajóját. 

a három napkeleti magyar szabad kőműves segédmunkás pedig a leonardo pultjainál áldogált, és nem vált szét az útjuk.

parsifal hendrix leeresztette a rolót. dolgozni kezdett.

 https://www.youtube.com/watch?v=RHyp_eUArSA

Paul Kossoff - Tuesday Morning

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.04 0 0 4583

                                                         kisújszállási szemle

                                                              die fackuel

 

 

 

marlowe leszokott- na nem a piáról és nem a cigiről, hanem a sakkról. a bábuk mögött ott voltak ugyan az emberek, a sikeresek és a sikertelenek, a tv-t faló sakkozók, a nőkért lihegő edzők, de mégis izgalmasabbnak tűnt a dasein, a választó, az olvasó, a zenét hallgató ember a maga közvetlenségében. ezen a csapáson haladva hamar eljutott shakespeare-hez, illetve a shakespeare-nek diktáló fausthoz. és itt ért el élete legizgalmasabb nyomozásához, ahol a legjobb combok kavarogtak, legcsodálatosabb dudákat fröcskölték pezsgővel, ahol a legsötétebb erők mozgatták a szálakat

Shakespeare’s Originality by John Kerrigan review – what the Bard pilfered and changed

Shakespeare inhabited a literary culture in which imitation was applauded. This erudite study teases out his alchemical transformations of what he had read or seen.

or a long time, the sedulous student who wants to see Shakespeare in the act of creation has been able to go to the extracts contained in the eight fat volumes of Geoffrey Bullough’s Narrative and Dramatic Sources of Shakespeare. Here you can find the stories that he pilfered and changed. You can see how he twisted two completely separate tales together to make The Merchant of Venice, for example, or decided to kill Lear and Cordelia at the end of King Lear when in his chronicle source both survived, or made Othello Desdemona's murderer, when in Cinthio’s original Italian story, it is Iago who does the deed. The volumes give a dizzying sense of the playwright’s narrative dexterity as you see him extracting and welding together the elements from others’ narratives.

Read John Kerrigan’s intense, condensed account of the playwright’s creative borrowing and the dizziness only increases. Focusing on a handful of plays, Kerrigan, one of the world’s leading Shakespeare scholars, shows that Bullough has recorded only the more obvious half of it. Kerrigan takes us beyond Shakespeare’s primary sources into the deeper texture of his allusions and passages of imitation. His originality, by this account, was largely a gift for the alchemical transformation of what he had read, heard recited, or remembered from his days on a hard bench at Stratford grammar school.

Rhetoric (the Renaissance version of creative writing) approved of “invention”, but specified that this meant the clever combination of inherited elements. Yet Shakespeare is also different from his contemporaries: he is not showing off his literary knowledge but adapting narrative patterns and fragments of dialogue lodged in his memory. Kerrigan quotes Emerson observing that “All minds quote”; yet most of Shakespeare’s quotations – or inventive misquotations – would not have been spotted by his first audiences.

Traditional assurances that Shakespeare knew next to nothing of Greek tragedy are upended in an analysis of King Lear and its relationship to Sophocles’s two Oedipus plays. Shakespeare had access to these via widely available Greek/Latin parallel texts (we should take with a pinch of salt Ben Jonson’s aspersions about his “small Latin and less Greek”). In particular, he found his way back to Greek tragedy via Seneca’s Latin versions of Greek originals. The scene on Dover Cliff, where the blind Gloucester thinks he has been led by Edgar, the son he does not recognise, has its “original” in Seneca’s Phoenissae, where Antigone leads Oedipus in search of a convenient precipice. “Layers of imitation resonate back to antiquity.”-faustfaustvergilius

Black Sabbath "Paranoid" Live in Birmingham - May 19, 2012

https://www.youtube.com/watch?v=cen1SvpTsYk

aztán az évszázadok teltek-múltak, mert ez a szokásuk, és faust visszament a szigetre, stephan deadelus miatt. marlowe elővett egy másik üveget. egy másik doboz cigit. új idők, új piák, új cigik - de faust örök, csakúgy mint parsifal.

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.03 0 0 4582

                                                          kisújszállási emberek

                                                   egy kisújszállási ember barátai

                                                              marlowe

                                                   PHILIP MARLOWE in TV & Film

 

 

The 100 best novels: No 62 – The Big Sleep .  Raymond Chandler’s hardboiled debut brings to life the seedy LA underworld – and Philip Marlowe, the archetypal fictional detective.

In virtually every scene of a Chandler novel, someone is lighting a cigarette, or having a drink.

Chandler fully understood the archetypal fictional detective, and had been polishing the character for years. In The Simple Art of Murder (1950) he describes such a man in a famous passage:

“He must be a complete man and a common man and yet an unusual man… He is a lonely man and his pride is that you will treat him as a proud man or be very sorry you ever saw him. He talks as the man of his age talks, that is, with rude wit, a lively sense of the grotesque, a disgust for sham, and a contempt for pettiness.”

Enter Philip Marlowe, one of the great characters in the Anglo-American novel, a protagonist to rival and possibly surpass Sherlock Holmes. Marlowe holds the key to the enduring appeal of this novel and the six that followed. In 1951, Chandler told his publisher, “It begins to look as though I were tied to this fellow for life.”

He is a 20th-century knight who treads the mean streets of Hollywood and Santa Monica, and who also visits the houses of the stinking rich, with their English butlers, corrosive secrets and sinister vices. Chandler plays with this medieval conceit in surreal metaphors. For instance: “It was a blonde to make a bishop kick a hole in a stained-glass window.”-!!!!

In The Big Sleep – the title refers to the gangster euphemism for death – Marlowe is summoned to the home of old General Sternwood whose wild daughter, Carmen, is being blackmailed by a seedy bookseller. But The Big Sleep transcends its genre, moving WH Auden  to write that Chandler’s thrillers “should be read and judged, not as escape literature, but as works of art”.-!!!

The plot, notorious for its complexity, soon spirals into a world of pornography, gambling and Hollywood lowlife. It’s not flawless, and there are some loose ends.When Howard Hawks filmed the novel  he asked, “Who killed the chauffeur?” and Chandler replied that he had no idea. To him, plot was always subordinate to character, mood and atmosphere-!!!!!!!!!!!!

Chandler published his first detective story, in the pulp fiction magazine Black Mask, at the end of 1933. He explained this departure to his British publisher: “Wandering up and down the Pacific coast in an automobile I began to read pulp magazines, because they were cheap enough to throw away and because I never had at any time any taste for the kind of thing which is known as women’s magazines. This was in the great days of the Black Mask… and it struck me that some of the writing was pretty forceful and honest.” Between these beginnings and 1938, when he began to write The Big Sleep, he wrote 21 Black Mask stories, developing and honing the qualities of his mature work. A late starter, he came to this world as an outsider, a middle-aged English public schoolboy adrift in California. However, he caught on quick. The early stories have several Marlowe prototypes, LA settings, good and bad cops mixed into the regular crime cocktail of violence, drugs, sex and booze.

