Keresés

Részletes keresés

bzsolti73 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36380

Sziasztok.

Áramszünet áthidalására vettem egy szünetmentest Compaq 1500 970watt szinuszos.

Grundfos Alpha2 szerettem volna müködtetni róla, de 4 perc után lekapcsol.

Ha dugok mellé egy száz vattos izzót akkor megy folyamatosan.

Valaki találkozott már ilyen problémával, esetleg hasonlóval?

Lehet minimum terhelése egy ups-nek?

Köszi

 

oldember Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36379

Ok.

 

Természetesen elhiszem, bár én így, hogy C24 nem hallottam. 

Amit bemutattál az is  Ariston 24 CF illetve 24-28 FF elnevezésű. 

 

Nem kötözködöm csak  kíváncsiságból kérdeztem, mert a gázkazánom már nekem is a "nyugdíjas" korban van. Így aztán bármikor szükségem lehet az információkra. 

Előzmény: Vezo228 (36378)
Vezo228 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36378
Előzmény: oldember (36377)
oldember Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36377

"Ariston C24" 

 

Borzasztóan tájékozatlan vagyok, de ez melyik, mert valahogy nem ugrik be?  Nem lehet, hogy FÉG C24 ?

Nincs véletlenül egy kép róla? 

Előzmény: Vezo228 (36375)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36376

Kérdezném ő lenne a ludas!

Mert ha igen akkor 39 000 HUF-ból megoldhatod, ha ki tudod cserélni magad.

Előzmény: cszs72 (36368)
Vezo228 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36375

Nekem az Ariston C24 0,7 bárnál még simán megy.

Előzmény: Amperszag (36366)
batar76 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36374

Jelenleg 0,5 bar nyomáson még nem tíltott le a kazán, de nyitott tartáty nem nagyon tudom magasra tenni max 2,5m ami 0,25 bar. Ha nem fog menni akkor trükközni fogok. 

 

Köszönöm.

Előzmény: Amperszag (36366)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36373

Volt aki itt a villany fűtés helyére rakta be az említet réz spirál hőcserélőt. Van is aki készít ilyet. Néz utána a topikban.

Ha a solár csak elő melegíteni tudja a tartályt felesleges a három járatúval variálni.

Mennyi volt a max. hő a MMV-ben? És mekkora a térfogata?

Előzmény: hetmann64 (36367)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36372

A Vailant váltó szelepe nagyon érzékeny a hálózat nyomására. Ezért nem tudtuk kihasználni a meleg víz szolgáltatását mert kicsi volt a nyomás még akkor (a mi utcánk gerincéről látták el a másik utcát). Tehát ha valaki fürdés közben megnyitott egy csapot a kazán átváltott, és jött a hideg zuhany. Ezért lett berakva egy gázfűtésű bojler. Lehet, hogy ezért működik még ma is ez a kazán? Én a helyedben meg gondolnám a kiselejtezését mert még most is egy korszerűnek mondható láng modulációs készülék bár nem kondenzációs.

Talán egy kisebb HMV tartály beiktatásával a váltószelep gond áthidalható, és még esetleg tudnád fűteni a puffer-ról, vegyes kazánodról gázkazánról v. elektromosan.  Tartaléknak meg maradna a Vailant fűtésre mint nálam. A termosztátját le kell cserélned mert azt nem tudod más célra használni. A tartály méretét a család létszámához kell méretezni.

Létezik olyan puffer is melynek a felső részében van egy HMV hőcserélő (ez átfolyós rendszerrel működik) a puffert pedig  bármivel tudod fűteni. (naplopo web oldala)

Előzmény: cszs72 (36368)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36371

Ebben az esetben maradnék a pH 7 értéknél, és kerülném a tápvíz frissítését.

Előzmény: 42tibcsi (36351)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36370

a pufferesben leírhatnád :

- a ház hőigényét, ( ha az nem megy , akkor a gázfogyasztást, a leghidegebb napokon m3/nap)

mivel a gázkazán csak tartalék lenne, jó lenne akkora puffer, hogy a leghidegebb napokon is áthidald vele a 2 begyúttás közti időt.

Előzmény: cszs72 (36368)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36369

A mi kazánunkban a váltószelep alap állásban a HMV felé van nyitva !

Ha csak HMV-re akarod  használni, akkor jó az úgy, nem kell javítani  !  :-))

 

Amúgy kivitelezhető..

Ötletek miatt elkezdhetnéd olvasgatni a "pufferes" topikot !  :-))

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9173884&la=120935698

ÉS esetleg a faelgázosítóst is...me ott is van szó pufferrról, bekötésekről..

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9154219&la=120934211

 

Előzmény: cszs72 (36368)
cszs72 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36368

Köszi minenkinek hsz-ket.

 

Akkor néhány dolgot szeretnék pontosítani.

