Ma sikerült a váltó csere délután próbáltam ki megvagyok elégedve vele ahogy irtad intenziveb indulás jo a nyomaték és a vég sebesség 85km lett mostmár ezmarad benne mig nem esikszét.
Az 1:8-as váltóval lassabban fog gyorsulni , kisebb lesz a nyomatéka , nagyobb a sebessége , de működik. Nagyobb emelkedőn lehet , nehezen fog elindulni.
Kérésem lenne van egy microcar campus tiposu járművem amivel minap horgászni vóltam sajnosaz uton volt egy betőn tömb amit a viz miat nemvettem észre sajnos a váltom bánta a ház megrepedt a kérésem az lenne a tartalék váltomat bete hetm a roszhelyet mig a rosz megjavul az eredeti válto 11:1,mig a másik 8:1-hz romlik e a teljesitmény vagy nem meg jegyzem a motor Yammar 523 kőb centis előre köszönöm a segitséget
Igen. Viszont jól megy emelkedőn, ahhoz kell a szufla. Az olajat nem eszi, tehát az olajkaparó gyűrűnél jó. A kompressziógyűrűk, lehet kopottak, vagy a szeleptányéroknál elmegy kici. Elég drága az EBAY-en, 35000 körül a gyűrűú garnitúra. Aztán a szelepekk cseréje, vagy csak csiszolása, hengerfej csavarok cseréje, pakolás. Hengerfej síkoltatás. Szóval minimálisan ennyi kiadással biztosan jár, ha megbontjuk. Aztán az ember már akkor nem megy el a még látottak mellett :)
De remélem lesz benne szufla. lehet, a karom túl erős :)
motor szempontból, hogy "szépen szalad" akkor is megállja a helyét, mikor nincs már kompresszió, elég. persze relatív dolog, hogy mi az, hogy könnyen átfordul, ezért is érdemes lediagolni műszerrel, mert az a hitelesebb, mint a sacc/kb meoldás. viszont amelyik motorba, legalábbis diselben, ha nem lehet határozottan érezni a sűrítési ellenállást, az már régen rosz. az sokkal jobban hangzik, mint amit a lombi motorról írtál! szörcsög, brönnyög, kaparja a torkát forgatáskor, érezni a kompreszszió ütemeket, abban van ráció, hogy télire is röffenni fog. ha mégis kelleni fog a motor, akkor megbeszéljük, de az enyém egy alap blokk, nincs minden rajta, a tiédről át kellene szerelni pár dolgot, sallangot. pl gencsi, önindító és pár egyébb apróság... a blokk, fűzött, az adagoló rajta van és a lendkerék is, vízpumpa is, tehát olyannak főnyeremény, akinek, valamiért nem okés a régi blokkja és megvan mindene,amit át lehet pakolni az enyémre, hogy használható legyen.én azért vettem anno, mert tartalékot akartam, ha veszek kisautót és itt mondogatták a kollégák, hogy a kubotát érdemes venni, de menet közben kiderűlt, hogy az én céljaimra a lombi a legmegfelelőbb. így mostanra abból is van, már egy tucat, ha kellene valakinek az is van eladó, ennyi nem fog kelleni.
ha mindkét hengernél ilyen könnyen átfordul, esélyes, a gyűrűkopás, esetleg szelep nem zár jól, bár az ritkán szokott egyszerre 2 hengernél. továbbá, hengerfejességnél is inkább egy henger ami kakukk, nem egyszerre mind a kettő. ha van mérő, akkor meg kell mérni a kompressziót, már csak a bizonyosság kedvéért is, de valószínű, hogy blokkbontás lesz a vége, legalábbis, amikor jönnek a hidegebbek és nem akar majd röffenni. ha érdekel, nekem van egy felújított z402-esem, ami gyűrűzve lett és, hengerfej felújítva van. ha mégis szétszeded a blokkot és, van válla, akkor nem érdemes gyűrűzni, mert nem lesz tartós. fúrás, hónolás, és hengerfej tuning, segít az állapotokon, ha amúgy a főtengelycsapágyak, 7-8 századnál nem nagyobb hézagúak, hajtó fekvő egyaránt. 1 tized már erősen határeset főtengelycsapágy illesztésnek. de nem akarok mindent leírni, ha van még kérdés, ha tudok segítek.
Meg tudja valaki mondani, hogy a Z402 egészséges kompressziója mennyi? Kézzel megtekerem, mint a kakaóscsigát. Dízel kompressziómérőnk van, csak az izzító helyére kell csinálni majd csatlakozót hozzá. Indul, megy, de nekem gyanús ez a "tüdőtlenség" a Lombihoz képest. Azt is áthajtottam, de nehezebben, pprüszkölt, röfögött, sziszegett közben. Ez csak klattyan.
hátha segít!? az elektronika kb 70 celsius motorhőmérséklet környékén kapcsolja le teljesen az izzítást! akkor, kb 80 ohm a jeladobol kijövő jel. a jeladót is érdemes kimérni, mert, ha az kakukk, akkor is lehet, hogy nincsen izzítás...
mindenki azt tesz a kisautójával amit akar! én csak azt szeretem, ha egy bármilyen javítás megközelítőleg az eredeti állapotokat kelti életre... pl, lehet egy fényezési hibát ragtapasszal is leragasztani...
az én véleményem az, hogy nem olyan bonyolult egy ilyen izzitó áramkör helyreállítás, hogy mindenféle, bizgentyűvel kallantyúval kelljen elcsúfítani a kisautót! persze, ha kizárólag az a cél, hogy csak működjön, akkor tökéletes megoldás lehet a ruhaakasztó kinézetű, ifa alkatrész...
ungarise sufni tuning, bár kétségtelenűl, működik a dolog... éppen azt is lehet, hogy hidegen, egy szál drótot ráfog az ember az akksi+ ágára és az izzítógyertyák szegmenseire, kb 5-10 másodpercig és indul a verda, (télen, kb 20 másodperc), melegen, ha jó a motor úgysem kell az izzítás... mellesleg én újra megnézném a biztosítékokat, mielőtt bármi kókány átalakításba fognék.
Bevált megoldás,hogy az aksiról egy biztosítékon keresztül bekötünk egy pozitív szálat,amit egy nyomógomb beiktatásával az izzítógyertyákra vezetünk. Egy csomó hibalehetőséget ezzel ki tudsz zárni. (Te leszel az izzító relé):)))
Nem tudom, milyen az aixam izzítóreléje, de gondolom hasonló mindben. Ha nem világít a visszajelző, akkor már a reléig sem jut el a villany a gyújtáskapcsolóról. Nekem pl akkor sem világít, ha lehúzom a csatit róla. Az érintkezők tiszták? A vastag vezetéken van 12V? És a vékonyan?
nem bántásból mondom, csak, mint tényt! nehéz olyannak tanácsot adni, aki nem tudja magától mi a teendő, mert, ha tanácsként azt mondom, hogy ki kell mérni az áramkört, lehet nem tudod megcsinálni? ha meg megtudod csinálni, már régen elkezdhetted volna! én elvinném a helyedben egy autovillanyossági szakmókushoz!
Létezik, hogy a Kubota 400-ast a primer variotárcsánál, vagy a fogaskoszorúnál egy jobbkezes csuklómozdulattal átttekerem? Kb mint egy kétütemű motort.
Ez igaz aszt elfelejtetem meg irni napmint nap sokat megyek vele ugy mond még az illem helyre is annyira szeretem mióta megvan nem mentem sehova gyalog.