When he came to write The Big Sleep, Chandler “cannibalised” (his own description) his stories. The central plot of the novel comes from two stories, Killer in the Rain (published in 1935) and The Curtain (published in 1936). Both stories were standalone tales, sharing no common characters, but they had similarities. In each, there’s a strong father distressed by his wild daughter. Chandler melded the two fathers to make a new character and also did the same for the stories’ two daughters. There are other sources, too. Like Carmen Sternwood, his own much-loved wife Cissy had posed nude as a young woman and, like Carmen, taken opium. Marlowe’s alcohol problems reflect Chandler’s own latent alcoholism. In virtually every scene of a Chandler novel, someone is lighting a cigarette, or having a drink.

15 éves korában olvasta az asszony a tóban-t. marlowe azóta a barátja. nem olvasta már vagy 3O éve - benne él.

XX. századi alkoholisták, lovagok, szegénylegények, szabad kőműves segédmunkások, költők - filozófus szamurájok. 

https://www.youtube.com/watch?v=KxUzvhfmm3w

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.03 0 0 4581

hendrix mondta coltrane-nek, hogy olvasson lukácsot, mert úgy történelmi-gazdasági környezetében tárul majd fel számára az óm. coltrane meg azt javasolta, hogy hendrix hallgasson több bartókot és a kései lisztet, hogy az óm zenei (tán legfontosabbb) aspektusát felszívhassa magába. a magyarok tehát mindenütt ott vannak. de hol van parsifal fülig szindbád? a holland buli mellé jött most egy belga is. egyre jobban nemzetközivé válik a világ. írtak-e a németek egy durranás könyvet a második világháborúról? nem mertek. nem tudtak. pedig ha valakik, akkor nekik aztán.

 

 

Béla Bartók - String Quartet No. 5

https://www.youtube.com/watch?v=Du07qCXkNa8

 

Hendrix - Machine Gun 1970 Norman Oklahoma

https://www.youtube.com/watch?v=kvTxfUmiBxY

 

platon ideái, hegel-hartmann kategóriái

                                                                                     eljutni hozzájuk fenomenologia és konstrukció

 

dekonstuáló-konstruálás

                                                      molekulák, szervek, kapcsolatok, hálózatok

                                                           ideákideákideák

 

a gondolkodás minő törvényei károsodnak a mikrofizikában, a makroban, a politikában

 

                                                                                                         paulpaulpauleluard

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.04.02 0 0 4580

utánanézett harry rubinnak, élhet még az öreg, de emmanuel farber már négy éve halott, jó, hogy harry nem tudta/akarta meghívni, nem bírta volna ki egy hétig sem, jól mondta az idősödő kurva és a nyugdíj felé közeledő tudós németországban (akit még az egyetemről ismert), ne menjen amerikába, nem odavaló.

itthon, kisújszálláson, valahogy meg tudja húzni magát, tud alkalmazkodni annyira amennyire elvárják, ha nem, munkahelyet vált,

emberek, szociológiai, pszicho szociológiai elvárások, normák, játékszabályok dublinban, kisújszálláson és a berkeley-n, oxfordban,

                     a kilencvenes években jó nagy tüzet raktak az udvarban

                     és elégette az összes tudományos levelezését

                     emmanuel, harry és a többiek leveleit, vázlatait

 

jobban illett a restikhez, kocsmákhoz, erdőkhöz, mezőkhöz, antikváriumokhoz mint az előadótermekhez, intézményekhez

az orosz kutyákhoz mint az amerikai kutatókhoz

                                 de mostanában idegesíti, nyomasztja a németről angolra (vissza) váltása

                                  és mi lesz 1-2 év múlva

                                  amikor már kifut a vasazásból is

                                  marad az öregség

                                  és a sehol nem tartó opus

                                  de lehet, hogy nem is kell

                                   az opus

                                   felesleges, úgyse érti senki

                                   úgyse érdekel senkit

                                   a népvándorlási barbárságban

                                   a nyugat alkonyában

                                    a technikától, reklámoktól, szakácsversenyektől

                                   legyalult agyú emberiségben

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiB352_upzaAhXE7xQKHV51CXcQFgg5MAI&url=https%3A%2F%2Fvcresearch.berkeley.edu%2Ffaculty%2Fharry-rubin&usg=AOvVaw0gNGyqcnEPVtFyEvMODBfp

 

 

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiFj9O0u5zaAhXB1hQKHVXTBCoQFghDMAg&url=http%3A%2F%2Fcancerres.aacrjournals.org%2Fcontent%2F75%2F2%2F243&usg=AOvVaw2Qq4TI1BYBV7nDKcV6JX8w

 

 

 

  

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.31 0 0 4579

nem sikerült a jóga, maradt a jognál, a magyarok és az írek,

                                joyce és ph

                                                       kereszténység és marxismus

                                                                        de ph

west-östliche divan

                                   goethe nemcsak a klónozást, világirodalmat érezte meg

                                                    de az iszlámra is

                                                                     még goldziher és ph. előtt

depressziós újból az eső miatt

                                                           már fél éve esik az eső

joyce anyjának halála és ph-é

                                                    anyák az ágyban

                                            haldoklók

                                                     gyerekek az ágy előtt

adott neki kaját

                                  hozott be a konyhából

aztán elment pingpongozni

                                               befeszítették a gimi öltözőjének ablakát

                                               ott volt az asztal

                                               és játszottak

amikor hazaért felfordulás

                                               öccse sírt a folyosón

                                                                                          mi van?

                                                      "anya meghalt"

csak arra emlékszik, hogy fekszik az ágyán és sír ő is

apja simogatja a fejét

                                            valószínűleg életében utoljára

  James Joyce's Ulysses Documentary Full

  https://www.youtube.com/watch?v=qI7ZnHIF0Xo

 

és nézi fiáék vlogját

nézi unokáját

                                                       ott angliában

                                                      és nem tudnak semmit se joyceról

                                                       és lényegében róla se sokat

                                                       a közel fél évszázada meghalt anyjáról

                                                       meg semmit

és feltehetőleg ez így van jól

de azért

                                                    és holnap mennek a lányáékhoz

                                                    és ők se tudnak ilyesmikről semmit

és feltehetőleg ez így van jól

de azért

 

Wagner - PARSIFAL "Ich sah das Kind"

https://www.youtube.com/watch?v=T2ZMTkmjmLA

 

Ich sah das Kind am seiner Mutter Brust,
sein erstes Lallen lacht mir noch im Ohr;
das Leid im Herzen,
wie lachte da auch Herzeleide,
als ihren Schmerzen
zujauchzte ihrer Augen Weide!
Gebettet sanft auf wiechen Moosen,
den hold geschlaefert sie mit Kosen,
dem, bang in Sorgen,
den Schlummer bewach't der Mutter Sehnen,
den weckt' am Morgen
der hiesse Tau der Muttertraenen.
Nur Weinen war sie, Schmerzgebaren,
um deines Vaters Lieb' und Tod.
Vor gleicher Not dich zu bewahren,
galt ihr als hoechster Pflicht Gebot.
Den Waffen fern, der Maenner Kampf und Waeren,
wollte sie still dich bergen und behueten.
Bur Sorgen war sie, ach! Und Bangen;
nie sollte Kunde zu dir hergelangen.
Hoerst du nicht noch ihrer Klage Ruf,
wann spaet und fern du geweilt?
Hei! Was ihr das Lust und Lachen schuf,
wann sie suchend dann dich ereilt;
wann dann ihr Arm dich wuetend umschlang,
ward dir es wohl gar beim Kuessen bang?
Doch ihr Wehe du night vernahmst,
nicht ihrer Schmerzen Toben,
als endlich du nicht wiederkamst
und deine Spur verstoben!
Sie harrte Naecht' und Tage,
bis ihr verstummt' die Klage,
der Gram ihr zehrte den Schmerz,
um stillen Tod sie warb;
ihr brach das Leid das Herz,
und - Herzeleide - starb.