A gázkazán váltószelepe ment tönkre. (minden évben volt karbantartás, a Centrop csinálta)

Kb. 45-50e lenne a csere, de semmi nem garantálja, hogy ezek után milyen probléma jönne elő.

A gázkazánunk jelenleg a pincében van, oda is terveztük továbbra is.

Továbbra is a kéményes kivitelűben gondolkozunk, tehát a nyílt égésterűben (tudjuk, hogy a jelenleg már ilyen készüléket nem lehet üzembehelyezni, csupán a meglévő cseréje lehetséges, elméletileg az csak azonos típusú lehet)

 

Ide terveztük a vegyestüzelésűt is.

Vegyestüzelés - fűtés (padló + radiátor)

Gázkazán csak HMV.

Természetesen a gázkazán beépítésre kerülne a  fűtési körbe is, kvázi biztonsági megoldásként.

Mivel nem vagyok szakember, ezért csak a neten olvastam a témában, de én azt szűrtem le az olvasottak alapján, hogy a dolog kivitelezhető.

 

hetmann64 Creative Commons License 2012.08.28 0 0 36367

Hát, igen!

 

Semmi gondom nem lenne, ha lenne felső hőcserélő a pufiban.

De nincs, szegény ember vízzel főz...:-))

 

 

Azt elfelejtettem leírni, hogy a HMV csak előmelegíti és tárolja a melegvizet, innen kapná a vill. bojler ( lehet, hogy mindkettő, csak messze van a második) a betáplálást, ami szükség esetén tovább melegíti a vizet.

Előzmény: 42tibcsi (36360)
Amperszag Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36366

Egyes gázkazánok 1 bar alatti rendszernyomásnál letiltanak. Egy normál 1 szintes családi háznál ha a padláson van a tágulási tartály akkor sem tudsz 1 bart kicsiholni a rendszerből így kénytelen leszel barkácsolni, azaz a kiiktatni a gázkazán nyomásfigyelő érzékelőjét. Én is ezt tettem, különben nem tudnám együtt működtetni a vegyest és a gázt.

Jó nagy okostojás volt aki kitalálta, hogy 1 bar nyomás kell a gázkazánnak, bár gondolom nem is a nyomás lenne a lényeg, hanem hogy legyen víz a rendszerben, ne égjen szét a hőcserélő, nem menjen tönkre a szivattyú. De ha már 1 bar akkor lehetett volna 0,5 is és akkor nem kéne trükközni.

Előzmény: batar76 (36362)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36365

Figyelj egy pillanatra "42tibcsi", "Az élet úgy hozta, hogy a régi fali kombi cirkónk tönkrement (Vaillant 12 éves, kéményes kivitel)". Szerintem nem volna érdemes neki megnézetni egy hozzáértővel, valszeg harmadából megvolna a gázkazánja, persze nem írta mi a szerkentyű hibája.

Előzmény: 42tibcsi (36364)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36364

 

Ezt jól kifogtad, én 35éve használom a Vaillant 24 combit, igaz a melegvizet külön egy gázbojler adta. Ezt még a Soroksári uton rakták össze a tiedét valószinü az Osztrákok mert 12 ével ezelött már csak rőfösök voltak a régi üzem területén. Igaz a kergetőjét pár éve kicseréltem mert már nagyon kotyogott a tengelye, de még most is azzal szűrtem át a rendszert.

 

A motorikus keverőszelepet én kihagynám inkább egy kazánvédővel jóban jársz. 

 

 

 

Előzmény: cszs72 (36359)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36363

A tartály méretének nincs köze a rendszer nyomásához, a magasságnak viszont igen.

Előzmény: batar76 (36362)
batar76 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36362

Sziasztok.

 

Nyitott rendszernél ahhoz hogy egy kombi gázkazán elinduljon /aminek zárt rendszerben kellenne működnie/ csak az számít milyen magasan van a tágulási tartály vagy a tartály méretével is tudom növelni a nyitott rendszer nyomását.

 

Köszönöm.

joevagyok68 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36361

a gázkazán

- milyen lenne ? Zárt vagy nyílt égésterű?

- Hol helyezkedne el ? Lakótéren belül, vagy külön kazánházban ?

"termikus keverő szelep motorral"

Miért is kell, hogy motoros legyen ?

Előzmény: cszs72 (36359)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36360

Ez véleményem szerint nem lesz jó. Ahoz, hogy rátudjál fűteni a HMV-re felkell fűtened az egész puffert, és csak utána tudsz ráfűteni. Ez télen sem jön össze mindig hát még nyáron. Nyáron is van rá eset, hogy rá kell fűteni a HMV-re, ilyenkor közvetlenül megy a kazán vize a HMV hőcserélőjébe és a puffer tetejébe. Ha a kazán kialszik még mindig marad meleg víz a puffer tetejében ahonnan később ismét rálehet fűteni a HMV-re.  

