A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Én meg azt, hogy végre valamelyik S9 szószóló válaszolja meg azt a kérdést, amit annyiszor feltettem, de még egyik sem mert rá válaszolni... Mit kapok, ha nem egy busz árát ha elosztom a buszok árát a darabszámukkal? Mert g86 állítja, hogy nem egy busz árát.
A francokat. Bele kell még számolni a FUTÁR kompatibilitást, a húszféle jelzőgombot, a bilikék tetőt, a kistévét az utastérbe, stb. Egyik sem olcsó tétel.
Normális biztosan nem fog, mert túl drága. A Rába egy picit el van tévedve. Vagy szimplán nem akar buszalvázakat gyártani és a túlárazással szabotálja el.
R-705 kipufogója/motorja is elég érdekes hangokat produkál. Semmivel nem lehet összehasonlítani, de tuti nem egészséges. (gorcher ezt hogy nem vetted észre? ;) )
Amúgy emlékeim szerint minden új busz tud olyat, hogy a user számára kívülről csak az első ajtó nyitható. Sőt, van, amit ezen felül még le is lehet felezni. Erre varrjál gombot! :D
"mintha csak az első ajtó egyik szárnya lenne folyamatosan nyitva"
Aha. Aztán jön a kisgyerekes család, libasorban felszáll, leghátul apuka marad a legkisebb gyerekkel és a babakocsival, gyerek kivesz, babakocsi összecsuk, gyerek föltesz, babakocsi föltesz, babakocsi kinyit, gyerek berak, család leül. Ilyen egyszerű a fél ajtón felmászni, abszolút Budapest-kompatibilis esernyőkocsival is, főleg valami magaspadlós cuccra.
Ha piacszerzés a célja, akkor nem ennyiért hozza a buszokat. Lásd a Solarist, aki Izmirbe brutál alacsony áron vitte az SU18-asokat. Nem volt 70 millió/db a 100db-os kontingens.
A török piacon a legdrágább Atak listaáron 26,5 millióért elhozható, igaz az csak EuroV-ös motorral szerelt. Az E6 és az alkatrészek megduplázzák az árát? Durva...
De egyébként tényleg... Adamis Úrnak sem sikerült arra választ adnia, hogy mit kapok,, ha elosztom a buszok beszerzési árát a darabszámukkal, ha nem azt, hogy egy busz mennyibe kerül... Tehát - S91 fanok kedvéért külön - ezen a tenderen 86millió 210 ezer... forintba került volna egy S91. Nagyon a Narancsvész sem veheti őket olcsóbban, hiszen ők 1010ft/ukm áron fognak szolgáltatni... A Narancsvész miért az S91-et nyomatja? Az U8,6 vagy a Autosan Sancity midi sokkal logikusabb választás lenne.