 

azért is juthatott ez ennyire az eszébe

                                                                           mert ma összefutott azzal a nővel, aki leánykorában gyakran elvitte

az ovodába

                      mert az anyja már akkor is beteges volt

vanda62 Creative Commons License 2018.03.31 0 0 4578

Pontosan húsz éve kezdtem el jogát tanulni. Életemnek volt egy időszaka 2001-2003 között, amikor már annyira előrehaladtam a jóga tudományában, hogy két évig tartani tudtam a húsmentes étrendet, és minden nap gyakoroltam. Csak aztán kimaradtam, aztán a jógaoktatóm is abbahagyta, megbetegedett, és 57 éves korában meghalt. Később hallottam, hogy az iskola alapítóját, Paramhans Swami Maheshwaranandát, aki akinek a gyertyával megvilágított képe előtt gyakoroltunk egykor, perbe fogták, mert erőszakoskodott egy tanítványával. Így aztán a jogával való kapcsolatom megmaradt annyiban, hogy a legegyszerűbb ászanákból, amelyeket egykor bemelegítésként gyakoroltunk, minden nap megcsinálok egy sorozatot. Bár a csakrákat azóta is amolyan misztikus maszlagnak tartom. 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.31 0 0 4577

                                                                     parsifals wake

 

 

. The obscurity of Finnegans Wake encourages the idea that behind it must lie a portentous message and provokes attempts to read a cosmology into it. Some of the correspondences with Augustine, Loyola, Scotus Erigena, William of Ockham and the Old Testament on which Mr. Morse depends may arise simply from the fact that both Joyces work and that of the fathers and doctors from whom Mr. Morse quotes are deeply grounded in human nature. The difficulty is to say when Joyce is consciously using an idea or a definition of Augustine’s, say, as part of his structure, when he is doing it unconsciously because it was part of his mental furniture, when the apparent use is sheer coincidence, and when it is sheer fancy on Mr. Morse’s part. Thus, when Mr. Morse tells us:

 

All sins, says Saint Augustine can be summed up under three heads( a csakrák egymásra épülése, rétegződése ): the lusts of the flesh, intellectual curiosity and pride. Almost everything Bloom does or enjoys is a sin. Almost everything Dedalus does or enjoys is a sin. In this however they are not alone: all Dubliners, knowingly or unknowingly, bear the Christian’s burden. Those who sink under it into damnation, however, are not the Bloom’s or Dedalus’s but the thoughtless ones, the Mulligans, Punch Costellos and Father John Conmees. All take it up at breakfast, the thoughtful and thoughtless alike, the comparatively free and the wholly bound: “For by eating and drinking,” says Saint Augustine. . .

And when he then goes on to favour us with a lengthy quotation from the saint on gluttony, we may be permitted to wonder which should get the credit: Joyce, Saint Augustine, or human nature. After all, it is pretty clear that the writer and the moralist were, whether they liked it or not, forced to cover much the same ground. Again, when he proceeds to classify various sins committed in the course of the day according to classifications used for the benefit of the faithful in the medieval treatise, Agenbite of Inwit, we may think the credit should go to the author of the treatise for inventing a nomenclature which stands up to such an extensive modern test, rather than to Joyce for cleverly constructing his book round it. The more so since, as Mr. Morse does not seem to be aware, the phrase “agenbite of inwit” did not appear in the first version of Ulysses at all.

In the same chapter Mr. Morse builds a great deal on an incident in the cabman’s shelter, where Stephen understandably (considering the night he has had) refuses any refreshment. Mr. Morse says:

As his intellectual independence dates from his refusal to enter the church, so his social independence dates from his refusal to enter the family. He rejects the inefficacious sacrament of the cabman’s shelter (“something in the shape of solid food. . . a bun or so it seemed” and “what was temporarily supposed to be coffee”). . .

Kuala Lumpurban megalakult  a Parsifal Hendrix társaság. Volt benne 16 éves középiskolás, aki a szanszkrit mitológiával foglalkozott, 8O éves madám, aki egy nemzetközi bordély lassan kiöregedő főnöknője volt, volt dániából elköltözött kvantumbiokémikus  docens. Küldöttséget küldtek Kisújszállásra, mert meg akarták ismerni parsifal hendrixet. De rájöttek, hogy míg a dublini emberek sok valóságot tartalmazott, addig a kisújszállási hivatkozások inkább allegóriát, szimbolumot,

stb. hisz például kisújszálláson nem találtak nemhogy 1O Hölderlin tornyot, de egyet sem.

 

This incident Mr. Morse turns into the climax of the book:

Dedalus does have many social sins on his conscience—almost the whole catalogue of Agenbite of Inwit—and he is absolved from them by refusing to take communion. That is the act of renunciation that purifies and frees the artist in him.

The actual incident is disappointing after this. All that happened in fact was that Bloom, believing Stephen should have “something in the shape of solid food, say a roll of some description”, ordered it and the coffee for him. When they arrived he was preoccupied with his theory that the proprietor of the stall was in fact Skin-the-Goat, the famous assassin of Lord Frederick Cavendish, so he silently pushed the cup of “what was temporarily supposed to be called coffee” and the “so-called roll” over to his companion. Some ten pages later he breaks off a discourse on Bacon’s authorship of the plays of Shakespeare to say:

—Can’t you drink that coffee by the way? Let me stir it and take a piece or that bun. . . Try a bit.
—Couldn’t. Stephen contrived to get out his mental organs for the moment refusing to dictate further.

It will be seen that Mr. Morse has here carried the game of discovering symbols pretty far. It is the more the pity that he should do so because what he makes out of them in the end is true; but it is the sort of truth that might be more obvious and more readily admissible without such dubious props:

Bloom and Dedalus are everything that Mulligan and his friends are not: individuals conscious of their individuality and struggling to maintain it. Ulysses is the story of a critical day in the lifelong struggle of two men to say with God, “I am.”

Indeed the great merit of Mr. Morse’s book lies not in his facts but in his feeling for the work he is discussing, for its temper and the temper of its author’s mind. He realizes that Joyce was no Promethean rebel but one who deserted orthodoxy simply for a humanism based on self-knowledge, “the right to leave questions unanswered” and to develop his own creative faculty in freedom. The movement of his work is away from authority towards the lonely individual deprived of the support of the multitude; deprived even of much pride in the existence of the self precisely because of the extent of his knowledge of his own weakness, but sticking stubbornly nonetheless to the only position he can respect. That secured, Joyce and his hero exemplify a second movement of an even more difficult and dangerous order—that towards an acceptance of the human condition with all its pains and complexities and, through art, of the world with which the individual must nonetheless contend.

This acceptance requires courage and honesty of an even higher order than revolt; but for the artist in the end it is an aesthetically superior position: it is the “classic temper” that Joyce achieved in spite of the opposition of so much of his own nature—though again with the aid of a great deal of it. Mr Morse lays due emphasis on the first movement of Joyce’s mind: but not nearly enough on the second: and though he examines in some detail the influence of Aquinas on Joyce’s aesthetic and the fortitude in Aquinas’s sense which went to shape his work, he perhaps could have said more about the naturally religious passion which Joyce brought to the service of an art which was essentially human and humanist: a curious employment of the religious spirit for the triumph of mere humanity over dogma.