 

Előzmény: hetmann64 (36358)
cszs72 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36359

Sziasztok!

 

Mivel más topicban már sokszor kértem (és kaptam) segítséget, ezért gondoltam újra neki futok.

Az élet úgy hozta, hogy a régi fali kombi cirkónk tönkrement (Vaillant 12 éves, kéményes kivitel)

Egy 150 nm-es családi házat fűtött és látott el HMV-zel.

Úgy gondoltuk, ha már úgy is cserélni kell, akkor próbálunk egy vegyestüzelésűt is beépíteni, mivel a ház építésénél dupla kéméyn került kialakításra, ezért kvázi feltételek ilyen téren adottak.

Arra gondoltunk, hogy a fűtést (padló és radiátoros) megoldanánk a vegyestüzelésűvel, a HMV-t pedig egy új kombi cirkóval.

Több szerelővel is beszéltem, de mindegyik mást mondott, ezért én is utánaolvastam a dolognak.

Jelenleg az alábbi szerkezeti elemek mindenképpen kellenek:

 

  • vegyestüzelésű kazán huzatszabályzóval, 
  • gázgazán
  • puffertartály szigeteléssel
  • tágulási tartály
  • termosztatikus 3járatú szelep,
  • termikus keverő szelep motorral
  • 2 db szivattyú
  • biztonsági szelep
  • 2 db elzáró,

 

Az árak terén is nagy a szórás.

Érdeklődnék, hogy a fenti összeállítás terén van-e valakinek észrevétele, illetve az Immergas típusú vegyeskazán és gázkazánt néztük ki magunknak.

Van esetleg valakinek tapasztalata erről a típusról?

 

 

Köszi válaszokat 

 

 

 

hetmann64 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36358

Nekem a pufi felfűtési ciklus vége felé szokott olyan lenni, amikor a tartály alja is 80-85 fok körül van.

Mivel a hőcserélő kb 1/3-ig felér a pufiban, lehet hogy innen tudnék hőt kivenni.

 

Ezért gondoltam, hogy talán visszafelé is történhetne hőátadás.

Előzmény: 42tibcsi (36357)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36357

Alapjában ráéreztél a problémára. Tehát ha a solár képes + hőt termelni a HMV-én kívül azt a háromjáratúval át tudod irányítani a puffer hőcserélőjére. Ha az elektronika erre nem képes ezt egy termosztáttal is meg lehet oldani. A valoságos gond a vissza termelés a pufferból, mivel nincs még egy hőcserélőd a HMV ben. Tehát ua.az a fagyállós redszerrel nem lehet vissza tölteni a HMV-t, mivel a puffer hőcserélője alul van.

A HMV-ét vissza fűteni a puffer ill. kazánok vizével lehet úgy, hogy a MHV-ben külön erre a célra van egy hőcserélő. Ha nincs erre javasoltam a réz-spirál megoldást ha lehetséges a HMV-be beépíteni. Ha ez sem lehetséges marad a külső hőcserélő. Ha csak ez a megoldás lehetséges a Naplopo-nál biztos kapsz szaktanácsot és alkatrészeket esetleg kivitelezést is erre a célra, idáig nagyon segítő készek voltak képzet diplomás szakgárdával rendelkeznek.

Előzmény: hetmann64 (36356)
hetmann64 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36356

Lehet hogy rossz az elképzelésem, de úgy gondoltam, hogy alaphelyzetben a motoros 3 járatúnak az az ága nyitott, amejyik a HMV hőcserélőjébe irányítja a vizet, ha pedig az eléri a beállított hőfokot, vált a pufi hőcserélőjére.

 

 

Visszafelé van gondom ( téli üzemmód), ha a pufiban magasabb a vízhő, mint a HMV-ben, azt hogyan vezéreltessem meg? Talán hőfokkülömbség kapcsolóval?

Előzmény: 42tibcsi (36354)
nemkezd Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36355

Üdv!

Értem és igen jelentős részével egyetértek a leírtaknak. Amivel meg nem, annak itt a fórumon nincs jelentősége.

De azért szerintem ne mossuk össze a teljesítmény szabályozást(korlátozást) és a gazdaságos, környezetbarát égés szabályozását. Vegyes kazán üzemében elsődleges a biztonság ést azt követi csak a gazdaságosság.

A huzatszabályozó amíg nem lép működésbe, lehetséges egy optimális kazán üzemmód. De ha működésbe lép ennek vége, ez a működési elvéből következik. Tehát ő egy teljesítmény korlátozó valójában, de működési elvéből adódóan ezt egy "primítív" de igen hatásos módon végzi, elveszi az égés egyik alapvető feltételét a LEVEGŐT. Ez így van jól mert erre tervezték. Ha a kazán vizze kellően lehűl, újra ráadja a levegőt és az égés felélénkül és folytatódik a fokozott hőtremelés. Vagyis a maga primítív módlyán szabályozza a kazánban az égés egyik feltételét.