In the Portrait Stephen Dedalus is shown as in revolt against a collectivity that, while claiming to speak dogmatically for the spiritual side of man’s nature, is yet really materialist. It is a comparatively simple position and one that contains its own joys. In Ulysses the danger of the futility that attends such a revolt threatens to destroy him. What, except an ethereal poetry, the handful of abstract lyrics of the “bullock-befriending bard,” or an account of his own revolt, can be the outcome?

Part of the answer is supplied by Bloom. Parallel to Stephen’s dramatic defiance of convention and society runs Bloom’s comic, shaky, often degraded and seldom dignified spiritual quest with precisely the same end in view—to be himself. Bloom, with his ridiculous name and still more ridiculous virtues, his monstrous acquiescences and still more monstrous dignity, would appear to have little to do with Stephen’s aestheticism. Yet his creation is its extremely odd justification. As Mr. Morse truly says,

as the book proceeds, this unprepossessing, unsuccessful, unrespected, neurotic, guilty, nasty man grows on us as a moral giant. That is the miracle or Ulysses. . .  No man can look on naked divinity and live: there is the well-known case of Actaeon, as well as the authority of Scripture; divinity therefore appears to our weak sight disguised as a familiar or even a ridiculous object: a bull, a swan, a cloud, a pile of coins, a wrestler, a burning bush, a swineherd, one’s own husband, a destitute couple, a carpenter’s son – why not an ad salesman? Bloom is the conscience not only of Ireland but of the world. To create him, under all the difficulties that beset Joyce from 1914 to 1921, was an act not only of genius but of the utmost fortitude.

That is well said, but Ulysses would be a considerably less great book than it is if it were all the story. Many people have found the book terrible. George Orwell believed that it was “the product of a special vision of life, the vision of a Catholic who has lost his faith. What Joyce is saying is “here is life without God. Just look at it!” Mr. Harry Levin believes it to be “totally lacking in the epic virtues of love, friendship and magnanimity” and Mr. William Empson thinks that Bloom’s isolation and Stephen’s megalomania are so monstrous that, if the book is to be bearable, it must have a happy ending. He believes the seeds of this can be seen in Stephen’s future relationship with Molly and her eventual restoration to Bloom as a result of this putative liaison. Csak egy Isten menthet meg minket. Vagy Marx Károly. Korunknak egy új Szent Tamásra van szüksége.

But surely it is not necessary to go this far? Surely the happy ending is in the very temper of the book itself, full of that “profane joy” which Joyce came to believe all art should exhibit? If the author of Dubliners had looked upon the gorgon’s head, the man who wrote Ulysses had not been turned to stone. Is there not a touch of shocked Protestantism, of upset liberalism in the judgments just given? Yeats agreed that the book was “cruel” but added that it was “an Irish cruelty, our kind of strength.”

Stephen Dedalus could conceivably from his Portrait of the Artist As a Young Man have turned out a writer of genius. We can imagine anything we like as having been written by him – something in the neo-Baudelairean fashion of the nineties perhaps, or even something like Une Saison en Enfer – (egy évad? legalább 3O. Vagy negyven. Ó Lautréamont, ó Verlaine, ó but surely the last thing the world might have expected would be something like Ulysses, with its unending comedy, its grotesque vitality in the midst of decay. Nobody reading Dubliners or the Portrait could have thought Joyce capable of the great and lasting humour of Ulysses. In the two previous books there is irony in plenty: the idiotic things done and said give Joyce and the reader a great deal of mordant and bitter amusement – the asinine conversation about the doctrine of infallibility in the story “Grace” for example. But though there is satire and comedy in the technical sense in Dubliners there is no hint of the great, true comedy of Ulysses; while any reader might have been forgiven for thinking that the one thing lacking in the author of the Portrait was a sense of humour.

Mr. Morse quotes Friedrich Hebbel’s remark to the effect that in the drama “all the characters must be in the right.”

This truth [he says] implies another: that all the characters must be in the wrong. . .  if Stephen Dedalus were merdy in the right he would be in sufferable. . . the difference is that Stephen, being more fully aware of the complex interplay of values in life, cannot limit himself to the role of defiant hero. Kotonok, magyarázatok, wittgenstein évekig gondolkozott azon, mit jelent az az egyszerő mondat, hogy "Ez egy piros rózsa"

erről szól szent ágoston, erről szól joyce és erről szól parsifal is.

But in the book, this, more or less, is what he is limited to. The difference between this book and the Portrait is that its author has now realized that all the characters are aesthetically, creatively, and in an ultimate human sense—in the right. Joyce, having brought Stephen to the edge, did not turn back; with the aid of the unbiddable comic spirit he went on to achieve what he had always seen as the true end of art, the “profane joy” of a classic act of acceptance.

Mr. Morse is a shade too solemn perhaps about the third main protagonist in the book. The world does not appear here simply as the stupid, malevolent, materialist enemy of the good man or the artist. Much more than the world of the Portrait it is the world of Simon Dedalus, of whom we have had previous and not too flattering glimpses. The sight we get of him now can still hardly be called flattering, but he is far beyond judgment, in the colours of a scandalous autumn, and we leave him in full sail. Bloom is still morally greater than the citizens among whom he uneasily dwells; and Stephen must escape or be destroyed by agenbite of inwit, encountering a “salt green death” among the “lank coils” of his sisters’ “seaweed hair”, but the book he will write, “the spitting image”, as Joyce told Louis Gillet, of his father, will accept the comic mystery of the world as only those who are free can accept it. Na de hol van akkor az "igazi" Kisújszállás? Hol van a 1O Hölderlin torony, hol van a Ladányi Egyetem és a 2O emeletes  Radics Béla Művelődési Ház? A parsifal Hendrix társaság ki fogja deríteni.

It was not the whole story. One of the themes of Finnegans Wake is the reconcilement of opposites—a theme in the manipulation of which Joyce drew a good deal, as Mr. Morse demonstrates, from a fellow Irish man, similarly condemned, Scotus Erigena. In Finnegans Wake the circle is completed and the penman is once more under attack, from the world and from the self. It is an attack from which he emerges victorious; but the cost is counted; and it is part of the greatness of the victory that the cost is so highJohn Coltrane - Stardust (1963) (Full Album)

https://www.youtube.com/watch?v=bSLF0Q8B0f0

 

vanda62 Creative Commons License 2018.03.31 0 0 4576

A lányom vagy ötéves lehetett, amikor rendszeresen lejártunk a közeli horgásztóhoz sétálni a kutyával. Sajnos nemcsak mi jártunk oda, hanem a környék főútja mellett dolgozó bérelhető bájú lányok is, akik munkájuk gyümölcsét szerte hagyták a bokrok alján. A lányom kérdésére, hogy mi ez, először rögtön Tolnai Ottó jutott eszembe, meg az őstípusú angyali nemiszerv, de tartottam tőle, hogy a gyerek még nem érti a metaforát. Így kénytelen voltam elmagyarázni, hogy ez olyan vékony gumiból készült zsákocska, amit a bácsik a fütyijükre húznak, amikor éjszaka szerelmeskednek a bokrok alatt parkoló autókban. Pedig az őstipúsú angyali nemiszerv mennyivel jobban hangzik. 

 

Jó volt? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=HPS4KFvTlyM

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.31 0 0 4575

                                             szegénylegények, fényes szellők, szamuráj költők

 

 

 

 

radics béla sakkozott

                                         nem úgy mint marlowe vagy kaszparov

                                                                                                             kocsmáról kocsmára lólépésben

így ment haza

                                   szoba-konyha, a konyhában lakott a legjobb gitárosként

 

parsifal hendrix

                              anyja 15 éves korában halt meg

                                                                                   mostoha anyjáék 18 éves korában kezdték leépíteni, kiszorítani

hazulról        

                            talán a bányából, 2O éves korában írt

haza

                            egy levelet

                                                              nincsen apám se anyám

azt se tudja, hol van eltemetve az apja

ő se tudott

                               sokáig megülni egy helyen

                                                                     a kocsmában egy óra után kezdett unatkozni

tovább ment

                                                 de miért menjünk, olyan fasza itt

                                                                             

neki menni kellett másik kocsma más szagok  más

szavak, mondatok, gondolatok, érzések, sejtések

                                              isten van

                                                                 -ez a templomban nem jelent semmit

                                                                   kommunista pártgyűlésen

                                                                   meg akár halál

 

igaz tények, érték tények, semmitmondóak, ál tények, félrevezetőek

a tények, a mondatok ontológiai változása, érték változása

                                           jó volt?

kérdezte a qrva, akivel először volt

                                       és ez feldühítette, mert tudta, hogy ezt már ezerszer is megkérdezhette

pedig lehet, hogy tényleg kíváncsi volt

                                                                   apjával legjobban egy egyszerű mondatán vesztek össze 2O éves kora körül

nyelvfilozófus volt már akkor

                                                       anélkül persze, hogy tudta volna

jóval később jött rá

                                                 hogy egyszerű kijelentések, állítások sokszor azért dühítették fel rettenetesen

a nyelvtan nem érdekelte

                                                 de a mondatok , szava " súlya" az igen

a mikrofizikáról nem lehet ugyanazon gondolkodási mechanizmussal gondolkozni, mint a cipőpucolásról

ezért más szavak, más mondatok, más személyiségek

                                                                 de kénytelenek vagyunk megosztani magunk

de kérdés

                            mennyire

                                                  vándorlás kocsmáról kocsmára

                                                                   létfejtésről létfejtésre

                                                                   piálásról triatlonra

                                                                   triatlonról gyúrásra

                                                                   az óm különböző megtapasztalásai

                                                                   az óm különböző területei

                                                                   a halászoké, a jósoké, a rúdtáncosnőké, szamurájoké

                                                                    költőké

                                                                  

vándorlás zenéről zenére

                                                    illéstől lutoslawskihoz

                                          omegától syriusig

                                                                                                       black sabbathtól wagnerig

                                                                     wagnertől coltrane-ig

óm formák, feltárás formák, felmutatás formák 

                                       a body builderek pózaitól hányinger fogja el, rájuk se bír nézni

                                        de az izmok bedurranása

                                             az izmok beégetése

                                        manapság a legfontosabb óm-megtapasztalása

                     összeolvad a szubjektív és az objektív                 

                     mint a megvilágosodásban

                     a tökéletes orgazmusban

                     a tökéletes lerészegedésben

                     a legnagyobb küzdelem

                     önmagunkkal

                     a magyar költő-filozófus -szamuráj

                juhász fecó-heidegger- hattori hanzo -kormány misi

                           kovácsolta

 

 

                                                                              és még olyan sokan mások

 

 

Vers.hu - Juhász Ferenc interjú

https://www.youtube.com/watch?v=IXmsNCJQsKE

 

"Wissenschaft denkt nicht". Heidegger über das Schicksal des Denkens

https://www.youtube.com/watch?v=HwuSmN5ptGA

 

Kill Bill Vol.1 - Hattori Hanzo's Sword - 'The Lonely Shepherd' [HD]

https://www.youtube.com/watch?v=EnjtQQQaDKo

 

Kormány Mihály - bicepsz edzés

https://www.youtube.com/watch?v=HCLHiJ-fYiQ

vanda62 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 4574

Hja kérem szépen, az egy olyan kor volt, akkor is voltak prófétái a szabadságnak, akiknek az isten lelket adott, aztán az egyik a legendás angyalföldi szoba-konyhában volt szabad, másik lenn délen meseszép éjjen Ausztráliában. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8Aup3jfKIe8&list=RDEMgAC6GM_M-VH3ibG_EBD77Q

 

Amiből látszik, hogy az Úr voltaképp irigy kutya, aki csak igen rövid időre küldi a profétáit, kivéve persze Juhász Fecót, de amilyen dörzsölt volt, lehet, hogy ő el tudott előle bújni, azért nem szólította le időnek előtte a pályáról. 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.30 0 0 4573

                                                    magyar költők, lefagyott tökéje, fájdalmas szépség

 

 

 

a XX. század magyar költői 45 előttiek de főleg utániak

                                                              szabadság végtelen

                                                              a komcsi cenzúra nyirbált derekasan

                                                               de ostobák művelték

                                                               költők szabadon röhögték

de az époszig, a létezés piros pipacs lavór vér kányacsattogó száguldva eget szakajtó szárnyas paripa tudományig

                                           csak a fecó a juhász

a schwarzwaldi hegyi szakaszon télen egy kis camping bringán víz, kaja nélkül

                                                               hétről hétre hidegebb lett

egyre több pulóver, szakadt kesztyűk, sapkája volt-e már nem emlékszik

                                    fiatal volt, optimista

hazaérve zuhanyzás

                                          és akkor vette észre

a szomszéd nője mindig zöldebb

                                                      sophia lorent , a még akkor is jól kinéző nőt a temperamentumos

                                                       anyja ádázan védi a ház körül ólálkodó walter mathauéktól

"levágom a tökéjét neki!"  kiabálta mint a hárpia

                                           nos zuhanyzás közben vette észre, hogy a sok órás bringa közben lefagyott a tökéje

egy kb. cm nagyságú fagyás

                                                                               (legközelebb a tökéjéhez is nyomott be néhány rongyot, kesztyűt

 

                                           hazafelé utoléri egy rocker német motoros

                                           lelassít és mondja a kesztyűd és nyújtja az egyik, nadrágszáron kicsúszott                                            kesztyűt

 

kb. 45 év után megtalálta a réges-régi lengyel  grundig magnóján hajdanán annyit hallgatott zenét, ami élete első esztétikai fogalmát váltotta ki benne

                                                              fájdalmas szépség

zongora, dob, gitárok

                                         Paul Kossoff - Tuesday Morning

                                         13:4O-

                                         https://www.youtube.com/watch?v=RHyp_eUArSA

amikor a hanyatló nyugaton ilyen zenéket csináltak

                                                                                       sziklaszilárd öntudatos magyarországon édes piroskámnak mondtak isten véledet

éjszaka kettőig gyúrt a zuhogó eső miatt egyre depressziósabban

                      délelőtt 11-re bement dolgozni de aztán hamar haza

az aradszkik 1OO évig élnek a kossofok 3O ig,

                                       boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa

lao ce kiengedte a kutyákaz

vanda62 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 4572

A szolgaság szenvedés, az ördög bűne az! - énekelte Svéd Sándor és Simándy József 1953. november 18-án. Vajon mire gondolhattak ott és akkor a nézők? A szadság isteni jogunk, gondolta Verdi. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-JYrf4xw45U