A többit nem, sem a tüzelő anyag mennyiségét, sem az égő felület nagyságát(rostély keresztmetszet).

Vagyis a gazdaságos tökéletes égés nem szempont neki, nem erre készítették.

Abban az esetben ha azt szeretnénk, hogy a tüzelőanyag gazdaságosan kerüljön felhasználásra, ennek feltételeiről nekünk kell külön gondoskodni más eszközökkel és más műszaki megoldások alkalmazásával.

Ilyen a tüzelő anyag kellő mértékű adagolása, a keletkezett hő megfelelő sebességű elvonása a rendszerből, a füstgáz összetétel és hőmérséklet alpján történő beavatkozás az égési folyamatba.

De ez is csak akkor valósítható meg ha a kazán rendeltetésszerinti hőtartományban üzemel, ha ezt meghaladja működni kezdenek a korlátozó rendszerek, és nem szempont többé a gazdaságos üzem, hanem a biztonság lép előtérbe.

Előzmény: 42tibcsi (36353)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36354

A három járatúval legfeljebb a puffera tudsz ráfűteni.(ha van benne hőcserélő és a jelenlegi elektronikád képes e erre az említett Steca alap típusa nem)

Vissza fűteni a HMV így nem tudod. Vagy külső v. belső hőcserélővel tudsz vissza fűteni.

Itt volt aki megoldotta réz spirál hőcserélővel, de ehez egy megfelelő csatlakozás kell a HMV-én, legalább 5/4”es v. 6/4”es ahova azt betudod csavarni. (minnél feljebb)  A puffera való ráfűtésnek akkor van értelme ha tőbb hőt termel a solar mint amennyire a HMV-nek kell.

Előzmény: hetmann64 (36352)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36353

Kösz.

A szakszerű véleményeddel egyet értek, de ez a jelenleg kapható kazánokra vonatkozhat, tehát ez az átlag. Én is így kezdtem, de tele lett a tököm a le fel futkosással a kazánhoz a kényelmes 30évi gáz használat után. Ez ösztökélt arra, hogy össze hozzak egy olyan rendszert mely lényegesen kényelmesebbé nem utolsó sorban biztonságossá teszi a vegyes kazánnal való fűtést. Az eredmény napi kétszeri begyújtás (ez kb.2X 15-20 perc hamuzással) persze figyelembe kell venni a külső hőmérsékletet mert lehet, hogy elég egy rakat de lehet, hogy 2 is kevés, tehát ezt fel kell becsülni.

Ezeket a tapasztalatokat próbáltam itt másokkal is megosztani.

Az egész lényege a fűst hőmérséklet alapján történő huzat szabályozás. Ez teljes mértékben automatikusan működik, a tűz kialvása után a huzat ablakok lezárnak és nem hűl ki a kazán a kéményen keresztül. Mindig új rakatott gyújtok be, tehát sosem rakok rá az égő tűzre. Kétségtelen voltak kudarcok, de hála a topiknak itt sokat tanultam, a kezdeti sütő termosztátokat rexik-re (pid) cseréltem. Végeztem hatékonysági mérést is (többek segítségével) és 82% os értéket tudtam elérni.

Ha valakinek van egy kis műszaki érzéke ezeket a megoldásokat saját maga is kis költséggel meg tudja valósítani. Akinek meg nincs ne kezdjen bele semmi féle még kisebb át alakításba se mert ez egy veszélyes üzem, az bízza leinformálható jó szakemberre!  

Előzmény: nemkezd (36343)
hetmann64 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36352

Szia 42tibcsi!

 

Nagyon köszönöm a választ!

 

 

Nézegetem a Naplopónál a Steca-t, de 30-on felül van a legkisebb is.

Ez nekem 15 körül jött ki. ( egy barátom Németországi címeére szállíttatva, Ő onnan hozta el hozzám)

 

 

Ez a köpeny hőcserélő ( a külső köpeny a szolár hőcserélő tér) valóban dupla falat jelent, egy kb 28-30 literes térrel.

 

Sajnos nincs másik hőcserélő, csak a fagyállót lehet irányítgatni az egyik hőcserélőből a másikba ( én  háromjáratú szeleppel gondoltam).

 

 

 

Előzmény: 42tibcsi (36305)
42tibcsi Creative Commons License 2012.08.27 0 0 36351

 

Alu. radiátorok és a padló müa. a csövezés vas (kb. 35 éves) és 4 éve alul a kazán puffer kör réz.

 

 

Előzmény: Törölt nick (36342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!