 

 

Egyszer én is láttam, a népi tévében egy bécsi Don Carlo előadást. Irtó vicces volt, Izabella királyné végig egy fehér hálóingben tévelygett a színpadon, az isteni Hvorosztoszkíj formán és magán kívül bömbölt, vidéki bojárnak öltözve, aki két felvonás között ellenőrzi, hogy haladnak a muzsikok a marharépa betakarításával. Az előadás azt hiszem, nem vállott a nagyhírű bécsi operaélet díszére.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YbEFhnlt2CE

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.29 0 0 4571

húsvét

                                mit jelent ez parsifal fülig lao szindbád boris jacob hendrixnek

 

                       bécsi operák don carloi

 

élete egyik legjobb opera előadása happening

                         bécs

                                               2O1O körül

 

piált egész nap

                                   az aluljáróban fetrengő prae-migráns tömegben rendet vágó rendőrök, és hatalmas termetű , fiatal

                                      parancsnokuk megadta az alaphangot

don carló don carlo don carlo

                                                         hej bécsben egy máig világközpont az opera

 

szünetben a tömeggel büféről büfére járás

                                                                                  és akkor a mahler teremben(?) hirtelen zűrzavar, kavarodás

falhoz szorulás

                                         egy menekülő toprongyos rohan mögötte vérszomjas üldözők

részeg is volt

                             kultúra-történelem-filozófia ittas is

                                                                        jobbra-balra kapkodta a fejét

                                                                                                 rohanás az üldözők mögött híradós tv kamerákkal

buli van! buli van! buli van!

                                                       percek teltek el az isteni -emberi színjátékból, mire rádöbbent, hogy ez is az előadás része

                               s lám szellemkutyát nem látni sehol

                               a szamurájok előbb kihaltak mint a költők

                            tudós-filozófus-költő- szamurájok

nem hall róluk senki semmit

                                                                                                             de itt-ott azért

 

Jimi Hendrix - Who Knows live Winter Festival for Peace 1970

https://www.youtube.com/watch?v=3HoqPMC4uRg

https://www.youtube.com/watch?v=3HoqPMC4uRg

 

N.O. -EXPLODE

MUSCLETECH NANO NEXT GEN

                                                                   BULI VAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.29 0 0 4570

hanyadik nekifutásra sikerült a teremtőnek a legoprincipet kitalálni. ez elektronok ugrálásai. mikor jött rá, hogy  a proton mellé kell egy neutron. és itt csak az elemi atomról van szó. miféle teremtő fejlődés vezetett el a haemoglobinhoz, a thrombocytához. csak a baromnál nagyobb barom hihet a véletlen mutációk teremtő szerepére. az emberi ostobaság haszna -a tudományban, a történelemben, a vallásokban, médiákban, politikában. .

az ostobaság is a szürrealista világfejtés igazának bizonyítéka.

hol vagy rimbaud, hol vagy lao ce.

                                                                      "You see, my son, here time turns into space!"

Parsifal - Verwandlungsmusik - Transformation Music - Wagner - Solti

https://www.youtube.com/watch?v=s88hmJ_osjY

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.28 0 0 4569

                                                    szavak, mondatok, vércseppek, utazások

 

 

 

igék, főnevek, melléknevek...............

                                  filozófiai szavak

                                                                   létrészesülések

                                                                   semmirészesülések  

                                                                                                               melléknevek és főnevek összeolvadásából

                                                                   változások

                                                                                                        részesülések és összeolvadásából

 

 

réges régen felfedezte, hogy vannak tényigazságok és értékigazságok

 

 

hogy hány játékos van a pályán az tényigazság

                                   hogy hány fok meleg van

                                               hogy mekkora egy glomerulus

 

 

az értékigazságok

                                         tulajdonképpen, most így látja, a platoni, idea világ igazságai

 

és ahogy az igazságok és a szavak

                      úgy a mondatok

semmitmondóak

small talk

fecsegés

                                                                    mondó mondatok

 

gondolkodás és beszéd

                                                        gondolkodás és testbeszéd

                                                                                                            gondolkodások, személyiségek

dallamok, ritmusok, harmóniák

elszakadni a ritmustól

                                            a dallamtól

                                                                             a harmoniától

                                                                                                              és megtalálod a zenét

                               hendrix, coltrane, beethoven

 

 

elszakadás az autizmustól

                                                  ajándékvétel a munkatársaknak

                                                                                            /amit eddig gyűlölt, utált, megvetett és tiltott, tagadott

nyuszi ül a fűben

                                                          katonakorában

 

                                                          egy underground faszi kaziján hallgatták

                                                         és olyan volt mint a megvilágosodás

                                                        https://www.youtube.com/watch?v=3W1H5mu8H0g  

                                                          Tengs Lengs Hull a pelyhes

        

                                                          25 évvel később

                                                           lelkes wagner társasági tagként

                                                          hirtelen rázúdult a kispirics

                                                             és ez is megvilágosodás

 

Blues Company -Kispirics

https://www.youtube.com/watch?v=jkoBvGjWrNc

 

                                                                                    nyelv és filozófia

 

mert olyan szavakat, és mondatokat kell találni, amelyek leírják, felmutatják, megéreztetik

                      az agy-lélek átmenetet, kapcsolatot

           a tudomány és filozófia átmenetet, kapcsolatot

                                                és másik tegnapi felfedezés, rádöbbenés

apró porszemek vagyunk a végtelen óm kavargásban

                                         eredményeink is csak ekkorák lehetnek

                                                       így tisztelettel, kíváncsisággal kell

                                                                nézni az elődök eredményeit, hibáit, hiányosságait

két ekkora rádöbbenés a vasazás közben

                                  persze nem tudott figyelni

                                                a rozsdás tárcsák nehezen mozognak -csúszkálnak a rúdon

                                                            és két (kicsi) tárcsa összecsúszott a kisújját összemorzsolva

                                                  törés nincs csak bőrszakadás, vérzés

a rozsdás vasak most már véresek is lettek

                                                                                   folytatta még egy órát

éjjel egykor a beengedett kutyák kíváncsian szimatolgatták a tárcsákat és lenyalogatták

                                                                    lehet, hogy egyszer ott hal meg

                                                                    feleségének csak reggel fog hiányozni

                                                                     megtalálja

                                                                    hívja a mentőket

                                                                     de azokat a kutyák nem engedik be

15 évvel ezelőtt mehetett volna japánba, de a főnökét nem hívták, így feszültséget kerülendő ő se ment

      2-3 évvel később a főnök küldte amerikába - nincs kedvem

        néhány nap múlva - akkor te lehetsz majd itt a főnök

                                              akkor se mondta mint egy durcás óvodás

inkább kóválygott orosz kutyákkal részegen vagy másnaposan a mezőkön, erdőkön

                mint amerikában

autista magatartásának meg is lett az eredménye

                                                                                                 ő erre született ////és így fog meghalni

                                         de azért azért valami mindig életben , a társadalomban tartotta

és persze nem mountain bike volt, hanem egyszerű női camping kerékpár

schwarzwald triatlon parsifal hendrix módra

 

Jimi Hendrix CATFISH 5 full tracks

https://www.youtube.com/watch?v=cXsVdakFzrs

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.27 0 0 4568

heidegger rendszeresen sétált, csavargott a schwarzwaldban, meditált, gondolkozott, a fekete erdei isteneket összeolvasztotta az ógörögökkel. parasztokkal beszélgetett, nem beszélgetett, ücsörgött fákon, deszkákon.

amikor meghívták professzornak a berlini egyetemre, megkérdezte az egyik öreg parasztot. nem válaszolt. ránézett. a fejét rázta. parsifal  hendrix 2O éve  csavarog, bringázik a kutyáival. józanul. részegen. depressziósan. tervezgetve. mindig töprengve. külföldre kell utaznia. tegnap este nagy séta kundryval, majd nagy bringázás tádéval. nyakörv nélkül.

nem nagy, de utazás. vissza a társadaloma, leoldani az autizmust még jobban. van gogh széttaposott bakancsai heidegger létfejtő esztétikájában. mi a műalkotás? a műalkotás. az élet maga. wiggtenstein se hollywoodba utazott hanem elhagyatott norvég faluba. az akkor még világbirodalom ausztria egyik leggazdagabb családjának sarja.

parsifal 32 kilométeres kocogásai a schwarzwaldban. időnként egy kunyhó. néha egy -egy favágó csapat. bringázás éva lánya kis mountain bike-jával. egész naposak. közben ábrándozás, fázás, töke lefagyott, hátán meg csorgott a veríték fölfelé a hegyre. egy váltó se volt a bringán, apró kerekek.

a test és lélek kapcsolata. a tudomány és a filozófia kapcsolata. érintkezések. milyen szavak írják le. írhatják le. mutatják fel.

Free - "Moonshine" - live - best guitar solo ever (Paul Kossoff)

https://www.youtube.com/watch?v=YylGLV_nANU

vanda62 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 4567

Az évtized elején a lányom könyvelőiskolába járt Székesfehérváron, és lehetőséget kapott, hogy felnőttként ingyen lakjon a középiskolai lánykollégiumban, amelyt a jó fehérváriak Nemes Nagy Ágnesről neveztek el. Nagyon szeretett ott lakni, a mi reménytelenül provinciális szocilista porfészkünkkel szemben inspirálta  a királyi város. 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.25 0 0 4566

                                                                 Jimi Hendrix - Solo Little Wing                   

 

 

1986-ban történt. Amikor először volt Angliában. Péternek el kellett utaznia valahová és elvitte magával, hogy lásson valamit az esti, vidéki Angliából. Már egyáltalán nem emlékszik, hogy hova mentek. Az viszont tuti, hogy kb. egy óra autózás után megálltak egy elég magára hagyatott kocsma előtt. A hippi egyen autó, a Volkswagen mikrobusszal bekanyarodtak a parkolóba. Ősz volt, meglepően kellemes idő. A szabadban lévő asztalokhoz ültek. Két nő ücsörgött még kint. Két Anna. Hajnal és Ahmatova.  Ágnesre vártak. A Nemes Nagyra. Hiába. Nem jött. Mindenki dohányzott. Amíg ők Nemes Nagyra vártak, Parsifal és Péter beszélgettek.  Hendrix már rég halott volt. Arról beszélgettek, hogy mit vihetett magával a szütyőjében. Lukácsról nem dumáltak, mert Péter számára a marxismus nem létezett. Csak a kommunizmus, ami elől el kellett menekülnie. Az apja derék kommunista tiszt volt. Parsifal anyjának volt egy Nemes Nagy Ágnes kötete.

Arról meg ő nem beszélt. Az anyja Hendrix után halt meg. Amikor Lukács. Halottak nyomában.

Még mindig kavaroghat az egyik kamrában vagy 8 Lukács. A világ majd akkor lesz teljes, ha az esztétikába bekerül Jimi és ha Jimi esténként időnként elővesz egy Lukács kötetet és olvasgatja például a Történelem és Osztálytudatot. A hippik osztálytudata. A rockereké. Annaahmatováké.     

 

https://www.youtube.com/watch?v=U5Vki76x-EU

vanda62 Creative Commons License 2018.03.25 0 0 4565

azt hiszem, ha volna menyország, akkor az olyan volna, hogy egy vidéki angol kocsma másában, a hátsó kertben, a terakotta műkő teraszra kitett kovácsoltvas székeken ott üldögélne a zsidó Lukács György és a föld minden jelentősebb népét és rasszát képviselő génállománnyal rendelkező Jimmy Hendrix, angol sört innának, jamaikai füvet szívnának, és zeneesztétikai kérdésekről beszélgetnének. No, az tényleg egy más világ lenne.  

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.25 0 0 4564

a netre egy csomó új , félévszázados hendrix felvétel került

                                        írni kell egy pótkötetet az esztétikum sajátosságához

                                                          gyuri ennek örülne

 

 

JIMI HENDRIX - Magic Time (1969) - Full Album (Vinyl LP)

https://www.youtube.com/watch?v=Lc2VBcI9uNg

 

a fiatal jimi beethoven kései kvartetjeinek a metafizikai mélységeit szaggatja

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.25 0 0 4563

                                                           gyuri halála

 

 

 

nem a cséplő, hanem a lukács. mi kommunista ifjak indulunk, mert bennünk apáink reménye. soha nem énekelt semmit

a kommunista ünnepeken, nem mondott szózatot, és a szöveget sem tudta. de ma eszébe jutott ez a kommunista ifjak indulunk. apjától nem nagyon tanult semmit, de azt megtanulta, hogy a horthy rendszer undorító volt. apja mondta egyszer. élete egyik legfontosabb könyve vergilius halála volt. katona korában került kezébe  a katonai könyvtárban(!!!!).

nem értett belőle semmit, és természetesen alig-alig olvasott bele. de ez nem számít. nem az számít, hogy mi a könyv "mondanivalója", hogy ki írta, hogy miről szól - csak egy dolog számít: hogy miként hat és mit vált ki. nos ez a könyv több mint 3O éve kíséri. goethe halála. ezt akarta megírni. de ahhoz németnek kéne lenni. és néhány napja az ugrott be, hogy

lukácsról kéne írni. a haldokló lukács. mire gondol egy haldokló? egy alzheimeres, egy demens, egy agydaganatos, egy 1OO éves és egy 6 éves. egyetemista korában olvasott egy vaskos könyvet, ami a leukémiás gyerekek pszichológiájáról szólt. a halál közelít. rettenetes élmény volt.

gyuri, a lukács, miként éli meg életét? a marxista bértolnokok lázas gyorsasággal fordítják németről magyarra a társadalmi lét ontológiáját. szerkesztik a 3 kötetet. gyuri meg haldoklik. volt mire visszaemlékeznie. a XX. század telis teli kommunizmussal, fasizmussal, két világháborúval és a DE/M egyéb megnyilvánulásaival. lukács, hogy gondol vissza az általa lelövettetekre? balázs bélára? a törpe zsidó, aki magyar (?) volt, de akire a magyar kultúra nem hatott sehogy. fő műveit németül írta -élmény-gondolat világa meg német-zsidó-kommunista volt - a németek nem vették be. magyarország egyik leggazdagabb zsidó fia, aki kommunista vezető ideológus lett. miként gondolt gyuri a varázshegyre, thomas mannra.

rájött  tévedéseire? mit tartott eredményének? milyen pszichológiai folyamatok rendezték haldoklását? mit érzett az ostoba és végtelenül kulturálatlan magyar kommunista vezetőkkel történt folyamatos évtizedek alatt? 

az orosz kultúra se hatott rá - az a baj, hogy a marxista pszichológia sem, pedig a hajdan fél világot vezérlő kommunizmus csupán a pszichológiában hozott létre valami fontosat.

Beszélgetés Lukács Györggyel

https://www.youtube.com/watch?v=K_7ua9XV2jg

 

ma is négy óra: egy hónap alatt 4 "rekord": evezés, hátazás, tricepsz és bicepsz.

és még csak 62. előtte a világ.

https://www.youtube.com/watch?v=vFe5m6BL9lI

Kormány Mihály - Hátazás

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.23 0 0 4562

wagner

                   a görögség

                                            shakespeare

                                                                             beethoven

                                                                                                            zsidó-kereszténység

                                                                                                                                (a buddhizmus felé)

                                                                                    germánia

az európai kultúra csúcsa

                                                   legalább 2 évtizedig táncolta körbe

                                                            az utolsó 1o évben egyre közelebbről

aztán a lángoló világ mindent maga alá temetett

                                                                                           és egy új világ épült

ez már csak a világ szokása

                                                   új világok jönnek -mennek

 

zenék, irodalmak, festészetek, életformák elvesznek

eltűnnek

és fölötte is elrepült az idő elektromos vasalója

                                                                                                      gyúr, dolgozik, és ésésésésésés

                                                          egyre realistábban gondolkozik

                                                    öngyilkossági gondolatok egyre ritkábban

                                           (úgyis jön a halál ha hívjuk ha nem)

                                                     és a depresszió is kevésbé nyomasztó

                                                       éppen elég szörnyű a  való világ

márk mosolyai

                                    a teremtő szervező ereje a hónapos gyerekek agyában

                                               realizálódó lelkében

pankáé

timothyé

                                                                                                                ugrálásai a kutyáknak

                                                russel filozófiája

és marlowe-é

                                                                                               a tudat nem létezik

                                                                                               és nem létezik az elmebetegség sem

                                                                                               és nincs anyag sem

idő sem

                                                                             de azért a gyerekek, akutyák

 

Brunnhilde's Immolation Scene - Gwyneth Jones - Wagner

https://www.youtube.com/watch?v=2JgMt8GWdyU

 

Rammstein - Ohne dich - Stalingrad

 

 https://www.youtube.com/watch?v=fPm8_6onqo0                                                   

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.22 0 0 4561

a  rókák nemzetsége

                                   az alaszkai kutyéké

                                                                         a nyomozóké

nyomozó filozófia

                                      és a terápiás

marlowe ugyan rendkívül csavaros eszű volt

                                  hisz nem csak a los angelesi éjszakai élethez alkalmazkodott kiválóan

                                                   hanem a rendkívül bonyolult saját erkölcsi értékeihez is

                                          olvasottsága nem volt valami átütő -de az öngyilkosság is lett volna az ő életében

                                              kantot tanulmányozva azonban hamar gyanította, hogy itt valami nem stimmel

                                              el is határizta, hogy kevés barátja egyikét, az igazságügyi pszichiátert

                                               dr Luriját

                                               miféle károsodások, homályosító erők

                                               késztetik, vezérlik az embert

                                               ilyen 1o soros mondatok leírásához

marlowe tehát anélkül, hogy tudta volna

                                                                          megpróbálta összekapcsolni a nyomozó és a terápiás filozófiát 

de hát kellett is gógyi hendrix elvarázsolt apja megtalálásához ott amott a jávai szigetvilágban

ahol angkor, borobodur, tibet és shaolin bölcsei ülték körül

                        és odaadóan hallgatták a könögsbergi bölcs tanításait a woodstocki megvilágosult szájából

értsd meg, hogy találd meg

                                             mert nem találod meg, ha nem értenéd

a politikusok elmebeteg szókígyói, a kereskedelmi tévéké,

                                   mondatformák, őrültségformák

                                               beszédek

                                                        és testbeszédek

mosolyok, frizurák, sminkelt arcok

                                                              okádék undormányok

pszichiáter nyugalom

                                   empátia

                                                       beletörődés

                                                                                       elhárítások, elfogadások, leszarások

https://www.youtube.com/watch?v=v47KBjAKtsQ

Steamhammer - Another Travelling Tune Louisiana Blues +

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.03.21 0 0 4560

maigret provance-i nyulat vacsorázott. Felesége nagyon jól főzött de most különösen igyekezett, mert látta, hogy férje napról napra gondterheltebb. Lám most is kedvetlenül eszik. Csak tologatja a tányéron a kaját. Látszik rajta, hogy legszívesebben máris rágyújtana kedvenc abruzoi pipájára. Kanttal viaskodott már napok óta. Na nem a kategórikus imperatívusszal.  Nem is a Naprendszer kialakulásával. Hanem a kanti mondatokkal. 1o oldal, 2o mondat. Miféle sötét erők késztették Kantot ezen bűn elkövetésére? A vallási életbe ágyazott társadalmi lét? A pietizmusba ágyazott gyerekkora? A tudatalatti miféle hatalma. Természetesen már régóta pipázik, egy üveg rajnait már legurított. Fölállt, odament a könyvespolchoz, és megkereste az egyik Vígotszkíj könyvét. Gondolkodás és beszéd. Alapmű. Annyira, hogy a szőke hangú, liberális kommunista fiatalkori halála után fél évszázaddal a milka bőrbe bújt szörnyek között bújkáló Piaget még mindig vitatkozott vele. Gondolkodás és írás. Az írás szabályai -na nem a grammatikaiak, hanem a társadalmiak. Az intézményesített szabályok. Az intézmények szabályai. Leemelte Ryle könyvét az intézményekről. Mit jelent egy egyetemi intézmény? Egy teológiai? Egy filozófiai? Mi visz rá egy embert, hogy 1O soros mondatokat írjon? Írások és emberek. Egerek és emberek. Filozófiák és emberek. Mindenki olyan filozófiát választ, ami a személyiségéhez illik. Feltéve, hogy  van választék. 

Az agy csakra és az izom csakra kapcsolata. Az agy csakra és az alhasi csakra kapcsolata. Csakrák, kapcsolatok, erők, gátlások, törekvések.

A kisújszállási dublini kerület nyelvszokásai. Szomorú trópusok. Vidámak. A végtelenségig meghülyült XXI. századi weimariak.

Fehér egerek, vörösek, sárgák. Algernon. A dublini kerülettől nem messze van az Alexander platz. Pár villamosmegálló a börtöntől. És onnan a Frauplan már csak 15 perc.

Marlowe összecsapott egy ham and eggset, rágyújtott és két kávé után piált. Nézte a sakktáblát, Botvinik híres meccsét de gondolatai messzi jártak. Königsbergben. Kritik der reinen Vernunft. Ha ezt megfejti, akkor könnyebb lesz megtalálni Hendrix apját, aki valahol Angkor környékén erről tartott előadásokat.

  Paul Kossoff-Tuesday Morning Piano Jam

  https://www.youtube.com/watch?v=pvXjQC-kEP4

gitárok, dobok, zongorák, sikolyok, sírások.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!